Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence değil. Çapraz veya düzün hiç bir etkisi olmaz.

    Oluyor mu yoksa.??
    Bu işin bencesi sencesi olmaz başkan

    Akşam vakti,fazlada contayi zorlamadan düşunelim bakalim..

    sabah mesai var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işin bencesi sencesi olmaz başkan

    Akşam vakti,fazlada contayi zorlamadan düşunelim bakalim..
    Peki.. Beş sn. düşündüm, olmaz.

  3. #23
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    En basitinden motorun fiyatı şişer. Ön fren balatası değiştirsen x2 fazla para ödemiş olursun.

  4. #24
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Tek disk motoru durdurmaya yetiyorsa ikinciye ne gerek var.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    çok ilginc,bir kişi de çıkıp "haklı ben de olsam üç kuruş fazla verip çift diskli olanı tercih ederim,estetik önemli" veya

    "evet tek disk de durduruyor ama çift disk gibi olmayacağı aşikar" demedi.

    valla sanırım üreticiler doğru olanı yapıyor

  6. #26

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    çirkin değil alsında tek daha güzel duruyor aslında

  7. #27
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    Disk maliyeti 300 400 euro mu?

    CBF150'nin komple hazır yapılmış hali, Honda fabrikadan, fabrika kârıyla birlikte piyasaya satış fiyatı 800 amerikan dolarıdır.



    (Ekstra bilgi Citroen C-Elysse'nin Fransa'daki fabrikaya maliyeti de 8000Euro'dur.)
    Olcay Avşar ve pea bunu beğendiler.

  8. #28
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Tek disk yerine yarım disk olsun, ucuz olsun
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı Bilalancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disk maliyeti 300 400 euro mu?

    CBF150'nin komple hazır yapılmış hali, Honda fabrikadan, fabrika kârıyla birlikte piyasaya satış fiyatı 800 amerikan dolarıdır.



    (Ekstra bilgi Citroen C-Elysse'nin Fransa'daki fabrikaya maliyeti de 8000Euro'dur.)
    ya ben komple kaliper ıvır zıvır hepsini kattım, gerçi onu da sonra 200 - 300 euro ya düşürdüm.. ama bu soylediğin gerçekse ki doğrudur,maliyeti 50 - 100 euro kabul edelim o halde

    söylediğimin çok mantıklı olduğu şimdi iyice tescillendi... teşekkürler.

    Not:yok ya bu adamlar dandik kaliper kullanmıyorlar,150 euro diyorum,son tahminim bu.

  10. #30

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Tasarımcılar amatör değil aksine konsept araçlarla yani ürünlerin tasarım dilleriyle, asıl üretilen modelleri arasındaki farka bakarsan üretimdeki değişkenlerin temelinin maliyet olduğunu farkedersin. Kısacası şunu söyleyeyim, motor başına 200 yuro yapsan ne olurun maliyeti 500bin araç üretildiği zaman üreticiye 1milyon yuro eder. İşçiliği ve üretimde kaybettiğin zaman da cabası.iyi mühendislik yapılan modellerde civata sayısı bile hesap edilir. Üretici her zaman maksimum karla minimum emeği hedefler. Ekonomik otomobillerde bile cam açma butonları konsolun ortasındadır. Maksat işçiliği ve kablonun maliyeti azaltmak. Kablosunu düşünen adam diskini balatasını düşünmez mi?
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #31
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Hiç disk feşisti birini tanımamıştım.
    BatuhanK ve bursalıali bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Hoca sen ikinci fren diski kaç para uleyn diye bağırırken, adam motora ya 4lü flaşör koymuyor, ya başka saçma bir düğme koymuyor. Bir çok motora bindim, arasında 4lü flaşörü olan motor sadece mondial mr150 (onunda selektör düğmesi yoktu) bir de bmw r1100rt. Şimdi sana soruyorum, bir 4lü flaşörün üreticiye maliyeti 2 usd olsa, eder 8 lira. Kim 8 lira fazla verip dörtlü flaşörü olan bir motor almak istemez ki? Millset bir sürü uğraşıp sonradan ekliyor.

    Gelelim sonuca, 2015 yılında Türkiyede 160 bin motosiklet satılmış. 160000x2=320000usd. Bak bakalım 2 dolarlık zımbırtıyı eklemek sadece 2015 yılı için ve sadece türkiye pazarında kaça maloldu...

  13. #33
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    muhakkak maliyet hesabıda yapmışlardır ama öncelikle hafiflik sağlaması büyük avantajdır, artı bir disk,kaliper,bağlantı civataları lastikle beraber yukarı aşağı çalışarak suspansiyonu etkiliyorlar,hatta bu nedenle ters amortisörde kullanılmakta,amortisörün bütün ağır unsurları üstte sabit iken altta tekerlekle beraber çalışan kısmı daha hafiftir, aynı avantajı fren sisteminden de ağırlık atarak yakalamak isteyebilirler, pist yarışlarında kullanılan jantlarında ne kadar hafif olduğunu okumuşsunuzdur,amaç aynı..

    tek diskin dezavantajı dik yokuş inişlerde sürekli fren kullandığınızda olabilir,iki adet diske göre daha az soğuyacaktır,fren daha çabuk şişebilir..

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Ekim 2017
    Alıntı bozok_54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tasarımcılar amatör değil aksine konsept araçlarla yani ürünlerin tasarım dilleriyle, asıl üretilen modelleri arasındaki farka bakarsan üretimdeki değişkenlerin temelinin maliyet olduğunu farkedersin. Kısacası şunu söyleyeyim, motor başına 200 yuro yapsan ne olurun maliyeti 500bin araç üretildiği zaman üreticiye 1milyon yuro eder. İşçiliği ve üretimde kaybettiğin zaman da cabası.iyi mühendislik yapılan modellerde civata sayısı bile hesap edilir. Üretici her zaman maksimum karla minimum emeği hedefler. Ekonomik otomobillerde bile cam açma butonları konsolun ortasındadır. Maksat işçiliği ve kablonun maliyeti azaltmak. Kablosunu düşünen adam diskini balatasını düşünmez mi?
    Maliyet tabiki artacak,fakat sen bunu fiyata yansitirsan sorun kalmaz.
    Bu farki da tuketici karsilamaya istekli olacaktir,hatta ozellikle tercih nedeni olur,satislar artar

  15. #35
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Giden motorlara çift disk talıyorlar, cbr 500 de bile yok, ordan kıyasla...

  16. #36
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhakkak maliyet hesabıda yapmışlardır ama öncelikle hafiflik sağlaması büyük avantajdır, artı bir disk,kaliper,bağlantı civataları lastikle beraber yukarı aşağı çalışarak suspansiyonu etkiliyorlar,hatta bu nedenle ters amortisörde kullanılmakta,amortisörün bütün ağır unsurları üstte sabit iken altta tekerlekle beraber çalışan kısmı daha hafiftir, aynı avantajı fren sisteminden de ağırlık atarak yakalamak isteyebilirler, pist yarışlarında kullanılan jantlarında ne kadar hafif olduğunu okumuşsunuzdur,amaç aynı..

    tek diskin dezavantajı dik yokuş inişlerde sürekli fren kullandığınızda olabilir,iki adet diske göre daha az soğuyacaktır,fren daha çabuk şişebilir..
    Yazdıklarınıza bir şey ekleyeyim.
    Hafiflik için, tek diskte daha fazla frenleme ihtiyacı varsa, disk çapı, kaliperler, farklı piston sayıları kullanarak halledilebiliyor.

    Yani çift disk şart değil.

  17. #37
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Bu işler görsellikle olmuyor o malzemeler takılırken çeşitli hesaplamalar yapılıyor o yüzden çift tek olması bu konularla alakalı değil kaldıki düşük cc makinalar için çift disk gereksiz hem üreticiye maliyet hem bizlere maliyet masraf

  18. #38
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Arkadaşın sorusu tasarıma yönelik kaldığı için dalga konusu olmuş ama;

    Nasıl ki biz şu an ön arka kampana fren sistemi olan motosikletlere dinazor gibi bakıp insanlar nasıl binip bunu sürmüş diyoruz ya, çok değil 10 sene sonra tek diske sahip motosikletlere de öyle bakacağız.
    Hatta EU normlarında bir regülasyon olursa şaşırmam ki olmalı da.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  19. #39
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bunu tek disk motosikletinin diskini ve balatalarını değiştirirken tekrar düşün
    levend84 bunu beğendi.

  20. #40
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    @Olcay Avşar


    Çift disk olacaktı sanırım

    Ondan sonra keşke tek disk olaydıda ucuza halledeydim muhabbeti dönerdi..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)