Motor sevdamın artmasını istememem.
-
Selamun aleyküm.Küçüklüğümden beri hep motorları severim 2 sene önce daha bir dikkatimi çekmişti bu motor sevdası. Daha çok sokaklarda r25 r6 cbr falan görürdük arkadaşlarla hep iç geçirirdik Üniversiteye gideyimde 1 sene çalışırım sonraki seneye bir r25 alırız birazda pederin desteğiyle falan filan o zamanlar her motor gördüğümde içim bir hoş olurdu çarşının ortasında gazlayan r6 lar cbr lar sonrada haberlerde her gün motor kazaları vs görmeye başladım hani ne ilginizi çekerse ona daha çok dikkat edersiniz.Soğudum motordan şu 1 yıldır aklımda bile değildi araba alırım falan diyodum hatta ama taki şundan 1 ay önce önümden bir r6 geçene kadar nasıl gazladıysa namussuz 2 km ötesine kadar ortalığı inleten sesini duydum herhalde.Hep motorlara falan dikkat ediyorum bir yandan hevesim artıyor bir yandanda hevesimin artmaması için uğraşıyorum hepimiz biliyoruz ki motor sürmek bu ülkede şeytan işi... Motor sürüpte eninde sonunda bu işten nasibini almayan yok.Herkes için tamam dedik ama yıllarca videolarını izlediğim her videosunda ayrı hevesimi arttıran Barkın Bayoğlu'nun bile bu işten ölmeside benim soğumamı istemekteki sebebim.Buraya yazmak istedim sizler ne demek istersiniz diye...
Reklamlar
-
Aleyküm selam.
Hayatını kaybeden sürücülerin çok büyük çoğunluğu racing sürücüsü. Touring yada scooter tipi motorlarda fazla duymayız mesela. Yada Enduro sürücüsü. Motosiklet tarzları belli. Onlarla yapılacaklar belli. Ve alınan riskler ortada. Endurodan örnek vereyim. Dağ bayır gezmek. Asfaltın olmadığı yerlerde dolaşmak. Asıl zevk bu bence. Ama bi racing sürücüsünün zevk aldığıda hız yapmak virajda yapmak. Arazide enduro ile gezerken aldığın risk motordan düşmek olur. Bi yerlerini incitebilirsin. Dahada kötüsü kırabilirsin. Ama racingde virajda kayıp bariyelere girme riskin var. Can Yontarım'ın bariyere girince bacağı kopmuştu mesela. Yada çok yüksek hızlara çıkıncada aldığın risk ortada. Birçok örnek verilebilir buna hayatını kaybeden.
Crusier motor mesela. Sakin adam işidir. Eksoz sesinden zevk alınır. Trafikte aralara gireyim bikaç arabaya makas atayım gibi dertleri olmaz genelde. Tın tın giderler. O şekilde gitmeside ayrı zevkli öyle gideni izlemeside. Onunda aldığı pek bi risk yok o şekilde kullanırken.
Enduro al sen.
-
düzgün sürersen, ekipman tam ise korkma. aynı risk arabada da mevcut.
önce kendine küçük bir makina al. bol bol sür. deneyim kazan. sürmeden tecrübe edinemezsin.
daha sonra hayal ettiğin makinayı alabilirsin.
ayrica şunu belirteyim, motorsiklet hava atma aracı değildir. tek teker yapmak, gaz açıp herkesi rahatsız edip ana avrat küfür yemek işi hiç değildir.
motor sürmek bir tutku işidir. motor sana özgürlük sunar, seyahat sunar; gezmek, tozmak, eğlenmek, hayatın tadına varmaktır motor sürmek.
neyse lan şiir gibi oldu, al bi tane gez işte ya!
-
bende aynısını yazacaktım @Ekarademir 'in dedigi gibi motosiklet kazalarının neredeyse %80 i racing motorlar..
görüntüye aldanma derim, sese de aldanma büyük bi ihtimal sesi hoşuna gitti
benim de cok hoşuma gidiyor ama racing den korkuyorum
-
Bir gün herkes endurocu olacak.
-
Enduro dediniz geldim
-
Racing alma da ne alırsan al
-
hokahey adlı üyeden alıntı
düzgün sürersen, ekipman tam ise korkma. aynı risk arabada da mevcut.
Motosikleti sevelim, zevk alalım, ama kendimizi kandırmayalım. Aldığımız riskin farkında olalım, ve bu riski bilinçli olarak alalım.
Yolda yalnız değiliz. Başkasının dikkatsizliği ve hatası, hayatımıza malolabilir, özellikle de motosiklet üzerindeysek. Araba içinde ve motosiklet üzerinde aldığımız risk kesinlikle aynı değil. İstatistiklere ve mantığa savaş açmak yerine durumu kabullenip bilinçli karar vermekte fayda var, kendimiz ve sevdiklerimiz için...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)