Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

500R Hız Denemesi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #61

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu A2 ye uygun bir şehir motosikleti. R25 ile karşılaştırmak mantıklı değil. R25 çok devir çeviren bir motor. Bu daha az devir çeviren tork a odaklanmış bir motor. Mesele motorun son hızı değil. Son hıza ne kadar süre geldiği. R25 ile CBR500 Aynı anda kalksa R25 in yakalaması 6 ay filan sürer. Biraz mantık allah aşkına. Biraz araştıralım. Biraz okuyalım. Barkın Bey in kemikleri sızlıyor.
    R25 dolu dolu gidince CBR500 den bile fazla yakıyor.

    Aprilla konusuna gelince hepiniz her allah'ın günü iki zamanlı yarış motoru sürüyor gibi konuşmayalım arkadaşlar. CBR500 ün rakibi RC390 dır. Biri pistte iyidir yürürü sağlamdır. Diğeri şehir içinde avantajlıdır. CBR500 ün 0-100 5 sn dir. Haberiniz olsun
    Ne yazsan r25'ci tayfa anlamaz.Adamlar küçük hacimli motosiklet kullandığının farkında değil çoğu kendini büyük motosiklet kullanıyormuş gibi lanse ediyor.Honda cbr 500 r için 0 100 de 5 sn. çok iyi bir değer.Parça fiyatları eleştirilebilir fiyatı da eleştirilebilir ancak performansı hacmine göre gayet yeterli olduğu için eleştirilecek bir bir durumu yok.Hele ki 250 lik son hızına iki yılda çıkan motosikletlerle kıyaslamak abes olur.Senin şu an sahip olduğun motosiklette 250 lik ama çoğu motosikleti tecrübe ettiğini düşünüyorum yazdığın yoruma bakarak.
    oialdemir bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #62
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yazsan r25'ci tayfa anlamaz.Adamlar küçük hacimli motosiklet kullandığının farkında değil çoğu kendini büyük motosiklet kullanıyormuş gibi lanse ediyor.Honda cbr 500 r için 0 100 de 5 sn. çok iyi bir değer.Parça fiyatları eleştirilebilir fiyatı da eleştirilebilir ancak performansı hacmine göre gayet yeterli olduğu için eleştirilecek bir bir durumu yok.Hele ki 250 lik son hızına iki yılda çıkan motosikletlerle kıyaslamak abes olur.Senin şu an sahip olduğun motosiklette 250 lik ama çoğu motosikleti tecrübe ettiğini düşünüyorum yazdığın yoruma bakarak.
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. İşletme maliyetleri bizi bazı şeylere mecbur kılıyor maalesef Metzeler M7RR lastik takılı ve Leovince egzozlu bir CBR 500 R sürmüştüm. Arkadaşımın bir ara bana satmaya çalıştığı için baya sürüyordum :D Hem gidişi hem duruşu hemde virajı harikaydı. Ortaköy den Sarıyer e kadar olan güzel virajlı sahil yolunu bilir herkes geceleri sık giderdik oraya özellikle geçen sezon. Bir akşam CBR 500 R bendeyken. Bir ZX6R delip geçtim o virajlarda ( Hiç mütevazı olamayacağım. ) :D :D Adam o virajlarda gaza dokunmaya korkarken sen 48 hp motorlar o kadar güzel ayarlıyorsun ki gaz kolunu o zaman anlıyorsun. Bol virajlı bir yolda 50-75 hp bir motorla doğru çizgide gidersen o üst devirde gelen hp lerin bir anlamı kalmıyor. Tork kimde daha erken geliyorsa ve geldiği devir aralığı yüksek ise o önde oluyor.
    RamonRojo bunu beğendi.

  3. #63

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. İşletme maliyetleri bizi bazı şeylere mecbur kılıyor maalesef Metzeler M7RR lastik takılı ve Leovince egzozlu bir CBR 500 R sürmüştüm. Arkadaşımın bir ara bana satmaya çalıştığı için baya sürüyordum :D Hem gidişi hem duruşu hemde virajı harikaydı. Ortaköy den Sarıyer e kadar olan güzel virajlı sahil yolunu bilir herkes geceleri sık giderdik oraya özellikle geçen sezon. Bir akşam CBR 500 R bendeyken. Bir ZX6R delip geçtim o virajlarda ( Hiç mütevazı olamayacağım. ) :D :D Adam o virajlarda gaza dokunmaya korkarken sen 48 hp motorlar o kadar güzel ayarlıyorsun ki gaz kolunu o zaman anlıyorsun. Bol virajlı bir yolda 50-75 hp bir motorla doğru çizgide gidersen o üst devirde gelen hp lerin bir anlamı kalmıyor. Tork kimde daha erken geliyorsa ve geldiği devir aralığı yüksek ise o önde oluyor.
    Doğru yolda gidiyorsun.işte o zx6 lı ve onun gibi direkt 600 lük 1000 lik le başlayanların foyaları virajlı yolarda ortaya çıkıyor.Neymiş bizim bi abi büyük cc yle başladı hala geziyor.Düz yolda uzamakla büyük cc kullanılmış olunmuyor.Viraja düşük hızla girip diz değdirmeye çalışırken düşen salak vloggerlar falan var.Virajı ne kadar az yatıp hızlı dönebiliyorsanız virajı o kadar iyi almış olursunuz.Gerçek hayatta moto gp deki kadar motoru yatırmaya da gerek yok asfalt mükemmel değilse tabi.Bence virajı iyi alabildiğine göre kullanamayacağın motosiklet yok(en azından benim ölçütüm bu).4 silindirli motosikletlerde her zaman doğru viteste viraja girmek zorunluluğu vardır virajı düzgün alabilmek için.İşte o büyük cc yle başlayanların basamakları teker teker çıkanlara göre bunu öğrenmesi ve becerilmesi epey zaman alıyor.Gemlik tarafına yolun düşerse benim fazerla denersin bide virajları
    oialdemir bunu beğendi.

  4. #64
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Melbourne, Avustralya
    Motosikleti
    CBR 500 R
    ben de görmüş oldum benim alet kaç yapar, buralarda pek şansını zorlamaması gerekiyor insanın 130'u geçeni hapse atarlar valla.

    4 ayda şehir içi 5000 km oldu benim motosiklet her gün 60 km işe git gel derken. saçma vergi yüzünden Türkiye fiyatlarıyla alınmaz bence ama buralar için fiyat/performans oranı güzel motor genel anlamda çok memnun kaldım. R3 veya Ninja 300 alacağına 3000 TL'ye denk Avustralya dolaresini daha çıkartıp bunu alıyosun çok daha iyi oluyor bence. Burda tabi ortalama bir maaş alanın 1.5 - 2 maaşa alabileceği motorlar bunlar hiçbirini çok da abartmamak lazım, sorunsuz gitsin işini görsün yeter.

    bi tek frenleri beğenemedim pek bu aletin, sizin düşünceniz nedir veya çelik fren hortumu vb taktırsak kurtarır mı acaba? Tek kişi hadi neyse de özellikle iki kişi binince hiç tutmuyormuş gibime geliyor frenler.

  5. #65
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    Alıntı RamonRojo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru yolda gidiyorsun.işte o zx6 lı ve onun gibi direkt 600 lük 1000 lik le başlayanların foyaları virajlı yolarda ortaya çıkıyor.Neymiş bizim bi abi büyük cc yle başladı hala geziyor.Düz yolda uzamakla büyük cc kullanılmış olunmuyor.Viraja düşük hızla girip diz değdirmeye çalışırken düşen salak vloggerlar falan var.Virajı ne kadar az yatıp hızlı dönebiliyorsanız virajı o kadar iyi almış olursunuz.Gerçek hayatta moto gp deki kadar motoru yatırmaya da gerek yok asfalt mükemmel değilse tabi.Bence virajı iyi alabildiğine göre kullanamayacağın motosiklet yok(en azından benim ölçütüm bu).4 silindirli motosikletlerde her zaman doğru viteste viraja girmek zorunluluğu vardır virajı düzgün alabilmek için.İşte o büyük cc yle başlayanların basamakları teker teker çıkanlara göre bunu öğrenmesi ve becerilmesi epey zaman alıyor.Gemlik tarafına yolun düşerse benim fazerla denersin bide virajları
    Vallahi sizin gönlünüz zengin İş gereği çok seyahat ettiğim zamanlar oluyor. Geçen yaz tatilde geçtim Bursa' dan umarım bu sezon karşılaşırız. Ben 2014 Gis Akademi den eğitim alırken.( Şimdi ki adı Motto Akademi ) Halil Hoca mola verdiğimizde şöyle demişti.
    Motogp sürücüleri dizlerini iletki ( açı ölçer ) gibi kullanır. Dizlerini açmalarının sebebi, motoru ne kadar açı ile yatırdıklarını anlamaları içindir. Mümkün olduğunca az yatırıp motordan kendileri sarkarlar böylece lastik daha fazla tutunur. Sanılanın aksine motor ne kadar yatarsa lastiğin tutunması o kadar azalır. Bu yüzden dışarı sarkıp dizlerini açarak hem lastiğin daha çok tutunmasını hemde motoru ne kadar yatırdıklarını ölçerler.

    " İyi bir sürücü apex i kaçırmadan, bakışını düşürmeden virajı maksimum hızla motoru minimum yatıran kişidir. "

    Tabi ki yol şartlarında vücudun üst kısmını virajın içine doğru çıkarmak yeterli. Sarkmalar, dizler ve dirsekler pistte sınırları zorlarken
    RamonRojo bunu beğendi.

  6. #66

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha xt 600
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallahi sizin gönlünüz zengin İş gereği çok seyahat ettiğim zamanlar oluyor. Geçen yaz tatilde geçtim Bursa' dan umarım bu sezon karşılaşırız. Ben 2014 Gis Akademi den eğitim alırken.( Şimdi ki adı Motto Akademi ) Halil Hoca mola verdiğimizde şöyle demişti.
    Motogp sürücüleri dizlerini iletki ( açı ölçer ) gibi kullanır. Dizlerini açmalarının sebebi, motoru ne kadar açı ile yatırdıklarını anlamaları içindir. Mümkün olduğunca az yatırıp motordan kendileri sarkarlar böylece lastik daha fazla tutunur. Sanılanın aksine motor ne kadar yatarsa lastiğin tutunması o kadar azalır. Bu yüzden dışarı sarkıp dizlerini açarak hem lastiğin daha çok tutunmasını hemde motoru ne kadar yatırdıklarını ölçerler.

    " İyi bir sürücü apex i kaçırmadan, bakışını düşürmeden virajı maksimum hızla motoru minimum yatıran kişidir. "

    Tabi ki yol şartlarında vücudun üst kısmını virajın içine doğru çıkarmak yeterli. Sarkmalar, dizler ve dirsekler pistte sınırları zorlarken
    Aynen dostum.Son cümleyi uyguluyorum zaten senelerdir.ülkemizin asfalt kalitesi de malum.Bir de aşırı derecede kurumuş yağ damlası var yollarda.Özellikle kamyonların çok kullandığı yollarda.Makul ölçüler içinde kalmak yolların durumu göz önüne alındığı zaman yeterli.
    oialdemir bunu beğendi.

  7. #67
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    -
    Alıntı mithrelios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de görmüş oldum benim alet kaç yapar, buralarda pek şansını zorlamaması gerekiyor insanın 130'u geçeni hapse atarlar valla.

    4 ayda şehir içi 5000 km oldu benim motosiklet her gün 60 km işe git gel derken. saçma vergi yüzünden Türkiye fiyatlarıyla alınmaz bence ama buralar için fiyat/performans oranı güzel motor genel anlamda çok memnun kaldım. R3 veya Ninja 300 alacağına 3000 TL'ye denk Avustralya dolaresini daha çıkartıp bunu alıyosun çok daha iyi oluyor bence. Burda tabi ortalama bir maaş alanın 1.5 - 2 maaşa alabileceği motorlar bunlar hiçbirini çok da abartmamak lazım, sorunsuz gitsin işini görsün yeter.

    bi tek frenleri beğenemedim pek bu aletin, sizin düşünceniz nedir veya çelik fren hortumu vb taktırsak kurtarır mı acaba? Tek kişi hadi neyse de özellikle iki kişi binince hiç tutmuyormuş gibime geliyor frenler.
    Master silindiri modifiye ederekte performans arttırılabilir.

  8. #68

    Üyelik
    01 Kasım 2015
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Bajaj 150 NS
    Değerli yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar

  9. #69
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    neden hız denemesi yaptığınızı sorabilirmiyim. niye kurallara uymuyorsunuz

  10. #70
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R
    Motoru Bursa'dan getirirken eskişehir yolunda denemiştim Ninja300 le 203km/s 'i gördüm. Gerçi ilk sahibi ful sistem egzoz taktırmış onunda biraz etkisi vardır sanıyorum..

  11. #71
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS TWİN
    R25le falan kiyaslayanlari gorunce trolluyorlar zannettim,o kadar cok ki kiyaslayan sasirdim kaldim.boyle motosiklet suruculeri mi olur

  12. #72

    Üyelik
    01 Kasım 2015
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Bajaj 150 NS
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru Bursa'dan getirirken eskişehir yolunda denemiştim Ninja300 le 203km/s 'i gördüm. Gerçi ilk sahibi ful sistem egzoz taktırmış onunda biraz etkisi vardır sanıyorum..

    Hocam görürsünüz fakat 203 e çıkacana kadar ne kadar süre geçiyor, ayrıca yakıt durumu nedir bir çok ayrıntı var.

  13. #73

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt tüketimi 5 litrelerde gezen bir motor için pefromans bence fena değil.

    cbr 500 r acceleration

    0-60

    0-100

    0-140

    0-180

    bu hızlarda bundan iyi makine varsa söyleyin ve birde yakıt tüketimini yazmayı unutmayın.

    .....nc750 sanki çok hız yapıyor! cc ile hızı bağlamak saçma bir şeydir.
    İyi ama nc750 ile cbr 500r aynı sınıfta degil. Olsa olsa sevgili olur. 😁

  14. #74
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Bir 500 cc motosiklet kullanıcısı olarak yorum yapmak istedim;

    Bu gücün çok ideal olduğunu düşünüyorum. 6 saniye civarlarında 100'e çıkıyorsunuz ve bu Türkiye trafiği ortalamasına göre oldukça hızlı demek. Tehlikelerden rahatlıkla uzaklaşabiliyorsunuz. Hemen her arabadan hızlısınız. Ama aynı zamanda çok tecrübesiz olmadıkça elinizden fırlayıp gidecek, gereksiz, maksadını aşan bir güç de yok. Son hız 180 ki bu da oldukça fazla ve yasa dışı bir hız. Yakıt tüketimi düşük (benim motosikletimle 4,5 lt.) ve vergi dilimi olarak ise 650 üzerine göre çok avantajlı. Şahsen hayranlıktan kendimi alıkoyamadığım BMW GS serisi olmadıkça sürücülük hayatım boyunca 500 - 650 cc arasında kalabileceğimi düşünüyorum.

  15. #75

    Üyelik
    14 Şubat 2017
    Dakikalarca 250-300 gidemezsin iz. YOL BİTER TRAFİK BAŞLAR VS VS
    Ama her zaman hızlı bir kalkış yapabilirsiniz.

    CBR 500 R ninja 300 ü çok rahat tokatlayan makina dir.

    R25 le 30 saniyede 180 görürken
    Bunla 18-20 saniyede gorursunuz

  16. #76

    Üyelik
    01 Kasım 2015
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Bajaj 150 NS
    4 sayfa yorum olmuş gerçekten yorumlar için teşekkürler, tartışma vs çıkmış ama youtube kanalına yeni videolar atmaya karar verdim. Abone olarak destek olabilirsiniz.

  17. #77
    Byvukuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2011
    Rüzgar asvalt eğim aşırı derecede fark eder... Ancak 2019 r25 im var hem daha iyi hızlanıyor hemde topspeed 195 gördüm kaç kere... Şaşırdım dorusu. Motor sağır kalmış olabilir aşırı rüzgar yada yolda gizli eğim de olabilir. İnanamadım harbiden.

  18. #78
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    mt07 kullanırken 500r ile gurupla yolculuk yapmıştık, arkamdan kopmadan gelebildi. O arada R25 lere 8-10km fark atmışız beraber kenara çekip sigaramızı içtik ancak gelebildiler ☺️
    Cyan ve oialdemir bunu beğendiler.

  19. #79

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mt07 kullanırken 500r ile gurupla yolculuk yapmıştık, arkamdan kopmadan gelebildi. O arada R25 lere 8-10km fark atmışız beraber kenara çekip sigaramızı içtik ancak gelebildiler ☺️
    Cehalet kötü bir şey nitekim...

  20. #80
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 500 R
    Hala son hız diyenler falan var çok ilginç

    https://www.youtube.com/watch?v=TTjrK9n-oQE ( 0 - 100 yaklaşık 5 saniye )

    https://www.youtube.com/watch?v=PN9DffcEc0k ( 10:10 da R25 ve CBR500 kalkışı var )

    https://www.youtube.com/watch?v=lp1ENOFlQyA ( Burada da 0 - 170 arası yaklaşık 25 saniye )

    -----------------------

    170 - 180 yapmak mesele değil yani KYMCO 300 de 170 - 180 yapıyor.

    -------------------------

    https://www.youtube.com/watch?v=u-HLIsR5Jfc ( R25 0 - 100 yaklaşık 7 saniye, yani Cbr 250 ile aynı performans )

    100 km ile giderken 2 saniyede kaç km yol gidiliyor az çok aradaki farkı hesaplarsınız

    https://www.youtube.com/watch?v=Pbmf3JCpFoA ( R25 0 - 170 arasına ortalama 40 saniyede çıkıyor, 170 km ile giderken 15 saniyede kaç km yol gidilir, bunu da hesaplayın

    ------------------------------

    R25 sahibi de olduk da, sıktı artık şu muhabbetler .. İsteyen ile anahtarına yarışalım, sonucu koyalım foruma
    Cyan bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)