Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Jant Yamulması (Acil)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Geçmiş olsun.

    O jant 50km/h ile bu hale gelmez,resmen dudak yapmiş,hiz daha yüksek olabilir ve yukarida bahsedilmiş çukura girmeden önce lastik basincin duşuk olabilir veya ani refleksle frenle girmiş olabilirsin.

    Yenisini alman daha sağlikli,zira duzeltme esnasinda malzemede yuzey ve form tahribati olacaktir.
    mertcancbr bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Aluminyum düzeltme ile sağlıklı olacak bir malzeme değil ne yazık ki. Hafif belki evet o yüzden tercih ediliyor ancak içinde kılcal çatlaklar olabilir. Tomografi çekilmeden anlamak imkansız. Bunda bir şey yok denilen jant yarın bir gün daha ufak bir çukurda daha fazla hasar alabilir. İmkan varsa yenisini alınız.
    mertcancbr bunu beğendi.

  3. #23
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Aluminyum jant olayini sasilerle karistirmayin dostlar. Sasilerde mikronluk sasmalar bile sakat olayken jantlarda milimetrik sapmalar surus dinamigini bozmayacak seylerdir.

    Aluminyum janttaki minimal egiklikleri isini bilen jantcilar yuksek derecede isil isleme tabi tutup gayet guzel bir sekilde duzeltebiliyorlar. Bu islemi de tekrar ediyorum isini bilen jant ustalari gyro uzerinde test ederek yapiyorlar. Yani kusursuza yakin bir sekilde teslim ediyorlar.

    Gunumuzde birakin motosikletleri araclarda aluminyum disinda materyalden uretilen jant yok gibi. O yuzden jantlar gayet guzel toparlanabiliyor yeni teknoloji aletler ve tekniklerle(limitleri oraninda). Jant kurbaga agzi gibi acilmadigi surece fotodaki tarzdaki jantlar super kolay duzeliyor.

    Dedigim gibi, sasi olayiyla karistirmayin aluminyum sasiler tamir edilmez ama jantlar limitleri dahilinde kolayca toparlanir.
    mertcancbr bunu beğendi.

  4. #24
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aluminyum jant olayini sasilerle karistirmayin dostlar. Sasilerde mikronluk sasmalar bile sakat olayken jantlarda milimetrik sapmalar surus dinamigini bozmayacak seylerdir.

    Aluminyum janttaki minimal egiklikleri isini bilen jantcilar yuksek derecede isil isleme tabi tutup gayet guzel bir sekilde duzeltebiliyorlar. Bu islemi de tekrar ediyorum isini bilen jant ustalari gyro uzerinde test ederek yapiyorlar. Yani kusursuza yakin bir sekilde teslim ediyorlar.

    Gunumuzde birakin motosikletleri araclarda aluminyum disinda materyalden uretilen jant yok gibi. O yuzden jantlar gayet guzel toparlanabiliyor yeni teknoloji aletler ve tekniklerle(limitleri oraninda). Jant kurbaga agzi gibi acilmadigi surece fotodaki tarzdaki jantlar super kolay duzeliyor.

    Dedigim gibi, sasi olayiyla karistirmayin aluminyum sasiler tamir edilmez ama jantlar limitleri dahilinde kolayca toparlanir.
    Hocam,arkadaşin jant dudak yapmiş,duzeltme esnasinda 500kusur derecelik isil işlem uygulayacak ve form verilecek ve bu esnada göbek ve kol kisminda direnç kaybi olacak,kusursuza yakin demek ciddi bir iddia.

    Sonradan yapilan bir duzeltme,fabrikadaki ilk isil işlem sonrasi presleme yöntemi gibi sağlikli olmaz.

    Veya olaya şöyle bakalim,motor alacaksiniz ve sahibi size abi jant yamuktu iyi bir ustaya yaptirdim dese içinize sinerek alabilirmisiniz? he alirim derseniz konuşmaya bile gerek yok.
    mertcancbr bunu beğendi.

  5. #25
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam,arkadaşin jant dudak yapmiş,duzeltme esnasinda 500kusur derecelik isil işlem uygulayacak ve form verilecek ve bu esnada göbek ve kol kisminda direnç kaybi olacak,kusursuza yakin demek ciddi bir iddia.

    Sonradan yapilan bir duzeltme,fabrikadaki ilk isil işlem sonrasi presleme yöntemi gibi sağlikli olmaz.

    Veya olaya şöyle bakalim,motor alacaksiniz ve sahibi size abi jant yamuktu iyi bir ustaya yaptirdim dese içinize sinerek alabilirmisiniz? he alirim derseniz konuşmaya bile gerek yok.
    Hayatim ben sadece yapilabildigini, dunyanin her yerinde bunun guzel bir sekilde uygulandigini, bir cok motosiklet ve kaza gecirmis otomobilin bu sekilde hala yollarda oldugunu anlatiyorum. Kimin sonradan o duzeltilmis janta sahip motoru alip almak istemedigi beni ilgilendirmiyor. Sadece yapilmaz olmaz demek yanlis olur, gayet guzel sifira yakin yapiliyor. Benim isim de bu degil, duzeltilmis jantli motorlari da savunmuyorum. Kendi basima geldiginde sifirini aldim, yamuk olan hala depomda duruyor. Ama basmakalip bir bilgiyi de onlemek isterim
    mertcancbr bunu beğendi.

  6. #26
    mertcancbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara
    Hızım kesinlikle 50 km/h den fazla değildi buna eminim çünkü ışıklardan bir 25-30 metre uzakta çukur kırmızıda bekleyip önümdeki araçla birlikte ilerledim.Lastik basınçlarını geçtiğimiz haftasonu kontrol ettim oradan da bir sıkıntı yok ama o an frene bastım mı tam hatırlayamıyorum baya şiddetle girdim içine malesef durum bu.Hiç riske girmeyip servis ilgileniyorsa oraya olmadı sağlam bir lastikçiye götürüp gerekiyorsa jantı değiştirip sonucu buradan paylaşırım mutlaka.Bilgiler ve geçmiş olsun dilekleriniz için tekrar teşekkürler arkadaşlar.
    levend84 bunu beğendi.

  7. #27
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Lastik bile o darbeyi absorbe edememis,motoru askiya veya sehpaya alabilirsen ön tekeri boşta döndurup gobek rulmanlarini kontrol et,tikirti kasinti vs.var mi?seyir halinde tam anlasilmiyor bazen. o darbe janta bu hasari verdiyse diger yerleride kontrol etmekte fayda var.

    Iyiki motor ustunden atmamis seni.daha kotu olabilirdi.

  8. #28
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam,arkadaşin jant dudak yapmiş,duzeltme esnasinda 500kusur derecelik isil işlem uygulayacak ve form verilecek ve bu esnada göbek ve kol kisminda direnç kaybi olacak,kusursuza yakin demek ciddi bir iddia.

    Sonradan yapilan bir duzeltme,fabrikadaki ilk isil işlem sonrasi presleme yöntemi gibi sağlikli olmaz.

    Veya olaya şöyle bakalim,motor alacaksiniz ve sahibi size abi jant yamuktu iyi bir ustaya yaptirdim dese içinize sinerek alabilirmisiniz? he alirim derseniz konuşmaya bile gerek yok.
    alaşım değilse direnç kaybına uğramaz aliminyum...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alaşım değilse direnç kaybına uğramaz aliminyum...
    Aluminyum ozel islem gormedigi ve alasim olmadigi durumlarda acaip yumusak bi metal. Bizde "celik jant" diye bilinen jantlarin hepsi alasim. Hatta ingilizcede "alloy wheel" olarak geciyor.

    Bi kaza sonrasi arabanin janti coook az icten egrilmisti. Gozle gorulmuyor, 1 ay sonra balans yaparken belli oldu. Gozlerini kirpmadan yenisiyle degistirdiler.

  10. #30
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Daha derin bir çukura 180 km hızla girmiştim bursa yolunda. Az daha bariyerlere giriyordum. Allah korudu. İlk ölüm korkusu hissettiğim gündü.
    Jant aynı şekilde yamuldu. Kawasaki yetkili servisinde kalınbir takozla çekiçle vura vura düzelttiler. Sonra bir sıkıntı yaşamadım. Zaten ısıtıp çakarak düzeltiyorlar. Ya oluyor yada metal yırtılıyor dediler. Geçmiş olsun
    mertcancbr bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660ZA
    Dostum, basit bir iş. Dünya kadar para vermene de luzum yok. İstersen özelden yaz, sana esnaf işi yer de tarif ederim. Geçmiş olsun
    mertcancbr bunu beğendi.

  12. #32
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Benim merak ettiğim şu. Yamulan daha doğrusu deforme olan metal düzeltilse dahi hep aynı yerden yamulma eğilimi göstermeyecek mi?

  13. #33

    Üyelik
    29 Eylül 2016
    Motosikleti
    peugeot kisbe 50 cc
    Cukura girdigin yere git polis cagir kaza tutanagi tuttur daha sonrasinda yol hangi belediyeye aitse ona muracat ediyosun catir cutur yapiyolar odemeni
    mertcancbr bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Tamirciye gitmenize gerek yok . Bir tane lastik takoz ile cozebileceginizi saniyorum. Sakin ha direkt olarak cekicle vurmayin , mesela arasina bir silgi koyup oyle vurmayi deneyin
    mertcancbr bunu beğendi.

  15. #35
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aluminyum ozel islem gormedigi ve alasim olmadigi durumlarda acaip yumusak bi metal. Bizde "celik jant" diye bilinen jantlarin hepsi alasim. Hatta ingilizcede "alloy wheel" olarak geciyor.

    Bi kaza sonrasi arabanin janti coook az icten egrilmisti. Gozle gorulmuyor, 1 ay sonra balans yaparken belli oldu. Gozlerini kirpmadan yenisiyle degistirdiler.
    O zaman mukavemeti değişir biraz.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  16. #36
    mertcancbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara
    Honda servisle konuştum bugün jantta onarım yapılmanın sağlıklı olmayacağını, değişimin daha faydalı olacağını söylediler,doğal olarak, fiyatını sordum ve orada ip koptu.Cbr 650F sadece bir adet ön jantı tamı tamına 5200 lira, götürüp düzeltim yapılıyorsa baktıracağım bu kadar uçuk bir fiyat beklemiyordum açıkcası fiyatı söyleyen adam bile şaşırdı.Jantlarınıza iyi bakın arkadaşlar, bu tutanak tutturup bir şekilde belediyeye yada sorumlulara ödetme durumu nasıl bilmiyorum hiç fakat bu rakamı bir janta veremem mümkün değil.

  17. #37

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı mertcancbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda servisle konuştum bugün jantta onarım yapılmanın sağlıklı olmayacağını, değişimin daha faydalı olacağını söylediler,doğal olarak, fiyatını sordum ve orada ip koptu.Cbr 650F sadece bir adet ön jantı tamı tamına 5200 lira, götürüp düzeltim yapılıyorsa baktıracağım bu kadar uçuk bir fiyat beklemiyordum açıkcası fiyatı söyleyen adam bile şaşırdı.Jantlarınıza iyi bakın arkadaşlar, bu tutanak tutturup bir şekilde belediyeye yada sorumlulara ödetme durumu nasıl bilmiyorum hiç fakat bu rakamı bir janta veremem mümkün değil.
    ne 5200 hangi metalden döküyorlarmış bu jantı iyikide hondanın parça fiyatları ucuzmuş çok geçmil olsun :(
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  18. #38

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Oha. Ben 2000TL demiştim ama bir yandan da belki indirim yaparlar diye düşünüyordum.
    5200TL, iyice saçmalamışlar.

  19. #39

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı mertcancbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda servisle konuştum bugün jantta onarım yapılmanın sağlıklı olmayacağını, değişimin daha faydalı olacağını söylediler,doğal olarak, fiyatını sordum ve orada ip koptu.Cbr 650F sadece bir adet ön jantı tamı tamına 5200 lira, götürüp düzeltim yapılıyorsa baktıracağım bu kadar uçuk bir fiyat beklemiyordum açıkcası fiyatı söyleyen adam bile şaşırdı.Jantlarınıza iyi bakın arkadaşlar, bu tutanak tutturup bir şekilde belediyeye yada sorumlulara ödetme durumu nasıl bilmiyorum hiç fakat bu rakamı bir janta veremem mümkün değil.
    Yahu kardeşim yapma etme. Ne takıntılı insanlarsınız??
    Ben bunun gibi değil bundan daha beter jantı düzelttirdim hatta benim jant yırtılmıştı.
    Değil balans kralı expertixe soksa belli olmaz o kadar diyorum.
    2009 1000rr da yaptım ve suanki sahibi arkadaşım hala biniyor ve biliyor durumu.

    Jantını sök lastikten ayır götür sanayide jantçılara beni dinle.

    Fotoğraf arıyorum bulursam paylaşacağım.

  20. #40
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı mertcancbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda servisle konuştum bugün jantta onarım yapılmanın sağlıklı olmayacağını, değişimin daha faydalı olacağını söylediler,doğal olarak, fiyatını sordum ve orada ip koptu.Cbr 650F sadece bir adet ön jantı tamı tamına 5200 lira, götürüp düzeltim yapılıyorsa baktıracağım bu kadar uçuk bir fiyat beklemiyordum açıkcası fiyatı söyleyen adam bile şaşırdı.Jantlarınıza iyi bakın arkadaşlar, bu tutanak tutturup bir şekilde belediyeye yada sorumlulara ödetme durumu nasıl bilmiyorum hiç fakat bu rakamı bir janta veremem mümkün değil.
    Ona bir tane 0 fazla yazmışlardır. Seri üretim bir jantın o kadar para etmesi için altın kaplı titanyum alaşımı falan olması lazım.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)