MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Benelli
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren

    Mondial E-xtreme Max 150
    Kuba Motor Fighter 50
    Motosiklet Online
  1. #61
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Zevkler kişiden kişiye değişmekle birlikte, tek ön diskli Honda NC, çift ön diskli her türlü Mondial'den güzel duruyor bence.


    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.

    Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.

    Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?

    Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,
    Maliyete bakarsak giydirmelerin maliyeti de en fazla 100 $ ama kaza yapınca ne fatura çıkıyor herkes biliyor. Bu arada 150 $ fark korkunç bir maliyettir firma için.
    En hızlı motor en iyi motor değildir.

  3. #63
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Xmax&Crypton
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sende hep ortaya lafı atıp kaçıyorsun. Diskin sağda veya solda olmasının farkını açıklamadın hala? Ben kendimce bir cevap düşündüm ama emin olmadığım için yazmıyorum.
    Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.

    Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.

    Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.

    Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.

    Şahsi tecrubem.Inazumanin ve mt125´in fren performansi Mt25 ten daha iyi.

    Buyur seninde yorumunu alalim.

  4. #64
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    estetik anlayışı olan bir arkadaşla karşılaşmam inanılmaz mutlu etti,teşekkürler
    Benim olayım tamamen görsel olarak.Yoksa orada dursun bir tane de demir parçası fren yapsın veya yapmasın aynısından yandada olsun.
    Evde bile koltuk takımını 3+2+1 felan değilde 3+3+2 olsun diye 1000 lik fazla ödeyen insanım.(Evet hesap babama kaldı ama olsun simetri candır.)

  5. #65
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.

    Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.

    Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.

    Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.

    Buyur seninde yorumunu alalim.
    Af buyur ben yazdıklarının hepsini anlayamadım. Rica etsem halkın seviyesine iner misiniz? "rijit ve iz çizgisi faydasi" nedir? "pozitif yük salinimi" nedir? Makine mühendisi değilim statik ve mukavemet derslerini basitleştirilmiş olarak gördüm.

    Benim tahminim şuydu;
    Frene bastığımızda fren kaliperleri diski tutuyor fakat tuttuğu nokta diskin ve tekerin ağırlık merkezi ile aynı eksende değil. Bunun sonucunda bir eğme yükü ortaya çıkıyor. İleri hareket eden bir cismi köşesinden tutup yavaşlattığımızda ortaya çıkan dönme hareketi gibi fren kaliperleri jant göbeğinde de eğme gerilmeleri oluşuyor ve bunun sonucunda tekerlerin dönme eksenlerinde ufak değişiklikler oluyor. Yani her yaptığımız frende ufak bir kontra vermiş oluyoruz. Diskin tekere göre konumuna göre bu gerilmeler de değişiyor. Hesapları yapan mühendisler ön ve arka frene aynı anda basıldığında oluşan kontraların birbirini sıfırlamasını sağlayacak şekilde diskleri konumlandırıyor olmalı diye düşündüm.

    Fakat bu düşüncemi direk yazmamamın sebebi şu;
    Bazı motosikletlerde(cbr250, RS200) fren diskleri ön ve arkada sağ tarafta iken bazılarında(tnt250, Xmax250) ise arkada sağda önde solda. Bu olay nedir? Bazı markalar bu yükleri hesaba katmıyorlar mı?

  6. #66

    Üyelik
    08 Ekim 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zevkler kişiden kişiye değişmekle birlikte, tek ön diskli Honda NC, çift ön diskli her türlü Mondial'den güzel duruyor bence.
    Haşmet sana bişey mi oldu bu nasıl bir yorum.İstersen Kuba ile falan kıyasla Nc yi

    https://www.ventura-bike.com/content...ersys-650.jpeg

    bak kıyaslayacaksan bununla kıyasla,çok guzel duruyor fazladan 150 dolar verirsin itiraf et.(ayrica yuzde 5 fren performansı artıyomus ole diyolar)

  7. #67
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Xmax&Crypton
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Af buyur ben yazdıklarının hepsini anlayamadım. Rica etsem halkın seviyesine iner misiniz? "rijit ve iz çizgisi faydasi" nedir? "pozitif yük salinimi" nedir? Makine mühendisi değilim statik ve mukavemet derslerini basitleştirilmiş olarak gördüm.

    Benim tahminim şuydu;
    Frene bastığımızda fren kaliperleri diski tutuyor fakat tuttuğu nokta diskin ve tekerin ağırlık merkezi ile aynı eksende değil. Bunun sonucunda bir eğme yükü ortaya çıkıyor. İleri hareket eden bir cismi köşesinden tutup yavaşlattığımızda ortaya çıkan dönme hareketi gibi fren kaliperleri jant göbeğinde de eğme gerilmeleri oluşuyor ve bunun sonucunda tekerlerin dönme eksenlerinde ufak değişiklikler oluyor. Yani her yaptığımız frende ufak bir kontra vermiş oluyoruz. Diskin tekere göre konumuna göre bu gerilmeler de değişiyor. Hesapları yapan mühendisler ön ve arka frene aynı anda basıldığında oluşan kontraların birbirini sıfırlamasını sağlayacak şekilde diskleri konumlandırıyor olmalı diye düşündüm.

    Fakat bu düşüncemi direk yazmamamın sebebi şu;
    Bazı motosikletlerde(cbr250, RS200) fren diskleri ön ve arkada sağ tarafta iken bazılarında(tnt250, Xmax250) ise arkada sağda önde solda. Bu olay nedir? Bazı markalar bu yükleri hesaba katmıyorlar mı?
    O kadarda yabanci kelimeler degil esasinda,Anlayamadigin kelime ve terim karşiliklarini zaten ´´benim tahminim şuydu´´diye başlayan kisimdan itibaren yorumlamissin bak demek ki anlamissin

    Diger ureticilerin bu konudaki muhendislik calismalarina bir yorum yapamam.

  8. #68
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok dostum bu aralar ofiste mesai yoğun.

    Disk flanşi önde solda,arka kampana veya disk herneyse sağda buraya kadar tamam,gelelim mevzuya olayin can alici kismi kombine frenleme uyguladigimizda ortaya çikiyor ve frenleme enerjisini olumlu etkiliyor,rijit ve iz çizgisi faydasindan bahsetmiyorum.

    Fren tertibatinin konumu itibariyle(çapraz)dinamik kuvvet dengesi saglaniyor.frenleme esnasinda karşi direnç eşitlenerek pozitif yük salinimi kazaniliyor.

    Dikkat edin,abi x model motorun frenleri çok başarili,virajda bile harika vb.sözler..işte bu bahsi geçen motorlara bakin ekseriyetle ana temada bu durum çikacak.

    Şahsi tecrubem.Inazumanin ve mt125´in fren performansi Mt25 ten daha iyi.

    Buyur seninde yorumunu alalim.
    Bu yazdıklarınız sizin görüşleriniz mi?
    Yoksa bilimsel, kaynak şurada "buyrun okuyun, ben şuradan öğrendim." bilgiler mi?
    Kaynak var mı?

    Niye derseniz..
    Otuz küsür senedir motor kullanıyorum.
    Beni geçtim, çevremden "şu motorun frenleri çapraz olsaydı daha iyi dururdu, daha stabil olurdu." gibi bir şey duymadım.

  9. #69
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Honda CBR250R
    Alıntı yusufkalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
    Örnek:Mondial Destro,Gt 250R
    Yoksa tek disk cift disk den pistonundan önce ABS.
    hyo nun da frenleri tutmuyordu...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"... (RIP NICK MENZA)

  10. #70
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Konuyu bastan asagi okumadim, kafadan daliyorum.

    Arka frenin disk degil bildigimiz kampana sistemde olmasi (Abs konu disi) elzemdir, hayatini kurtarir diyorum.

    Kampana sistem disk kadar kendini cabuk ve ani kilitlemez

    toz, camur, kum, su, yag gibi etmenlerden etkilenmez, alistigin fren dozajini verir supriz yapmaz.

    Tamamen mekanik sistemdir, hortum, kaliper yok efendim bilmemne, merkez gibi olayi yoktur. Basarsin durursun.

    Eger ki abs yok ise tum kontrol basinci sendedir, ister gevsetir ister sıkarsin, ayarini ayagina gore yaparsin.

    Hafif siklette, 100-130 kg islak agirlikli bir motorda gordugum kadari ile en iyi çözümdür, ekonomiktir...

    Ha begenmiyorsan begenmiyorsundur, o ayri tabiki....😉

    Allah herkesin gonlune gore versin.

  11. #71
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    Bajaj Discovery 125 ST
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hyo nun da frenleri tutmuyordu...
    Bilmiyorum kulanmadım abi.
    Şuan bir st 125 sahibiyim çok kral stopi yapabiliyor minicik diskiyle.
    Mevzu görüntü

  12. #72
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Turgetson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet sana bişey mi oldu bu nasıl bir yorum.İstersen Kuba ile falan kıyasla Nc yi

    https://www.ventura-bike.com/content...ersys-650.jpeg

    bak kıyaslayacaksan bununla kıyasla,çok guzel duruyor fazladan 150 dolar verirsin itiraf et.(ayrica yuzde 5 fren performansı artıyomus ole diyolar)
    Motosiklette fuzuli estetige kolay kolay para vermem ben. Disk estetik degil islevsel bir sey benim icin. Tek olmasi hiiiic rencide etmez beni. Umrumda olmaz.

    Dedigim gibi, ilk motosikletimde onde tek disk, arkada tambur vardi. Icimden "arkada da disk olsaydi" diye gecti, ama hic "onde iki disk olsaydi" diye gecmedi. Islevsel degil cunku. Hic sevmem islevsel olmayan goruntu seyleri. Estetik olarak dusunenleri anliyorum, ama ozenti gibi geliyor bana.

    2 diske ihtiyac duyan motosiklete zaten 2 disk koyuyorlar. Istemeyene de koymuyolar. Gerek olmadigi halde surusu negatif etkileyecek "unsprung weight" eklemek acaip sacma geliyor bana.

  13. #73

    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696
    Adam tasarımcıya amatör dedi . Tek disk, çift kararını tasarımcı veriyordur zaten emin ol.
    Şimdi 250cc motora 180lik lastik neden koymuyorlar da dersin.

    Senin gibi düşünen pazarlamacılar var. Misal Yamaha. Normalde MT07 160lık lastikle çıkacakmış fakat millet kalın seviyor diye 180 takmışlar.

  14. #74

    Üyelik
    08 Ekim 2017
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam tasarımcıya amatör dedi . Tek disk, çift kararını tasarımcı veriyordur zaten emin ol.
    Şimdi 250cc motora 180lik lastik neden koymuyorlar da dersin.

    Senin gibi düşünen pazarlamacılar var. Misal Yamaha. Normalde MT07 160lık lastikle çıkacakmış fakat millet kalın seviyor diye 180 takmışlar.
    işte aradığım yorum bu yaaaaa,mt7 lastik muhabeetini ben de duydum , ama nerden duydum hatırlamıyorum.

    Mt 07 de olması gereken lastik ebatını tabiki bu işin mühendisi belirliyordur kuşkusuz.

    Ama birileri kesin araya girip "Hop,dur orda" dedi. "Millet kalın seviyor"(bunu zeki tasarımcılar soyler bence) buna kalın lastik takalım"

    Ordan birileri sayıklamaya başladı "kalın koyarız ama maliyet artar!!! kaç tane motor satıyoz bu ne kadar onemli farkında mısınnız!!!!1"

    Ordan başka biri çıktı ve "ya sus allahını seversen biz bilmiyduk sanki maliyetin artacağını"

    ve Mt 07 kalın lastikle gelir

    Teşekkürler Tyrung.

    edit:oha sitenin açığını buldum 15 dk sonra edit yapabildim!!

  15. #75
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    çift disk motor isteyen elini cebine atacak gidip 650 sınıfına geçecek
    ha kalite isteyen tabiki yamaha alacak ...





    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)