Çevreyolunda Hangi şeriti tercih etmeliyiz : Rodaj
-
Herkese Merhabalar;
Motorumu bugün aldım, ve işe gitmem için çevreyolunu kullanmam gerekiyor, motor rodajda oldugundan dolayi Çok fazla hiz yapamiycam , sizce hangi serit güvenli hangi seridi seçmeliyim : 2 seritli ve 3 seritli için hangi seriti secmeliyim ?
birde motor rodajda oldugundan arkamiza birini yani artçı alsak sorun yaratirmi bi yerde sanki artci almayin gibi yazi gormustu
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------
güncell. ..
Reklamlar
-
Artçı alma. Normalde kitapçığa bakarsan son viteste 50 km hıza bile çıkamayacağını göreceksin, o yüzden yerin en sağ şerit veya mecbur kalırsan emniyet şeridi olacaktır. Kitapçığı oku, sabırlı ol. Kitapçıkta yazmıyorsa, ilk 500 km yarım gazı geçme.
Hayırlı olsun.
-
ahmetakgun adlı üyeden alıntı
Herkese Merhabalar;
Motorumu bugün aldım, ve işe gitmem için çevreyolunu kullanmam gerekiyor, motor rodajda oldugundan dolayi Çok fazla hiz yapamiycam , sizce hangi serit güvenli hangi seridi seçmeliyim : 2 seritli ve 3 seritli için hangi seriti secmeliyim ?
birde motor rodajda oldugundan arkamiza birini yani artçı alsak sorun yaratirmi bi yerde sanki artci almayin gibi yazi gormustu
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------
güncell. ..
Yeni aracınız hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.
Rodaj sırasında artçı almayın, gazı 2/3'den fazla açmayın. Sürekli aynı hızda ve aynı viteste seyretmeyin. Rodajı uzun yolda yapmak iyidir derler ama 50 km sabit hızla 500 km gidince rodaj yapılmış olmaz. Her viteste her devirde seyahat etmeniz gerekir. Kalanı zaten kullanma kitabında yazar...
Kazasız sürüşler...
-
Ehliyetin yok galiba. Normalde yol boşken en sağ şeritten gidilir. Önüne senden yavaş bir araç çıkarsa sol tarafından geçersin. Sollama yapmadan önce mutlaka ayna kontrolü yap.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Ehliyetin yok galiba. Normalde yol boşken en sağ şeritten gidilir. Önüne senden yavaş bir araç çıkarsa sol tarafından geçersin. Sollama yapmadan önce mutlaka ayna kontrolü yap.
ehliyetim var
-
Kardeşim motorun hayırlı olsun Allah kazaız belasız kullanmayı nasip etsin..
Biraz kural dışı olacak belki bazı arkadaşlara göre ama 40 - 50 felan boş şeyler motoru sıkma yeterli 50 km hızla 1000 km yol bitermi haftalarca uğraşır durursun...
-
hayırlı olsun
rodaj = alışma
-
Bunu sorman motora yeni başladığını düşündürdü. İlle rodajı yolda yapman gerekmiyor. Zamanın varsa kapalı alanda fireni-kontrayı- vites geçişlerini çalışsan hem bunlar motorun rodajı için gerekli hemde senin motora alışman için gerekli. Rodaj alıştırma demektir. Motorun alıştırılmasından çok senin motora alışman daha önemli bence. Tecrüben yoksa rodajı yüksek hızlı otoyolda yapmanı hiç tavsiye etmiyorum. Otoyolda emniyet şeritleri genelde pis olur cam kırıkları, toz, toprak çok olur. Sürekli emniyet şeridinden gitmek güvenli olmaz. 50-60 gibi hızlarda gideceksen tır, kamyon gibi büyük araçlar seni sollamak zorunda kalacaklar. Büyük aracın sollaması yeni sürücüleri panikletebilir. Daha önce motor tecrüben varsa zaten sıkıntı yok o motora biraz kapalı alanda alıştıktan sonra rodajı her yerde yaparsın.
-
-
14 Aralık 2017, 14:52
#10
hasangazili adlı üyeden alıntı
Bunu sorman motora yeni başladığını düşündürdü. İlle rodajı yolda yapman gerekmiyor. Zamanın varsa kapalı alanda fireni-kontrayı- vites geçişlerini çalışsan hem bunlar motorun rodajı için gerekli hemde senin motora alışman için gerekli. Rodaj alıştırma demektir. Motorun alıştırılmasından çok senin motora alışman daha önemli bence. Tecrüben yoksa rodajı yüksek hızlı otoyolda yapmanı hiç tavsiye etmiyorum. Otoyolda emniyet şeritleri genelde pis olur cam kırıkları, toz, toprak çok olur. Sürekli emniyet şeridinden gitmek güvenli olmaz. 50-60 gibi hızlarda gideceksen tır, kamyon gibi büyük araçlar seni sollamak zorunda kalacaklar. Büyük aracın sollaması yeni sürücüleri panikletebilir. Daha önce motor tecrüben varsa zaten sıkıntı yok o motora biraz kapalı alanda alıştıktan sonra rodajı her yerde yaparsın.
motora yeni baslamadim. sadece daha once cevreyoluna hic cikmamistim ve bugün ciktim dedigin gibi 50km hizla giderken tırlar solluyor. ama yapacak bisiy yok 4lüleri yakip sagdan gidiyorum
-
14 Aralık 2017, 14:55
#11
Kapalı alanda yapsan şu rodajı hem motora alışırsın çevre yolunda tırların arasında ne işin var
-
15 Aralık 2017, 03:06
#12
hasangazili adlı üyeden alıntı
Kapalı alanda yapsan şu rodajı hem motora alışırsın çevre yolunda tırların arasında ne işin var
Rodajı şehir içinde de yapabilir illaki kapalı alan yada çevreyolu olması gerekmez ki. Motoru alıştıracak sonuçta. Şehir içi hız sınırı 50 km ve bu hızla büyük ve boş bir caddede ( akşam saatlerinde) rodajı yapabilirsiniz. Kaldı ki devamlı 50 de giderseniz rodajın anlamı kalmaz. Sonuçta şehir içinde de yapılır.
-
15 Aralık 2017, 03:40
#13
Rodaj deyip dururuz da rodaj nedir deyince motoru alistirmaktan baska sey demeyiz. Rodaj derken motorun aksamlarinda neler oluyor onu bilirmiyiz. Bilen var bilmeyen var. Bu konu hakkinda zirilyontane veri varken kicinin kili kadayif olmus muhendisler varken rodaj sorunsali ve motorun sagir kalmasi arasindaki iliskiyi acikcasi pek bilen yok. Benim bildigim şu, motoru uygun calisma sicakligina kadar rolantide calistiracaksin, musait yollarda, sehir icinde bir iki uc derken kafana gore vites aticaksin, bilhassa birinci viteste yavas yavas epey bi gideceksin sonra ikiye aticaksin. Hevesini kursagina sokup sabrediceksin. O dislilerin kesitleri aşinacak yuvarlanicak çitirdan. pistonu falan merak etme onlar cabuk alisir. Herkes rodajin piston segman falaninda sanir. Motorun rodaji şanzimanda olur kanaatindeyim. Ama şu motor sagirlasir olayini bir turlu cozemiyorum. Ciksin bi babayigit yada hanim tane tane anlatsin. 2017 den dilegim budur desem yalan olmaz. Yemin etsem başim ağrimaz yahu...
-
15 Aralık 2017, 04:04
#14
Rodaj zamani cevreyoluna girme pestilini cikarirlar
-
16 Aralık 2017, 01:25
#15
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Rodaj deyip dururuz da rodaj nedir deyince motoru alistirmaktan baska sey demeyiz. Rodaj derken motorun aksamlarinda neler oluyor onu bilirmiyiz. Bilen var bilmeyen var. Bu konu hakkinda zirilyontane veri varken kicinin kili kadayif olmus muhendisler varken rodaj sorunsali ve motorun sagir kalmasi arasindaki iliskiyi acikcasi pek bilen yok. Benim bildigim şu, motoru uygun calisma sicakligina kadar rolantide calistiracaksin, musait yollarda, sehir icinde bir iki uc derken kafana gore vites aticaksin, bilhassa birinci viteste yavas yavas epey bi gideceksin sonra ikiye aticaksin. Hevesini kursagina sokup sabrediceksin. O dislilerin kesitleri aşinacak yuvarlanicak çitirdan. pistonu falan merak etme onlar cabuk alisir. Herkes rodajin piston segman falaninda sanir. Motorun rodaji şanzimanda olur kanaatindeyim. Ama şu motor sagirlasir olayini bir turlu cozemiyorum. Ciksin bi babayigit yada hanim tane tane anlatsin. 2017 den dilegim budur desem yalan olmaz. Yemin etsem başim ağrimaz yahu...
Sağır kalma olayı hep düşük devir yada sabit devirde kullanma ile alakalı diye düşünüyorum. Motorunu rodaja sokarken ilk 500 km zorlamadan farklı devirlerde kullandım. Sonraki 500de biraz daha agresif oldum ama çok değil. (Serileştirdim vites değiştirme işini vs) sağır kalmasın diye 2. 500 sonuna 50 km kala motorla çevre yoluna çıktım 60 70 km hızlara çıktım. Motor şimdi 110u görüyor tatlı rampa aşağı.(kilom 115 civarı)
-
16 Aralık 2017, 01:33
#16
ben suan her 5bin devirde bir vites degistiriyorum ve ceyrek veya yarım gaz veriyorum , bide otobanda yaklasik 7 - 10 dakika arasi 5. viteste 60km hizla 5bin devirde sabit gidiyorum bi 5-6 km felan , sizce yanlis mi yapiyorum biri aydinlatabilir mi detayli
-
16 Aralık 2017, 01:40
#17
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Rodaj deyip dururuz da rodaj nedir deyince motoru alistirmaktan baska sey demeyiz. Rodaj derken motorun aksamlarinda neler oluyor onu bilirmiyiz. Bilen var bilmeyen var. Bu konu hakkinda zirilyontane veri varken kicinin kili kadayif olmus muhendisler varken rodaj sorunsali ve motorun sagir kalmasi arasindaki iliskiyi acikcasi pek bilen yok. Benim bildigim şu, motoru uygun calisma sicakligina kadar rolantide calistiracaksin, musait yollarda, sehir icinde bir iki uc derken kafana gore vites aticaksin, bilhassa birinci viteste yavas yavas epey bi gideceksin sonra ikiye aticaksin. Hevesini kursagina sokup sabrediceksin. O dislilerin kesitleri aşinacak yuvarlanicak çitirdan. pistonu falan merak etme onlar cabuk alisir. Herkes rodajin piston segman falaninda sanir. Motorun rodaji şanzimanda olur kanaatindeyim. Ama şu motor sagirlasir olayini bir turlu cozemiyorum. Ciksin bi babayigit yada hanim tane tane anlatsin. 2017 den dilegim budur desem yalan olmaz. Yemin etsem başim ağrimaz yahu...
Bildiklerimi anlatayım;
Bir motorun sağır kalması için motosiklet sürekli düşük hızda sakince sürülmesi gerekir. Sakin sürülen motorda motorda hava akışı ve sıcaklık düşük olur. Bunun sonucunda emme-egzoz manifoldları ve diğer borular kurum bağlar, daralır. Sonra motordan güç almak isteyince bu kurumlar ve pisliklerden dolayı motor tam gücünü veremez. Sağır kalmış bir motoru tekrar açmak için motoru tam güçte uzun süre çalıştırmak gerekir. Otobana çıkıp tapagaz girmek gibi. Bunu yapınca motorun sıcaklığı artar ve tıkanan borular açılır.
Yanlış rodajın sağır kalmaya etkisi ise yeni motosikletlerde çok da fazla değil bence. Motorun birbirine uyumlu çalışması gereken parçaları daha tam oturmadan motor çok zorlanınca parçalara olması gerektiğinden daha fazla yük biniyor ve parçalar hasar görüyor. Bunun sonucunda tam performans veremeyen bir motor ortaya çıkıyor. Bunun ise bildiğim bir çaresi yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)