Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motor yağının gereksiz şekilde değiştirilmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Arkadaşlar, açık söylemek gerekirse bu motosikletlerin yağ değişimi iyice abartılmaya başlandığını gözlemliyorum.

    Mesela bir motor alıyorsunuz üreticisi kitapçığında 12000 km de yağ değişecek diyor.Bizim servisler ise 6000 de değiştiriyor.

    Böyle bir saçmalık olabilir mi ? Bunun adı israf değil mi ? Bu motor yağları yurtdışından geliyor,kime hizmet ediliyor burada ?

    En acıklı durum ise kullanıcıların çoğunun bunu olumlu karşılaması.

    Arkadaşlar, motorun üreticisi bunu 12000 km yazdıysa bilin ki en az 18000 km falan gider de adamlar işini garantiye alıyor ve 12000 km diyor.

    Biz napıyoruz artık iyice işin .okunu çıkarıp 6000 km e indiriyoruz.

    Yazık,günah israf bu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Servisler geçirme derdinde. Bir yağ ve yağ filtre değişimine 200 TL alıyorlar. Kitapçıkta 5000 km de bir yağ değiştirin diyor. Servis o yurtdışında geçerli diyip 3000 de yağ değiştirin diyor

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servisler geçirme derdinde. Bir yağ ve yağ filtre değişimine 200 TL alıyorlar. Kitapçıkta 5000 km de bir yağ değiştirin diyor. Servis o yurtdışında geçerli diyip 3000 de yağ değiştirin diyor
    Servisler zaten bunu yapıyor da benim anlatmak istediğim motor sahipleri de buna inanmış gibi.

    Kitapçıkta 12000 km diyorsa 12000 km yapan eminim çok azdır.Neymiş çamur olurmuş o yağ.He he evet,çamur olur. çok biliyosunuz demek istiyorum.

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Ben 2500 kilometrede bir yağ değiştiriyorum. Çünkü hem yarış için olan nispeten daha kısa ömürlü yağ kullanıyorum hemde apaçi gibi yüksek devirde sürüyorum aleti. 5000 de bir de değiştirsem olur ama böylesi daha iyi hissettiriyor. Yağ motorda bekledikçe titreşim artıyor daha sarsıntılı çalışmaya başlıyor. Kullandığım motosikleti de satmayı düşünmüyorum.

  5. #5
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    erken yağ değişiminin blok ömrüne faydalı olduğu su götürmez bir gerçek. israf mı? orası tartışılır.
    benim motosikletimin bakımı 6bin de bir. kullanım tarzıma bakacak olursak ben gayet yerinde buluyorum bakım aralığını. 100-200 liradan kaçıp blok ömründen yemek bana pek mantıklı gelmiyor.

    türkiyedeki düşük modelli motosikletlerin 50-60 bin km de bloklarının sağının solunun patlamasının sebebi bakımsızlıktır. bu aletler (özellikle japon) öyle kolay kolay bozamayacağınız aletler. ben limitlerde kullanıyorum kendi motosikletimi, fakat yetkili serviste yaptırdığım son bakımında debriyajımın, zincirimin, dişlilerimin sapasağlam olduğu bilgisi verildi.

    yani diyeceğim o ki, türk kullanıcı portföyü baz alındığında bakım aralıklarının kısa olması makul.
    efendy06 bunu beğendi.

  6. #6
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Adam 12000 km yazmışsa 18000 km rahat gider mantığında size hak veriyorum, fakat şöylede bi durum var ki; gerek yağ olsun, gerek yakıt tüketimi ortalaması olsun hatta çarpışma testleri.

    Bunlar bizim taşıtlarımızı kullandığımız şekilde kullanılarak baz alınan sonuçlar değil. O adam belirli bir parkurda trafiğe girmeden, motoru saçma sapan yormadan test ediyo. Yakıt tüketimi de öyle, bizim gibi dağa bayıra vurmuyolar motorları, arabaları. euro ncap 5 yıldız almış bi araba en üst düzey seviyede koruma demek oluyo lakin euro ncap çarpışma testlerini 64 km/s ile yapıyo.

    Ben yine muhalefet görüncem şimdi ama bence imkanımız doğrultusunda ne kadar güzel bakarsak malımıza oda o kadar güzel yanıt verir mantığıyla ben sıkça değiştirme taraftarıyım. İşin israf kısmında da haklısınız ama motor yağına gelene kadar neler neler var
    efendy06 bunu beğendi.

  7. #7
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Benim motosikletin yağ bakımı 10 bin kmde bir. 6 bine falan gelince hissedilir bir şekilde vites geçişleri kemikleşiyor. Bu yüzden 5 binde değiştiriyorum genelde. Hem yağın yeni olması motorun ömrünü uzatır. İsterseniz 12 de değiştirin gençler. Mal sizin. Ama 12 binde çıkan yağ cacık oluyor. Motosikletler yüksek devir çeviriyor. Araba gibi değil. Üç kuruştan kaçarken beş kuruşluk olmayın.
    Lazasker, efendy06 ve ferhatkars bunu beğendiler.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Alıntı Birkan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam 12000 km yazmışsa 18000 km rahat gider mantığında size hak veriyorum, fakat şöylede bi durum var ki; gerek yağ olsun, gerek yakıt tüketimi ortalaması olsun hatta çarpışma testleri.

    Bunlar bizim taşıtlarımızı kullandığımız şekilde kullanılarak baz alınan sonuçlar değil. O adam belirli bir parkurda trafiğe girmeden, motoru saçma sapan yormadan test ediyo. Yakıt tüketimi de öyle, bizim gibi dağa bayıra vurmuyolar motorları, arabaları. euro ncap 5 yıldız almış bi araba en üst düzey seviyede koruma demek oluyo lakin euro ncap çarpışma testlerini 64 km/s ile yapıyo.

    Ben yine muhalefet görüncem şimdi ama bence imkanımız doğrultusunda ne kadar güzel bakarsak malımıza oda o kadar güzel yanıt verir mantığıyla ben sıkça değiştirme taraftarıyım. İşin israf kısmında da haklısınız ama motor yağına gelene kadar neler neler var
    Motor yağı için adamlar boyle bir risk kesinlikle almaz.Motorları patır patır patlayıp bozulduğunda zıçtıklarının resmidir bu.

    Bir daha da o imajı düzeltmek çok zordur.

    Mesela bir supersport model için üretici 6000 km diyorsa emin olabilirsiniz ki agresif bir supersport kullanıcısını baz alıyorlardır.

    Yani 90 km/h ile 6000 km testi yapılması soz konusu olamaz.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    3Lt Motul 7100 full sentetik yağ koydum , 10.000 km arkama bile bakmam.
    Loeb ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  10. #10
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Minareyi çalan kılıfını uydurur Bakış açısı abi, kesinlikle haksızsın demiyorum ama aklımızda, içimizde, taşıtımızda rahat olabilsin diye erken değiştirmenin mantıklı olduğunu düşünüyorum.

  11. #11
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Yağ değişim ömrünü kullanım şartları belirler. Kitapçıkta yazan veya servislerin söylediği km ortalama bir süredir ve yapılan testlere göre genelde ideal ortalama bir km belirtilir.
    Dikkatlerden kaçan kısım genelde budur. Mesela eski dizel aracımın kitapçığında da yazıyordu, ağır kullanım koşullarında 5bin km daha erken yağ değişimi önerilmiş.

    Bir kişi motoruna fıtı fıtı biner, devir kesiciye hiç sokmaz, çok sık dur kalk yapmaz, aşırı trafiğe girmez, uzun yolda sık mola verir, hep sakin kullanır. Bu kişinin yağı standart vakitte değiştirmesi mantıklı. Hatta 4-5 bin km daha geç değiştirse de bir sorun çıkmayabilir.

    Ama diğer kullanıcı kontağı açıp marşa bastığı gibi gaza abanıyor, sürekli devir kesiciye soka soka geziyor, sürekli teker deniyor, motoru son limitlerde kullanıyor. Şimdi bu adamın yağını standart bakım aralığında değiştirmesi bence çok mantıklı değil. Kitapçıkta yazandan daha erken değiştirmeli bence çünkü olabilecek en üst sınırda motorunu kullanmış.

    Yağ motorun ömrüne etki eden en önemli faktörlerden biridir. Bunu göz önünde bulundurun derim.

    Ayrıca yağ çok pahalı bir şey değil. Servislere çok para vermek istemiyorsanız yağı kendiniz de değiştirebilirsiniz.

  12. #12
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    Tdm 900 kullaniyorum 12 yildir. Bir keresinde 5000 km de yagini degistirdim. Baktim ki yag su gibi olmuş. o gunden sonra her 3500 km bir yagini degistiririm. 3500 km bir degistirince yağ bosalirken muhallebi kivaminda akiyor. diger türlü su gibi akiyor yağ. Akiskanligini kaybettigi belli. 3500 ila 4000 km arasi en ideal yag degisimi. Mt 07 kullanan biri yag degisimini gecirmisti Debriyaj balatasi saçlari yaylari hepsini degistirdi. Yağ demek hayat demek .Erken degistirmekte fayda var.israf yok.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama diğer kullanıcı kontağı açıp marşa basıp gaza abanıyor, sürekli devir kesiciye soka soka motorunu geziyor, sürekli teker deniyor, motoru son limitlerde kullanıyor.
    tabi motorununa eziyet eden bu tur manyakları sık yağ değişimi de kurtaramayacakdır bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------

    Alıntı izmir3535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tdm 900 kullaniyorum 12 yildir. Bir keresinde 5000 km de yagini degistirdim. Baktim ki yag su gibi olmuş. o gunden sonra her 3500 km bir yagini degistiririm. 3500 km bir degistirince yağ bosalirken muhallebi kivaminda akiyor. diger türlü su gibi akiyor yağ. Akiskanligini kaybettigi belli. 3500 ila 4000 km arasi en ideal yag degisimi. Mt 07 kullanan biri yag degisimini gecirmisti Debriyaj balatasi saçlari yaylari hepsini degistirdi. Yağ demek hayat demek .Erken degistirmekte fayda var.israf yok.
    vay be 3500 ha.Diyecek bir şey bulamamıyorum.Sizin tercihiniz tabi,

  14. #14
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı Loeb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi motorununa eziyet eden bu tur manyakları sık yağ değişimi de kurtaramayacakdır bence
    Elbette motor ömürleri çok daha hızlı azalıyor hor kullanınca. Ancak yine de yağ değişimi önemli. Kullanım şekline göre değişmek, standart bir km beklemekten daha mantıklı olur. Benim anlatmak istediğim buydu.

  15. #15
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    Alıntı Loeb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi motorununa eziyet eden bu tur manyakları sık yağ değişimi de kurtaramayacakdır bence

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------



    vay be 3500 ha.Diyecek bir şey bulamamıyorum.Sizin tercihiniz tabi,
    Yağ ucuz bişey kisiye gore degisir. kime gore ucuz kime gore pahali. Bana gore ucuz. Yağ degisimi benim için onemli
    Bir kere yamaha yetkili servisine gittim bir parca icin 2 ustada motosiklete bindi turladi dedikleri motoru mukemmel Turkiye de tdm 900 lerin arasinda en güçlüsüdür dediler.
    onlarin deyimi bu tabi
    3500 km bir degistiririm yagini. Bunun mutlak bir faydasi vardir ama zarari yoktur.
    siz 10.000 km bir degistirmeye devam edin.
    iyi sürusler...

  16. #16
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Trol ne demek ?

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trol ne demek ?
    konuyla ilgili söylecek birşeyin yoksa kalabalık etme,

  18. #18
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Kullandığım motosılet kıtapcıkta 3 bınde bır yazıyor zaten dw 3 bınde bır oıl change cıkacakmıs (rodajdan yenı cıktı) usenmem uzun ömür onemlı olan FAKAT YAĞ FILTRESI NE OLURSA OLSUN HER SEFERDE DEĞİŞMELİ!!

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Alıntı izmir3535 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ ucuz bişey kisiye gore degisir. kime gore ucuz kime gore pahali. Bana gore ucuz. Yağ degisimi benim için onemli
    Bir kere yamaha yetkili servisine gittim bir parca icin 2 ustada motosiklete bindi turladi dedikleri motoru mukemmel Turkiye de tdm 900 lerin arasinda en güçlüsüdür dediler.
    onlarin deyimi bu tabi
    3500 km bir degistiririm yagini. Bunun mutlak bir faydasi vardir ama zarari yoktur.
    siz 10.000 km bir degistirmeye devam edin.
    iyi sürusler...
    motorunuzu kötüleyen bir servis zor.Hepsinin ağzından çıkan şeyler belli,"çok iyi,mükemmel,harika,saat gibi"

    Africa Twin için Honda'ya bir şikayetim oldu,diyorum ki bu şikayetten başka gelen yok mu, nasıl olur yabancı forumlarda onlarca insan yazmış diyorum.

    yok diyor,servislerin dediklerine güvenmiyorum.

    Haa motorunuz gerçekten de öyle olabilir,lakin o kadar da iyi olmayan bir motora da aynı şeyleri söyleyeceklerdir.

  20. #20
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı Loeb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyla ilgili söylecek birşeyin yoksa kalabalık etme,
    Konuyla alakalı değil trolle alakalı söyleyecek bir şeyim varsa kalayımmı ?

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4274303
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)