Yamaha takım patronu Lin Jarvis, Dorna'nın desteklediği MotoE serisinin, MotoGP'nin yerini alabileceği konusunda şüpheli.
Geçtiğimiz günlerde açıklanan FIM MotoE Dünya Kupası, MotoGP'deki yedi uydu takımdan 18 sürücü ile, belirlenecek olan yedi Avrupa yarışında destek serisi olarak koşulacak.

Jarvis, Dorna'nın elektrik gücünün peşinden gitmesinin doğru olduğunu, ancak MotoGP'nin asla bu yönde ilerlemeyeceğini düşünüyor.

Yamaha patronu ayrıca, motor sesinin sorun olduğu elektrikli motosikletlerin, yapı ve ayar anlamında daha öne çıkan bir rol üstleneceğini düşünüyor.

Jarvis: "Sanırım Dorna'nın elektrik teknolojisine adım atmak için en doğru zamanı, fakat kolay olmayacaktır."

"Hiçbir zaman MotoGP'nin yerini alamayacak ama başka seriler ile değiştirilebilir."

"Ayrıca elektrik seriler yüksek ihtimal, araçların şehirlere yakın olduğu ve ses konusunda sorun yaratan motocross ve enduro gibi serilerin yerini alacaktır. Serinin bu noktalarda geleceği var." dedi.



Jarvis, motosiklet endüstrisinin elektrik gelişimi konusunda araba endüstrisinin gerisinde kaldığını ve Formula E'nin, üretici markaların diğer motorsporları serilerini bırakıp elektrikli seriye yönlenmelerini sağladığı için takdir edilmesi gerektiğini söyledi.

Jarvis: "Gerçekçi olursak, bizim endüstrimiz, araba endüstrisinin gerisinde. Ancak üreticilerin Formula E'ye geçiş yapmaları hala çok ilgi çekici ve beklentilerimin çok üstünde."

"Yarışlara baktığımızda, motor gücü ve sesinden aldığımız duyguyu düşünürsek, Formula E çok önemli bir iş yapıyor, çünkü birçok üretici diğer programlarını sonlandırıp, elektrik serisine yatırım yapıyor.

"Ve eminim ki, gelecekte motosiklet endüstrisi elektrikli araçlar konusunda çok daha büyük bir rol oynayacak." dedi.

Aprillia patronu Romano Alesiano, Jarvis'le aynı görüşte olduğunu, ancak maliyeti konusunda endişeleri olsa da, Formula 1'de olduğu gibi hibrid teknolojinin de MotoGP'nin adım atabileceği bir alan olduğunu belirtti.

Alesiano: "Yarış motosikletleri hakkında konuşacak olursak, şu anki seviyeye ulaşabilecek bir elektirkli seri olmayacaktır."

"Belki F1'de olduğu gibi hibrid teknoloji, gerçekçi ve mantıklı bir hedef olabilir, ancak çok pahalı olacaktır."

"Değişik bir deneme olacaktır, çünkü gelecek elektrikte, ancak bataryalardaki teknoloji seviyesini düşündüğümüzde bunu yarış motosikletlerine uygulamak zor olacaktır."

Kaynak : Motorsport..