Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

DCT şanzıman kullananlara soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Otomobil ya da motosikletlerde otomatik şanzıman sistemi kullanılırsa debriyaj maneti ya da pedalı eksiltilir. Bunun yerine herhangi bir başka işlev yapacak pedal/manet takmak tehlike doğurmaktan başka işe yaramaz.

    50-60 yıldır, belki de daha fazladır otomotik vitesli arabalar üretiliyor. Bir tane mühendisin bile aklına "lan bu debriyaj yeri boş kaldı, dur şuraya fren/gaz pedalı ekleyeyim" diye bir düşünce gelmediğinie göre vardır bir mantığı.
    Green Arrow bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Otomobil ya da motosikletlerde otomatik şanzıman sistemi kullanılırsa debriyaj maneti ya da pedalı eksiltilir. Bunun yerine herhangi bir başka işlev yapacak pedal/manet takmak tehlike doğurmaktan başka işe yaramaz.......

    arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim

    hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

    NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..

  3. #23
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim

    hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

    NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..
    Sol elde manuel kullanım tuşları vardır. Manuel kullanımda arka frenin orda olması sıkıntı olur.

    Normal motosikletler vitesli yada skuter da ki gibi devir kayıtlıdır. Dct yeni teknolojidir ve insanoğlunun yapısında gelenekcilik vardır. Bu en ilerici görünenden dahi vardır. Onun için klasik motor kullananların dct ye normal bakması biraz zaman alacaktır.

    Kullananlar ise asla tekrar manüel vitesli motora alışamayacaktır.

    Ben 63k dir kullanıyorum manüel çok fazla kullanmadım. Ama ara sıra kullandığım zaman dct yi daha çok seviyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobil ya da motosikletlerde otomatik şanzıman sistemi kullanılırsa debriyaj maneti ya da pedalı eksiltilir. Bunun yerine herhangi bir başka işlev yapacak pedal/manet takmak tehlike doğurmaktan başka işe yaramaz.

    50-60 yıldır, belki de daha fazladır otomotik vitesli arabalar üretiliyor. Bir tane mühendisin bile aklına "lan bu debriyaj yeri boş kaldı, dur şuraya fren/gaz pedalı ekleyeyim" diye bir düşünce gelmediğinie göre vardır bir mantığı.
    Eski Amerikan otomatiklerde solda ama biraz kenarda el freni yerine ayak freni vardır. Bas çek şeklinde çalışırdı.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ocak 2018
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sol elde manuel kullanım tuşları vardır. Manuel kullanımda arka frenin orda olması sıkıntı olur.

    Normal motosikletler vitesli yada skuter da ki gibi devir kayıtlıdır. Dct yeni teknolojidir ve insanoğlunun yapısında gelenekcilik vardır. Bu en ilerici görünenden dahi vardır. Onun için klasik motor kullananların dct ye normal bakması biraz zaman alacaktır.

    Kullananlar ise asla tekrar manüel vitesli motora alışamayacaktır.

    Ben 63k dir kullanıyorum manüel çok fazla kullanmadım. Ama ara sıra kullandığım zaman dct yi daha çok seviyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------



    Eski Amerikan otomatiklerde solda ama biraz kenarda el freni yerine ayak freni vardır. Bas çek şeklinde çalışırdı.
    Ahmet,geldiğin iyi oldu.

    Sorum şu;
    istanbul trafiğinde DCT ile zorluk çektiğin oluyor mu ? Ah yarım debriyaj yapabilseydim dediğin yerler olmadı mı ?

    Okan hoca arka frenle bu iş oluyor diyor,peki debriyaj maneti varmış gibi oluyor mu gerçekten ? Ya da gerçeten buna ihtiyaç yok mu,ben mi

    abartıyorum.

  5. #25
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Loeb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet,geldiğin iyi oldu.

    Sorum şu;
    istanbul trafiğinde DCT ile zorluk çektiğin oluyor mu ? Ah yarım debriyaj yapabilseydim dediğin yerler olmadı mı ?

    Okan hoca arka frenle bu iş oluyor diyor,peki debriyaj maneti varmış gibi oluyor mu gerçekten ? Ya da gerçeten buna ihtiyaç yok mu,ben mi

    abartıyorum.
    Zaten dct nin avantajları şehir içinde var yoksa uzun yolda çok avantajı yok sonuçta manüel de olsa çık otobana 6. Viteste tak Ankara'da dur ikisinde aynı.
    S modunda makinanın karakteri tamamen değişiyor.
    Gaz ile oynayarak herşeyi rahatlıkla yaparsın. Tork yüksek olduğu için şehir içinde CBF rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Yüksek viteste kalma derdi olmaz extrem durumlarda stop sorunu olmaz sol elin boş olduğu için korna selektör olayı her an devrededir....vs
    Loeb bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj maneti olmamasi benim DCT bir motor sahibi olmamamin en onemli sebebidir. Vites atiyorum ama butonla OK. Ama arka fren ayakla? E bu scooter degil, vitesli degil.

    E ikisi de degilse ben hangi aliskanliga gore sureyim aga? Vitesli degilse solda arka fren ararim, vitesliyse de debriyaj manetini kullanirim.

    Honda beni buradan kaybetti.
    aradığın dct integra senin,,bende integra var,aynen scooter gibi solda arka fren var sağda ön fren,ayak freni yok ayaklar serbest,ister otomatik kullan ister otomatik spor mod kullan üstelik spor otomatik modun az,orta,full spor diye 3 modu var,, ister soldaki butonlara basarak manuel kullan,istersen otomatik kullanırken bile butonlara basarak vitesi küçültüp yükselt,şanjımana her an her şekilde müdahale edebiliyorsun daha ne olsun yok yok yani,,artı birde el freni var konsolda

  7. #27
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim

    hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

    NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..
    Scooterlar ile motosikletler farklıdır. Karakteri, kullanımı, oturuşu, ayaklarını koyuşun farklıdır.

    Ben Ahmet abi ile sık sık görüşür sürerim, şimdi acil bişey olsa kendi motorumu değil onun motorunu alsam, ya da o benim motoruma binse frenleri, manetleri, pedalları karıştırır tehlike yaşarız.

    Fakat Alper Tim'in motoruna binsem (integra) dikkat ederim, çünkü tamamen farklı bir yapısı var. İlk sürüşlerde bocalarım ama dikkatli olacağım için pek sıkıntı olmaz.

    Bilmem anlatabildim mi?

  8. #28

    Üyelik
    22 Temmuz 2017
    Şehir
    Almanya-Köln Türkiye-Adana
    Motosikleti
    Honda Africa Twin
    Ben bir Africa Twin DCT kullanici olarak sol el freni daha mantikli olurdu sebebide arazide yani toprakli yolda sag viraja girdigim anda arka freni bastimmi sag ayginizi yere koyma imkani yok.
    sol el fireniyle daha iyi kontrollu olurdu.

  9. #29
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı serdar01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir Africa Twin DCT kullanici olarak sol el freni daha mantikli olurdu sebebide arazide yani toprakli yolda sag viraja girdigim anda arka freni bastimmi sag ayginizi yere koyma imkani yok.
    sol el fireniyle daha iyi kontrollu olurdu.
    madem sol manetde debriyaj yok oraya İntegrada olduğu gibi arka freni monte etmek çok daha kullanışlı olacaktı..gördüğüm kadarıyla motorlarını arazi için ileri derecede modifiye eden kroscular arasında da arka freni debriyaj manetinin üzerinde bir noktaya taşıyanlar var..

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim

    hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

    NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..
    Debriyaj yerine arka fren koyuldugunu farzedelim.

    Kirmizi isiga yaklastiginizda aliskanlikla debriyaja asilir gibi hart diye arka frene asildiginizi dusunun...

  11. #31

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj yerine arka fren koyuldugunu farzedelim.

    Kirmizi isiga yaklastiginizda aliskanlikla debriyaja asilir gibi hart diye arka frene asildiginizi dusunun...
    ilkinde bir defa asılırsın,ikincisinde alışırsın bukadar basit,bunu sorun etmenin anlamı yokki,,bende integra var ,aldığım gün 15 dakika bir acemilik çektim sonra alıştım

    alışamam diyende sorunu zekasında arasın

  12. #32
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilkinde bir defa asılırsın,ikincisinde alışırsın bukadar basit,bunu sorun etmenin anlamı yokki,,bende integra var ,aldığım gün 15 dakika bir acemilik çektim sonra alıştım

    alışamam diyende sorunu zekasında arasın
    Peki ters bir yerde olur da ölümlü veya sakatlık içeren bir kaza olursa? Firmalar o legal riski almazlar.

  13. #33

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki ters bir yerde olur da ölümlü veya sakatlık içeren bir kaza olursa? Firmalar o legal riski almazlar.
    sen scooter kullanmadın galiba,veya integra

    sol fren arka tekeri kontrol ettiği için öyle senin zannettiğin gibi ,yani öyle debriyaja basar gibi maneti kitleyemiyorsun,arka fren zaten motoru kitlemez sadece yavaşlatır ön fren durdurur,ve öyle senin anlattığın gibi bir ihtimal yok

    ayrıca scooter ve dct vitesli motor en kolay kullanılan motosiklettir,kafan ayağınla değiştireceğin viteste ve debriyajda olmuyor,dolayısı ile kendini trafiğe daha çok odaklayabiliyorsun

    sağda gaz var sağ ve sol manettede fren var,,gaza bas gider frene bas durur,bundan kolay bişey yok

    eğer bunu yapamayacak insan varsa kusura bakmayın ama malın önde gidenidir

    ben viteslide kullandım scooterde kullandım en son dct integra kullanıyorum,,şunu belirteyim,,bu kadar kolaylığa alıştıktan sonra motorumu satsam bile dct siz motor almayı düşünmem,,anlatmak istediğim şu reklamdakine çok benziyor,,kolaylık varken niye zoru seçeyim


  14. #34
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen scooter kullanmadın galiba,veya integra

    sol fren arka tekeri kontrol ettiği için öyle senin zannettiğin gibi ,yani öyle debriyaja basar gibi maneti kitleyemiyorsun,arka fren zaten motoru kitlemez sadece yavaşlatır ön fren durdurur,ve öyle senin anlattığın gibi bir ihtimal yok

    ayrıca scooter ve dct vitesli motor en kolay kullanılan motosiklettir,kafan ayağınla değiştireceğin viteste ve debriyajda olmuyor,dolayısı ile kendini trafiğe daha çok odaklayabiliyorsun

    sağda gaz var sağ ve sol manettede fren var,,gaza bas gider frene bas durur,bundan kolay bişey yok

    eğer bunu yapamayacak insan varsa kusura bakmayın ama malın önde gidenidir

    ben viteslide kullandım scooterde kullandım en son dct integra kullanıyorum,,şunu belirteyim,,bu kadar kolaylığa alıştıktan sonra motorumu satsam bile dct siz motor almayı düşünmem,,anlatmak istediğim şu reklamdakine çok benziyor,,kolaylık varken niye zoru seçeyim

    https://www.youtube.com/watch?v=RcJjsT6Tvxo
    Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

    Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

    Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

    Bilmem anlatabiliyor muyum?

  15. #35
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

    Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

    Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

    Bilmem anlatabiliyor muyum?
    Firma motosikletin sol manetinin üzerine "Dikkat! Debriyaj değil frendir." uyarısı yapıştırarak açılacak olan davanın önüne geçebilir.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  16. #36
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @Hasmet

    Sonucta uretilen veya ithal edilen urunlerde soz konusu ulke icin uygunluk ve kullanilabilirlik prosoduru dogrultusunda satiş yapiliyor.kisaca hersey legal.

    Sag tarafa neden fren koymadiniz bak kaza yaptim demek ne kadar gercekci olacak.

    Koskoca Amarigada,bayii sattigi motoru musterisine tanitmazmi?

    Sayin henry bey,bakin bu fren,buda debriyaj

    Hatta buyrun ufak bir test sürüşü yapalim.

    Unuturda kollari kariştirirsaniz sonra kaka olur..

  17. #37
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

    Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

    Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

    Bilmem anlatabiliyor muyum?
    Aynı adam manuel vites araba alıp kaza yapınca Amerikan geleneği otomatiktir diye yinede mahkemeye veriyorsun herhalde..bizde merakla dava sonucunu senden öğrenmeyi bekleriz...

    Yani dct kaka demenin bir yolunu daha öğrendik sayende.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  18. #38
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Hasmet

    Sonucta uretilen veya ithal edilen urunlerde soz konusu ulke icin uygunluk ve kullanilabilirlik prosoduru dogrultusunda satiş yapiliyor.kisaca hersey legal.

    Sag tarafa neden fren koymadiniz bak kaza yaptim demek ne kadar gercekci olacak.

    Koskoca Amarigada,bayii sattigi motoru musterisine tanitmazmi?

    Sayin henry bey,bakin bu fren,buda debriyaj

    Hatta buyrun ufak bir test sürüşü yapalim.

    Unuturda kollari kariştirirsaniz sonra kaka olur..
    Edit:

    Yillarca normal sanzimanli otomobil kullanan usa´li richard,mevcut arabasini satarak,2004 model buick century sedan arac aliyor malum koldan vitesli,neyse richard yola cikiyor tabi bu arada yagmur başliyor eski aracindan kalan refleksle cam silecegi koluna basiyor ve arac birden vites duşurmek kaydiyla islak zeminde slalom yaparak kaza meydana geliyor.

    Yahu silecek kolunun oldugu yere vites kolu koymuslar,bana kaza yaptirdi bu durum...

    Şikayetçiyim...

    Şimdi richard,Dava açmalimi?ne kadar mantikli?

    Sonuçta ulkenin trafik ve karayolu adi herneyse resmi kurumu o araca uygunluk onayi veriyor.

    Bu araci kullanan kişiler bu durumu sorun etmiyordur,edende zaten standart sistemli bir araca biner.

  19. #39
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ben yanlışlıkla İngilizce mi yazıyorum? Çünkü hep başka türlü anlaşılıyor yazdıklarım.

    DCT kaka falan yazmadım, ima bile etmedim. Sadece DCT kullanılan motosikletlerde neden sol manetin scooter'larda olduğu gibi arka fren olarak kullanılmadığına dair bir açıklama getirdim.

    Zaten durum yazdığım şekilde işliyor. Sol ekcikte manet yok. Arka fren yine sağ pedalda. Bazı arkadaşlar "neden böyle" diye sormuşlar, onun için yazdım.

    @levend84, koldan vites, silecek ile karıştırabilecek yapıda değil. Olsaydı tehlike arz ederdi.

  20. #40

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

    Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

    Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

    Bilmem anlatabiliyor muyum?
    yaw haşmet biraderim,adamı güldürüyorsun,,adam motoru almışta yanlışlıkla manete dokunmuşta fren yapmış araba arkadan üstüne çıkmış sonuçta dava açmış ta mış mış
    yaw adama sormazlarmı sen embesilmisin motoru kullanamıyorsun tutmuş manete mok atıyorsun ve aldığın motorun nasıl kullanıldığını bilmeden,az çok alır almaz pratik yapmadan trafiğe çıkıyosun

    bu arada integra hem dct hem sol manet arka fren,ozaman integra kullananlar mahkemeye versin hondayı

    valla ben integrayı 2ci el aldım noterde satış yaptıktan sonra motorun yanına indik , sahibine nasıl kullanıldığına dair soru sordum ,bana 1 kez anlattı,ben motora bindim ve İstanbul sefaköyden fatihe kadar hiç inmeden geldim,,geldiğimde sanki 1 yıldır kullanıyor gibi ustalaşmıştım

    dediğim gibi sol manete alışamayıp kaza yapan sorunu zekasında arasın,manette değil

    sen motora uyacan motor sana uymaz


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)