Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda VFR 1200 X Crosstourer Motosiklet Sürüş Testi..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Honda'nın adventure model gamının en güçlü ve büyük modeli Crosstourer, belki tasarımıyla pek çekici değil ve niteliklerini göstermiyor ama kullandıkça keşfedilecek çok şey sunuyor.



    Honda’nın çoğunlukla ürün geliştirdiği sınıfta optimum nitelikler taşıyan modeller yarattığını düşünüyorum. Hiçbir zaman hiçbir açıdan çağa ayak uyduramadığı olmuyor; ya da çok nadir bu durumla karşı karşıya kalıyor. Honda VFR 1200 X Crosstourer da bana kalırsa bu “vaka”nın yaşandığı model.

    Çağa ayak uyduramıyor çok iddialı bir “iddia” olacak; o zaman konu başka yerlere gitmeden detaya girelim. Bunu aslında daha çok tasarım açısından söylemek istedim. VFR 1200 oldukça iyi bir motosiklet ama çok çekici değil maalesef… Görsel açıdan artık bu sınıf ciddi bir rekabetin olduğu, markaların şıklık, çekicilik yarışına girip hünerlerini sergiledikleri bir sınıf. Ancak Crosstourer pek de özellikli gibi durmayan “düz” bir görüntüye sahip. Tabi bunu seven, sadelikten hoşlananlar da vardır elbette. Keza tasarım çok göreceli bir konu, ben fikrimi belirttim.

    Boyutlarına bakınca aslında rakiplerinden daha derli toplu, hatta fit bir yapısı var. Bu şehir içinde, dar alanda kullanımda bir avantaj. Ancak bu avantajına 287 kg’lik (manuel 277 kg) ağırlığıyla nispeten gölge düşürüyor. Gerçekten sürücünün görsel olarak ona hakim olma duygusunu kuvvetlendiren bir fiziği var ama ağır. Bu ağırlık elbette yavaş anlarda kendini gösteriyor. Trafikte veya yavaş manevralarda özellikle kafa bölgesi istenmeyen ağırlık transferleri yaparak sizi rahatsız ediyor. Peki bu bir çileye mi dönüyor derseniz; “hayır dönmüyor” cevabını müsterih bir şekilde verebilirim. Ama ivmeyi alıp hareketlendiğiniz anda da o ağırlıktan eser kalmıyor. Son derece dinamik ve dengeli bir motor karakterine bürünüyor.

    Virajlarda sınıfının en iyisi diyemem ama asgari standartı yakalıyor. Çok zevk alarak yatırmalara doyamadım mertebesi değil ama tatmin edici. Biraz aşırıya kaçarsanız viraj içinde burulmalar yaşanıyor. Onu da ağırlık-şasi geometrisine veriyoruz…







    Sürüşten devam edelim: Ben çok memnun kaldım, oldukça konforlu, akıcı, rahat ve güçlü bir sürüşü var. Bunları oluşturan parametrelerden önce süspansiyondan bahsedelim. Yumuşak denebilecek bir yapıda uygulanmış. Asfaltta uzun yol öncelik olarak düşünülmüş. Tabiri caizse biraz “yaylanıyor” ama güvenlik açısından tedirgin edecek bir aksiyona girmiyor. Bozuk yolları sürücüyü rahatsız etmeden, hatta rahat ettirerek geçiyor. Titreşim veya bir gerginlikten eser yok.

    Selesi de bir o kadar konforlu. Oturma pozisyonu da farklı uzunluktaki insanları tatmin edecek gibi. Ben 1,90 metre boyumla çok rahat ettim. Özellikle diz açılarım ve hakimiyet pozisyonum çok iyiydi. Ancak ayaklarınızı yere koyduğunuzda petler bacağınıza çarpıyor. Yeni model yılında ön cam faciasını düzelttiler ve ayarlı daha yüksek bir cam koydular. Kullandığım geçen yılın modelinde maalesef kısa, çok verimsiz bir cam vardı ve bu motosiklete yakışmıyordu. Elcik ısıtma opsiyonel bunu da belirtelim.

    Honda VFR 1200 X Crosstourer Motor Özellikleri
    Motor 1237 cc, 4 silindirli ve 127,5 HP güç üretiyor. Oldukça güçlü, 126 Nm maksimum torkunu 6500 devirde üretiyor. Aynı zamanda alt devirlerde de yüksek tork kabiliyetiyle gayet ataletli. 4 binlerde güç tam anlamıyla hissedilmeye başlıyor.

    Çok iyi hızlanan güçlü bir motosiklet ama gücü kontrolsüz bir şekilde ortaya koymuyor. Gayet rafine, dengeli, kısaca gücü “tatlı tatlı” veriyor. Bu da onun keyifli ve eğlenceli sürüş karakterinin oluşmasında önemli etken.

    Şanızman Honda’nın rüştünü ispatladığı 3’üncü nesil DCT otomatik şanzıman. Müthiş hızlı ve zamanında değişimler yapıyor. Üç kademeli Sport seçeneğiyle nasıl bir davranış istiyorsanız onu yakalayabiliyorsunuz. Daha yumuşak, daha agresif gibi…

    Honda VFR 1200 X Crosstourer Tercih Edilmeli mi?
    Özetlersek güçlü motor ve şanzıman Crosstourer’ın takdire şayan yanlarının başında geliyor. Muadilleri gibi sürüş modları yok ama üç kademeli tork kontrol sistemiyle bir nevi bu ihtiyacı karşılıyor. Yakıt tüketimi maalesef az değil. Kontrollü sürüşte 7,5 lt gibi bir ortalama yakalayabildim. Bu arada standart egzoz sesi ve motor sesi birleşince çok güzel bir ton yakalıyor. Frenler tatmin edici, sert ön frenlerde kafa kaldırmak gibi işler yapmıyor.

    Sonuç olarak VFR 1200 X kozmetik açıdan eksikleri olan, biraz ağır ama sond erece keyifli bir sürüşe ve konfora sahip güzel bir optimum motosiklet. Bu arada rakipleriyle arasındaki fiyat avantajına da göz atmakta fayda var.

    Otohaber
    Kızıl pars bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Ah Barkın abi ah

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Şubat 2018
    maalesef Honda bu modelini çok boşladı,2012 den beri nerdeyse hiçbirsey yapmadılar bu motora,

    amaaaa 2019 da oyle bir gelecek ki bu motor,çok umutluyumm çooook.

    Zincir temizlemekten bıktım artık,şaftlı motor arıyorum ama ne mümkün! hepsinin fiyatı uçmuş,umudum yine Honda.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  4. #4
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Motor 1237 cc
    Sırf 37 cc fazla olduğu için üst vergi dilimine giriyor.
    Ne olacak canım demeyin,
    1-3 yaş arasında ise;
    yılda 1000 TL (yazıyla bin lira, eski parayla bir milyar lira ) MTV farkı var.
    Aslında 1000 den de fazla da, küsuratını yuvarladım.

    Hamdım, piştim, hala hamım.

  5. #5
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Bu motor araziye girebilecek bir motor değil.
    Ama şahsi tahminim araziye girmek isteyen olur diye lastik ebatlarını o doğrultuda belirlemişler.
    O güçte ve o cüssede ve %99 asfaltta kullanılan bir motor için o lastikler küçük kalmış.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)