Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çevreyolunda Hangi şeriti tercih etmeliyiz : Rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Herkese Merhabalar;

    Motorumu bugün aldım, ve işe gitmem için çevreyolunu kullanmam gerekiyor, motor rodajda oldugundan dolayi Çok fazla hiz yapamiycam , sizce hangi serit güvenli hangi seridi seçmeliyim : 2 seritli ve 3 seritli için hangi seriti secmeliyim ?

    birde motor rodajda oldugundan arkamiza birini yani artçı alsak sorun yaratirmi bi yerde sanki artci almayin gibi yazi gormustu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------

    güncell. ..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Artçı alma. Normalde kitapçığa bakarsan son viteste 50 km hıza bile çıkamayacağını göreceksin, o yüzden yerin en sağ şerit veya mecbur kalırsan emniyet şeridi olacaktır. Kitapçığı oku, sabırlı ol. Kitapçıkta yazmıyorsa, ilk 500 km yarım gazı geçme.

    Hayırlı olsun.

  3. #3
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı ahmetakgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Merhabalar;

    Motorumu bugün aldım, ve işe gitmem için çevreyolunu kullanmam gerekiyor, motor rodajda oldugundan dolayi Çok fazla hiz yapamiycam , sizce hangi serit güvenli hangi seridi seçmeliyim : 2 seritli ve 3 seritli için hangi seriti secmeliyim ?

    birde motor rodajda oldugundan arkamiza birini yani artçı alsak sorun yaratirmi bi yerde sanki artci almayin gibi yazi gormustu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------

    güncell. ..
    Yeni aracınız hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.

    Rodaj sırasında artçı almayın, gazı 2/3'den fazla açmayın. Sürekli aynı hızda ve aynı viteste seyretmeyin. Rodajı uzun yolda yapmak iyidir derler ama 50 km sabit hızla 500 km gidince rodaj yapılmış olmaz. Her viteste her devirde seyahat etmeniz gerekir. Kalanı zaten kullanma kitabında yazar...

    Kazasız sürüşler...

  4. #4
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Ehliyetin yok galiba. Normalde yol boşken en sağ şeritten gidilir. Önüne senden yavaş bir araç çıkarsa sol tarafından geçersin. Sollama yapmadan önce mutlaka ayna kontrolü yap.

  5. #5
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehliyetin yok galiba. Normalde yol boşken en sağ şeritten gidilir. Önüne senden yavaş bir araç çıkarsa sol tarafından geçersin. Sollama yapmadan önce mutlaka ayna kontrolü yap.
    ehliyetim var

  6. #6
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Kardeşim motorun hayırlı olsun Allah kazaız belasız kullanmayı nasip etsin..

    Biraz kural dışı olacak belki bazı arkadaşlara göre ama 40 - 50 felan boş şeyler motoru sıkma yeterli 50 km hızla 1000 km yol bitermi haftalarca uğraşır durursun...

  7. #7

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    hayırlı olsun
    rodaj = alışma

  8. #8
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Bunu sorman motora yeni başladığını düşündürdü. İlle rodajı yolda yapman gerekmiyor. Zamanın varsa kapalı alanda fireni-kontrayı- vites geçişlerini çalışsan hem bunlar motorun rodajı için gerekli hemde senin motora alışman için gerekli. Rodaj alıştırma demektir. Motorun alıştırılmasından çok senin motora alışman daha önemli bence. Tecrüben yoksa rodajı yüksek hızlı otoyolda yapmanı hiç tavsiye etmiyorum. Otoyolda emniyet şeritleri genelde pis olur cam kırıkları, toz, toprak çok olur. Sürekli emniyet şeridinden gitmek güvenli olmaz. 50-60 gibi hızlarda gideceksen tır, kamyon gibi büyük araçlar seni sollamak zorunda kalacaklar. Büyük aracın sollaması yeni sürücüleri panikletebilir. Daha önce motor tecrüben varsa zaten sıkıntı yok o motora biraz kapalı alanda alıştıktan sonra rodajı her yerde yaparsın.

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    hayırlı olsun

  10. #10
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu sorman motora yeni başladığını düşündürdü. İlle rodajı yolda yapman gerekmiyor. Zamanın varsa kapalı alanda fireni-kontrayı- vites geçişlerini çalışsan hem bunlar motorun rodajı için gerekli hemde senin motora alışman için gerekli. Rodaj alıştırma demektir. Motorun alıştırılmasından çok senin motora alışman daha önemli bence. Tecrüben yoksa rodajı yüksek hızlı otoyolda yapmanı hiç tavsiye etmiyorum. Otoyolda emniyet şeritleri genelde pis olur cam kırıkları, toz, toprak çok olur. Sürekli emniyet şeridinden gitmek güvenli olmaz. 50-60 gibi hızlarda gideceksen tır, kamyon gibi büyük araçlar seni sollamak zorunda kalacaklar. Büyük aracın sollaması yeni sürücüleri panikletebilir. Daha önce motor tecrüben varsa zaten sıkıntı yok o motora biraz kapalı alanda alıştıktan sonra rodajı her yerde yaparsın.
    motora yeni baslamadim. sadece daha once cevreyoluna hic cikmamistim ve bugün ciktim dedigin gibi 50km hizla giderken tırlar solluyor. ama yapacak bisiy yok 4lüleri yakip sagdan gidiyorum

  11. #11
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Kapalı alanda yapsan şu rodajı hem motora alışırsın çevre yolunda tırların arasında ne işin var

  12. #12

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı alanda yapsan şu rodajı hem motora alışırsın çevre yolunda tırların arasında ne işin var
    Rodajı şehir içinde de yapabilir illaki kapalı alan yada çevreyolu olması gerekmez ki. Motoru alıştıracak sonuçta. Şehir içi hız sınırı 50 km ve bu hızla büyük ve boş bir caddede ( akşam saatlerinde) rodajı yapabilirsiniz. Kaldı ki devamlı 50 de giderseniz rodajın anlamı kalmaz. Sonuçta şehir içinde de yapılır.

  13. #13
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Rodaj deyip dururuz da rodaj nedir deyince motoru alistirmaktan baska sey demeyiz. Rodaj derken motorun aksamlarinda neler oluyor onu bilirmiyiz. Bilen var bilmeyen var. Bu konu hakkinda zirilyontane veri varken kicinin kili kadayif olmus muhendisler varken rodaj sorunsali ve motorun sagir kalmasi arasindaki iliskiyi acikcasi pek bilen yok. Benim bildigim şu, motoru uygun calisma sicakligina kadar rolantide calistiracaksin, musait yollarda, sehir icinde bir iki uc derken kafana gore vites aticaksin, bilhassa birinci viteste yavas yavas epey bi gideceksin sonra ikiye aticaksin. Hevesini kursagina sokup sabrediceksin. O dislilerin kesitleri aşinacak yuvarlanicak çitirdan. pistonu falan merak etme onlar cabuk alisir. Herkes rodajin piston segman falaninda sanir. Motorun rodaji şanzimanda olur kanaatindeyim. Ama şu motor sagirlasir olayini bir turlu cozemiyorum. Ciksin bi babayigit yada hanim tane tane anlatsin. 2017 den dilegim budur desem yalan olmaz. Yemin etsem başim ağrimaz yahu...

  14. #14
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Rodaj zamani cevreyoluna girme pestilini cikarirlar

  15. #15

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj deyip dururuz da rodaj nedir deyince motoru alistirmaktan baska sey demeyiz. Rodaj derken motorun aksamlarinda neler oluyor onu bilirmiyiz. Bilen var bilmeyen var. Bu konu hakkinda zirilyontane veri varken kicinin kili kadayif olmus muhendisler varken rodaj sorunsali ve motorun sagir kalmasi arasindaki iliskiyi acikcasi pek bilen yok. Benim bildigim şu, motoru uygun calisma sicakligina kadar rolantide calistiracaksin, musait yollarda, sehir icinde bir iki uc derken kafana gore vites aticaksin, bilhassa birinci viteste yavas yavas epey bi gideceksin sonra ikiye aticaksin. Hevesini kursagina sokup sabrediceksin. O dislilerin kesitleri aşinacak yuvarlanicak çitirdan. pistonu falan merak etme onlar cabuk alisir. Herkes rodajin piston segman falaninda sanir. Motorun rodaji şanzimanda olur kanaatindeyim. Ama şu motor sagirlasir olayini bir turlu cozemiyorum. Ciksin bi babayigit yada hanim tane tane anlatsin. 2017 den dilegim budur desem yalan olmaz. Yemin etsem başim ağrimaz yahu...
    Sağır kalma olayı hep düşük devir yada sabit devirde kullanma ile alakalı diye düşünüyorum. Motorunu rodaja sokarken ilk 500 km zorlamadan farklı devirlerde kullandım. Sonraki 500de biraz daha agresif oldum ama çok değil. (Serileştirdim vites değiştirme işini vs) sağır kalmasın diye 2. 500 sonuna 50 km kala motorla çevre yoluna çıktım 60 70 km hızlara çıktım. Motor şimdi 110u görüyor tatlı rampa aşağı.(kilom 115 civarı)

  16. #16
    ahmetakgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift MİNÖR
    ben suan her 5bin devirde bir vites degistiriyorum ve ceyrek veya yarım gaz veriyorum , bide otobanda yaklasik 7 - 10 dakika arasi 5. viteste 60km hizla 5bin devirde sabit gidiyorum bi 5-6 km felan , sizce yanlis mi yapiyorum biri aydinlatabilir mi detayli

  17. #17
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj deyip dururuz da rodaj nedir deyince motoru alistirmaktan baska sey demeyiz. Rodaj derken motorun aksamlarinda neler oluyor onu bilirmiyiz. Bilen var bilmeyen var. Bu konu hakkinda zirilyontane veri varken kicinin kili kadayif olmus muhendisler varken rodaj sorunsali ve motorun sagir kalmasi arasindaki iliskiyi acikcasi pek bilen yok. Benim bildigim şu, motoru uygun calisma sicakligina kadar rolantide calistiracaksin, musait yollarda, sehir icinde bir iki uc derken kafana gore vites aticaksin, bilhassa birinci viteste yavas yavas epey bi gideceksin sonra ikiye aticaksin. Hevesini kursagina sokup sabrediceksin. O dislilerin kesitleri aşinacak yuvarlanicak çitirdan. pistonu falan merak etme onlar cabuk alisir. Herkes rodajin piston segman falaninda sanir. Motorun rodaji şanzimanda olur kanaatindeyim. Ama şu motor sagirlasir olayini bir turlu cozemiyorum. Ciksin bi babayigit yada hanim tane tane anlatsin. 2017 den dilegim budur desem yalan olmaz. Yemin etsem başim ağrimaz yahu...
    Bildiklerimi anlatayım;

    Bir motorun sağır kalması için motosiklet sürekli düşük hızda sakince sürülmesi gerekir. Sakin sürülen motorda motorda hava akışı ve sıcaklık düşük olur. Bunun sonucunda emme-egzoz manifoldları ve diğer borular kurum bağlar, daralır. Sonra motordan güç almak isteyince bu kurumlar ve pisliklerden dolayı motor tam gücünü veremez. Sağır kalmış bir motoru tekrar açmak için motoru tam güçte uzun süre çalıştırmak gerekir. Otobana çıkıp tapagaz girmek gibi. Bunu yapınca motorun sıcaklığı artar ve tıkanan borular açılır.

    Yanlış rodajın sağır kalmaya etkisi ise yeni motosikletlerde çok da fazla değil bence. Motorun birbirine uyumlu çalışması gereken parçaları daha tam oturmadan motor çok zorlanınca parçalara olması gerektiğinden daha fazla yük biniyor ve parçalar hasar görüyor. Bunun sonucunda tam performans veremeyen bir motor ortaya çıkıyor. Bunun ise bildiğim bir çaresi yok.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)