Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Önce şunun ayrımına varmak gerekiyor. Bir motosikletin kaç diskli olacağına tasarımcı değil, mühendisler karar veriyor. Ikisi arasında çok fark var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hesaplı olması için üzerindeki herşey yirmi kez düşünülmüş ve hesaplanmış bir motosiklette, sadece görünüş için maliyeti deli gibi arttırmak, tüm üreticilerin azaltmak için çatladığı, ve sürüşe ciddi negatif etkisi olan "unsprung weight"i arttırmak çok saçma.

    Bi ara Şahinlere BMW yan aynası, rüzgarlığı falan takarlardı. Eşek yine aynı eşek.

    İlk motisiketimin önde tek disk freni vardı. Arka da kampanaydı. Bi kere bile "önde niye iki disk yok" diye aklımdan geçmedi doğrusu... Hayır, $100 bile vermezdim ikinci disk için. Enjeksiyon için $300 calışırdı ama benden

  3. #43

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Neden koysun ki adam ? Her motorun piyasada bir ederi vardır. Adam o fren için maliyetini arttıracak ama fiyatını arttıramayacak. R25 şu anda bile fiyatından dolayı satın alınmayacak bir numaralı motor. Fiyatı 2000 TL pahalı olsa kim alır ? Teknik olarak gerekli olmadıkça kimse çift disk kullanmaz.

    Çift disk, tek diskten daha iyi frenleme yaptırır düz mantığına hiç girmiyorum. Mühendislik o kadar basit değil.
    RAMİREZ bunu beğendi.

  4. #44
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Olcay Avşar


    Çift disk olacaktı sanırım

    Ondan sonra keşke tek disk olaydıda ucuza halledeydim muhabbeti dönerdi..
    Yok hayır, tek diski ve balataları değiştirdiğinde çıkan masrafı görüp "lan bu ya iki misli olsaydı" diye düşünsün demek istedim
    levend84 bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #45
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hayır, tek diski ve balataları değiştirdiğinde çıkan masrafı görüp "lan bu ya iki misli olsaydı" diye düşünsün demek istedim
    hesaplıyı bilip,kalın gelince dert yanmasın oldu şimdi

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden koysun ki adam ? Her motorun piyasada bir ederi vardır. Adam o fren için maliyetini arttıracak ama fiyatını arttıramayacak. R25 şu anda bile fiyatından dolayı satın alınmayacak bir numaralı motor. Fiyatı 2000 TL pahalı olsa kim alır ? Teknik olarak gerekli olmadıkça kimse çift disk kullanmaz.

    Çift disk, tek diskten daha iyi frenleme yaptırır düz mantığına hiç girmiyorum. Mühendislik o kadar basit değil.
    Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.

    Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.

    Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?

    Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,

  7. #47
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
    Örnek:Mondial Destro,Gt 250R
    Yoksa tek disk cift disk den pistonundan önce ABS.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı yusufkalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
    Örnek:Mondial Destro,Gt 250R
    estetik anlayışı olan bir arkadaşla karşılaşmam inanılmaz mutlu etti,teşekkürler

  9. #49
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.

    Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.

    Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?

    Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,
    Ya arkadas sen niye israrla anlamak istemiyosun.Konuya 3000 ₺ den girdin yok fazla oldu 1500-2000 dedin,bunun maliyetle alakasi yok.Motora 300 ₺ zam gelse ülke ayaklaniyor senin dert ettigin seylere bak.Dedigin gibi duz mantik olmuyor hersey, onu koy bunu ekle.Motoru tasarlayan eklemiyor o diski kaliperi motora muhendis ekliyor.Bahsettigin dusuk cc hacimli motorlarda 2 kg bile toplam agirligi dusurmek icin ne hesaplamalar yapiliyor.Sen R25 cift kaliper olsaydi R6 yavrusu olur diyosun.Maliyeti ne ki diyosun.Maliyeti 10 dolar olsa dahi adamlar onu 50-100 dolar olarak yansitmak zorunda satista.Parcalari tek tek ele alirsan anlarsin.Herhangi bir japon motosikletin bir sinyal maliyeti nedir sizce ? Yok denecek kadar bir para ama modeline gore bir sinyal 150-200 ₺ ye cikiyor.Macera aramayin, goruntu olarak tabii ki daha guzel ama goruntu icin yok yere eklenebilcek bir parca degil

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadas sen niye israrla anlamak istemiyosun.Konuya 3000 ₺ den girdin yok fazla oldu 1500-2000 dedin,bunun maliyetle alakasi yok.Motora 300 ₺ zam gelse ülke ayaklaniyor senin dert ettigin seylere bak.Dedigin gibi duz mantik olmuyor hersey, onu koy bunu ekle.Motoru tasarlayan eklemiyor o diski kaliperi motora muhendis ekliyor.Bahsettigin dusuk cc hacimli motorlarda 2 kg bile toplam agirligi dusurmek icin ne hesaplamalar yapiliyor.Sen R25 cift kaliper olsaydi R6 yavrusu olur diyosun.Maliyeti ne ki diyosun.Maliyeti 10 dolar olsa dahi adamlar onu 50-100 dolar olarak yansitmak zorunda satista.Parcalari tek tek ele alirsan anlarsin.Herhangi bir japon motosikletin bir sinyal maliyeti nedir sizce ? Yok denecek kadar bir para ama modeline gore bir sinyal 150-200 ₺ ye cikiyor.Macera aramayin, goruntu olarak tabii ki daha guzel ama goruntu icin yok yere eklenebilcek bir parca degil
    ya bak ağırlık falan bunları düşünmedim,fakat örnekleride var yani yapılsa yapılır.

    asıl sen ısrarla anlamamak istemiyosun.Bir nc ne kadar ? bir Ninja 300 ne kadar ? 5000 TL ye motor alırsan 300 TL sana belki çok gelir.
    Fakat dediğim motorlar zaten pahalı,ki bunu alacak adam bu sekilde olmasını tercih eder diye düşünüyordum.Fakat forum boyle düşünmüyor,

    Not:konuya nerde 3000 Tl ile girdim ya,bişeyide abartmayın,

  11. #51
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Çift disk, fren kabiliyetini %5 artırıyor ama motorda fren için düşünülen maliyeti %25 artırıyorsa yapmazlar. Optimum kazancı düşünürler.
    Ama eğer çift disk fren kabiliyetini maliyete oranla daha fazla artırsaydı mutlaka yaparlardı. Hatta tıpkı ABS gibi motorun her yerine yazarlardı ''TWIN DISK'' şeklinde Bi hayli reklam malzemesi. Ama demek ki attığı taş ürküttüğü kuşa değmiyor. Reklam malzemesi olarak bile görülmüyorsa demek ki gerçekten çift disk artı bişiy kazandırmıyor...

  12. #52

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    çift disk bişey kazandırmıyorsa yüksek cc tüm motosikletlerde olmazdı

  13. #53
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Çift disk fren kabiliyetini her zaman arttırmaz. Eğer tek disk yeterli soğumaya sahipse ikincisini takmak gereksizdir.

    Motosikletin diski ağırlık ve enerji hesabı yapılarak üretiliyor. Her fren yaptığımızda hızımızdaki enerjiyi fren diskine ısı olarak aktarıyoruz. Bu enerji diski ısıtıyor ve rüzgarla beraber havaya gidiyor. Eğer motorun ağırlığı frene yüklediği enerji fazla ise disk çok ısınacağı için bu enerjiyi havaya verebilmek için daha büyük disk lazım. Eğer küçük diske çok fazla enerji verirsek sıcaklık çok artacağı için balatalar yanar ve fren tutmaz. Yani motor ne kadar ağır ve güçlüyse disk o kadar büyük olmalı. Fazla büyük yaparsan hem sana bir faydası olmaz hemde tekerin dönmeye gösterdiği direnç olan atalet artar.

    Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor ve mecburen ikinci bir disk koyuluyor. Yani o ikinci diskin koyulma sebebi şekil olsun diye değil. Mecburiyetten koyuluyor.
    twisten ve Olcay Avşar bunu beğendiler.

  14. #54

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor
    burda alaşım jant işin içine giriyo
    hem tel jant kadar güzel görünmüyo
    hemde daha büyük diski mümkün kılıyo
    simetri takıntısı ayrı

  15. #55
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    herşeyi bitirdik öndeki tek diske takıldık. Üretimler yapılmadan önce maliyetler satış fiyatları pazar alanları hepsi belirleniyor. Ordaki bir vida bile bazen üretici firmalar için pazar açısından sıkıntı yaratabiliyor. Diske gelene kadar bir çok eksik olabilir motosiklette. Keşke söylediğiniz kadar basit olsa bir diskin motosikletin total fiyatına etkisi. Otomobillerden düşünün şu an piyasadaki en ucuz otomobili alırken lcd ekran ekliyelim dediğinizde Fiyat minimum 1.500 tl artmakta. Hiç düşündünüzmü o ekranların maaliyeti nekadar

  16. #56
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çift disk bişey kazandırmıyorsa yüksek cc tüm motosikletlerde olmazdı
    Yüksek cc motorlarda şart zaten. Hem onların fiyatları da uçuk. Bikaç yüz euroo fiyat içinde iyi gizlenebiliyor yada farkedilmiyor bile. Yüzde olarak çok artırmıyor diyeyim.

  17. #57
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift disk fren kabiliyetini her zaman arttırmaz. Eğer tek disk yeterli soğumaya sahipse ikincisini takmak gereksizdir.

    Motosikletin diski ağırlık ve enerji hesabı yapılarak üretiliyor. Her fren yaptığımızda hızımızdaki enerjiyi fren diskine ısı olarak aktarıyoruz. Bu enerji diski ısıtıyor ve rüzgarla beraber havaya gidiyor. Eğer motorun ağırlığı frene yüklediği enerji fazla ise disk çok ısınacağı için bu enerjiyi havaya verebilmek için daha büyük disk lazım. Eğer küçük diske çok fazla enerji verirsek sıcaklık çok artacağı için balatalar yanar ve fren tutmaz. Yani motor ne kadar ağır ve güçlüyse disk o kadar büyük olmalı. Fazla büyük yaparsan hem sana bir faydası olmaz hemde tekerin dönmeye gösterdiği direnç olan atalet artar.

    Şimdi yukarıda diskin boyutu motorun enerjisine göre belirleniyor dedik peki tek veya çift disk olmasına nasıl karar veriliyor. Şöyle ki tasarım aşamasında fren gücünü arttırmak için disk büyütülüyor fakat disk belli bir boyutun üstüne çıktığı zaman fren anında iç gerilmeleri çok artacağı için belli bir boyutun üstüne çıkılamıyor ve mecburen ikinci bir disk koyuluyor. Yani o ikinci diskin koyulma sebebi şekil olsun diye değil. Mecburiyetten koyuluyor.
    Disk flanş çapı,frenleme kuvvetinde mutlaka etkili,burada tek,çift disk laf kalabalığına gerek yok,tek piston ve çift piston kaliper ve fren merkezinden yola çıkalım ve buradan yürüyelim,alt merkezde bulunan piston çapları ve balataya uyguladığı yüzey baskı kuvveti,frenleme enerjisi vs.hatta seramik disk diyerek ortamı coşturalım...

  18. #58
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    Motor şekil duruyor. İlk defa bir racinge kanım ısındı. Bırak o kadar kusuru olsun.

  19. #59
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disk flanş çapı,frenleme kuvvetinde mutlaka etkili,burada tek,çift disk laf kalabalığına gerek yok,tek piston ve çift piston kaliper ve fren merkezinden yola çıkalım ve buradan yürüyelim,alt merkezde bulunan piston çapları ve balataya uyguladığı yüzey baskı kuvveti,frenleme enerjisi vs.hatta seramik disk diyerek ortamı coşturalım...
    Abi sende hep ortaya lafı atıp kaçıyorsun. Diskin sağda veya solda olmasının farkını açıklamadın hala? Ben kendimce bir cevap düşündüm ama emin olmadığım için yazmıyorum.
    levend84 bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    "Adamın birinin başı çok ağrıyormuş. Bir çok doktora gitmiş ve tedavi görmüş, ilaç almış çaresi yok. Baş ağrısı geçmiyor. Sonunda bir doktor baş ağrısının adamın aletinden kaynaklandığını bu nedenle onu keserlerse baş ağrısından kurtulacağını söylemiş. Adam buna şiddetle karşı çıkmış. Aradan zaman geçmiş ama baş ağrısına dayanamıyor. Kestirmeyi kabul ederek ameliyat olmuş. Ameliyattan sonra baş ağrısından eser kalmamış.

    Bir gün terziye pantolon diktirmek için gitmiş. Terzi başlamış ölçüsünü almaya. Bu sırada sormuş adama " Acaba demiş siz aletinizi ne tarafa koyarsınız? Sağ tarafa mı yoksa sol tarafa mı?"

    Adam bunu duyunca sinirlenmiş ve " Sana ne kardeşim sen ölçünü almana bak" demiş. İçinden de kendi kendine "Acaba benimkinin olmadığını anladı mı !!" diye düşünmüş.

    Biraz sonra terzi tekrar " Acaba demiş siz aletinizi ne tarafa koyarsınız?" Sağ tarafa mı sol tarafa mı?

    Adam "Sanana ne yaa. Sen işine bak. Hem niye soruyorsun" Terzide" Efendim pantolonda o tarafa boşluk bırakacağım yoksa bu meret çok baş ağrısı yapar." demiş."


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)