Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Paran Yoksa Otomobil Kullan !..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    büyük şehirde ve sıkışık trafikte motosiklet kullanarak parayla satın alamayacağın birşeyi: zamanı satın almış olursun.

    Millet arabasında, bir gözü elinde ki cihazda, bir gözü santim santim akan trafikteyken sen yanından geçer gidersin ardından bakar

    Bu hayatta değerli olan tek şey bana sorarsanız zamandır geri kalanlar teferruat.
    yeditepely bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Cub ve CBF150 kullandım, araba olarak da ford ka (benzinli) ve ford focus (tüplü) kullandım.

    CBF150 (benim kullanımımda) 3,5 litre'yi geçmiyor. 5,60TL x 3,5litre = 19,6TL yani yaklaşık olarak km'de 20kuruş.
    Focus (benim kullanımımda) 7 litre'nin altına inmiyor. 3,26TL x 8litre = 22,82 yani yaklaşık olarak km'de 23 kuruş. (sıralı sistem, ilk çalışmada az biraz benzin harcaması da var)

    Bu hesaba göre fark az olsa da motosiklet daha ekonomik.

    Vergileri hesaplamayacağım, bariz bir farkla motosiklet daha ekonomik.

    Trafik sigortasını da hesaplamayacağım ancak küçük bir farkla motosiklet daha ekonomik.

    Aylık kazancınımı bölerek dakikalık kazancımı hesapladığımda motosikletim bana kazandırdığı zaman ile (sadece işe gidip gelmede bile aylık 500dk ile) açık ara daha karlı. (ekonomik olarak)

    Periyodik bakımları hesaba katarsak motosikletim açık ara daha karlı. (iki taşıtı da yetkili serviste bakıma sokuyordum.)

    Sahip olma bedelini göz önünde bulundurunca motosiklete erişmesi çok daha kolay. (ekonomik olarak) Ayrıca araba fiyatı eksi motosiklet fiyatı ile elimde kalan parayı ticaret, gayrimenkul, döviz vs. ortamlarda daha verimli şekilde değerlendirme ihtimalim mevcut. (tabii ki ticari açıdan risk içerir)

    Arıza durumunda cepten parça değiştirme durumunda da motosikletim çok daha ekonomik.

    Sanırım kişisel verilerimle başlıktaki önermeyi çürütmüş oluyorum.

    Yüksek cc'li keyif motosikletleri kullanan arkadaşlar bu önermeyi çürütemiyor olabilir ancak onların da ekonomik sıkıntısı var ise araba değil, düşük cc'li commuter öneriyorum.

    Kendi durumum için bir bilgi daha paylaşayım;
    Şehirdışı (100km üzeri hız ile) yol yapacağım durumlarda veya 2 kişiden fazla kişi ile seyahat edeceğim durumlarda ticari taksi (şehiriçi) ya da araç kiralama (şehirlerarası) daha ekonomik oluyor. (tekrar ediyorum bu bilgi tamamen benim yıllık ihtiyaç duyma oranım ile alakalıdır.)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------

    Yazlık full ekipman, kışlık full ekipman, çanta, aksesuar, lastik, kilit, eğitim ve hatta ehliyet bile hesaba katıldığında (eğitim ve ehliyet hesaba katılmamalı çünkü bunlar kendimize sağlanan artılar ancak hesaba katalım) ilk yıl kafa kafaya çıkmaz bile.

    İlk yıl kafa kafaya çıksa da bir yıldan uzun süreli kullanımlarda motosiklet yine daha ekonomik olacaktır.

    (bir yıl sonunda motosikletten vaz geçilmesi durumunda bile ekipmanı ikinci el satarak da ekonomik olarak arabadan daha avantajlı hale gelecektir.)

  3. #23
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu münferit bir olaydan türemiş olduğu için genelleme yapılamaz. Her xcity sahibi 5 yılda bir periyodik olarak 3000TL lık parça değiştirmez herhalde.
    Masraflı olup olmadığı karşılaştırılan araçların modeline göre değişir ki esas önemli olan nokta budur. Şikayetçi arkadaş bu araçlar hakkında hiç bilgi vermemiştir.
    - Fazla detay vermediğim doğru. Tahmini rakamlar vermiştim. Şimdi iyice inceledim. Kesin bilgi vereyim;

    Her ikiside 2012 de sıfır alınmıştı.

    Yamaha XCITY 250 (2012) 46 bin km. de yapılan arıza masrafları;
    - Yakıt Pompası 375 TL
    - Arka Jant 1500 TL
    - Radyatör Fanı 950 TL.
    - Debriyaj Balatası 800 TL
    Toplam : 3625 TL.

    Peugeot 206+ (2012) 60 bin km.
    - 1 ad. Salıncak 250 TL
    - 1 ad. Rot kolu 80 TL
    - 1 ad. Askı kolu 80 TL
    - İşçilik 150 TL
    - Toplam : 560 TL

    Bu bilgilerden yola çıkılarak genelleme yapılabilir mi? Hayır. Çünkü, araçtan araca çok fark var. Arabamın dandik bir araba olduğunu düşünüyorum. Fakat bu araba bile 250cc. bir motosikletten kat be kat daha masrafsız. YBR125 demiyeceğim fakat bir Hero Hunk olsaydı belki tablo farklı olurdu.
    Şikayetçimiyim. Motosikletimden kesinlikle şikayetçi değilim. Tam tersine çok memnunum. Kros motor gibi kayaların üzerinde hoplaya zıplaya kullandığım oldu. Sadece yedek parça fiyatlarından şikayetim var.
    Tam yerine denk geldi. "şikayetim var" parçası dinlenir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

    @cenkyenmez
    Haklısınız. Fakat 250 cc ve üzerine çıkınca işler değişiyor.

  4. #24

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    20 bin küsüre motor alayım dedim
    Zamanında yüzüne bakmadığım 600f 20 bin

    Zar zor 17 bin tlye sattğımız 2007 r6 30 bin

    6700 e sattığım yeni kasa pcx şimdi 9 bin tlye zor alırsın

    Fazer 6 bakayım dedim 20 bin aşağısı enkaz.

    Yemişim motorunu ya 20 bin tlye ne alınır gider 1.3 multijet plio alırım,1.7 dizel corsa alırım,1.4 comfort corsa alırım ohhh miss.
    Bak twingo da olur open air ohhh.

    Feleğin çemberinden döndüm defalarca hala vazgeçemediğik şu zıkkımdan...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler