MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
RKS MOTOR
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

ABS nin faydası !

    Mondial E-xtreme Max 150
    Kuba Motor Fighter 50
    Motosiklet Online
  1. #81
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereden biliyorsunuz? Elinizde anekdot harici geçerli bir sebep, bir delil var mı?

    Bilakis tam tersi: Avrupa Birliği, ABS'li motosikletlerin ölümlü kazaya karışma oranının yüzde otuz daha az olduğunun istatistiği ortaya çıktıktan sonra zorunluluk getirdi. Yanıldılar mı? Sizin veriniz ve istatistiğiniz nerede?

    Bu durumda yazdığınız biraz vurdumduymazca olmuyor mu?

    İki kez ciddi kaza yaptım. İkisi de ABS ile engellenebilirdi. 3 ay diz ağrısı çektikten sonra sıfır aldığım CB1000R'ı daha yaşını doldurur doldurmaz bi sürü zarara elden çıkarıp ABS'li bir model aldım. Verdiğim en iyi karardı. Bir kere işe yaradı bile...
    uzaydamı yaşıyorsun güzel kardeşim, arkadaşım ? Yazdığım 40 satırdan bir satırı çekmek altında farklı birşey aratıyor insana.

    Ben abs kötü bir sistemdir demedim. Tabiki faydalı. Fakat sizde böyle bilinçsiz sürüyorsanız abs sizi 2 kez kurtarır.. 3. kez yine aynı şekilde düştüğünüzde anlarsınız beni. Abs elektronik bir sistem olduğu için zaman zaman arızalanabiliyor. Abs arızası demek hiç abs olmayan bir motor kullanmaktan daha beter birşey. Birgün yaşadığında anlarsın.


    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #82
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosiklet sürmek hafife alınacak, basit bir iş değil. Zevki de buradan geliyor. İnsan beyni 25 yaşından önce henüz frontal korteks gelişimini tamamlamamış oluyor. Tehlike algısı gibi yaşamsal kararların alındığı bölgeler fiziksel olarak ancak o zaman tam gelişmiş oluyor. 18 yaşında yasal olarak yetişkin sayılıyoruz ama 25'e kadar aslında hala çocuk gibi tehlikelerin farkında değiliz, kırılganlığımız hakkında fikrimiz yok. Bize bir şey olmaz sanıyoruz. 24 yaşından sonra motosiklete başlayan istediği motoru almasında sakınca görmeyişimiz de buradan geliyor. Diğerinin beyni henüz kendisini nasıl bir tehlikeye attığının farkında olacak donanıma sahip değil. Tek tekerci aşırı hız seven araçları dibinden sollamayı seven aptalların büyük çoğunluğunun 25 yaşından küçük olması, 25 yaşlarından sonra tek tekerciliğin azalmasının en önemli sebebi bu beyindeki fiziksel gelişim. Kendi kırılganlığının farkında olmayanlar için motosiklet tehlikeli oldukça zevk alınabilen, çok yüksek hızlara çıkınca güzel olan bir uğraş.

    Ölümlü olduğunun farkında olanlar için

    ABS
    Lastiklerin durumu, basıncı
    Diğer mekanik kontrollerin (AYSEL Hanım) yapılmış olması
    Tam ekipman
    Kapalı alan eğitimleri
    Yol eğitimleri
    Doğru mentalite ile sürüş (yol eğitimlerinde öğrenilenleri her sürüşte her koşulda tatbik etmek -Yol eğitiminin yakınından geçmemiş olanların her kural her yerde uygulanmaz deyişini kaale almayın zira sistem öyle sandıkları gibi bir kurallar bütünü filan değil-)
    Sürüşü geliştirme isteği

    motosiklet sürüşünün vazgeçilmez ögeleri. Biri diğerinden daha az önemli değil. Hiçbiri, bir diğerinin yerine geçmez.

    Bunları neden yazdığımı eklemeyi unutmuşum. Bu videodaki sürüşü yapan arkadaşların ABS'li motosiklet kullanması, en kaliteli lastikleri alması, kasksız binmemesi bu arkadaşların kazada yaralanma olasılıklarını anlamlı ölçüde düşürmüyor. Bahse girip para yatıracak olsam bu tür arkadaşların 1 yıl içerisinde ağır yaralanmalı kazaya karışma ihtimaline bir kaç bin tl yatırırım. ABS iyi ve vazgeçilmez bir teknoloji ama bu kadar aptallığı kurtarmaz.
    Okan Sinan Ocan, twisten ve EmirŞengezer bunu beğendiler.
    zafercemotosiklet.wordpress.com

  3. #83
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Pulsar 200RS
    Konu aslında ideal fren dediğimiz şeyin ve bizi ABS den daha çabuk durduracak freni kaçımızın yapabileceği.İlk paylaşılan videodaki gibi 5 durumla karşılaşsak belki ABS bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise ABS nin bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
    Sonuç olarak ben Eğitim+ABS diyorum.
    twisten bunu beğendi.

  4. #84
    Motosiklet Eğitmeni Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha FJR1300AE
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu aslında ideal fren dediğimiz şeyin ve bizi ABS den daha çabuk durduracak freni kaçımızın yapabileceği.İlk paylaşılan videodaki gibi 5 durumla karşılaşsak belki ABS bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise ABS nin bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
    Sonuç olarak ben Eğitim+ABS diyorum.
    Biz de aynı şeyleri söylüyoruz ama karşımızdakinin bizim sözlerimizden anladığı " ABS ye gerek yoktur zaten fren mesafesini de uzatır" şeklinde oluyor maalesef.
    MahmutBiner ve zekeriyaimam bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #85

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    abs ye sigorta gibi bakıyorum
    kaskonun zararımı karşılaması, ne kadarını nasıl karşılayacağı... uzun hikaye. (Allah korusun)
    kullanırken daha huzurlu oluyorum. benim için kıymetli
    önemli olan niyet

  6. #86
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzaydamı yaşıyorsun güzel kardeşim, arkadaşım ? Yazdığım 40 satırdan bir satırı çekmek altında farklı birşey aratıyor insana.

    Ben abs kötü bir sistemdir demedim. Tabiki faydalı. Fakat sizde böyle bilinçsiz sürüyorsanız abs sizi 2 kez kurtarır.. 3. kez yine aynı şekilde düştüğünüzde anlarsınız beni. Abs elektronik bir sistem olduğu için zaman zaman arızalanabiliyor. Abs arızası demek hiç abs olmayan bir motor kullanmaktan daha beter birşey. Birgün yaşadığında anlarsın.
    10 sene arayla iki hafif kaza yapmış olmam beni bilinçsiz sürücü mü yapıyor?

    Peki elinizde hiç bir veri yokken, elektronik destek sistemleri yüzünden insanların daha çok kaza yaptığını düşünmeniz sizi önyargılı yapıyor mu?

    Bu arada kim ABS'nin motosiklet üzerinde yapılan her türlü aptallığı kurtardığını iddia etti ki?

    ABS'si arıza yapan bir motosiklet ABS'siz olur. ABS'niz arızalandı ve o yüzden kaza mı geçirdiniz? Nasıl, anlatır mısınız? Eğer yine desteksiz ve boş bir iddia değilse tabii ki.

  7. #87

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada kim ABS'nin motosiklet üzerinde yapılan her türlü aptallığı kurtardığını iddia etti ki?
    "Bunun tek istisnası BMW nin 2018 yılı için hazırladığı GTL modeline koyduğu mesafe takip sistemidir"

    bu da beni şaşırttı

  8. #88
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu aslında ideal fren dediğimiz şeyin ve bizi ABS den daha çabuk durduracak freni kaçımızın yapabileceği.İlk paylaşılan videodaki gibi 5 durumla karşılaşsak belki ABS bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise ABS nin bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
    Sonuç olarak ben Eğitim+ABS diyorum.
    ABS'yi eğitimle veya lastik kalitesiyle karşılaştırmak doğru değil bence.

    ABS bir güvenlik sistemi. Kask gibi düşünmek lazım.

    Bakın yazdığınızı şöyle okuyalım:

    "Kask bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise Kaskın bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
    Sonuç olarak ben Eğitim+kask diyorum."

    Olmadı değil mi?

    Kask ta, eğitim de, ayrı ayrı lazım. Eninde sonunda eğitim'in kurtaramayacağı ya da öngöremeyeceği bir şeyle karşılacağız. O durumda hayatımız kaska kalıyor. Bazen o da kurtaramıyor. Barkın gibi birini bile, Allah rahmet eylesin... ABS'ye de öyle yaklaşmak lazım.

  9. #89
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 sene arayla iki hafif kaza yapmış olmam beni bilinçsiz sürücü mü yapıyor?

    Peki elinizde hiç bir veri yokken, elektronik destek sistemleri yüzünden insanların daha çok kaza yaptığını düşünmeniz sizi önyargılı yapıyor mu?

    Bu arada kim ABS'nin motosiklet üzerinde yapılan her türlü aptallığı kurtardığını iddia etti ki?

    ABS'si arıza yapan bir motosiklet ABS'siz olur. ABS'niz arızalandı ve o yüzden kaza mı geçirdiniz? Nasıl, anlatır mısınız? Eğer yine desteksiz ve boş bir iddia değilse tabii ki.
    Teşekkürler mücadelenizde kolay gelsin. Ben sizin kadar bilgili değilim.

  10. #90
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Pulsar 200RS
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS'yi eğitimle veya lastik kalitesiyle karşılaştırmak doğru değil bence.

    ABS bir güvenlik sistemi. Kask gibi düşünmek lazım.

    Bakın yazdığınızı şöyle okuyalım:

    "Kask bizi 2 durumda kurtarabilir.Eğitim ise karşılaşacağımız 5 durumun 4 ünle karşılaşmamızı engeller.Kalan 1 durum için ise Kaskın bizi kurtarma olasılığı biraz daha artar.
    Sonuç olarak ben Eğitim+kask diyorum."

    Olmadı değil mi?

    Kask ta, eğitim de, ayrı ayrı lazım. Eninde sonunda eğitim'in kurtaramayacağı ya da öngöremeyeceği bir şeyle karşılacağız. O durumda hayatımız kaska kalıyor. Bazen o da kurtaramıyor. Barkın gibi birini bile, Allah rahmet eylesin... ABS'ye de öyle yaklaşmak lazım.
    Karşılaştırma anlamında değilde tamamlayıcı anlamda Eğitim+ABS dedim.Yoksa Eğitim+ABS+Kask+Mont+Eldiven.... gider daha.
    İlk videoya istinaden ABS hayat kurtarır önermesi tek başına yeterli değil diye düşünüyorum.Eğitim+ABS kombininede karşı çıkan olmaz.

    Buradaki tartışmaların merkezi ABS mi daha çok hayatta kalmanızı sağlar yoksa eğitim almakmı.
    Eğitimde aslında bir güvenlik sistemi değilmidir.

  11. #91
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler mücadelenizde kolay gelsin. Ben sizin kadar bilgili değilim.
    Ben de herşeyi biliyor değilim. Ama en azından kendi ön yargılarıma göre desteksiz atmamaya çalışıyorum.

  12. #92

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    eksik olan kıymetlidir

  13. #93
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vstrom / xmax
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Abs arızası demek hiç abs olmayan bir motor kullanmaktan daha beter birşey. Birgün yaşadığında anlarsın......

    merhaba,

    siz abs si arızalı bir motosiklet kullandınızmı?
    kullandıysanız başınıza ne geldi,tecrübenizi paylaşırmısınız lütfen..

    birde abs arızalı ise yani devre dışı ise ekranda ikaz yanıyor bunu fark ettinizmi, yaşadığınız kötü tecrübe ikaz yanarken mi gerçekleşti?..

    bu konuda bildiklerimi paylaşayım,

    abs motoruna göre 5 ila 10 km hızlarda zaten devre dışıdır, elektronik olarak devre dışı kaldığında da fren maneti, diskler, balatalar standart şekilde çalışmaya devam eder, yani abs ünitesine giden borular delinmemişse 200 ile giderken bile elektronik olarak devre dışı kalmasının hiçbir önemi yoktur..

    bunu test etmek isterseniz yokuş aşagı giderken kontağı kapatın ve fren yapın, hiçbir fark yaşamadan durabilirsiniz..

  14. #94

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,

    siz abs si arızalı bir motosiklet kullandınızmı?
    kullandıysanız başınıza ne geldi,tecrübenizi paylaşırmısınız lütfen..

    birde abs arızalı ise yani devre dışı ise ekranda ikaz yanıyor bunu fark ettinizmi, yaşadığınız kötü tecrübe ikaz yanarken mi gerçekleşti?..

    bu konuda bildiklerimi paylaşayım,

    abs motoruna göre 5 ila 10 km hızlarda zaten devre dışıdır, elektronik olarak devre dışı kaldığında da fren maneti, diskler, balatalar standart şekilde çalışmaya devam eder, yani abs ünitesine giden borular delinmemişse 200 ile giderken bile elektronik olarak devre dışı kalmasının hiçbir önemi yoktur..

    bunu test etmek isterseniz yokuş aşagı giderken kontağı kapatın ve fren yapın, hiçbir fark yaşamadan durabilirsiniz..
    siber hırsızlıktan bahseden uzman, en kötü tarafı; çalındığından haberin olmaz. demişti

  15. #95
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vstrom / xmax
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siber hırsızlıktan bahseden uzman, en kötü tarafı; çalındığından haberin olmaz. demişti
    bana cevaben yazmışsın ama bahsettiğin nedir anlayamadım biraderim

  16. #96
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Yok yok duramam, illa bisey ekliycem :D

    Benim de tez im şu; ABS Denildigi uzere extra bir guvenlik sistemidir, ticari mantaliteye hak ederek girmistir. Motosiklet uzerinde uygulanmasi ise su götürmez şekilde faydalidir. Olmasa olurmuydu... yok be aaaabi öyle demeyin, olma imkani varken olmamasi eksiklik olurdu. Extra bir önlem işte. Nimettir nimet denicek kadar hemde.

    Amma ve lakin, bizim yellenince mangalda kül birakmayan, şehir içi faresi, alayi kenan kardesimizin sözde yegeni kivamindaki apaçi / yarı apaçi tırlekler ve motorda acemilikten ustaliga 6 ayda 10k de atladim diyen hevesli suruculer icin bir ölüm tuzağidir.

    ABS aşiri özgüven dogurmaktadir. Bir kaza bela olmadan eğitim şarttir. En azindan surucu kurslarinda ABS nin motosiklet uzerindeki dinamigi hakkinda bilgi verilmelidir.

  17. #97
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Konuya ortadan dalayım. 3 yıldır ABS'li motor kullanıyorum.
    Hala her fren yapışımda ABS yokmuş gibi, her an kilitlenecekmiş gibi düşünüyorum ona göre fren yapmaya çalışıyorum.

    ABS var haşırt diye frene abanmıyorum.
    Ama bilmiyorum belki de ABS var diye abanmam gerek frenlere.

    Eğer imkan olursa herkes ABS'li motor seçsin.
    Merak etmeyin motorculuğunuza, usta pilotajınıza bir zarar gelmez.

  18. #98
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya ortadan dalayım. 3 yıldır ABS'li motor kullanıyorum.
    Hala her fren yapışımda ABS yokmuş gibi, her an kilitlenecekmiş gibi düşünüyorum ona göre fren yapmaya çalışıyorum.

    ABS var haşırt diye frene abanmıyorum.
    Ama bilmiyorum belki de ABS var diye abanmam gerek frenlere.

    Eğer imkan olursa herkes ABS'li motor seçsin.
    Merak etmeyin motorculuğunuza, usta pilotajınıza bir zarar gelmez.
    Dusuncenizi, degerli hocalarimizin yazdiklarina ilaveten samimiyet ile takdir ediyorum. Çok guzel özetlediniz.
    oznkrçm bunu beğendi.

  19. #99
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karşılaştırma anlamında değilde tamamlayıcı anlamda Eğitim+ABS dedim.Yoksa Eğitim+ABS+Kask+Mont+Eldiven.... gider daha.
    İlk videoya istinaden ABS hayat kurtarır önermesi tek başına yeterli değil diye düşünüyorum.Eğitim+ABS kombininede karşı çıkan olmaz.

    Buradaki tartışmaların merkezi ABS mi daha çok hayatta kalmanızı sağlar yoksa eğitim almakmı.
    Eğitimde aslında bir güvenlik sistemi değilmidir.
    "ABS hayat kurtarir" istatistiklere gore dogru bir ifade aslinda. Yuzde otuz... Bu demek degil ki diger faktorler onemli degil. Egitim tabii ki en oneml faktorlerden. Kask ta oyle. Sogukkanli ve tedbirli kullanmakta...

    Genelde ABS ile ilgili basliklarda fren mesafesi, egitim, ve lastik kalitesi gibi meselelerin ortaya atilip ABS ile karsilastirilmasini anlamsiz, hatta zararli buluyorum. Maddi imkani olan herkes ABS ozellikli motosiklet edinmeli. Sizin icin soylemiyorum, ama yukarida ornekleri goruldugu sekilde teknoloji'ye sadece onyargiyla b?k atmanin kimseye faydasi yok bence...

    Adamlar insanlar olmesin, motosiklet daha guvenli bir arac olsun diye ileri teknolojiler gelistiriyorlar, ve makul fiyatlara tuketiciye ulastiriyorlar. Ama arkadas "teknoloji artti, kaza da artti" yazabiliyor... Elinde hic bir delil olmadan.

  20. #100
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    @Olcay Avşar
    Abs ile fren mesafesi uzar denildiğinde tahminlerimin yanlış olduğunu düşündüm o yüzden anladığımın yanlış olup olmadığını sordum. Bilgilendirme için teşekkür ederim.

    @LynXmaster
    Abs ye devam 😅
    “Eğitim + Abs” fren mesafesini uzatır mı acaba :D 😅


    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)