Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Sıralı 2 Silindirde Krank Açısının Ateşlemeye Etkisi ( 360° 180° 270° )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Faydalı. Teşekkürler

    MT-07'de de 270 Derece açılı krank kullanılıyor.
    oialdemir bunu beğendi.

  3. #3
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Teknik bilgisi olan bir arkadaş bu 3 sistemin artıları ve eksilerini açıklarsa çok memnun oluruz

  4. #4
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Alıntı infernus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik bilgisi olan bir arkadaş bu 3 sistemin artıları ve eksilerini açıklarsa çok memnun oluruz
    evet, bu ateşleme biçimleri hayatımızda ne değiştiriyor?
    nereye dönersen dön popon arkanda kalir..

  5. #5
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    270 Derece Crank



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

    180 Derece Krank



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    180 Derece Krank



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet, bu ateşleme biçimleri hayatımızda ne değiştiriyor?
    Birine bütün bilgiyi öylesine verirsen onun için hiç bir değeri kalmaz. Önce merak uyandırmalısın

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    270 derece krank açısı;
    Silindirlerdeki ateşleme sonucu oluşan vibrasyonu azaltmak ve akışkan yani daha uzun ivmeli tork elde etmek için kullanılır. Böylelikle daha küçük hacimdeki bir motordan, daha yüksek hacimdeki bir motorun vereceği tork hissi yakalanır. Bu durum beygir gücüne min. etki ile tork etkisini en fazla yükselten hilelerden biridir.

    180 derece krank açısı;
    Silindirlerde birbirine karşıt bakan motorlarda, genellikle boksör veya yatık motorlarda tercih edilir. Üretim maliyeti daha düşüktür ve hesaplamaları kolaydır. Eski teknolojidir, çift silindir motosikletlerin bir kısmı ve 2 silindir üzeri diğer araç motorlarında sıklıkla kullanılan motorlardır. Tork stabildir.

    360 derece krank açısı;
    Çok silindirli motorlarda tercih sebebidir. Bu tip motorlarda örneğin 1-4 / 2-5 / 3-6 ateşleme sırası tercih edilir ise motorda her iki silindir de neredeyse aynı anda ateşlenecek ve ikiz silindirlerden daha fazla tork elde edilebilecektir. Çok düşük miktardaki istisnalar hariç, asla iki silindir aynı anda ateşleme yapmaz, birbirini takip edecek şekilde ateşlemeye girer (krank açısı aynı olsa dahi). Yeni nesil motorlarda çoklu silindirler dahi 360 derece krank açısı kullanımından kaçınılarak üretilmektedir. Bu tip motorlarda vibrasyon daha fazladır.

    Bildiğim kadarı ile durum böyle
    fatih.met, levend84, infernus ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Bazı motorlar 360 Derece ile üretiliyor hala. Örneğin Triumph ve Norton' un sıralı ikizleri. Ya da BMW nin F800 bloğu.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı motorlar 360 Derece ile üretiliyor hala. Örneğin Triumph ve Norton' un sıralı ikizleri. Ya da BMW nin F800 bloğu.
    Yüksek ani tork için tercih ediyorlar. Mühendislerin ve satış departmanının ortak kararı neyse o yapılıyor. Her zaman son teknoloji kullanılmıyor. Öyle olsaydı çok farklı yerlerde olurduk
    oialdemir bunu beğendi.

  9. #9
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    270 derece krank ile 90 derece V2 motor sesi ve gücü elde ediliyor hem de bakımı daha kolay oluyor.Sesi de aynısı,japonlar bir daha kolay kolay 90 derece V2 üretmez sıfırdan

    360 derece ise titriyor abi bence mantıksız.Tek silindir daha mantıklı buna göre.Hadi ingilizler 60larda üretmiş de BMW sen niye F800'ü böyle tasarladın

    180 derece de yüksek devire uygun dengeli.Hem de üretmesi ucuz.ER-6,Ninja 250/300,R3 gibi giriş seviyesi motorların vazgeçilmezi
    oialdemir bunu beğendi.

  10. #10
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    270-180-90-180 en iyisi bu
    mostro bunu beğendi.

  11. #11
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Cross Planeciler toplandı :D

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    oialdemir bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Rudolf Diesel'i tercih ederim.

    270 derece krank açısının esprisi, motorun dönen kütlelerindeki atalet etkisinin en yüksek olduğu noktayı, ateşleme etkisinin en düşük olduğu noktaya denk getirmektir. Bisiklette tek ayağınızla pedal çevirdiğinizi düşünün, en alttayken nasıl ki bisikletin gidişine etkiniz en azdır ve o esnada diğer pedaldaki ayağınız yardımınıza yetişir, işte atalet etkisi de ateşleme kuvvetini aynı şekilde takviye eder. Sonuçta ortaya gayet stabil ve biraz daha yüksek bir tork çıkar. Tabi bu işin içinde volanın etkisi de var ama oraya girmeyelim. Volan olmasa muhtemelen en homojen torku 360 derece olan verecekti. Bunların içerisinde en kötüsü de 180 derece olanıdır. Krank 1.5 turu hiçbir iş yapmadan geçiriyor ardından yarım turda ardarda iki ateşleme geliyor.
    mithrelios, oialdemir ve YasinC bunu beğendiler.

  14. #14
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Rudolf Diesel'i tercih ederim.
    Oda kraldır

  15. #15

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Çift silindirde en sağlıklı 180 diye düşünüyorum. Emme/Egzoz zamanları daha bölünmüş. Ateşleme daha dengeli. Tork geniş zamana yayılmış. Patlama ve "patlamama" süreleri eşit. Anlık ortaya çıkan sıcaklık eşit dağılmış.

    270 ise olmayan torku zorla elde etmek gibi geldi bana.

    İnşallah bir gün tasarlarız da kendimiz keşfederiz güçlerini, farklarını.

  16. #16
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift silindirde en sağlıklı 180 diye düşünüyorum. Emme/Egzoz zamanları daha bölünmüş. Ateşleme daha dengeli. Tork geniş zamana yayılmış. Patlama ve "patlamama" süreleri eşit. Anlık ortaya çıkan sıcaklık eşit dağılmış.

    270 ise olmayan torku zorla elde etmek gibi geldi bana.

    İnşallah bir gün tasarlarız da kendimiz keşfederiz güçlerini, farklarını.
    Orası,hacimsel ve sıkıştırma oranına göre değişkenlik gösterebilir,

    180-270-360 motorların,En sağlıklı ve verimli durumunu PV ve TS diyagramları sağlar.

    270'de olmayan torku zorla elde etmekten kasıt,ısıl verim kaynaklı kayıpları,süreklilik sağlayarak pozitif yanma ve tork verimine dönüştürme mantığı sunulmuş olabilir.

  17. #17
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    "1985 yılında Honda tarafından dosyalanan 270º faz krank teknoloji"
    deneyimsel de olabilir. başarılı olup olmadığını, hondanın ısrar edip edmemesinden anlayacağız

  18. #18
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı ojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "1985 yılında Honda tarafından dosyalanan 270º faz krank teknoloji"
    deneyimsel de olabilir. başarılı olup olmadığını, hondanın ısrar edip edmemesinden anlayacağız
    Aslında Honda NC serisinde Yamaha MT serisinde gayet ısrarcı hala

  19. #19
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    http://world.honda.com/Global-700cc-.../Tech-details/
    burada eksoz ve emisyonla hayli ugraştığını yazıyo

    180º de patlamaları, 360º de bir değilde; 0-180-720-900º de yapıyo. bilgim yetmedi(tek dert ses, tork mu)

    3. video galiba 360º iki zamanlı



  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift silindirde en sağlıklı 180 diye düşünüyorum. Emme/Egzoz zamanları daha bölünmüş. Ateşleme daha dengeli. Tork geniş zamana yayılmış. Patlama ve "patlamama" süreleri eşit. Anlık ortaya çıkan sıcaklık eşit dağılmış.

    270 ise olmayan torku zorla elde etmek gibi geldi bana.

    İnşallah bir gün tasarlarız da kendimiz keşfederiz güçlerini, farklarını.
    En az titreşim 180'de (silindirler aksi yönlerde hareket ediyorlar) ancak en dengesiz ateşleme de 180'de (iki ateşleme kısa süre ile arka arkaya oluyor, sonrasında uzun bir bekleme süresi var).


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)