Kim ne derse desin motor her devirde guzel hizlaniyor.
Kim ne derse desin motor her devirde guzel hizlaniyor.
Hocam öyle değil, inan ki öyle değil. Beklenti meselesi tamamen. Bir de olaya yanlış açıdan bakıldığını düşünüyorum. Aslında tasarımı sebebiyle SS olarak düşünülen 500R ss falan değil bence. Yurt dışında üçlü çanta seti ıvır zıvır takmışlar. Motor bildiğimiz sport touring. Yani beklenti 300 yapması, tekere gelmesi falan değil. Beklentisi son hız olan zaten gider er6, mt07 falan alır. Fakat benim gibi, daha stabil, daha sakin bir sürüşten hoşlanan, ben gaza gelirsem de çıldırmasın motorum diyen, günübirlik gezilerde 3. depoyu yakabilen adam için biçilmiş kaftan. Hani evlilik mani olmasa, alıp bir de üçlü çanta, gidon yükseltme ve uzun tur camı ile binesim vardı o kadar yani.
Öte yandan 90 küsür hp'lik R1100RT de kullandım, açınca içmesine rağmen 205'de takılıyordu. Sebep mi; çünkü aletin işi top speed değildi. Sap ile samanı karıştırmayalım. Top speed isteyen adam zaten CBR500 almaz. Ha motorun rakibi kesinlikle MT07 falan değil. Bildiğimiz Ninja300 ayarında makina güç olarak. Fakat şöyle bir durum var;
Ninja 300R ABS : 8460 Euro yani 39800 TL. 39 HP
CBR500R : 33000 TL. 46.9 HP
Yakıt tüketimlerini aynı kabul etsek, yine de CBR alınası olan gibi görünüyor.
MT07 ise 37.800 TL'lik fiyatı ile 300R'dan ucuz, kendine çılgın bir motor isteyenlere göz kırpıyor.
Ancak işte, CBR500 kullanmak ile MT07 kullanmak farklı şeyler. İkisi arasında kalmak için çok geniş bir yelpazede motor bakmak gerek, yoksa kati suretle ikisi fiyatları hariç herhangi bir konuda rakip falan değildir.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
bu motoru alan bir kişi fazla zorlamaz çünkü seri kalkış yapmak için debriyajlar max tork devrinde bırakılır ve buda ön ve arka dişliyi çabuk eskitir ve zincirin daha erken bollaşmasına sebep olur ve daha aklıma gelmeyen bir çok yıpranma meydana gelir.
bu sport touring bir motor değil mi? 6 saniyeyi bulmuyor 100 km hız yapması ve bence bu rüzgar delme konusunda zayıf bir motor için fena değil ve birazda ağır bir motor.
tabi saçma rekorlar kırmayı seven biri için sınır yok, tur camını söker, aynaları söker hatta grenajlarıda söküp motora iyice yatarak belki 4 saniyeler bulunabilir.
250 yada 400cc bir sport touring ile karşılaştırın da bari adaletinizi görelim.
.........fiyat konusunda bir şey diyemem, bana her motosiklet pahalı geliyor
bende 2012 model tvs apache var ve son sahibinde şu an
Yazdıklarınıza genel olarak itirazım yok. Lakin videoda 0-100 denemesi yapılıyor, süren kişinin kullanımına bakarak daha iyi kullanımla bence daha çabuk hızlanır demek istedim.
Artık ninja 300, ktm rc ile mi; yoksa dominar, cf 400 veya duke ile mi kıyaslarsınız bilmemde, malum motor için dediklerim şahsi hissiyatım ve değerlendirmelerim...
Allah hayırlısını versin diyelim
R25
Ninja 300
Bu motorları kullanan arkadaşlarım var 1-2 ay içinde onlarla video çekip kanala eklemeye çalışıcam.
Aklınızda motorla ilgili sorular varsa bana sorabilirsiniz.
Videodan sonra nazar değdi herhalde arkadaşımın nişanlısı motoru olduğu yerde yere düşürdü.Kısmet
CBR500'ün performansının Ninja300, R25 ile alakası yok. Son hız muhabbeti yapmak ayrı bir saçmalık olur. Ninja 300'e pek bir şey diyemem de R25 160 üstünü anca eğimli yolda görüyor.
Abone olarak ve yorum atarak bana destek olabilirsiniz.
R25 le kaçkere 191 gördüm videoyu izlerken hadi canım oldum resmen. bazıları çıkıp aslında km saatinin yanlış gösterdiğini gps hızına göre 170 küsürlerde olduğunu söyliyecekler haklılar :D bu kayıp tüm motorlarda var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:47 ----------
Emin olun rodaj çok acayip fark ediyor. şu an 2. r25 imi kullanıyorum ilkini 2. el almıştım 187lerde takılıyordu ve kesinlikle 170lerde falan rahat gidiyordu. Rodajını kendim yaptığım 2. motorumda top speed max 191 oldu 170-180 zorlanma gibi bir durumda yok ayrıca.
Eğimli yolda anca yapıyor onda da hafifsen. Benim gibi 130kg biri binince 170'i görmek bile zor. CBR500 ile 250cc her hangi motorun performans olarak kıyaslanması bile ahmaklık olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------
Ben biraz ağırım ondan 250cc yaramıyor. Zaten torku da tepelerde geliyor. Canı çıkıyor aletin ben binince
Aprilla 150 cc vardı bir ara. Ben kullanmadım fakat konusu geçmisti çok güzel gidiyordu diyorlar. 170-180 km hız yapıyor diye duydum. Varsa kullanan bize yardımcı olsun. 500 r konusuna pek takılmayın neden 500 cc gitmeyen bir motor yapmışlar henüz anlamadım. Çünkü bu motor spersuport tarzı üretilmiş. Ama bana göre sadece kaplumbağa gibi.
Cbf tarzı olsa 180-190 km hız kabul edilebilir.
Ben kullandım.
150 değil 125'lik.
160'a kadar rahat çıkıyor sonra eğime rüzgara göre 10-15 km daha hızlanıyordu.
Verdiği zevk günümüz 0-500 cc arası ss motorların hepsinden daha keyifliydi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
35 beygir civarı bişeydi.
benzini içiyodu ama 8-10 litre rahat yakıyodu. 4 den 5 e atarkan teker pati çekiyodu.
tek teker performansı çok kötü ama. Kalkmıyodu.
Bugün 500R grubunda bir arkadaş yazmış sağ grenaj fiyatı 2800 TL.
Kucağımda bomba varmış gibi hissediyorum :D
Bu A2 ye uygun bir şehir motosikleti. R25 ile karşılaştırmak mantıklı değil. R25 çok devir çeviren bir motor. Bu daha az devir çeviren tork a odaklanmış bir motor. Mesele motorun son hızı değil. Son hıza ne kadar süre geldiği. R25 ile CBR500 Aynı anda kalksa R25 in yakalaması 6 ay filan sürer. Biraz mantık allah aşkına. Biraz araştıralım. Biraz okuyalım. Barkın Bey in kemikleri sızlıyor.
R25 dolu dolu gidince CBR500 den bile fazla yakıyor.
Aprilla konusuna gelince hepiniz her allah'ın günü iki zamanlı yarış motoru sürüyor gibi konuşmayalım arkadaşlar. CBR500 ün rakibi RC390 dır. Biri pistte iyidir yürürü sağlamdır. Diğeri şehir içinde avantajlıdır. CBR500 ün 0-100 5 sn dir. Haberiniz olsun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)