Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Doğru vites değiştirme tekniğini anlatır mısınız?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Ybr 125 kullanıcısıyım ve bu benim ilk motorum. Motorumla 7 bin kilometre yaptım. Bugün servis için gittiğim usta viteslerde sıkıntı olduğunu belirtip sürüşümü görmek istedi. Daha sonra hatalı olduğumu söyleyerek doğrusunu anlattı. Bir de sizden dinlemek isterim, olması gereken vites değişim tekniğini? Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SONSiyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Yok :(
    Kızıl pars, fazil, brkkrtt ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Kaç devirde vites değistiriyorsun?

  4. #4

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Alıntı Amonra47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaç devirde vites değistiriyorsun?
    Genelde redline a yakın değiştiriyorum. En düşük ise 7 bin devir. Ustanın hata olarak gördüğü debrajı tam sıkmamammış. Hiç farketmedim tam sıkmadığımı. Debrajı tam sıkıp 1 sn sonra vitese atmamı söyledi. Dönüşte bunu denedim ama gazı açıp açmama evrelerini anlamadım.

  5. #5

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde redline a yakın değiştiriyorum. En düşük ise 7 bin devir. Ustanın hata olarak gördüğü debrajı tam sıkmamammış. Hiç farketmedim tam sıkmadığımı. Debrajı tam sıkıp 1 sn sonra vitese atmamı söyledi. Dönüşte bunu denedim ama gazı açıp açmama evrelerini anlamadım.
    O debriyaj i sıkıp 1sn bekleme olayi her motor icinmi gecerli? SS kullananlarin ugrasacagini sanmıyorum

  6. #6
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125 kullanıcısıyım ve bu benim ilk motorum. Motorumla 7 bin kilometre yaptım. Bugün servis için gittiğim usta viteslerde sıkıntı olduğunu belirtip sürüşümü görmek istedi. Daha sonra hatalı olduğumu söyleyerek doğrusunu anlattı. Bir de sizden dinlemek isterim, olması gereken vites değişim tekniğini? Teşekkürler.
    vites atacağın zaman şöyle yap.

    1) gazı elciğini biraz boşa sal ve aynı anda debriyajı tam sık.

    2) vites kolunu ayağın ile yukarı basılı tut ve geçtiğinden emin ol. düşük hızlarda vites zor geçer.

    3) vites geçtiği anda devir göstergen 5 bin civarı olmalı ve debriyajı aniden bırak ve gaza bas devam et.

    burada püf nokta şudur. 4. vites 7 bin devir gidiyorsun ve debriyajı çektiğinde gazı bırakmaz isen motor 11 bin deviri görür bu yüzden gazı azcık boşa alıcaksınki sen debriyajı sıktığında motor boşa geçince coşmasın.

    sonra sen 5. vitese takınca eğer hızın fazla değişmediyse büyük ihtimal bir üst vitese 2 bin devir geriden başlayacaksın. yani 7 bin devirde vites attın ve vites geçişinden sonra debriyajı bırakacaksın ama debriyajı bırakırken devir göstergesi 5 binin altındaysa motor anlık olarak kompresyona biner sonra devam eder.

    eğer 5 binin üzerindeyse hafiften öne atılır motor sonra yine devam eder. ama bunun sağlıklısı hangisi dersen sağlıklısı kompresyona bindirmek veya aynı devri tutturmaktır. çünkü öbür türlü zincire bir anda yük biniyor.

  7. #7
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Amonra47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O debriyaj i sıkıp 1sn bekleme olayi her motor icinmi gecerli? SS kullananlarin ugrasacagini sanmıyorum
    Niye 1 sn bisi kaybettirmior bizde ole yapioruz iyi bir debriyaj kullanimi iyi hir vites degisimini pekistirir redline yakin vites degismez birde motor hissettirir kendini at vitesi der zaten okdr beklemek cok dogru olmaz..
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  8. #8
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    saniye mi? dik bir yokuşta vites atarken saliseler bile önemli.

    bekleme falan yok. sadece gerekeni yap zaten gerekli zaman mecbur geçiyor sen yaparken :D

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Toplam çevirdiğin devrin %65 ine gelince debriyaja bas aynı anda ara gazları vitesi düşür gazı kökle yan yan devam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye 1 sn bisi kaybettirmior bizde ole yapioruz iyi bir debriyaj kullanimi iyi hir vites degisimini pekistirir redline yakin vites degismez birde motor hissettirir kendini at vitesi der zaten okdr beklemek cok dogru olmaz..
    ohoo bir sürü yol şartı var,redline yakın vites değişmez diyosun bu şekilde rampada vites yükseltirken 1 sn bekleyeceksin hemde redline yakın olmayan devirde,1 snde rolanti devrine düşer ezerler adamı.
    Yada ani durmak gereken yerde kompresyon için vites düşürürken debriyaja basıp 1sn beklediğimizi düşünelim,komik dimi.
    genelleme yapmanız yanlış olmuş. 7bin km kullanıp şanzıman hala sağlamsa vites geçişleri sürüşünü olumsuz etkilemiyorsa ustayı boşver.

  10. #10
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP


    fatih.met bunu beğendi.

  11. #11
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı kahraman1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Toplam çevirdiğin devrin %65 ine gelince debriyaja bas aynı anda ara gazları vitesi düşür gazı kökle yan yan devam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------



    ohoo bir sürü yol şartı var,redline yakın vites değişmez diyosun bu şekilde rampada vites yükseltirken 1 sn bekleyeceksin hemde redline yakın olmayan devirde,1 snde rolanti devrine düşer ezerler adamı.
    Yada ani durmak gereken yerde kompresyon için vites düşürürken debriyaja basıp 1sn beklediğimizi düşünelim,komik dimi.
    genelleme yapmanız yanlış olmuş. 7bin km kullanıp şanzıman hala sağlamsa vites geçişleri sürüşünü olumsuz etkilemiyorsa ustayı boşver.
    Debriyajin atisini yazarak ne anlatalim oyle yuzde 65 falan anlatsan ne fayda.. ozel.durumsal.bisi yok burdan anlatilabilcegi anlattim.kafi
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  12. #12

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Önemli olan vitesi yükseltmek değil düşürmektir. Düşürmek teknik ister ben de bu zamana kadar yanlış yapıyormuşum.

  13. #13
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Alıntı mockingbird adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli olan vitesi yükseltmek değil düşürmektir. Düşürmek teknik ister ben de bu zamana kadar yanlış yapıyormuşum.
    "..teknik ister.." kısmını biraz açıklar mısınız acaba ?

  14. #14
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    1. İdeal vites değiştirme devri, motorun toplam çevirdiği devrin yarısıdır. Örnek 12000 devir çeviriyor ise 6000 devir ideal değiştirme aralığıdır.
    2. Gaz kolu bırakılır. Aynı zamanda debriyaj kolu çekilir (dibine kadar)
    3. Vites değiştirilir ve hafif gaz ile birlikte debriyaj kolu bırakılır. (özellikle küçük viteslerde birden bırakmayın motor ileriye doğru ani zıplar, dengeyi bozabilir)
    4. Vites küçültmelerde bunun tam tersi uygulanır. Önemli olan burada; debriyajı bırakmadan önce hafif gaz vermektir. Kompresyon sebebi ile birden yığılma olmasın, arka teker kilitlemesin diye. Vitesi küçülttükten sonra hafif gaz verip değişimi problemsiz yaptıktan sonra gazı bırakabilirsiniz. Bu bir saniyelik bir olaydır. Ancak bir saniyede; uygun devir ve hız oluşmadı ise tekeri kilitlersiniz, aşırı kompresyondan dolayı motoru kucağa alabilirsiniz.
    Arabalarda ki vites değiştirme mantığı ile birebir aynıdır. Tek fark; orada devir saatinin yarısı diye hesaplamıyoruz. Torkun bittiği devir aralığını seçiyoruz.

  15. #15
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Alıntı lostmymindd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde redline a yakın değiştiriyorum. En düşük ise 7 bin devir. Ustanın hata olarak gördüğü debrajı tam sıkmamammış. Hiç farketmedim tam sıkmadığımı. Debrajı tam sıkıp 1 sn sonra vitese atmamı söyledi. Dönüşte bunu denedim ama gazı açıp açmama evrelerini anlamadım.
    Debriyajı dibinde kadar sıkmamandan dolayı ne gibi bir problem yaşadın da usta bunu senin sürüş şekline bağladı bilemiyorum ama ben sana bu konuda özet geçeyim. Öncelikle motosikletteki şanzıman sistemi sequential (sıralı) sistemdir. Yani arabadaki gibi 5.vitesten 2.vitese alamazsın. O yüzden bazı arkadaşlar yavaşlamak için 5.vitesteyken debriyaja basıp 2.vitese kadar tek seferde düşürüyor. Bu aslına bakarsanız yanlış kullanımdır. Neden mi? Çünkü motordaki hızınız ve devriniz uygun viteste olmak zorundadır. Yani belli bir süratte 5.viteste giderken 2.viteste gidecek sürate ve devra ihtiyacınız varsa zaten birşeyleri yanlış yapıyorsunuz demektir. Debriyaj sadece motor dururken 1.vitese takıp kalkmak ve vites geçişlerinde özellikle düşürürken kullanılır onun dışında debriyaja basılıp uzun süre gidilmemelidir. Vites yükseltirken debriyajı dibine kadar sıkmanız ve sıkmamanız arasında motora zarar verme konusunda hiçbir fark olmaz. Vites yükseltirken debriyaj koluna hafifçe dokunmanız yeterlidir, sonuna kadar çekmenize gerek yok. Zaten deneyimli kullanıcılar böyle yapar. Debriyajı dibine kadar çekerseniz motor kompresyonunu bir an için kaybedersiniz. Bu da motorun dengesini bozar. Hatta bunu engellemek için quickshifter denilen debriyajsız vites değiştirme sistemleri geliştirilmiştir. Bu sistemlerde elektronik olarak motor yüksek devirde olmasına rağmen durdurulur ve debriyajsız olarak mükemmel bir şekilde vites değişimi saniyenin üçte biri süresinde gerçekleşmiş olur.

    Senin motorunda nasıl bir sıkıntı çıktı? Eğer şanzımanda bir sıkıntı olduysa bence üzerine düş bu konunun ileride daha fazla masraf çıkmasın.
    fazil bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #16
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Arkadaşlar vites yükseltirken hafif ara gaz veriyoruz dimi? Debriyajı çektik, hafif ara gaz, sonra tık attık vitesi. Bu doğru yöntem mi?

  17. #17
    TempesTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Triumph 1200 RS
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar vites yükseltirken hafif ara gaz veriyoruz dimi? Debriyajı çektik, hafif ara gaz, sonra tık attık vitesi. Bu doğru yöntem mi?
    Yükseltirken gaz vermene gerek yok ama düşürürken motor devri ile şanzıman devrini dengelemek için gaz vermek faydalı olur. Vites düşürürken gaz vermeye alışamadıysanız, debriyajı yavaş bırakmak da şanzımana binen yükü azaltır ama debriyaj balatasının daha hızlı tükenmesine neden olur diye tahmin ediyorum.

    Fırsatını bulmuşken nasıl vites değiştirdiğimi göstereyim :D


  18. #18
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Debriyaja tam basmak önemli ama 1 saniye beklemek önemli değil. Muhtemelen ustan debriyajı kullanma şeklini görüp (ağır) dişliye zaman kazandırmak için öyle söylemiş. Eğer deneyimli değilsen ustanın söylediğini yapmalısın.

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Ustanın tavsiyesi , debriyajı çekip bir saniye beklemek doğru bir uygulama değil , sıralı şanzımanda vites seri şekilde değiştirilir asla beklenmez , beklerseniz dişlilerden biri daha çabuk yavaşlayacağı için birbirleri ile rahatça kenetlenemezler , daha debriyajı çekmeye başlarken ayağınızda vites levyesine baskı uygulamaya başlamalı ki iki dişli eşit hızdayken değişim gerçekleşsin , bunu koşan iki insana benzetebiliriz , ikisi ancak aynı hızda koşuyorsa el ele tutuşabilirler.

  20. #20
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı TempesTr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yükseltirken gaz vermene gerek yok ama düşürürken motor devri ile şanzıman devrini dengelemek için gaz vermek faydalı olur. Vites düşürürken gaz vermeye alışamadıysanız, debriyajı yavaş bırakmak da şanzımana binen yükü azaltır ama debriyaj balatasının daha hızlı tükenmesine neden olur diye tahmin ediyorum.

    Fırsatını bulmuşken nasıl vites değiştirdiğimi göstereyim :D

    https://www.youtube.com/watch?v=7pxY0iD8VH0
    Teşekkür ederim. Düşürürken sıkıntı çekmiyorum da özellikle yüksek hızlarda yükseltme işinde bazen yavaş ve yanlış değiştiriyorum, bu da haliyle sürüşümü etkiliyor. O zaman yükseltirken sizin yaptığınız gibi bir tık gaz kapatıyoruz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)