Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Arkadaşlar merhaba benim motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum yol gidiyorum falan ama yine normal marş düğmesiyle çalışmıyor.
    Sorum şu Akü bitti mi yani ölümü?
    Yoksa bi motorcu da şarj etsem düzelir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    kontağı açtığında farların düzgün yanıyor mu korna artı far deneyin farlar çok sönmüyorsa akün sağlam marş motoru marş rölesi düğme bunlara bakılmalı eğer akü yoksa sigorta akü kutup başları motorun şarjına bakılmalı

  3. #3
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Yanıyor sinyal korna vs her şey tam sorduğum da Akü bitmiştir şarj ettir dediler bi kaç motorcu

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    önce bir elektrikçide aküye gelen voltajı ölçtür (5 dk lık iş)

    voltaj doğru değerlerde ise ( orta devirlerde 13,5 ila 14,5) aküyü yenile..

    aksi halde dinamoya bakılmalı..

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Hocalar, havalar soğudu. Aküler yavaş yavaş tırtlamaya başladı.
    Geçen cuma sabahı benimki de su koyverdi. İlk bastığımda gıv gıv yaptı, sonra tırrrladı.
    Ayak marşıyla çalıştırıp hast. ye kontrole gittim.
    İşim bittikten sonra iş yerine gelip oğluma aküyü söktürdüm.
    Akü bildiğimiz bakımsız, jel akü denen motosiklet aküsü.
    Akünün içinde cam elyafı gibi keçeye banzeyen bir malzemeye asitli su emdiriliyor. İnce bir cımbızla ufak bir parça kopardım baktım, hatta yakarak kontrol ettim.
    Cam elyafına benziyor, yalnız daha sık bir yapısı var.
    Neyse.. ters çevirdim epey bekledim, gram sıvı akmadı.
    Ben de büyükçe bir enjektöre saf su çekerek, bir hücreye saf suyu doldurdum ama hemen elyafların üzerine su çıktı.
    Fark ettim ki bir süre sonra koyduğum suyu emiyor. Bende hepsine aynı miktarda saf su koyup kenara koydum.
    Yaklaşık bir saat sonra yukarıda su kalmadı, biraz daha ekleyip şarja bağladım.
    Şarjı biraz hızlı yaptım. Şarj olurken bir miktar su yine yüzeye çıktı. Şarjı kestiğimde yeniden elyafa çekti.
    ---
    Geçen cumadan beri motor hiç çalışmadı, bir hafta oldu. Biraz önce üşenmedim indim, jikle açmadan on kere filan uzun uzun marş bastım. Bana mısın demedi.
    YBR jikle açmadan hayatta çalışmaz.
    Sonuç bu, akülerinizi atmadan önce düşünün derim. Saf su bedavadan hallice.
    --
    Ek yapayım; akü hücre kapaklarına plastik, yapıştırılmış bir levhayı kırıp ulaşırsınız. Kırmak için tornavida ucu yeri bile vardı.
    Oto. aküleri gibi vidalı plastik kapak yok. Levhanın altında kauçuk kapaklar var.
    Kauçuklar hem suyun akmasını önlüyor, aynı zamanda fazla şarj sonucu akü ısınıp genleşmeden kaynaklı gaz çıkışına izin veriyor.
    Kapakları ben sıcak yapıştırıcı (hot-melt) ile yapıştırdım bir, iki yerinde boşluk bırakın, gaz çıkışına izin verin.


    Kapaklar aşağıdaki gibi. Foto arak..



    Benim YBR 2011 model. İki sene sonra fazla yatmaktan akü yine bozulmuş, oğlumda yeni bir akü almıştı.
    Bu yaklaşık dört yıllık bir akü, bakalım ne kadar dayanacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

    Çıplak elle asitli suya temas etmeyin.
    levend84 bunu beğendi.

  6. #6
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocalar, havalar soğudu. Aküler yavaş yavaş tırtlamaya başladı.
    Geçen cuma sabahı benimki de su koyverdi. İlk bastığımda gıv gıv yaptı, sonra tırrrladı.
    Ayak marşıyla çalıştırıp hast. ye kontrole gittim.
    İşim bittikten sonra iş yerine gelip oğluma aküyü söktürdüm.
    Akü bildiğimiz bakımsız, jel akü denen motosiklet aküsü.
    Akünün içinde cam elyafı gibi keçeye banzeyen bir malzemeye asitli su emdiriliyor. İnce bir cımbızla ufak bir parça kopardım baktım, hatta yakarak kontrol ettim.
    Cam elyafına benziyor, yalnız daha sık bir yapısı var.
    Neyse.. ters çevirdim epey bekledim, gram sıvı akmadı.
    Ben de büyükçe bir enjektöre saf su çekerek, bir hücreye saf suyu doldurdum ama hemen elyafların üzerine su çıktı.
    Fark ettim ki bir süre sonra koyduğum suyu emiyor. Bende hepsine aynı miktarda saf su koyup kenara koydum.
    Yaklaşık bir saat sonra yukarıda su kalmadı, biraz daha ekleyip şarja bağladım.
    Şarjı biraz hızlı yaptım. Şarj olurken bir miktar su yine yüzeye çıktı. Şarjı kestiğimde yeniden elyafa çekti.
    ---
    Geçen cumadan beri motor hiç çalışmadı, bir hafta oldu. Biraz önce üşenmedim indim, jikle açmadan on kere filan uzun uzun marş bastım. Bana mısın demedi.
    YBR jikle açmadan hayatta çalışmaz.
    Sonuç bu, akülerinizi atmadan önce düşünün derim. Saf su bedavadan hallice.
    --
    Ek yapayım; akü hücre kapaklarına plastik, yapıştırılmış bir levhayı kırıp ulaşırsınız. Kırmak için tornavida ucu yeri bile vardı.
    Oto. aküleri gibi vidalı plastik kapak yok. Levhanın altında kauçuk kapaklar var.
    Kauçuklar hem suyun akmasını önlüyor, aynı zamanda fazla şarj sonucu akü ısınıp genleşmeden kaynaklı gaz çıkışına izin veriyor.
    Kapakları ben sıcak yapıştırıcı (hot-melt) ile yapıştırdım bir, iki yerinde boşluk bırakın, gaz çıkışına izin verin.


    Kapaklar aşağıdaki gibi. Foto arak..

    http://www.larkinweb.co.uk/workshop/...-002_600px.jpg

    Benim YBR 2011 model. İki sene sonra fazla yatmaktan akü yine bozulmuş, oğlumda yeni bir akü almıştı.
    Bu yaklaşık dört yıllık bir akü, bakalım ne kadar dayanacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

    Çıplak elle asitli suya temas etmeyin.
    Hocam her akü de işe yararmı bu taktik? Benim almam gereken akü 600 lira, bir şekilde eldeki aküyü canlandırmam lazım
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  7. #7
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Teşekkürler hocam ben pek böyle şeylerden anlamıyorum acemiyim :D yani mecbur ustaya götürücem

  8. #8
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam her akü de işe yararmı bu taktik? Benim almam gereken akü 600 lira, bir şekilde eldeki aküyü canlandırmam lazım
    Üstat, akünün ne olduğunu bilmek lazım, foto. at istersen. Yuasa mıydı?
    --
    Şarj cihazı aldınız mı?

  9. #9
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat, akünün ne olduğunu bilmek lazım, foto. at istersen. Yuasa mıydı?
    --
    Şarj cihazı aldınız mı?
    Akü yuasa ytz10s sarj cihazım var. Şarj edip marş basıyorum ama motor soğukken çalıştıramıyor.
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü yuasa ytz10s sarj cihazım var. Şarj edip marş basıyorum ama motor soğukken çalıştıramıyor.
    Biraz baktım, anladığım sizin akünün kapağı açılamıyor. Üretici sıvıyı doldurup yapıştırıyor. Üzgünüm.
    Bir kaç tane fotoya denk geldim, deforme edip açmışlar görünüyor.

    Nasıl aküymüş, herkes şikayet ediyor.

  11. #11
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz baktım, anladığım sizin akünün kapağı açılamıyor. Üretici sıvıyı doldurup yapıştırıyor. Üzgünüm.
    Bir kaç tane fotoya denk geldim, deforme edip açmışlar görünüyor.

    Nasıl aküymüş, herkes şikayet ediyor.
    Valla bende şikayetçiyim muadil Aküler 200-350 lira ama ustalar illlada yuasa al diyor, fiyat 600 lira
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  12. #12
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Kapak açılabiliyor mu? Kontrol et istersen.
    Açıp, kapatabilirsen denersin, sonuçta kurşun-asit akü.

  13. #13
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapak açılabiliyor mu? Kontrol et istersen.
    Açıp, kapatabilirsen denersin, sonuçta kurşun-asit akü.
    Kontrol ederim. Aslında sarj edip sorunsuz kullanıyordum, usta sarj kadar desarj da önemli dedi. Aküyü komple bitir sonra sarj et daha iyi olur dedi bende dediğini yaptım ama şimdi hepten kaybettik aküyü
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Kurşun-asit aküyü 10.5-11 Volt dan daha aza deşarj etmek iyi değildir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)