Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Analiz-Türkiye’de Motosiklet Pazarının Mevcut Durumu

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Moderatör Uğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011



    CC Bazında Satış Oran ve Rakamları




    2017 Yılı Motosiklet Sabit Harcamaları




    Avrupa ülkelerinde 1000 kişide kullanılan motosiklet sayısı





    Yıllara Göre Otomobil-Motosiklet Satış Rakamları




    Neden motosiklet almıyorsun sorusuna verilen cevaplar




    Vergi ve Ücretler





    Vergi Tutarları






    Bazı Tespitler


    Çin malları piyasaya girmeye ilk başladı 2006 yılından 2015 yılına kadar yerli ürünlere karşı
    getirilen korumanın ülkemize iyilikten çok zararı oldu. Hiçbir yerli üretici bu avantajı ülke
    menfaatine kullanmadan tüm parçaları yıllardır ithal ederek hiçbir zaman yan sanayiyi
    geliştirmeyerek istihdamda da bir katkı sağlamadı.


    Ülkemizde Uluslararası markaların bulunduğu firmaların dünyada yıllık motosiklet üretimi
    yaklaşık 20 milyon adettir.


    Otomobilin satış dağılımlarına bakıldığında vergiler artsa da satışların devamlı artan bir çizgide
    devam etiği görülmektedir. Düşük gelirli olan vatandaşlarımızın alabildiği motosiklette ise vergi
    ve diğer sabit giderler arttıkça pazarın devamlı şekilde küçülmektedir.


    2011 yılından bugüne kadar motosiklet pazarı küçülmektedir. Motosiklet üzerine gelen her
    ilave vergi pazarı devamlı şekilde küçültmüş, otomobilde olduğu gibi hiçbir zaman artış
    göstermemiştir. Dar gelirli vatandaşlarımızın kullandığı en ucuz ulaşım aracı olan motosiklet,
    gerek vergiler gerekse diğer sabit giderlerinin yüksek olması nedeni ile pazarda gerileme 2017
    yılında da devam etmektedir.


    Pazarın içerisinde bulunduğu inişli çıkışlı güvensizlik ortamı yaratan bu durumun devam etmesi
    uluslararası markaların ülkemize yatırım yapma düşüncesini pozitif duruma maalesef
    getirememiştir. Sadece, ithalata getirilecek daha da ek vergilerle pazarın büyümesi değil, daha
    da küçülmesini sağlayacak yapıyla karşı karşıya bıraktığını uygulanan her yeni düzenleme ile
    daha da kötü sonuçlara neden olduğunu ekteki tabloda açıkça görmekteyiz.


    Tüm vergi oranları arttıkça, motosiklet tescilli bir araç olduğundan kayıt dışılık da önemli
    ölçüde arttı. Zaten şu anda ülkemizde yerli üretim ile ithal ürün fiyatları arasında aşırı şekilde
    fiyat farklılıkları vardır. Yerli bir ürün fiyatı 3.500 TL iken en düşük aynı ithal ürün muadili 7.000
    TL civarındadır.

    Oysaki en ucuz ulaşım aracı olan Motosiklet önünde engel olan ÖTV, MTV, Ehliyet ve Muayene
    ücretlerinde önemli indirimler yapılsa gelişecek olan pazarda ülkemiz menfaatine daha güzel
    sonuçların alınmasına katkı sağlayacaktır.

    Kaynak
    Metehan07-70, tommygun, Apices ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosiklet kültürünün gelişmesine en az 30sene var.
    Trafik kültürünün ise bir o kadar.

    Tablolar,veriler ortada.

    Yunanistanda kullanimin yüksek oldugunu biliyordum,ama bu kadar tahmin etmedim.

    Ingilterede kullanim,iklim bakimindan duşuk sanirim.

    Velhasil,motosiklet ustundeki ´´şeytan icadi´´damgasi kalkmadan ve bisiklet muamelesi gormeye devam ettikce isler cidden zor.

    Bir noktadan sonra motosiket hobi,zevk,tutku olmaktan çikiyor.
    Modırsaykıl bunu beğendi.

  3. #3
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    çok bilgilendirici bir çalışma yapmışsınız . emeğinize sağlık.

  4. #4

    Üyelik
    04 Nisan 2014
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Mondial Zn125(2007)- Ktm Duke 250 (2017)
    bu senede olan bayilere olacak,umrumda mı hayır.Daha da beter olsunlar ve iktidara oy vermeye devam etsinler.

  5. #5
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Grafikte düşüş var fakat devletin hiç umurunda olmaz. Sonuçta vergileri kat ve kat arttırdılar dolayısıyla gelir 2004 yılına kıyasla iyi durumda.
    80.000 adetin altına düştüğünde belki uyanırlar. Tabi bu durumda Honda, Yamaha vb. markalar pazardan yavaşça çekilmiş olabilir. 3. nesil MT09 u hiç görmeyebiliriz bile. CBF, YBR ile idare ederiz.

  6. #6
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200, MV Agusta Turismo Veloce 800
    Motosikletler ciddi bir cazibe olmaya devam ediyor bir cok kisi icin. Ozellikle Istanbul Izmir gibi sehirlerde otomobilden motosiklete convert eden cok fazla insan var birkac senedir. Istanbulda en az 15 arkadasimi biliyorum arabadan motosiklete gecen.

    Motosiklet populerlesmeye devam edecek, ama devlet bunu ne zaman gorecek bu konuda hic birimiz bir sey diyemiyoruz malesef.


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)