Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü Yenileme - Tamir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Konuyu daha önce görmüş ve takip eden arkadaşlar bilir, bir "CBF150 Cafe Racer Project" adı altında bir çalışmam var.

    Bu projenin şu anda elektrik tesisat işlerini yapmaya çalışıyorum, ne var ki bataryanın bitmiş olduğunu daha öncesinden de biliyordum. Yeni bir batarya fazladan maliyet olacağından bataryayı kurtarmak için işlem yapmaya karar verdim. O esnada aklıma geldi, bir tek benim bataryam ölmüyor herkes batarya sorununda yenisini almaktan başka çaresi olmadığını düşünüyor. Eğer bir batarya nasıl kurtarılır, nasıl yenilenir bunu paylaşırsam bütçelere desteği olur ümidi ile video şeklinde paylaşmak istedim.

    Hazırlanan video yaklaşık 30 dakikadır. Amacı izlenme sayısı kazanmak olmadığından 5 dakikayla sınırlanmamıştır, video çok uzun izleyemem diyen arkadaşlara videonun eğlence maksatlı olmadığını hatırlatarak burada da paylaşıyorum.

    Belki siz de kenarda köşede duran bayat ve ölü akünüzü yenileyebilir, mevcutta kullandığınız zayıf akünüzü yeni gibi tekrar hayata döndürebilirsiniz.

    Lütfen videoyu takip ederken atlama yapmayalım, görünecek birşey yok, önemli olan orada anlatılan küçük detaylardır ki şeytan detaylarda saklanır

    Videoyu izlemeye vakti olmayanlar aşağıdaki açıklamayı okuyabilirler.



    * İlk yapılması gereken akünün gözle dışarıdan kontrolüdür. Aküde şişme, çatlak, kaçak, kırık söz konusu ise bu işlemlerle uğraşmaya gerek yok. Aküde şişme var ise, şarj sisteminde konjektör arızasından ve akü iç kimyasında kalsiyum eksikliğinden şüphelenebiliriz. Bu tip akülerde genellikle iç kısadevreler olacağından ölçülecek akım 12,6V ve üzeri olsa da yük değerleri çok daha düşük veya dengesiz olacağından bu tip aküleri işleme almıyoruz.

    * Asit ile uğraşılacağından tüm asit çalışma tedbirlerini almaya özen gösterelim. Koruyucu gözlük, asit eldiveni, çalışma kabı, önlük olmazsa olmazlardır. Asit buharı kesinlikle solunmamalı, koklanmamalı, ateş ve yüksek ısı kaynağına yaklaştırılmamalı, içerisine aniden su karıştırılmamalıdır. Asit buharı solunursa akciğerleriniz içeriden parçalanabilir, yüksek ısı kaynağı asit buharını patlatabilir, aniden su karıştırılırsa asit kimyasal reaksiyonla aniden ısınarak yüzünüze doğru püskürerek patlayabilir.

    * Malzemelerimiz; Hazır Akü Elektroliti(asitli akü suyu), Laboratuvar kalitesinde hazırlanmış veya hazır alınmış Saf Su, Akü Bomesi, Akü Şarj Cihazı, Büyük Boy Enjektör (eczaneden temin edilebilir), Koruyucu Ekipmanlar (Üst paragrafta belirtilmiştir), Yeterli derinlik ve genişlikte kap, Bol akarsu (aküleri ve bilimum asitle kirlenmiş malzemeyi yıkamak için, WC veya uygun bir ortam), basit müdahale için temiz bez, Voltaj durumunu kontrol etmek için Avometre (Multimetre), Mümkün ise akünün yükteki durumunu tespit için Akü Test Cihazı, küçük boy düz tornavida veya kontrol kalemi (akü kapaklarını açmak için) ve/veya kargaburun pense.

    * Aküyü yıkayarak temizliyoruz ve kutup başlarında oksitlenme var ise az miktarda sıcak su dökerek oksitlenmeyi temizliyoruz.

    * Aküler gözle kontrol edildikten sonra görsel olarak uygun olanların voltajlarını yüksüz durumda iken avometre ile ölçüyoruz ve sonrasındaki karşılaştırma için not alıyoruz.

    * Akünün dolum kapaklarını tornavida ve/veya kargaburun pense ile dikkatlice açıyoruz. Akü içerisindeki elektroliti kaba boşaltıp akünün içini temiz musluk suyu ile birkaç kez doldurup boşaltarak akünün içini iyice temizliyor, dibindeki çamurlaşmayı dışarı akıttığımızdan emin oluyoruz.

    * Akünün içini tamamen boşalttıktan sonra sadece Saf Su ile plakaların 1cm (esasen 11mm' dir) üzerine kadar enjektör veya akü bomesi ile dolduruyoruz ve içini yıkayıp temizlediğimiz kabın içinde akü şarj cihazına bağlıyoruz.

    * Akü şarj cihazını sanki normal bir şarj yapacakmışız gibi aküye bağlıyoruz. Şarj akımı tercih imkanı varsa aküyü yavaş şarj için ayarlıyoruz. Aküyü normal şarj süresi kadar şarjda tutuyoruz.

    * Aküyü şarjdan çıkarıyoruz ve içerisindeki Saf Suyun tamamını boşaltıyoruz. En az bir kez akünün içini tekrar Saf Su ile doldurarak doldurulan yeni saf suyu tekrar boşaltıp akünün içerisinde hiçbir tortu kalmadığından ve elektrolitten tamamen temizlendiğinden emin oluyoruz. Bu işlemler sonrasında akünün iç plakaları üzerinde kabuklaşan Sülfatlaşma parçalanarak akü dibine toplanmış oluyor, bu yüzden mutlaka bu işlemi yapıyoruz.

    * Gerekli tedbirleri aldıktan ve akünün içindeki sıvının tamamen boşaldığını teyit ettikten sonra akünün içerisine Hazır Akü Elektrolitini akü bomesi ile yavaş ve dikkatlice, dışarı taşırmadan ve sıçratmadan, her akü hücresine eşit miktarda ekliyoruz. Akü hücreleri birbirine bağlı ancak ayrı bölümler olduğundan bir noktadan asla dolum yapmaya çalışmıyoruz. Her hücreye eşit miktarda elektrolit koyulduğundan emin olmak için akü bomesine bant ile işaret koyarak çalışabilirsiniz. Akü bomesi ile elektrolit çekerken, elektrolit yoğunluğunun doğruluğunu da kontrol etmiş oluyoruz.

    * Aküyü kabın içine koyarak ve akünün dolum kapaklarını kapatmadan şarja bağlıyoruz. Bu kez yine düşük veya normal şarj edilecek şekilde cihazımızı ayarlıyor ve normal şarj süresi boyunca şarjda bırakıyoruz. Akü kapaklarını kapatırsanız kapaklar atabilir, akünüz şişebilir. Kap içinde bu işlemi yapmazsanız akü elektroliti şarj esnasında etrafa ciddi zarar verebilir.

    * Akünün normal şarj süresi dolduğunda şarjdan çekiyoruz ve kapaklarını kapatıp suyun altında iyice yıkayıp akünün dışını temizliyoruz. Hemen veya kısa süre bekledikten sonra fikir vermesi için akü voltajını ölçüyoruz ve not alıyoruz. Evet, akü voltajını hemen ölçüyoruz.

    * Akümüzü hiçbir alıcıya veya şarja bağlamadan bekletiyoruz. 20 dakika sonra değeri tekrar ölçüyoruz ve düşme oranına bakıyoruz. Eğer ilk ölçümde 13V üzeri görmüş ve 20 dk sonra voltajı 12.7V altında görüyor isek bu aküyü kullanamama riskimiz var, tekrar farklı bir işleme sokmamız gerekecek (Magnezyum sülfat ve karbonat bileşikleri ile plakadaki sülfatlaşmayı kırmayı deneyebilirsiniz, ancak bu durumda en fazla 0,2/1,2V kazanabildiğimizi gözlemledim).

    * Eğer voltaj 12,7V üzeri ise aküyü en az 6-8 saat sonra tekrar ölçüyoruz. Ölçtüğümüz değer 12,4V ve üzeri ise akümüz kullanılabilir durumda olabilir demektir. Bu durumda iken aküyü Akü yük test cihazına bağlıyoruz ve 3-5 sk kadar yük durumunda iken voltajı ölçüyoruz. Yük anında voltaj 11.2 gibi bir rakkam veya üzeri ise akü kullanılabilir duruma gelmiş ve tamamen yenilenmiş demektir. Hayırlı olsun diyebiliriz.

    * Eğer Akü Yük Test Cihazınız yok ise aynı işlemi, aküyü araca bağlayıp marş esnasında akü voltajını ölçerek gerçekleştirebilirsiniz. Eğer akü yük testinde ölçülen voltaj 10,5V veya altı gibi değerlere düşüyor ise akü içerisinde kısa devre mevcuttur, akü güvenilmez durumdadır, kullanıp kullanmamak sizin tercihinizdir ancak akünüz arızalıdır, değiştirmeniz gerekir diyebiliriz.

    * Bu işlemin maliyeti motosiklet aküsü için:
    - Saf su: 0,5 lt (3 TL)
    - Akü Elektrolidi: 0,5 lt (4 TL)
    Diğerleri sarf malzemesi değildir. Ancak yine de;
    - Akü bomesi: 15 TL
    - Akü Şarj cihazı: 110 TL
    - Eldivenler: 23 TL
    - Enjektör: 3TL
    - Tornavida: 3 TL

    Toplamda ortalama bir motosiklet aküsünden pahalı değil. Elinizde bu malzemeler varsa maliyeti sadece 7 TL. Mutlaka denemeye değer

    Denemek isterseniz videoyu beğenmeniz, emeğin boşa gitmediğini hissettirdiğinden beni sevindirir. Yoksa canınız sağolsun
    thepope, tommygun, something123 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Teşekkürler müsait zamanda bakayım biz karbonat dökerdik kaynayan göze bir süre düzelirdi

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bu yöntem geçici çözüm değil, aküyü tamamen yenileyebiliyor. Müsait zamanda kısa versiyonu da hazırlayıp yüklerim. Yarım saat bunu mu izliycez diyen arkadaşlar iki dakikalık versiyonu izleyip, isterlerse full versiyonu izlerler.

    Burada bir aküyü tamamen yenileyerek tekrar kullanabilmekten bahsediyoruz. Milli servete de kendi cebimize de ciddi yarar sağlayacak bir eylem.

  4. #4
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu guzel deneysel calisma icin tesekkurler. Denenebilir bence de ama restore edilmis aku ne kadar dayanir onun hakkinda bir kaynak ya da bilgi var mi?
    Yani birkac ay daha dayanacaksa ugrasilmaz sanirim.

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Öncelikle emeğinize sağlık gayet güzel bir video hazırlamışsınız. Fakat akünün sağlam olduğunu gerilimini ölçerek anlayamazsınız. Akü şarj olur, tam dolu haldeki gerilimine ulaşır fakat üzerinde yazan kapasitesini verdiğini anlayabilmek için sabit güç çeken bir yüke bağlayıp test etmelisiniz. Yani üzerinde 5Ah yazan bir aküden 1 saat boyunca 12 volt 5A(teorik olarak böyle ama genelde daha az çıkar tabi ki) çekebilirseniz akü tam kapasiteye ulaşmıştır. Ama gerilimiyle bunu anlamak mümkün değil.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Çalışma yaklaşık bir hafta önce bitti, bu sürede ancak videoyu hazırlayıp yükleme şansım oldu. Her gün, yenilemesi yapılmış 2 ve 3 numaralı akülerin durumlarını avometre ile izliyorum. Sonuç beklentimin çok üzerinde, aküler hala 12,7 V civarında ve stabil durumda.

    Açıkçası bu kadar iyi sonuç alacağımı tahmin etmemiştim, videoyu seğrettiyseniz şaşkınlığımı siz de farketmiş olabilirsiniz.

    Mutlaka denenmeli. Esasen malzemeleriniz hazırsa (şarj süreleri hariç) yarım saatlik basit bir iş, denemek istemeyen arkadaşlar akülerini atacaksa hiç müdahale etmeden bana gönderirlerse malzeme parasına yardımcı olurum. Özellikle İstanbul içi ise kargoyla dahi uğraşmadan elden teslim edip bir hafta içinde (iş güç arasında ancak...) geri teslim alabilirsiniz.

    Daha ne yapayım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------

    Akülerin yük testleri yapıldı. 8 sn.' lik yük testinde akülerin ikisinde de anormallik görmedim (henüz). Tabi ki üç ay sonra ne olur bakıcaz Aksi halde hücreler içinde kısadevre veya başka bir arızadan bahsedilebilirdi. Şimdilik stabil.

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Eline sağlık, fakat 5 dakikanı ayırıp bir iki paragraf yazı yazsaydın 1 dakikada okuyup bilgi alırdık. Yapmak istediğimiz zaman da vakit ayırır videoyu izlerdik, değil 33 dk 5 dk bile fazla bana göre.

    5 dk video izleyeceğime aynı konuyu anlatan yazıyı 10 dk okumak daha mantıklı benim için.

    Saygılar.
    something123, Kural [ Z ] ve chetaq bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Deneysel çalışma ve emeğe saygı ok. Ancak bunu siz de yapabilirsiniz mantığı yanlış. Elektriksel konulara hakim olmayan, bilgi fakiri kişilerin hiç kalkışmaması gereken bir deney, sanki yemek tarifi verir gibi anlatılmış. Tamamını izlemedim çok uzun bir video.

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık, fakat 5 dakikanı ayırıp bir iki paragraf yazı yazsaydın 1 dakikada okuyup bilgi alırdık. Yapmak istediğimiz zaman da vakit ayırır videoyu izlerdik, değil 33 dk 5 dk bile fazla bana göre.

    5 dk video izleyeceğime aynı konuyu anlatan yazıyı 10 dk okumak daha mantıklı benim için.

    Saygılar.

    Aynen öyle. Aklıma gelmediği için özür diler, fikir için teşekkür ederim. Bu mesajı yukarıdaki mesajda videonun altına eklemeniz mümkünse sevinirim.

    * İlk yapılması gereken akünün gözle dışarıdan kontrolüdür. Aküde şişme, çatlak, kaçak, kırık söz konusu ise bu işlemlerle uğraşmaya gerek yok. Aküde şişme var ise, şarj sisteminde konjektör arızasından ve akü iç kimyasında kalsiyum eksikliğinden şüphelenebiliriz. Bu tip akülerde genellikle iç kısadevreler olacağından ölçülecek akım 12,6V ve üzeri olsa da yük değerleri çok daha düşük veya dengesiz olacağından bu tip aküleri işleme almıyoruz.

    * Asit ile uğraşılacağından tüm asit çalışma tedbirlerini almaya özen gösterelim. Koruyucu gözlük, asit eldiveni, çalışma kabı, önlük olmazsa olmazlardır. Asit buharı kesinlikle solunmamalı, koklanmamalı, ateş ve yüksek ısı kaynağına yaklaştırılmamalı, içerisine aniden su karıştırılmamalıdır. Asit buharı solunursa akciğerleriniz içeriden parçalanabilir, yüksek ısı kaynağı asit buharını patlatabilir, aniden su karıştırılırsa asit kimyasal reaksiyonla aniden ısınarak yüzünüze doğru püskürerek patlayabilir.

    * Malzemelerimiz; Hazır Akü Elektroliti(asitli akü suyu), Laboratuvar kalitesinde hazırlanmış veya hazır alınmış Saf Su, Akü Bomesi, Akü Şarj Cihazı, Büyük Boy Enjektör (eczaneden temin edilebilir), Koruyucu Ekipmanlar (Üst paragrafta belirtilmiştir), Yeterli derinlik ve genişlikte kap, Bol akarsu (aküleri ve bilimum asitle kirlenmiş malzemeyi yıkamak için, WC veya uygun bir ortam), basit müdahale için temiz bez, Voltaj durumunu kontrol etmek için Avometre (Multimetre), Mümkün ise akünün yükteki durumunu tespit için Akü Test Cihazı, küçük boy düz tornavida veya kontrol kalemi (akü kapaklarını açmak için) ve/veya kargaburun pense.

    * Aküyü yıkayarak temizliyoruz ve kutup başlarında oksitlenme var ise az miktarda sıcak su dökerek oksitlenmeyi temizliyoruz.

    * Aküler gözle kontrol edildikten sonra görsel olarak uygun olanların voltajlarını yüksüz durumda iken avometre ile ölçüyoruz ve sonrasındaki karşılaştırma için not alıyoruz.

    * Akünün dolum kapaklarını tornavida ve/veya kargaburun pense ile dikkatlice açıyoruz. Akü içerisindeki elektroliti kaba boşaltıp akünün içini temiz musluk suyu ile birkaç kez doldurup boşaltarak akünün içini iyice temizliyor, dibindeki çamurlaşmayı dışarı akıttığımızdan emin oluyoruz.

    * Akünün içini tamamen boşalttıktan sonra sadece Saf Su ile plakaların 1cm (esasen 11mm' dir) üzerine kadar enjektör veya akü bomesi ile dolduruyoruz ve içini yıkayıp temizlediğimiz kabın içinde akü şarj cihazına bağlıyoruz.

    * Akü şarj cihazını sanki normal bir şarj yapacakmışız gibi aküye bağlıyoruz. Şarj akımı tercih imkanı varsa aküyü yavaş şarj için ayarlıyoruz. Aküyü normal şarj süresi kadar şarjda tutuyoruz.

    * Aküyü şarjdan çıkarıyoruz ve içerisindeki Saf Suyun tamamını boşaltıyoruz. En az bir kez akünün içini tekrar Saf Su ile doldurarak doldurulan yeni saf suyu tekrar boşaltıp akünün içerisinde hiçbir tortu kalmadığından ve elektrolitten tamamen temizlendiğinden emin oluyoruz. Bu işlemler sonrasında akünün iç plakaları üzerinde kabuklaşan Sülfatlaşma parçalanarak akü dibine toplanmış oluyor, bu yüzden mutlaka bu işlemi yapıyoruz.

    * Gerekli tedbirleri aldıktan ve akünün içindeki sıvının tamamen boşaldığını teyit ettikten sonra akünün içerisine Hazır Akü Elektrolitini akü bomesi ile yavaş ve dikkatlice, dışarı taşırmadan ve sıçratmadan, her akü hücresine eşit miktarda ekliyoruz. Akü hücreleri birbirine bağlı ancak ayrı bölümler olduğundan bir noktadan asla dolum yapmaya çalışmıyoruz. Her hücreye eşit miktarda elektrolit koyulduğundan emin olmak için akü bomesine bant ile işaret koyarak çalışabilirsiniz. Akü bomesi ile elektrolit çekerken, elektrolit yoğunluğunun doğruluğunu da kontrol etmiş oluyoruz.

    * Aküyü kabın içine koyarak ve akünün dolum kapaklarını kapatmadan şarja bağlıyoruz. Bu kez yine düşük veya normal şarj edilecek şekilde cihazımızı ayarlıyor ve normal şarj süresi boyunca şarjda bırakıyoruz. Akü kapaklarını kapatırsanız kapaklar atabilir, akünüz şişebilir. Kap içinde bu işlemi yapmazsanız akü elektroliti şarj esnasında etrafa ciddi zarar verebilir.

    * Akünün normal şarj süresi dolduğunda şarjdan çekiyoruz ve kapaklarını kapatıp suyun altında iyice yıkayıp akünün dışını temizliyoruz. Hemen veya kısa süre bekledikten sonra fikir vermesi için akü voltajını ölçüyoruz ve not alıyoruz. Evet, akü voltajını hemen ölçüyoruz.

    * Akümüzü hiçbir alıcıya veya şarja bağlamadan bekletiyoruz. 20 dakika sonra değeri tekrar ölçüyoruz ve düşme oranına bakıyoruz. Eğer ilk ölçümde 13V üzeri görmüş ve 20 dk sonra voltajı 12.7V altında görüyor isek bu aküyü kullanamama riskimiz var, tekrar farklı bir işleme sokmamız gerekecek (Magnezyum sülfat ve karbonat bileşikleri ile plakadaki sülfatlaşmayı kırmayı deneyebilirsiniz, ancak bu durumda en fazla 0,2/1,2V kazanabildiğimizi gözlemledim).

    * Eğer voltaj 12,7V üzeri ise aküyü en az 6-8 saat sonra tekrar ölçüyoruz. Ölçtüğümüz değer 12,4V ve üzeri ise akümüz kullanılabilir durumda olabilir demektir. Bu durumda iken aküyü Akü yük test cihazına bağlıyoruz ve 3-5 sk kadar yük durumunda iken voltajı ölçüyoruz. Yük anında voltaj 11.2 gibi bir rakkam veya üzeri ise akü kullanılabilir duruma gelmiş ve tamamen yenilenmiş demektir. Hayırlı olsun diyebiliriz.

    * Eğer Akü Yük Test Cihazınız yok ise aynı işlemi, aküyü araca bağlayıp marş esnasında akü voltajını ölçerek gerçekleştirebilirsiniz. Eğer akü yük testinde ölçülen voltaj 10,5V veya altı gibi değerlere düşüyor ise akü içerisinde kısa devre mevcuttur, akü güvenilmez durumdadır, kullanıp kullanmamak sizin tercihinizdir ancak akünüz arızalıdır, değiştirmeniz gerekir diyebiliriz.

    * Bu işlemin maliyeti motosiklet aküsü için:
    - Saf su: 0,5 lt (3 TL)
    - Akü Elektrolidi: 0,5 lt (4 TL)
    Diğerleri sarf malzemesi değildir. Ancak yine de;
    - Akü bomesi: 15 TL
    - Akü Şarj cihazı: 110 TL
    - Eldivenler: 23 TL
    - Enjektör: 3TL
    - Tornavida: 3 TL

    Toplamda ortalama bir motosiklet aküsünden pahalı değil. Elinizde bu malzemeler varsa maliyeti sadece 7 TL. Mutlaka denemeye değer

    Denemek isterseniz videoyu beğenmeniz, emeğin boşa gitmediğini hissettirdiğinden beni sevindirir. Yoksa canınız sağolsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deneysel çalışma ve emeğe saygı ok. Ancak bunu siz de yapabilirsiniz mantığı yanlış. Elektriksel konulara hakim olmayan, bilgi fakiri kişilerin hiç kalkışmaması gereken bir deney, sanki yemek tarifi verir gibi anlatılmış. Tamamını izlemedim çok uzun bir video.
    Yorumu okuyunca aklıma gelen şey ilginçti O yüzden yazmak istedim,
    Ratatouille diye bir animasyon filmi vardı. Orada bir fare aşçılık yapıyor v.s. Ancak filmin başında ve sonundaki cümle çok hoşuma gitmiştir.

    "-Herkes Aşçı Olabilir"

    Burada kastedilen ise filmin sonunda açıklanmıştır. Herkes aşçı olamaz, ama herhangi birinden aşçı çıkabilir

    Benim yukarıda özellikle ve defalarca belirttiğim gibi birçok güvenlik tedbiri ve basit de olsa teknik bilgi gerektiren bir çalışma mevcut. Örneğin bir multimetrenin nasıl kullanılacağını, akünün şarj tekniklerini veya voltaj/ampere göre ve arzulanan şarj süresine göre şarj akım değerlerini ayarlamayı anlatmıyorum. Bunu herkes yapabilir, ancak dediğiniz gibi bazı teknik bilgilere hakim olması gerekir. Onun haricinde arzu ederseniz ve ihtiyacınız varsa, kendiniz yapamıyorsanız bana gönderin/getirin ben yapar veririm diye özellikle belirttiğimi de hatırlatırım

    Buradan tekrar yazıyorum. Bu işlemde Asit ile çalışıyoruz, şakası olmaz! Yeterli teknik bilginiz veya ekipmanınız yok ise, tecrübeniz yetersiz ise bu işe kalkışmayın. Ben hiçbir ekstra ücret almadan forumda isteyen arkadaşlara yardımcı olurum. Tecrübeniz yoksa ben yaparım ne olacak diyerek bu işe girişmeyin arkadaşlar.
    emremm ve Olcay Avşar bunu beğendiler.

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Lazım oldu arayıp buldum başlığı, bu vesile ile hortlatalım da belki başkaları da faydalanır

  11. #11
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Geçen haftalarda bu konuyu aramıştım da bulamamıştım, forumda arama yaptığımda "Arama kriterine uygun sonuç bulunamadı" şeklinde uyarı mesajı ile karşılaşmıştım. (Aranan kelime "akü")

    Konu sahibine şunu sormak istiyorum: bu şekilde restore ettiğiniz aküyü motosiklete (veya arabaya) takıp denediniz mi, eğer denediyseniz sonuç nedir?

  12. #12
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Ben 2010 yılında askerlik yaptım. 24 yaşındaydım askerdeyken. Komutan şoförüydüm. Kullanılacak araç için B sınıfı ehliyetiniz olsa da her aracı kullanamıyordunuz. Askerde ehliyetinin olduğu aracı kullanabilirsin. Yani senin ehliyet ford transitse kaç model olduğu önemli değil ister 1995 olsun ister 2018 olsun sadece ford transit kullanabiliyordun. Mesela ford connect kullanamıyordun Çok saçma ama böyle.. Neyse orada da bir eğitim aldık ve sınav olduk. Askerde bize bu akü suyu değiştirme öğretildi. Fakat bu kadar detaylı değildi bize anlatılan. Sadece suyu boşalt saf su koy ölç tak git Her zaman kullanılabilecek bir bilgi. Teşekkürler.

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Bence çok faydalı bir başlık, motosiklet üzerinde 2 yılını doldurmuş ve kullanımda olan akülere uygulanabilecek bir şey. Şahsen ben sorun yaşadığım aküyü tekrar kullanmak istemezdim, eğer karbratörlü ve eski teknoloji bir motorum olsaydı belki onda kullanırdım.

  14. #14
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Emeğinize teşekkürler, aküyü her kış başında söküp suyunu tamamlayıp şarj ederseniz çok uzun süreler kullanabilirsiniz..
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Elleriniz dert görmesin hocam.

  16. #16
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Eline yüreğine sağlık, çok güzel bir video olmuş ve eksiksiz anlatmışsın.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen haftalarda bu konuyu aramıştım da bulamamıştım, forumda arama yaptığımda "Arama kriterine uygun sonuç bulunamadı" şeklinde uyarı mesajı ile karşılaşmıştım. (Aranan kelime "akü")

    Konu sahibine şunu sormak istiyorum: bu şekilde restore ettiğiniz aküyü motosiklete (veya arabaya) takıp denediniz mi, eğer denediyseniz sonuç nedir?
    Bu videonun ardından yukarıda anlattığım formatta biri Honda GoldWing, biri Yamaha MT-07 ve biri de Honda CB125ACE olmak üzere 3 aküyü daha yeniledim. Akülerin durumu videodakiler kadar kötü değildi. En düşük voltaj 8. küsur volt idi ancak şarj tutmuyordu. Sonuç olarak işlem sonrası 12.8 V ve üzerinde stabil akım elde ettik ve aküler şu anda kullanılmaya devam ediliyor. Videodaki akülerden birini ise şu anda ıskartaya ayırdım, yüksüz durumda 12.6V civarı iken yük durumunda 9V görmeye başladık. Sanıyorum ki hücrelerden ikisi içerisinde kısa devre mevcut veya en az bir hücre tamamen tahrip olmuş. Ancak genel olarak bakarsak uygulama kesinlikle başarılı.

    Videoda ve altındaki açıklamada da belirttiğim gibi, işlemin başarısız olması durumunda kullanabildiğimiz (elektrolite ekleyebileceğimiz) iki farklı kimyasal mevcut. Bunları elektrolit aküye eklendikten sonra çok dikkatlice ve kademe kademe, çok çok az miktarlarda ekleyerek (12V 9A motosiklet aküsü için) yaklaşık bir tatlı kaşığı kadar ilave etmelisiniz. Reaksiyon çok hızlı gerçekleşecek ve püskürmeye neden olacaktır, o nedenle hücreye ASLA BİR KEREDE HEPSİNİ DÖKMEYİN, çok az miktarlarda ve az az ilave ederek o bir tatlı kaşığını içerisine ekleyin.

    Ne olursa olsun tedbiriniz tam olmadan, püskürme ve reaksiyon sonucu oluşacak sıçramalar için tedbir ve önlem almadan, yetersiz teknik bilgi,ekipman ve tecrübe ile bu işe kalkışmayın.

    Maliyeti 10TL altındaki bu işlem için denemeye değer. Artık bu işleme sokmadan akü atmıyoruz

    Gösterdiğiniz ilgi için herkese teşekkür ederim

  18. #18
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık, fakat 5 dakikanı ayırıp bir iki paragraf yazı yazsaydın 1 dakikada okuyup bilgi alırdık. Yapmak istediğimiz zaman da vakit ayırır videoyu izlerdik, değil 33 dk 5 dk bile fazla bana göre.

    5 dk video izleyeceğime aynı konuyu anlatan yazıyı 10 dk okumak daha mantıklı benim için.

    Saygılar.
    gb falan gider
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Dün eskiyen bir UPS aküsü için deneyeyim dedim, fakat elimde asitli akü suyu olmadığı için akünün içini yıkamadım. Sadece her gözüne eşit saf su ekleyip yaklaşık 24 saat şarjda bıraktım.

    Daha önceden de bu şekilde su ekleyip uzun süreler kullandığım ups aküleri olmuştu. Şimdi ölçtüm voltaj 13.60, 20 dk sonra ve 6 saat sonra tekrar ölçeceğim. İnşallah istenilen değerleri alabilirim.

    Fakat yük testini başka nasıl yapabilirim? Bu motor aküsü değil, nasıl bir yüke bağlasam test ederim sence?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------

    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gb falan gider
    Ofisten bakıyoruz böyle konulara hanımefendi, yani internet sınırsız ve ücretsiz. Burada konu olan zamanımın video izleyecek kadar bol olmaması ve benim izlemekten çok okumayı seven biri olmam.

    laf mı soktun güya sen
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Akü yük testi için UPS' i şebekeden bağımsız veya test modunda çalıştırıp, UPS' den beslenen cihazlar hali hazırda çalışırken akü voltajını ölçmeniz size akünün yük durumundaki değeri hakkında bir fikir verebilir. Tabi UPS' den beslenen alıcıların toplamda çektiği gerilim, UPS' nin limitlerine ne kadar yakın olursa yük testi sonuçları da akü için o kadar doğru olacaktır. Maksat akü sömürülürken ne veriyor onu görmek


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)