Arkadaşlar merhaba benim motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum yol gidiyorum falan ama yine normal marş düğmesiyle çalışmıyor.
Sorum şu Akü bitti mi yani ölümü?
Yoksa bi motorcu da şarj etsem düzelir mi?
Arkadaşlar merhaba benim motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum yol gidiyorum falan ama yine normal marş düğmesiyle çalışmıyor.
Sorum şu Akü bitti mi yani ölümü?
Yoksa bi motorcu da şarj etsem düzelir mi?
kontağı açtığında farların düzgün yanıyor mu korna artı far deneyin farlar çok sönmüyorsa akün sağlam marş motoru marş rölesi düğme bunlara bakılmalı eğer akü yoksa sigorta akü kutup başları motorun şarjına bakılmalı
Yanıyor sinyal korna vs her şey tam sorduğum da Akü bitmiştir şarj ettir dediler bi kaç motorcu
önce bir elektrikçide aküye gelen voltajı ölçtür (5 dk lık iş)
voltaj doğru değerlerde ise ( orta devirlerde 13,5 ila 14,5) aküyü yenile..
aksi halde dinamoya bakılmalı..
Hocalar, havalar soğudu. Aküler yavaş yavaş tırtlamaya başladı.
Geçen cuma sabahı benimki de su koyverdi. İlk bastığımda gıv gıv yaptı, sonra tırrrladı.
Ayak marşıyla çalıştırıp hast. ye kontrole gittim.
İşim bittikten sonra iş yerine gelip oğluma aküyü söktürdüm.
Akü bildiğimiz bakımsız, jel akü denen motosiklet aküsü.
Akünün içinde cam elyafı gibi keçeye banzeyen bir malzemeye asitli su emdiriliyor. İnce bir cımbızla ufak bir parça kopardım baktım, hatta yakarak kontrol ettim.
Cam elyafına benziyor, yalnız daha sık bir yapısı var.
Neyse.. ters çevirdim epey bekledim, gram sıvı akmadı.
Ben de büyükçe bir enjektöre saf su çekerek, bir hücreye saf suyu doldurdum ama hemen elyafların üzerine su çıktı.
Fark ettim ki bir süre sonra koyduğum suyu emiyor. Bende hepsine aynı miktarda saf su koyup kenara koydum.
Yaklaşık bir saat sonra yukarıda su kalmadı, biraz daha ekleyip şarja bağladım.
Şarjı biraz hızlı yaptım. Şarj olurken bir miktar su yine yüzeye çıktı. Şarjı kestiğimde yeniden elyafa çekti.
---
Geçen cumadan beri motor hiç çalışmadı, bir hafta oldu. Biraz önce üşenmedim indim, jikle açmadan on kere filan uzun uzun marş bastım. Bana mısın demedi.
YBR jikle açmadan hayatta çalışmaz.
Sonuç bu, akülerinizi atmadan önce düşünün derim. Saf su bedavadan hallice.
--
Ek yapayım; akü hücre kapaklarına plastik, yapıştırılmış bir levhayı kırıp ulaşırsınız. Kırmak için tornavida ucu yeri bile vardı.
Oto. aküleri gibi vidalı plastik kapak yok. Levhanın altında kauçuk kapaklar var.
Kauçuklar hem suyun akmasını önlüyor, aynı zamanda fazla şarj sonucu akü ısınıp genleşmeden kaynaklı gaz çıkışına izin veriyor.
Kapakları ben sıcak yapıştırıcı (hot-melt) ile yapıştırdım bir, iki yerinde boşluk bırakın, gaz çıkışına izin verin.
Kapaklar aşağıdaki gibi. Foto arak..
Benim YBR 2011 model. İki sene sonra fazla yatmaktan akü yine bozulmuş, oğlumda yeni bir akü almıştı.
Bu yaklaşık dört yıllık bir akü, bakalım ne kadar dayanacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
Çıplak elle asitli suya temas etmeyin.
Teşekkürler hocam ben pek böyle şeylerden anlamıyorum acemiyim :D yani mecbur ustaya götürücem
Kapak açılabiliyor mu? Kontrol et istersen.
Açıp, kapatabilirsen denersin, sonuçta kurşun-asit akü.
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
Kurşun-asit aküyü 10.5-11 Volt dan daha aza deşarj etmek iyi değildir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)