Yağmurlu havada ön fren aşırı güçsüzleşiyor.
-
İyi günler MT ailesi
bajaj pulsar as150 motorum var 2016 yılında aldığım şekilde orjinal disk ve balata hala üzerinde
Normal şartlarda ön frenlerim harika fakat yağmur yağdığı zaman fren %50-60 zayıflıyor güçsüzleşiyor.Bundan dolayı arka kampana kullanıyorum.
Acaba balata mı kalitesiz yoksa disk mi ? yada sizlerde bu tarz bi sıkıntı yaşıyor musunuz ?
Reklamlar
-
balatayı değişmediysen hala pek kullanmıyorsun heralde freni?
-
-
Phoenixs adlı üyeden alıntı
İyi günler MT ailesi
bajaj pulsar as150 motorum var 2016 yılında aldığım şekilde orjinal disk ve balata hala üzerinde
Normal şartlarda ön frenlerim harika fakat yağmur yağdığı zaman fren %50-60 zayıflıyor güçsüzleşiyor.Bundan dolayı arka kampana kullanıyorum.
Acaba balata mı kalitesiz yoksa disk mi ? yada sizlerde bu tarz bi sıkıntı yaşıyor musunuz ?
Günlük kullanımla araçların egsozlarından çıkan gazlar, damlattıkları kimyasal atıklar vs gibi etkenler asfalt yüzeyinde bir yağ filmi oluşturur. Özellikle çakıl taşı üzerine zift dökmek sureti ile yapılmış olan açık renkli parlak asfaltlarda daha belirgindir bu durum. Oluşan bu yağ tabakası ilk yağmurla beraber suyun üzerine çıkmakta ve asfalt üzerinde daha da yayılmakta. ŞAhsi kanaatimce bu yağ tabakası ile bulanmış suyun sizin disklerinize bulaşması durumunda frende güçsüzlük hissediyorsunuz.
Çift diskli veya kali,per içindeki piston sayısı fazla olan, nispeten yüksek cc'li motosikletlerde bu durum daha az hissedilse de 150 cc grubunda fren gücünde ciddi düşüş yaşanmakta.
Uzun süre fren hususunda uğraşıp, kaliperinden alt - üst merkezine kadar her şeyini değiştirip çözüm bulamamış birisi olarak, deneme yanılma yoluyla bunu buldum en son. Bu gibi durumlarda çantanızda taşıyabileceğiniz yağ çözücü bir sprey veya sabun köpüğü gibi şeyleri fren diskinize sıktığınız zaman muhteşem bir iyileşme olduğunu göreceksiniz.
Sağanak yağmur yağarsa eğer bu mevzu bahis yağlar genelde büyük oranda asfalttan tahliye oluyor ve hem ıslak hem de kuru zemınde fren performansında da artış meydana gelıyor.
You start the game with a full pot of luck and an empty pot of experience. The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.
The older I get, the faster I was.
-
Bende de as150 var fabrika çıkış lastiği ve orijinal disk. Bu sabah ben de denemek için 50-60a kadar hızlanıp ani fren yaptım ve oldukça geç tuttu. Yağmurda fren mesafesi artıyor diye videolarda falan gördüm. Bu yüzden yağmurda sakin ve temkinli frene ihtiyaç duymayacak şekilde kullanmaya özen göstereceğim
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
Organik balatanın yağmur-ıslak performansı kötüdür. Balata sinterli değilse, sinterli balata farkettirir.
-
-
@Zuzuuw
Zaten çoğu cross motor ureticisi kullanim sartlarindan dolayi(Camur,yagmur,toprak vs) disk-kaliper muhafazasi kullaniyor.
Hatta bajaj discovery modelinde bile yarim muhafaza mevcut,hee iş goruyormu denilirse ?hiç olmamasindan iyidir.
-
Fren gücü zayıflıyor derken fren hassasiyetinden bahsediyorsun değil mi?
Farkında olmadan balatayı biraz yakmış ve o şekilde kullanmaya devam etmiş olabilirsin belki.
-
MSMorkan adlı üyeden alıntı
balatayı değişmediysen hala pek kullanmıyorsun heralde freni?
Evet motor 4500 km de şu anda
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:47 ----------
*,* adlı üyeden alıntı
lastik olabilir mi
2017 model anlas kışlık lastikler var üzerinde
-
Balata spreyi ile disk ve balataları temizle. Yapışmış kimyasallar yağmurda kayganlaşıyor olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)