Nasıl hızlı devir alınır?
-
Başlıkta pek açıklayıcı olmadı sanırım ama şöyle anlatayım.
Benim mc 125 yavaş devirleniyor. Örnek veriyorum diğer motorumda gaza yüklenince devir çok hızlı artıyor ama mc 125 imde devir yavaş yükseliyor.
Bu durum karbüratörle mi ilgilidir? Diğer motorum enjeksiyonlu onunla kıyaslamayım, bi ybr de de aynı şekilde gaza yüklenince hızlı devirleniyor.
Acaba karbüratörü mü değiştirmeliyim? Eğer karbüratörden ise tavsiyeniz var mı?
Ayrıca karbüratörden değilse neyden dolayıdır?
Yapacağım bu değişiklikler motora zarar verir mi?
Reklamlar
-
bakımları tam mı benim driftten bile hantal kalıyor ybr filtre buji vs zincir ne durumda
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
bakımları tam mı benim driftten bile hantal kalıyor ybr filtre buji vs zincir ne durumda
4 bin km de şu an, bütün bakımları yapıldı bu km ye kadar olan.
Kalkıştan bahsetmiyorum, mesela ybr de gaza asılınca yüksek devirlere hemen çıkıyor ama benim motorum daha yavaş çıkıyor o devirlere.
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
4 bin km de şu an, bütün bakımları yapıldı bu km ye kadar olan.
Kalkıştan bahsetmiyorum, mesela ybr de gaza asılınca yüksek devirlere hemen çıkıyor ama benim motorum daha yavaş çıkıyor o devirlere.
arka dişliyi büyütüp devirlenme hızını arttırabilirsin ama son hızın düşer bir problem var ki ybr den geç devirleniyor
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
arka dişliyi büyütüp devirlenme hızını arttırabilirsin ama son hızın düşer bir problem var ki ybr den geç devirleniyor
Arka dişliyi büyütürsen motoru yorarsın daha yavaş devir alır yakıt artar motorun gücune göre o dişli üretimiştir yanliş dusunuyosun
-
BY_Lopus adlı üyeden alıntı
Arka dişliyi büyütürsen motoru yorarsın daha yavaş devir alır yakıt artar motorun gücune göre o dişli üretimiştir yanliş dusunuyosun
Peki o zaman bisikletlerde neden arka dişli küçükdükçe hız artıyor?
-
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Peki o zaman bisikletlerde neden arka dişli küçükdükçe hız artıyor?
Bisiklette şanzıman yok. Dişliler motordaki şanzıman gibi. Bisikletteki küçük dişli senin motor bloğunun içinde var yani. Ayrıca bisikletle motoru hangi mantıkla kıyasladın onuda anlayamadım.
-
Onun yerıne düzgün gaz açsanız? Hort dıye gaz oturursanız tabı sıkıntılu onun yerıne gıt gıde artarak oranlı açsanız?
-
BY_Lopus adlı üyeden alıntı
Arka dişliyi büyütürsen motoru yorarsın daha yavaş devir alır yakıt artar motorun gücune göre o dişli üretimiştir yanliş dusunuyosun
bakımlarını sordum tam dedi hızlı devir istiyorsa en kolay çaresi bu
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
thedarkfire adlı üyeden alıntı
Peki o zaman bisikletlerde neden arka dişli küçükdükçe hız artıyor?
bisiklette büyük dişli küçüğü çeviriyor motorda ise ön dişli küçük arka büyük
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Bisiklette şanzıman yok. Dişliler motordaki şanzıman gibi. Bisikletteki küçük dişli senin motor bloğunun içinde var yani. Ayrıca bisikletle motoru hangi mantıkla kıyasladın onuda anlayamadım.
Tamam ama zincir sonuçta direkmen şanzumana bağlı değil. Önde de 1 dişli var arkada da 1 dişli var. Arka dişlinin ebatının değişmesi hızı ve torku etkiliyor demi?
Bisiklette de o şekilde arka dişlinin çapı değişince hız değişiyor.
-
Arka dişli büyürse tork artar max hız azalır. Küçültülünce ise tam tersi.
Püskürtmeli karbüratörler ani hızlanmalarda faydalı diye okumuştum. Onu bi araştır sen.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Dişliler orjinal ebatta mı?
-
Uğur adlı üyeden alıntı
Dişliler orjinal ebatta mı?
Orjinal ebatta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Arka dişli büyürse tork artar max hız azalır. Küçültülünce ise tam tersi.
Püskürtmeli karbüratörler ani hızlanmalarda faydalı diye okumuştum. Onu bi araştır sen.
Evet bunu anlatmaya çalışıyorum, yukarıdaki arkadaş dişli büyürse hız artar demişte. Onu açıklamaya çalıştım.
-
Sakın göstergen deviri geç gösteriyor olmasın?
Yada motorundaki balansör buna sebep olabilir.
-
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Sakın göstergen deviri geç gösteriyor olmasın?
Yada motorundaki balansör buna sebep olabilir.
Uğur bey iyi konuya adım attı bizim driftler 1 ile 2. viteste devir göstergesi devire yetişemiyor mcx te de bu soeun olabilir daha 7 bindeyken 10 binlerde olmuş oluyor tam gaz açtığımızda
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Boştayken de böyleyse hiçbir şey yapamazsın. Takılmayın böyle şeylere, başka motorla da kıyaslamayın.
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
Uğur bey iyi konuya adım attı bizim driftler 1 ile 2. viteste devir göstergesi devire yetişemiyor mcx te de bu soeun olabilir daha 7 bindeyken 10 binlerde olmuş oluyor tam gaz açtığımızda
Aynen olabilir çünkü örneğin vites arttırırken gazı bıraktığımda devirin düşüşü çok yavaş oluyor yada motoru kapattığımda motor durmasına rağmen devir ona göre daha yavaş 0 a iniyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Boştayken de böyleyse hiçbir şey yapamazsın. Takılmayın böyle şeylere, başka motorla da kıyaslamayın.
Evet boştaykende öyle.
-
Hizli devir alabilmen hizli vites atip yuksek devirde kullanman lazim
-
Çinlilerin devir saatine aldanmayın yanlış gösteriyor,ayrıca 600'den inip Mc'ye binince tabi ki yavaş gelecek,R6 hemen hızlanıyor demişsin aşağıda 8 tane emme sübabı var saniyelik aralıklar açılıyorlar,mc'de ise 1 tane emme subabı var bilginize
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)