Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Acemiler Fren balatası değiştirirken benim yaptığım hataya düşmesin.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Merhaba arkadaşlar motor tamircilerine para vermekten sıkıldığım için ufka tefek şeyleri artık kendim yapmaya karar verdim ve fren balata değiştireyim dedim. Motorum zx 636 yeni kasa. Fren balatası bayağı bitmiş olup nerdeyse demir sürtecek kıvama gelmiş.yenisini aldım. Civatalarını söktüm eski balatayı attım kenera buraya kadar her şey normal.Kaliperin 2 pistonu var bunalar 3 4 cm dışarda kalıyor. Bunları içine sokmak gerekiyor. Elimle biraz zorladım girmedi Sonra temiz bir bez ile temizleyip yumşak bişeyle tık tık vurarak içine soktum işte yanlışı burada yaptım. 2 piston olduğu için ben önce tekini içeri itekleyim diğerini sonra iteyim dedim.Meğerse aynı anda bi o bi onu itmek gerekiyormuş.Ben tekini itekleyince foş dedi iteklenmemiş olan balatanın olduğu taraftan bi miktar yağ boşalttı.Tabi ben hemen müdahale etip çoğunun gitmesini engelledim. Ama sonucunda balataları sağlamca takmış ve halletmiş oldum.Siz siz olun onları aynı anda itekleyin.Şimdi Hidrolik değişimi gerekecek sanırım.Fren biraz daha sonda tutuyor ama tutuyor ve abs ile alakası varm ı bilmem ama sorunsuz çalışıyor.
    orumcekadam ve polo34 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Nedenini bilmesemde bunun gibi işleri kendim yapmıyorum. Ustasına bırakmak her zaman daha mantıklı geliyor.

  3. #3
    Baddreams - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125
    Fazla zorlamamak lazım. Kendiniz yıkayın yağ değiştirin buji değiştirin ama her şeyiyle oynamayın bence... Çalışmayan bir fren basaniza ciddi belalar açabilir. Gerek yok zaten. Usta değiştirse ustalık verecektin fren hidroligin yerinde kalacaktı. ;)
    Bunu söylerken yaptığı şeye hakim gerçekten bu işleri bilen arkadaşlar yapabilir... Zevklidirde bu uğraşlar hakimsen konuya yap... You tube den izleyip debriyaj değiştirirsen o işin sonu sıkıntılı olur.
    Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolayca göremezler. M.KEMAL ATATÜRK.

  4. #4
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Hidrolik değişim balada değişmekten çok ama çok daha zor. İşi bilmiyorsan hic elleme, frenlere hava yaptırırsan, havasını almak tam bir zulum. Youtube dan buna dair videoları dikkatli izle. Ve hidrolik değişimi 2 kişi ile yapılır, tek başına yapmaya kalkarsan, sağlam olanıda bozabilirsin.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Zaten hidroliğin de 2-3 yılda bir değişmesi gerekiyor.Bu tarz değişimlerde hidroliği de değiştirmek en mantıklısı.Hidrolik boşaltıldıktan sonra pistonlar rahatça itiliyor.Hidrolik yağını değiştirmekte o kadar zor bir şey değil.Sağa sola temas etmediği süre sorun olmaz.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Fren balatasını çıkarmadan tornavida benzeri birşey ile balatanın metal pedinden kastırarak pistonları itseydin bahsettiğin sorunu yaşamazdın. Şu anda fren sisteminde hava var, doğru hidrolik yağı ile sistem havasını almalısın, ama bilen birine yaptırman daha uygun olur.

    Benim çekincem; acaba o piston çıktıktan sonra yerine geri otururken içindeki sızdırmazlık contasını bozdu mu? Bölgesi iyice temizle (balata spreyi öneririm), ardından fren sistemi havası da alındıktan sonra kuru havalarda bir süre kullanıp fren kaliperini kontrol et, kaçak olmadığından emin ol. Fren havası alındıktan sonra da manette yumuşama ve sıktıkça dibe gitme gibi birşey farkedersen kaliper tamir takımı veya komple kaliper değişmek zorunda kalabilirsiniz.

    Frenler önemli, lütfen dikkat edin.
    aquarist4 ve hasmet bunu beğendiler.

  7. #7
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Korkma. Fren hidroliği değişmek iki işiyle iş bile değil. Bi iki video izle, en fazla birazcık yağ ziyan edersin. Zaten 10-15 lira bişiydi. Üstten yavaş yavaş koyup arada bi pompalayarak aşağıdaki somunu açıp bi serum hortumuyla akıtacaksın kabaca. Baktın artık hava kabarcığı gelmiyor serum hortumunda işlem tamamdır. İşin bitince kapatıp baya pompalayacaksın ama. Sakın yaptım oldu diye yola çıkma Dediğim gibi korkma bu işlerden. Her türlü yaparsın.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    kardeşim,ilk once alt merkezdeki sistem havasi almak icin mevcut olan rekorlu civatayi gevşet,daha sonra araya lama benzeri ince takoz koyarak,boru anahtari yardimiyla pistonlari iceriye bas.

    Hava alma civatasini gevsetmeden yaparsan,hortum birlesim yerini patlatabilirsin.

  9. #9
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    sızdıran silindirin oradan aynı zamanda hava girişi gerçekleştiğinden artık fren sisteminiz hava yaptı. bu sebeplede fren artık daha geç bir noktada tutmaya başlıyor. yutupdan fren hidrolik sıvısı değişim videolarını izeleyip, mantığı iyice kavradıktan sonra havayı alabilirsiniz.

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Hava yaptırmışsın, nasıl hava alınacağını forumdaki video ve fotoğraflardan öğrenebilirsin.

  11. #11
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Altın Elbiseli Adamın çok güzel hava alma videosu var

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Balata değişimi çok kolay bir şey. İlkinde biraz yabancılık çeker ikinciyi 10 dakikada değiştirirsiniz. Öyle kendini tehlikeye atacak bir durum yok. Hidrolik değişimi ayrı bir konu. Eskiden böyle birşey yoktu. Şimdi ne olduysa oldu " amman her iki senede bir değiştirin" e döndü. Söylendiği gibi 2 kişi yapılması gerekiyor. Biri fren pedalını pompalarken diğeri tahliye memesini açıp kapatacak. Atla deve değil , o sözde ustalara dünyanın parasını vermeyin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)