Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrikli otomobillerde devrim yaratacak "tekerlek içi elektrik motoru” ..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Elektrikli otomobillerde devrim yaratacak “tekerlek içi elektrik motoru” projesinde sona gelindi! (aslında başlık buydu sığmadı)..





    Elektrikli otomobillerin işleyiş ve üretimine çok ciddi katkılar sağlaması beklenen sistem için çok fazla beklememiz gerekmeyecek..

    Elektrik motorlarının ulaşım araçlarına en büyük etkiyi yaptığı 2017’de ez otomobil kadar motosiklet, bisiklet ve scooterlarda da bunun yansımasını gördük. Bu sınıftaki araçlarda örneklerine çokça rastladığımız tekerlek içi elektrik motor tasarımı çok ciddi avantajları da beraberinde getiriyordu. Bu teknolojiyi otomobiller başta olmak üzere daha geniş kapsamlı hale getirebilmek adına tam sekiz yıllık bir Ar-Ge çalışmasını tamamlayan İngiltere merkezli Protean Electric, seri üretime geçiş için kendisine bir takvim bile belirledi. 2018’in son çeyreğinde tamamen kullanılabilir şekilde motorları üretime geçirmeyi planlayan şirket, kullanıcılar kadar üreticilere de çok ciddi katkı sağlayacak.



    Otomobillerin üretim aşamaları hızlanacak..

    Protean Drive adıyla üretimi gerçekleştirilecek olan tekerlek içi motor teknolojisinin araçlara getirdiği artılardan geçmeden önce işin üretim kısmındaki faydalarından bahsetmek gerekiyor. Motorların üretimiyle birlikte diğer otomobil üreticileri için tedarikçi konumuna yükselecek olan şirket, bir elektrikli otomobili üretim sürecini yüzde 20‘e kadar hızlandırabilecek. İki tekerlekli araçlar için de kullanılabileceği söylenen Protean Drive, temel olarak içerisinde kalıcı bir mıknatıs ve ‘akıllı tahrik düzeneği’ düzeneğine sahip elektrik motorunu barındırıyor. Kompakt yapısına rağmen çok ciddi güç ürettiğini gördüğümüz motorların her biri 109 beygir güç ve 1.250 Nm tork gibi korkutucu değerler sunacak. Bu da iki tekerleğinde bu sistemi barındıran bir otomobilin kağıt üzerinde 214 beygir ve 2.500 Nm torka sahip olabileceği anlamına geliyor.

    Ağırlık kazanımı dikkat çekiyor..

    Protean Drive gibi kendi kendine yeten tekerlek motorlarını kullanmanın en büyük artılarından birisi de ağırlık kazanımı. Geleneksel otomobillerdeki şanzıman ve tahrik mili gibi parçalardan maksimum şekilde arındırılan sistemde güç aktarımı sadece iki kablo ile, motor kontrolü ise ana araç bilgisayarı tarafından tek bir kablo ile sağlanabiliyor. Tüm bu parçalar bir araya geldiğinde BMW i3 motorunun üzerinden verilen örnek üzerinden 30 kilogramlık bir ağırlık kazanımı ortaya çıkıyor. 14 inç’ten başlayıp 20’inç’e kadar uzanan lastik ve jant kombinasyonlarına entegre edilebilecek olan Protean Drive’ın içerisinde doğru akımı alternatif akıma dönüştüren invertör de standart olarak sunulacak. Güç aktarımını sağlayan rotor bölümü dışta, sabit parçası statoru ise içte olacak şekilde tasarlanan sistem bu yapısından ötürü “tersyüz” tasarımlı olarak da adlandırıldığını da belirtmekte fayda var. İlk olarak Çin’de bir marka tarafından kullanılacak olan sisteme önümüzdeki süreçte hangi markaların yer vereceği merak ediliyor. .

    Kaynak : Log
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Esasinda calisma mantigi interroll sistemi gibi,fark tork yönunden geliştirilmiş hali.interroll zaten yillardir kullanilan bir sistem.

    https://www.interroll.com.tr

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    yıl olmuş 2018, uçan arabalar nerde lan! hala lastiktir, kıldır, tüydür, yündür.

    uçan araba bekliyoruz!
    tommygun ve jackonbir bunu beğendiler.

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    100 yıldır var olan şeyi yeniden icat etmişler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Peki ya "unsprung weight"? Ters amortisorler, karbon fiber jantlarla azaltmaya calisirken, her tekerlege agir bobinler ve miknatislar ekleyince yol tutusu n'olacak?
    MSMorkan bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Ağırlık merkezi aşağı ineceği için yol tutuşu iyileşir
    Balc10 ve jackonbir bunu beğendiler.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Agir tekerlek, yol tutusu icin buyuk dezavantaj. Cunku iyi yol tutusu icin tekerlegin cekisi ve yolla temasi kritik faktor. Suspansiyon tekeri surekli yola itiyor. Ancak 2-3 kat agir tekerlek, herhangi bir puruzden sonra yola temas etmekte zorlanacak. Belki suspansiyon yaylarinin sertliginin ciddi oranda artmasi gerekecek. Bu da surusun sertlesmesi demek.
    MSMorkan ve jackonbir bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    109*2=218 ama burada 214 beygir yazmış. 4 beygir nereye kaçmış?

  9. #9
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Bu sistem daha önce denendi. Bazı kusurları oluyor.

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Ben en çok çabuk arıza verdiği için yapılamadığını düşünüyorum. Sonuçta tüm darbeyi tekerlek alıyor ve bu kadar ciddi bir mekanizmanın o darbelere dayanabilmesini sağlamak çok zor olmalı.

  11. #11

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    tekerlek içi elektrik motoru
    ilk denendiği zamanlar, güç elektroniği zor işti. televizyonlarımız zırt bırt tamire giderdi
    günümüzde kısıtlayıcı olan batarya
    log bitmiş.

  12. #12
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasinda calisma mantigi interroll sistemi gibi,fark tork yönunden geliştirilmiş hali.interroll zaten yillardir kullanilan bir sistem.

    https://www.interroll.com.tr
    Cümle kurmama gerek kalmamış.

  13. #13

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Ülkemizin yamuk yumuk yollarında çok kullanışlı olmaz sarsıntı sorun çıkartır.

  14. #14

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağırlık merkezi aşağı ineceği için yol tutuşu iyileşir
    Elektriği boş ver de senin yorum on numara olmuş
    drtayfun bunu beğendi.

  15. #15
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Bir kaza durumunda ne olacak ? Masraf GG :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)