Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yamaha Gibi Firmalara Eksantrik Mili Üreten Üreticimiz..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Aslında haber biraz eski fakat haber ajanslar da tekrar yinelenince buraya taşıyayım dedim..

    Lüks araçların eksantrik mili Sivas'tan

    Sivas'ta faaliyet gösteren Eksantrik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (ESTAŞ), dünyaca tanınan markaların ağır vasıta araçları, otomobil, lokomotif ve gemi jeneratör motorları için eksantrik mili üreterek, ABD, Fransa, Almanya ve İsveç'in de aralarında bulunduğu 40'ın üzerinde ülkeye satıyor.



    Sivas Organize Sanayi Bölgesi'nde (OSB), 32 bini kapalı 130 bin metrekare alanda faaliyetini sürdüren ESTAŞ, Volvo, Renault, Nissan, Mitsubishi, Scania gibi dünyaca ünlü firmaların ürettiği otomobillerle ağır vasıtaların, lokomotiflerin ve gemi jeneratör motorlarının eksantrik milini (kam mili) imal ediyor.

    Firma, ürünlerini 40'ın üzerinde ülkeye ihraç ediyor.

    ESTAŞ Genel Müdürü Osman Mavuş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1977 yılından bu yana eksantrik mili ürettiklerini söyledi.

    Kuruldukları günden bu yana ihracata yönelik üretim yaptıklarını dile getiren Mavuş, "Motor imalatının yapıldığı, özellikle endüstriyel ülkelerde çok fazla tanınırlığı olan bir şirket. Şu anda da hem yerli üreticilere hem de ihracata yönelik üretimini sürdürüyor." dedi.

    - "Volvo'nun eksantrik milini üreteceğiz"

    Mavuş, ESTAŞ'ın hizmet verdiği 20'den fazla ana marka olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

    "40'ın üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Üretimin yüzde 70'i fabrikalara yüzde 30'u da yedek parça olarak piyasaya veriliyor. Bu yönüyle ESTAŞ'ın oldukça fazla çeşitliliği var. Çok küçük boyuttaki motosiklet eksantrik milinden, 3 metreye kadar olan jeneratör veya tank mili, ağır vasıta, iş makineleri mili yapıyoruz. Yani içinde yanıcı bir malzeme olan bütün motorlara yönelik üretim yapıyoruz. Scania, Renault, Nissan grubu, Mitsubishi, Bosch grubu, General Electric, Yamaha gibi farklı sektörlerden müşterilerimiz var. Savunma sanayine, ağır vasıta araçlarına ve daha küçük dizel motorlara eksantrik mili üretiyoruz. İçten yanmalı her türlü motorun eksantrik milini yapıyoruz. En son Volvo markasıyla anlaşmamız oldu. ESTAŞ Volvo markasıyla çalışmalarını devam ettirecek ve lüks segment araçlarda çeşitliliğini artıracak."

    - "Üretimimizin yüzde 70'i ihracata gidiyor"

    ESTAŞ'ın sektöründe dünyada yüzde 3-4 pazar payına sahip olduğuna işaret eden Mavuş, ABD ve İngiltere'de depolarının olduğunu aktardı.

    Avrupa'ya ihracat yaptıklarını, son dönemde Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'in kendileri için önemli bir pazarlar haline geldiğini söyleyen Mavuş, şunları kaydetti:

    "Yani Amerika, Avrupa ülkeleri, başta Almanya olmak üzere devam eden müşteri portföyümüze son dönemde Hindistan katıldı. Rusya ile askıya alınmış projelerimiz vardı. Şimdi Rusya'da özellikle 1.6 benzinli motorun imalatı başlayacak ve Rusya bu ülkeler arasına eklenmiş olacak. Üretimimizin yüzde 70'i ihracata gidiyor. Yerli otomotiv kullanıcıları arasında da Türk Traktör, Oyak Renault, TÜMOSAN gibi müşterilerimiz var. Ayrıca milli savunma sanayimizin yanında yer alıyoruz. Tankların yenilenmesi sırasında ESTAŞ kam mili temin ederek bu yenilenmede önemli rol oynuyor. Aynı zamanda geleceğe yönelik milli tank, milli tank motoru yani Altay ile alakalı çalışmalarda ESTAŞ'ı göreceğiz. Yaygın bir şekilde Renault, Nissan ve Mitsubishi fabrikalarına eksantrik mili gönderiyoruz."

    Mavuş, ESTAŞ'ın aynı zamanda eksantrik mili yedek parçası ürettiğini ve portföyünde 2 bine yakın ürün bulunduğunu belirterek, "Bu yönüyle dünyadaki en büyük eksantrik mili yedek parçası üreticisi konumunda. Dolayısıyla Yeni Zelanda'dan ABD'ye, oradan Meksika'ya kadar oldukça geniş bir yelpazemiz var." dedi.

    Kaynak : https://www.sabah.com.tr/otomobil/20...-mili-sivastan
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    uzun süreden beri okuduğum en güzel haber.

  3. #3
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Her şehire bunun gibi 1 fabrika koysan, biri karbüratör biri şanzıman dişlisi vs. üretse. Bir şehirde de montajı yapılsa al sana yerli araç. Hemde tüm şehirlerde istihtam artar. İşsizlik azalır.

  4. #4
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    hocam ESTAŞ, McLaren 720S in de egzantrik milini üretti.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  5. #5

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Teslaya karbon fiber Türkiyeden satılıyor diye bir şey duydum zaten yan sanayi çok bizde yatırımcı yok belli kişiler piyasayı eline almış

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Şu anda Türkiye'de otomotiv ana sanayi firmalarına parça temin eden tüm firmalar bu işleri yapıyor. Abartacak bir durum yok. Önemli olan o mili ve onun takılacağı motoru tasarlayabilmektir, üretmek değil.
    wing41 ve mavellen bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu anda Türkiye'de otomotiv ana sanayi firmalarına parça temin eden tüm firmalar bu işleri yapıyor. Abartacak bir durum yok. Önemli olan o mili ve onun takılacağı motoru tasarlayabilmektir, üretmek değil.
    Bu haber yeni değil. Bu firma uzun süredir üretim yapıyor ve arkadaşın bahsettiği gibi mclaren e kadar lüks araçlara da üretim yapıyor ve dünya çapında da bilindik bir firmadır. Sanıldığı üzere basit plastik parça üreten yan sanayi firmalarla karıştırmak konudan ne kadar uzak olduğunuzu gösterir. Diğer husus motosiklet sitesi olduğu için spesifik bir örnek vereyim; bu firma ne yapıyorsa öhlins de onu yapıyor. İşin teknik boyutuna girilirse eksantrik millerin simetrik bir şekli olmadığı ve motorda hassas konumu gereği ufak hatalar motorun performansına direk etki ettiği için üretimi oldukça zordur ki koca koca firmalar işinin ehli tecrübeli firmalardan temin etme yoluna gidiyor.
    Asıl önemli olan konu dediğiniz üzere motor tasarımı yapmak değil memlekete katma değer katmaktır. Motor da tasarlanır, üretim de yapılır.
    Ancak bahsettiğiniz konunun yeri burası değil. Maalesef ülkemizde üretilen "devrim" otomobillerinin devamı gelmedi. Umarım, yeni girişim meyvelerini verir de artık "önemli motor tasarlamak" tarzı kendi memleketini, milletini beğenmeyip başka herhangi icraatta bulunmayan insanımızın yüzü az biraz kızarır. (nokta)

  8. #8

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 500R-CB650F
    Bu ülkede motor da üretilir motosiklette. Bunlar zor şeyler değil. Fakat pazar ne kadar? Bu pazara girmek için yapacağım yatırım bana ne kazandıracak? Bu nların hepsi fizibilite çalışması gerektirecek şeyler.

  9. #9

    Üyelik
    06 Haziran 2017
    dışarıdan ucuza ithal edip üzerine kar koyup satmak böylesine kolay iken onu ülkede üretip de satmak için risk alıp yatırım yapmak her babayiğidin harcı değil. Ayrıca, bir de içeride üretilmemesi için elinden gelen her şeyi yapan dış etkenlerin de olduğunu hepimiz biliyoruz.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  10. #10
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    bizim millete şunu yap dersin yapar, bunu üret dersin üretir. bu kadar. daha ilerisini düşünecek vizyon bizde yok maalesef. vizyonu olanları da biz kendi kendimize törpüleyerek yok ediyoruz.

    biz birbirimizi sevmiyoruz arkadaşlar. sistem ve disiplin ülkesi değiliz. birisi bir alanda başarılı olduğu zaman hurraa herkes oraya doğru koşuyor. birlik olup o başarılı kişiyi de bitiriyoruz.

    gösteriş ve şekil sever bir milletiz. başka insanların 50 yılda çalışıp çabalayarak meydana getirdiği otomobilleri satın alıp arka camına derhal bir "k.atatürk" ya da "osmanlı tuğrası" yapıştırıyoruz. hiçbir zaman o arabayı kendimiz üretip arkasına orijinal krom sticker etiketi basmayı akıl edemiyoruz.

    sözün özü, çalışkanız ama yaratıcı değiliz.
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı bozok_54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu haber yeni değil. Bu firma uzun süredir üretim yapıyor ve arkadaşın bahsettiği gibi mclaren e kadar lüks araçlara da üretim yapıyor ve dünya çapında da bilindik bir firmadır. Sanıldığı üzere basit plastik parça üreten yan sanayi firmalarla karıştırmak konudan ne kadar uzak olduğunuzu gösterir. Diğer husus motosiklet sitesi olduğu için spesifik bir örnek vereyim; bu firma ne yapıyorsa öhlins de onu yapıyor. İşin teknik boyutuna girilirse eksantrik millerin simetrik bir şekli olmadığı ve motorda hassas konumu gereği ufak hatalar motorun performansına direk etki ettiği için üretimi oldukça zordur ki koca koca firmalar işinin ehli tecrübeli firmalardan temin etme yoluna gidiyor.
    Asıl önemli olan konu dediğiniz üzere motor tasarımı yapmak değil memlekete katma değer katmaktır. Motor da tasarlanır, üretim de yapılır.
    Ancak bahsettiğiniz konunun yeri burası değil. Maalesef ülkemizde üretilen "devrim" otomobillerinin devamı gelmedi. Umarım, yeni girişim meyvelerini verir de artık "önemli motor tasarlamak" tarzı kendi memleketini, milletini beğenmeyip başka herhangi icraatta bulunmayan insanımızın yüzü az biraz kızarır. (nokta)
    Mühendis olmayan bir arkadaştan mühendislik hakkında nutuk dinledik.

    Yeri gelmişken söyleyeyim, ben mühendisim ve mesleğimi yapıyorum. Kafa yapısı olarak Türk usulü usta kafasına değil, gerçek mühendislik kafasına sahip bir mühendisim. O yüzden neyin katma değer olduğunu, neyin olmadığını, bir ülkenin sadece üretim yaparak dünyada söz sahibi olamayacağını, kendi tasarımlarını da yapması gerektiğini gayet iyi biliyorum. Öbür türlü Çin'in 10 yıl önceki halinden bir farkımız olmaz. Çin sonuç olarak ilerledi, kendini geliştirdi ama bizim 40 yıldır otomobil montajı yapan memleketimiz bir yere varamadı. Neden ? Çünkü bizde mühendislik eğitimi zayıf, bizde eğitim ezbere dayalı, aptal sınav sistemlerine dayalı. Bu forumun %90'ı bir mühendisin motosiklet hakkında yaptığım teknik yorumu dinlemek yerine servis ustasının motorun bilmem neresini deneme yanılmayla nasıl söküp taktığını dinlemeyi tercih eder. Biz kolay öğrenilen şeyleri severiz, mühendislik kolay değildir.

    Motor tasarlanır da, üretilir de demişsiniz ya, hadi bir yapsınlar da görelim. Bakalım hangi yerli firma yıllarca uğraş verip hangi mühendislerle bu işi yapacak sabır ve bilgi birikimine sahip ? O iş internetten piston segman siparişi verip lego gibi birleştirmeye benzemez.

    Haberdeki firmaya gelince de, yaptıkları işin hassasiyetini takdir ediyorum. Motorun en önemli ve hassas parçasını üretiyorlar. Eğer aynı zamanda tasarımını da müşteriye yapıyorlarsa helal olsun, ama yok sadece müşteri resimlerine göre üretim yapıyorlarsa o zaman sadece iyi bir üreticidirler. Bu kadar basit. Devrim otomobili benim kafamda olmayan insanlar yüzünden devam etmedi.
    pea ve fatih.met bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mühendis olmayan bir arkadaştan mühendislik hakkında nutuk dinledik.

    Yeri gelmişken söyleyeyim, ben mühendisim ve mesleğimi yapıyorum. Kafa yapısı olarak Türk usulü usta kafasına değil, gerçek mühendislik kafasına sahip bir mühendisim. O yüzden neyin katma değer olduğunu, neyin olmadığını, bir ülkenin sadece üretim yaparak dünyada söz sahibi olamayacağını, kendi tasarımlarını da yapması gerektiğini gayet iyi biliyorum. Öbür türlü Çin'in 10 yıl önceki halinden bir farkımız olmaz. Çin sonuç olarak ilerledi, kendini geliştirdi ama bizim 40 yıldır otomobil montajı yapan memleketimiz bir yere varamadı. Neden ? Çünkü bizde mühendislik eğitimi zayıf, bizde eğitim ezbere dayalı, aptal sınav sistemlerine dayalı. Bu forumun %90'ı bir mühendisin motosiklet hakkında yaptığım teknik yorumu dinlemek yerine servis ustasının motorun bilmem neresini deneme yanılmayla nasıl söküp taktığını dinlemeyi tercih eder. Biz kolay öğrenilen şeyleri severiz, mühendislik kolay değildir.

    Motor tasarlanır da, üretilir de demişsiniz ya, hadi bir yapsınlar da görelim. Bakalım hangi yerli firma yıllarca uğraş verip hangi mühendislerle bu işi yapacak sabır ve bilgi birikimine sahip ? O iş internetten piston segman siparişi verip lego gibi birleştirmeye benzemez.

    Haberdeki firmaya gelince de, yaptıkları işin hassasiyetini takdir ediyorum. Motorun en önemli ve hassas parçasını üretiyorlar. Eğer aynı zamanda tasarımını da müşteriye yapıyorlarsa helal olsun, ama yok sadece müşteri resimlerine göre üretim yapıyorlarsa o zaman sadece iyi bir üreticidirler. Bu kadar basit. Devrim otomobili benim kafamda olmayan insanlar yüzünden devam etmedi.
    Ben yazdığım cevabın sonuna noktayı çoktan koydum ancak biraz daha açık konuşmak gerek. Özellikle, sizi şu konuda bilgilendirmek isterim, uzmanlığı avrupadan bilindik bir üniversiteden almış, doktorasına yine dünyaca bilinen sayılı üniversitelerin birinde devam eden bir mühendisim.
    Lisans düzeyinde Türkiyeden eğitim almış birisi olarak dünyada özellikle avrupadaki bir çok mühendis arkadaşla proje yapma şansım da oldu. Kimse kusura bakmasın mühendislik açısından eksiğimiz, sıkıntımız yok.
    Sanayideki ustalarla haşır neşir olup kendi kabuğundan çıkamayanlar kendi derdine yansın. İlla ki otomotiv sektöründen bahaedecek olursak fiatta, fordun özellikle ticari kısmında, yan sanayiden bahsedecek olursak yazılım konusunda ciddi çalışamaları olan delhi, karsanda üretilen ve çeşitli yarışmalara katılmış taksi prototipleri ve devam eden arge çalışmaları vs vs, ülkemizde de bu konularda arge çalışmalarının olduğunu ve türk mühendislerin katkısıyla yapıldığını, motorun tasarlanması konusunda eksiğimiz olmadığını, eksantrik mili üreten bu firmanın yaptığı işin hassas olduğunu, koca koca otomobil firmaları tasarım bile yapsa bazı malzemelerin dışardan alımla(siparişle) yapıtığını mühendis olarak bilmenizi umarak hatırlatırım.
    Devrim otomobilin ilermemesinin sebebi maalesef siyasi spesikülasyonlara maruz kalması ve dışardan çok daha ucuza araba ithal etmenin kısa vadede karlı olup uzun vadede ciddi zarar olduğunu ön göremeyen siyasilerdir ve yine mühendislik açısından veya dönemin mühendislerine laf söylemek hatadır. Kaldı ki kısa sürede prototiplerin tasarımı ve üretiminin bitirilmesi ciddi başarıdır.
    Kırk yıldır araba markanın olmamasının ne yazık ki sadece mühendislikle ilgisi değil maalesef marka değeri ve pazarlama gibi konularda geç kalınmasıdır. Şu an herhangi bir isimde son model spor arabalara kafa tutacak araç bbile yapsanız müşteri yine mersedes gibi bilindik firmalara yönelecektir.
    Siz ustanızla eksantirk milleri üzerine konuşuyor musunuz bilemem ama bana böyle bir yargının mantıklı olmadığını tutup ustamla da memleketteki eğitim sorunları ve sanayimiz üzerine konuşmayacağımı belirterek artık son vereyim.
    Gerekli konulara açıklık getirdiğimi umarak daha da bu konuda sanayi ağzıyla konuşan sizi muhattap almayacağımı hatırlatmak isterim.
    Kendi işinizde başarılar dilerim.
    Saygılar...
    jimi_hendrix ve fatih.met bunu beğendiler.

  13. #13
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şehire bunun gibi 1 fabrika koysan, biri karbüratör biri şanzıman dişlisi vs. üretse. Bir şehirde de montajı yapılsa al sana yerli araç. Hemde tüm şehirlerde istihtam artar. İşsizlik azalır.
    Bu konuda Konya diğer şehirlerin hakkını yiyor. Bir çok marka aracın yedek parçasını üretiyorlar. Mesela Mercedes marka araçların bazı parçaları burda üretiliyor. Almanya'ya gidiyor. Orda üstüne amblem çakılıyor ve ithal yedek parça olarak tekrar bizim ülkeye giriyor.

    Konya'ya küçük Çin diye boşuna demiyoruz.

    Geçenlerde bi arkadaştan duydum. Massey fergusonun çok büyük traktörlerinden birinin ön tekerindeki dişli bozulmuş. 7 bin lira sıfırı. Konya'ya gitmişler adamlar. Kullanılan malzeme kalitesi olarak çok çok üstünde malzemeden yeniden üretmişler. 3 bin liraya.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bozok_54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu firma ne yapıyorsa öhlins de onu yapıyor.
    Öhlins bir marka, hem de alanında lider bir marka. Mesela istesem tüm ön ve arka süspansiyonu $4500'a Öhlins yapabilirim. Bu para mağaza ve distributor'den sonra Öhlins'e gider. AR-GE'si de, dizaynı da üretimi de kendine ait.

    Hatta aldığınız motosiklet Ducati de olsa, Triumph da olsa süspansiyon takımı üzerinde Öhlins yazar, fren üzerinde Brembo yazar, motosikletin markası yazmaz.

    Peki ülkemizde üretilen eksantrik milinin dizaynı bize mi ait? Fabrikada ARGE yapan, motor dizaynı yapan mühendisler mi var? Yoksa başkalarının yaptığı motor dizaynına parça mı üretiyoruz?

    Bakın İphone tamamen Çin'de üretiliyor. Ama üretilen telefon başına Çin 1$ bile kazanmıyor. 25 cent civarıydı tahmin.

    Tabii ki ülkemizde böyle kaliteli üretim yapılması ve ihracı güzel. Ama markalaşma ve katma değer üretme bambaşka bir olay. Asıl zor olan, ama getirisi de çok olan o.

    Alıntı İhsan34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca, bir de içeride üretilmemesi için elinden gelen her şeyi yapan dış etkenlerin de olduğunu hepimiz biliyoruz.
    Rekabet deniyor ona başka bir dış etken de bilmiyorum açıkçası. Varsa açık açık yazın, öğrenelim.
    tyrung bunu beğendi.

  15. #15
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Daha önce Estaş ismini hiç duymamıştım.
    Firmanın birçok markaya eksantrik yapması; Kaliteli imalatı daha ucuza ve kesinlikle rakipleri ile rekabeti söz konusu bile olmayacak şartlarda üretebilmesine bağlarım.
    Estaş mutlaka bünyesinde taleplerin karşılığını verebilmek için en azından taleplerin dilini anlayabilecek kapasitede mühendis bulunduruyordur. Ama bu imalatları mühendisleri yapmıyordur. hee bu mühendisler motor içindeki eksantrik dizaynını yapamazlar demiyorum ama yaptırmazlar zaten. Şimdi ot .ok beğenmeyen arkadaşlar sizler neyin patenti üzerinde çalışıyorsunuz diye sorarım.
    Kusura bakmayın ben mühendis değilim ama bir çok makinada iyileştirmeler yapabiliyorum yenilikler için yeniden dizaynlar yapıp resimleyip imalatını yaptırarak uygulamaya alabiliyorum.
    Siz hangi projenizle hangi ülkede neyin imalatını yaptırıyorsunuz.
    Kafa tutmuyorum sanayi ağzımla sizlere sadece merak ettim.

  16. #16
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öhlins bir marka, hem de alanında lider bir marka. Mesela istesem tüm ön ve arka süspansiyonu $4500'a Öhlins yapabilirim. Bu para mağaza ve distributor'den sonra Öhlins'e gider. AR-GE'si de, dizaynı da üretimi de kendine ait.

    Hatta aldığınız motosiklet Ducati de olsa, Triumph da olsa süspansiyon takımı üzerinde Öhlins yazar, fren üzerinde Brembo yazar, motosikletin markası yazmaz.

    Peki ülkemizde üretilen eksantrik milinin dizaynı bize mi ait? Fabrikada ARGE yapan, motor dizaynı yapan mühendisler mi var? Yoksa başkalarının yaptığı motor dizaynına parça mı üretiyoruz?

    Bakın İphone tamamen Çin'de üretiliyor. Ama üretilen telefon başına Çin 1$ bile kazanmıyor. 25 cent civarıydı tahmin.

    Tabii ki ülkemizde böyle kaliteli üretim yapılması ve ihracı güzel. Ama markalaşma ve katma değer üretme bambaşka bir olay. Asıl zor olan, ama getirisi de çok olan o.



    Rekabet deniyor ona başka bir dış etken de bilmiyorum açıkçası. Varsa açık açık yazın, öğrenelim.
    Marshall yardımları ve menderesin tutumundan bahsediyor. Rekabet değil buna rüşvet diyorlar genelde

  17. #17
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Üretim yapanın başımızın üstün de yeri var. Helal olsun.
    Üretim ve ticaret birbirinden ayrı iki kavram. Birisinde ciddi bir yatırım yapılır, yetişmiş insan gücü sağlanır, tedarikçiler ile birlikte büyürsünüz. Katma değer yaratırsınız. Elinizi taşın altına sokarsınız. Risk alırsınız.
    Ticaret ise; alır ve satarsınız. Başkasının ürettiği üründen para kazanırsınız. Riskiniz daha azdır. Sadece kendiniz büyürsünüz, çevrenizi, iş ortaklarınızı, çalışanlarınızı büyütmezsiniz.
    Ülkemiz maalesef bu iki kavramın arasında sıkışıp kaldı yıllardır. Millet olarak her zaman kolaycılığa kaçtığımızdan, kısa yoldan köşeyi dönmeci olduğumuzdan hep ticareti seçtik. Üretmedik, sadece tükettik.
    Bir ülkenin en değerli kaynağı yetişmiş insan kaynağıdır. Buradan hareket ile; insan kaynağımıza bir bakalım. Eğri oturalım, doğru konuşalım. İçin de yaşadığımız toplum işte kaynağımız. Toplumumuzun ne halde olduğunu her gün yaşayarak test ediyoruz zaten. Toplumu geliştirmeyi, dönüştürmeyi hiç bir iktidar başaramadı. Sadece cumhuriyetin ilk yıllarında kapsamlı bir dönüşüm ve gelişim sağlandı. Halen onların meyvelerini yiyoruz. Ancak ye ye yakında meyve de kalmayacak.
    Yetişmiş insan kaynağını nasıl sağlayacağız. Bunun örnekleri çok, açık ve basit kurallar geçerli. İyi bir eğitim sistemi ile. Eğitim sistemimizin ne halde olduğunu hepimiz görüyoruz ve biliyoruz. Her yere imam hatip yaparak bir toplumu eğitimli ve donanımlı yapamazsınız.
    Almanya ikinci dünya savaşı sona erdiğinde ilk yaptığı yenileme faaliyetlerine ve yıkılmış binaların yeniden yapılmasına eğitim kurumları ile başladı. Yakın geçmişte asker göndererek kurtarılmasına katkı yaptığımız Güney Kore'nin savaştan sonra ilk işi eğitim sistemini düzeltmek ve önem vermek oldu. Geldiği durum ortada.
    Yine yakın geçmişte Çin, eğitime ciddi yatırım yaparak toplumunu dönüştürmeyi başardı. Bu hızla giderler ise ki çok daha hızlı gidecekler buna eminim her yıl üretimini katlayarak devam edecek ve ciddi bir süper güç haline gelecek.
    Çok ciddi ihracat ve üretim yapan bir kurumsal firmada çalışıyorum. Donanımlı, yetişmiş Elektrik ve mekanik bakım teknisyeni bulamıyoruz. Neden; mesleki eğitim verilmiyor, her kes düz liseye yönlendiriliyor, buradan çıkanlar tabela üniversitelerine yönlendiriliyor, sonuçta üniversite mezunu, ancak hiç bir yetkinliği olmayan, hiç bir işe yaramayan bir dünya insan ile baş başa kalıyoruz. Bu gençler 25 yaşından sonra hangi mesleği öğrenecekler, hangi işe girecekler, üretim ve istihdam sağlayacaklar. Kocaman bir hiç.
    Yine başa dönecek isek; bu ülkenin en büyük problemi EĞİTİM. Son 50 yıldır bu problem hiç bir iktidar zamanında çözülmedi, çözülmek istenmedi, günü kurtarmaya yönelik geçici popülist politikalar ile geldiğimiz nokta ortada. Son yıllarda ise zaten düzgün çalışmayan sistem içinden çıkılmaz bir hale geldi.
    Ne zaman eğitimli insan gücüne kavuşuruz, işte o zaman gerçek anlamda üretim de yapılır, girişim de yapılır, ar-ge'de yapılır, marka'da yaratılır.
    Neden marka'yı en sona yazdım. Zira bu ülkeden dünya çapında bir marka yaratamadık. Bir kaç örnek dışında yok. Tekstil'de iyi bir noktadayız. Ama markamız yok. Sadece fason üretim yaparak, asgari ücret ile çalışan insanlar yaratabiliriz. Tarım'da markamız yok. Otomobil'de yok, Moda'da yok. yok oğlu yok. Bu yoklar içinde bulunduğumuz yerde debelenip dururuz ancak. Kendi kendimizi kandırırız, geliştik, büyüdük diye.
    Daha yazacak çok konu var, okuyanlar sıkılmasın. Fazla konu dağılmasın.
    Bu gece yastığa başınızı koyduğunuzda lütfen eğitimin ne kadar önemli ve hayati bir konu olduğunu düşünün. Saygılarımla.
    hasmet ve zabuzaretta bunu beğendiler.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marshall yardımları ve menderesin tutumundan bahsediyor. Rekabet değil buna rüşvet diyorlar genelde
    "dis etkenler yaptirmiyor" biraz sacma kacmiyor mu o zaman? Zorlama yok sonucta. Eger durum gercekten oylese, sahsi cikarini, ulkesinin menfaatinin onunde goren yoneticiler soz konusu. Onlari da secen biziz. Marshall yardimlarinin sadece yuzde biri Turkiye'ye gelmis. Yunanistan bizden 8 kat, Italya 20 kat, kic kadar Danimarka bile 4 kat daha fazla yardim almis.

    Bugun de benzer seyler soz konusu. Buyuklerimiz mi Zarrab'in onune yatti, Zarrab mi yatirdi? Sanki biz yattik gibi. Cezasini da hepimiz cekecegiz. Telafuz edilen cezalar kisi basi $500'a tekabul ediyor... Bakalim n'olacak?

    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ülkenin en değerli kaynağı yetişmiş insan kaynağıdır.
    ...
    Yetişmiş insan kaynağını nasıl sağlayacağız. Bunun örnekleri çok, açık ve basit kurallar geçerli. İyi bir eğitim sistemi ile. Eğitim sistemimizin ne halde olduğunu hepimiz görüyoruz ve biliyoruz.
    ...
    Yine yakın geçmişte Çin, eğitime ciddi yatırım yaparak toplumunu dönüştürmeyi başardı.
    ...
    Ne zaman eğitimli insan gücüne kavuşuruz, işte o zaman gerçek anlamda üretim de yapılır, girişim de yapılır, ar-ge'de yapılır, marka'da yaratılır.
    Daha guzel yazamazdim. Birkac ek:

    Egitim uzun soluklu bir is. Yakin zamanda cozum olabilecek sey elimizdeki yetismis insani degerlendirebilmek. Malesef egitimli ve kalifiye insanlar, eger islerini yurt disinda yapabilecek durumdalarsa, ulkeyi terk etmekteler su an... 5-6 sene once Turkiye'ye donme planlari yapmaktaydim. Birkac sirket ile gorustum. Gorustugum ust duzey yoneticilerden bir tanesinin bize basvurusunu gordum gecen sene. Is icin baglanti kuran o kadar cok insan var ki. Yatirim ve maddi sermaye bir yana, en onemli sermayemiz olan yetismis insanimizi kaybediyoruz.

    Çin, Amerika'dan iyi profesorleri yazin ulkesine davet edip arastirma yapmasini istiyor, yuksek ucretlerle. Adamin ne ihtiyaci varsa, hangi ekipmani istiyorsa, nasil laboratuar istiyorsa sagliyorlar. O esnada adama yardimci olan teknisyen, lisans ustu ogrenci, ve birlikte calisan hocalari da egitilmis oluyor, ayni zamanda birlikte calisma yaparak kendi bilimsel seviyelerini yukseltiyorlar, ve kendi alanindaki lider pozisyondaki profesorlerle baglanti kurmus oluyorlar...

  19. #19

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öhlins bir marka, hem de alanında lider bir marka. Mesela istesem tüm ön ve arka süspansiyonu $4500'a Öhlins yapabilirim. Bu para mağaza ve distributor'den sonra Öhlins'e gider. AR-GE'si de, dizaynı da üretimi de kendine ait.

    Hatta aldığınız motosiklet Ducati de olsa, Triumph da olsa süspansiyon takımı üzerinde Öhlins yazar, fren üzerinde Brembo yazar, motosikletin markası yazmaz.

    Peki ülkemizde üretilen eksantrik milinin dizaynı bize mi ait? Fabrikada ARGE yapan, motor dizaynı yapan mühendisler mi var? Yoksa başkalarının yaptığı motor dizaynına parça mı üretiyoruz?

    Bakın İphone tamamen Çin'de üretiliyor. Ama üretilen telefon başına Çin 1$ bile kazanmıyor. 25 cent civarıydı tahmin.

    Tabii ki ülkemizde böyle kaliteli üretim yapılması ve ihracı güzel. Ama markalaşma ve katma değer üretme bambaşka bir olay. Asıl zor olan, ama getirisi de çok olan o.
    Haşmet bey benim öhlinsi örnek vermemin sebebi direk olarak firmanın bünyesinde amörtisör üretilmesi yerine dışardan bir çok firmaya üretim yapmasıdır. Onu da motosiklet forumunda olduğumuz için yazdım.
    Bu kam mili firması hakkında arge yapılıp yapılmadığını bilmiyorum (tahminimce yapılıyordur) ancak kam mili tek başına çalışabilen bir parça olmadığı için amörtisör gibi düşünmek yanlış olur.
    Bir ikinci husus çinde üretilen iphone un üzerinde iphone yazar türkiyede üretilen estaş milinin üzerinde estaş yazar (aynı triumph üzerindeki amörtisör üzerinde öhlins yazması gibi). Buradaki üretim çindeki gibi fason değildir.
    Benim vurgulamak istediğim konu burada bir başarı söz konusudur. Sipariş bile olsa anlayamadığınız herhangi bir şeyin üretimini yapmanız mümkün değildir kaldı ki mühendislik açısından düşünürsek herhangi bir tasarımın üretim safhalarını belirlemek ve o tasarım kriterlerine göre üretimi en kısa sürede bitirmek de mühendisliktir. Ben tasarladım tamam mühendislik oldu gibi bir olgu yoktur. Bu firma çok spesifik bir iş kolu üzerinde çalışmaktadır. Tasarım yapılıp yapılmaması hassas bir iş kolu üzerinde üretim yapıldığını, istihdam sağladığını, memlekete ihracat yoluyla döviz kazandırdığını ve kendi sektöründe bir marka yarattığı gerçeğini değiştirmez. Bu firma için konuşacak olursak başarılı ticaret ve mühendislik faaliyetleri gerçekleştirdiğini söyleyebiliriz. Elbette sıradan bir elbise markası kadar bilinirliliği yoktur nedenini şöyle açıklayabiliriz; hanginiz kam miline ihtiyaç duydunuz.
    Başka bir örnek verilirse dünya çapında bilinen bir rulman firmasının rulman ölçüleri standart olduğu için burada tasarım yok dolayısıyla mühendislik de yoktur ve aynı çindeki ayfondur denemez.
    Benim mühendis gözüyle itiraz ettiğim konu bu firmanın yaptığı işlerin ve türk mühendislerin küçümsenmesidir. Yapılan işler maalesef imkanlar dahilindedir yoksa dediğim sözün her zaman arkasındayım; Motor da tasarlanır, üretimi de yapılır.
    Eğitim sistemi ve siyasi konulara girmek istemiyorum. Benim ilgim, uzmanlığım ve bilgim dahilinde değildir.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bozok_54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet bey benim öhlinsi örnek vermemin sebebi direk olarak firmanın bünyesinde amörtisör üretilmesi yerine dışardan bir çok firmaya üretim yapmasıdır. Onu da motosiklet forumunda olduğumuz için yazdım.
    Bu kam mili firması hakkında arge yapılıp yapılmadığını bilmiyorum (tahminimce yapılıyordur) ancak kam mili tek başına çalışabilen bir parça olmadığı için amörtisör gibi düşünmek yanlış olur.
    Bir ikinci husus çinde üretilen iphone un üzerinde iphone yazar türkiyede üretilen estaş milinin üzerinde estaş yazar (aynı triumph üzerindeki amörtisör üzerinde öhlins yazması gibi). Buradaki üretim çindeki gibi fason değildir.
    Benim vurgulamak istediğim konu burada bir başarı söz konusudur. Sipariş bile olsa anlayamadığınız herhangi bir şeyin üretimini yapmanız mümkün değildir kaldı ki mühendislik açısından düşünürsek herhangi bir tasarımın üretim safhalarını belirlemek ve o tasarım kriterlerine göre üretimi en kısa sürede bitirmek de mühendisliktir. Ben tasarladım tamam mühendislik oldu gibi bir olgu yoktur. Bu firma çok spesifik bir iş kolu üzerinde çalışmaktadır. Tasarım yapılıp yapılmaması hassas bir iş kolu üzerinde üretim yapıldığını, istihdam sağladığını, memlekete ihracat yoluyla döviz kazandırdığını ve kendi sektöründe bir marka yarattığı gerçeğini değiştirmez. Bu firma için konuşacak olursak başarılı ticaret ve mühendislik faaliyetleri gerçekleştirdiğini söyleyebiliriz. Elbette sıradan bir elbise markası kadar bilinirliliği yoktur nedenini şöyle açıklayabiliriz; hanginiz kam miline ihtiyaç duydunuz.
    Başka bir örnek verilirse dünya çapında bilinen bir rulman firmasının rulman ölçüleri standart olduğu için burada tasarım yok dolayısıyla mühendislik de yoktur ve aynı çindeki ayfondur denemez.
    Benim mühendis gözüyle itiraz ettiğim konu bu firmanın yaptığı işlerin ve türk mühendislerin küçümsenmesidir. Yapılan işler maalesef imkanlar dahilindedir yoksa dediğim sözün her zaman arkasındayım; Motor da tasarlanır, üretimi de yapılır.
    Eğitim sistemi ve siyasi konulara girmek istemiyorum. Benim ilgim, uzmanlığım ve bilgim dahilinde değildir.
    Kesinlikle kucumsememek lazim. Ancak abartmaya da gerek yok.

    Iphone uzerinde Foxconn veya Hon Hai yazmiyor, veya Qualcomm cip uzerinde Huaxintong yazmiyor degil mi? Halbuki uretenler Cinli sirketler ama Apple ve Qualcomm'un dizayn ettigi urunu uretiyorlar. Asil katma deger, uretimden ziyade dizaynda...

    Bakin Ohlins suspansiyon dizaynini kendi yapiyor. Eger ureticiler belli kriterler belirlerlerse onlarla birlikte calisiyorlar. Ancak ARGE, dizayn ve uretim Ohlins'e ait.

    Benim anladigim o ki biz ekzantrik milini verilen bicim ve olculer de kaliteli bir sekilde uretiyoruz. Ancak urun uzerinde herhangi bir ARGE ve dizayn soz konusu degil. Yani metali istenilen bicimde sekillendiriyoruz. Fakat o sekil uzerinde bir hakkimiz, katkimiz soz konusu degil. Tabii ki belli bir fiyat araliginda bizden daha iyi ureten olsa onlar yapardi, demek ki iyi uretiyoruz. Bu da kucumsenmemeli. Ama durumumuz Ohlins'ten ziyade Huaxintong'a benziyor bu durumda.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)