Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Rektefiye/Revize etmek için gereken Parçalar

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Mt-125
    Yüksek km bir motor alıp motoru revize etmek istesem

    hangi parçalar lazımdır sübabp silindir sekman gibi gömlek şartmıdır?

    bahsedilen motor cbr 125


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    iss
    Motosikleti
    TVS Apache
    biraz sallayayım bende tam bilmiyorum.

    0-egzantrik zinciri
    1- krank mili
    2- silindir ve piston takımı
    3- şanzıman dişli seti
    4- debriyaj tası, balatası ve sacı
    5- yeni amortisör keçeleri ve yeni amortisör yağı
    6- yeni fren hidroliği yağı
    7- yeni kaplin(arka takoz yada herneyse)
    8- yeni ön arka dişli ve zincir
    9- yeni ön ve arka fren balataları
    10- karbüratör diyafram
    11- yağ ve hava filtresi
    12- motor yağı değişecek
    13- baba akü yok
    14- lastik ömrü bitmiştir yeni bir çift lastik
    15- yeni buji

    şimdilik bunlar geliyor aklıma.

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Mt-125
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz sallayayım bende tam bilmiyorum.

    0-egzantrik zinciri
    1- krank mili
    2- silindir ve piston takımı
    3- şanzıman dişli seti
    4- debriyaj tası, balatası ve sacı
    5- yeni amortisör keçeleri ve yeni amortisör yağı
    6- yeni fren hidroliği yağı
    7- yeni kaplin(arka takoz yada herneyse)
    8- yeni ön arka dişli ve zincir
    9- yeni ön ve arka fren balataları
    10- karbüratör diyafram
    11- yağ ve hava filtresi
    12- motor yağı değişecek
    13- baba akü yok
    14- lastik ömrü bitmiştir yeni bir çift lastik
    15- yeni buji

    şimdilik bunlar geliyor aklıma.
    yeni motor alaydık

    sanayide rektefe olarak bilinen olaydan bahsetmiştim sadece4 güç üreten parçalar değişimi ama tam listesi lazım aklıma gelenler eksantirik zinciri gergisi silindir piston sekman sübap sübap keçesi contalar krank kolu
    fatih.met bunu beğendi.

  4. #4
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    iss
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni motor alaydık

    sanayide rektefe olarak bilinen olaydan bahsetmiştim sadece4 güç üreten parçalar değişimi ama tam listesi lazım aklıma gelenler eksantirik zinciri gergisi silindir piston sekman sübap sübap keçesi contalar krank kolu
    eski motorda silindir ve piston ve segman aşınmış oluyor ve bunlar değişiyor, egzantrik zinciri bollaşmadan dolayı yenisi takılıyor.

    bunların dışında motorda performansta sıkıntı var ise karbüratörün diyaframı eskimişte olabiliyor ama emin değilim elletme ona.

    motor kavramada sıkıntı çıkarıyorsada debriyaj balatalarını yenilersin o kadar.

    yeni subap gerekli midir bilmem ama subaplarda değişmesi gerekebilir ve son olarak yeni conta takımı(blok contaları, subap keçesi, volant kapak contası ve debriyaj kapak contası)

    conta takımı yan sanayi olarak 30 liraya falan bulunabilir ve subaplar yan sanayi 50 liraya bulabilirsin çiftini ve egzantrik zinciri yan sanayi 25 lira falan bulursun ve silindir pistonu bilemem. debriyaj balataları yine yan sanayi 30 lira falan.

    kısaca; yan sanayi malzemeler + işçilik ile 600 lira civarı paraya kapatırsın meseleyi.

  5. #5
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Mt-125
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski motorda silindir ve piston ve segman aşınmış oluyor ve bunlar değişiyor, egzantrik zinciri bollaşmadan dolayı yenisi takılıyor.

    bunların dışında motorda performansta sıkıntı var ise karbüratörün diyaframı eskimişte olabiliyor ama emin değilim elletme ona.

    motor kavramada sıkıntı çıkarıyorsada debriyaj balatalarını yenilersin o kadar.

    yeni subap gerekli midir bilmem ama subaplarda değişmesi gerekebilir ve son olarak yeni conta takımı(blok contaları, subap keçesi, volant kapak contası ve debriyaj kapak contası)

    conta takımı yan sanayi olarak 30 liraya falan bulunabilir ve subaplar yan sanayi 50 liraya bulabilirsin çiftini ve egzantrik zinciri yan sanayi 25 lira falan bulursun ve silindir pistonu bilemem. debriyaj balataları yine yan sanayi 30 lira falan.

    kısaca; yan sanayi malzemeler + işçilik ile 600 lira civarı paraya kapatırsın meseleyi.
    eyvallah hocam yeni kasa cbr alıp 40 binde falan 60 70 bine gelince revize etmeyi düşünüyorum acaba böyle bir işle motoru ucuza getirebilirmiyim diye düşündüm

  6. #6
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah hocam yeni kasa cbr alıp 40 binde falan 60 70 bine gelince revize etmeyi düşünüyorum acaba böyle bir işle motoru ucuza getirebilirmiyim diye düşündüm
    20 binde cbr al. Rektefe falan yapma. Rektefe zamanına kadar motordan sıkılıp satmış olursun.

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Mt-125
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 binde cbr al. Rektefe falan yapma. Rektefe zamanına kadar motordan sıkılıp satmış olursun.
    Hocam 2 gun oncede bır konu acmıstım 8 bın tl ye pek az 20 bındekı motor oyuzden böyle düşünmüştüm

  8. #8
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 2 gun oncede bır konu acmıstım 8 bın tl ye pek az 20 bındekı motor oyuzden böyle düşünmüştüm
    Kardeşim senin açtığın konu üzerine 8 bin tl ye alınacak temiz bi sürü motor gördüm ben. Senin gönderdiğin motor listeden en alınmayacak motor.

    Sanırım sen aksesuarlara tav olduğun için temiz motorlar senin ilgi alanından dışarı kayıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-arac-takasli-125r-hayat-honda-503943206/detay

    al sana 8000 liraya tertemiz motor. Bunun gibi en az 80 tane motor var listede.

    Sen gidip apaçi motorlarına bakıyosun.

  9. #9
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    bende ki cbf 250 78bin km de,motor çekişi gidişi sesi hala ilk aldığım gibi. bu motorların beli km de değişmesi gereken parçaları var, ama kullanıcı servise motoru pek götürmediğinden veya değişim km geldiği zaman servise sokmadığından o parçalar pek değiştirilmiyor. sıkıntı olursa değiştiririz diye düşünüyoruz, ama bu düşünce yanlış. sonra 5-10 bin km sonra motorda sıkıntılar baş gösteriyor.
    iyi bakım yapılmış bir motor ise 40bin km de sıkıntı değil , sahibine bakmak lazım ne kadar bilinçli diye.

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    iss
    Motosikleti
    TVS Apache
    ilk motorum asya as125t-15 modeliydi ve 500 liraya almıştım. 2014 ağustos ayında aldım ve 11 ay kullandım. motoru aldım ama sadece biniyordum. yani yağ ekleyeyim, hava filtresini değiştireyim falan hiç işim olmuyordu bunlarla.

    motor habire arıza çıkartıyordu, 500 liraya aldım ve 700 lira parada zamanla cepten tamire verdik hep.

    hatta en son motor kitlendi, yani yağsızlıktan motor şişti ve yeni silindir piston taktırdık.

    yani işin özü; ben motor kullanmayı onda öğrendim. şimdi elimde 63 binde tvs apache var ve motorun sık bakım gerektiren parçalarını kendim değiştiriyorum ve banamısın demiyor makine.

    yağını, yağ filtresini, ön-arka dişli, zincir, hava filtresi, kaplin, akü, fren balataları, debriyaj balatası gibi eskiyen ve değişmesi gereken parçaları yeniletince motor performansından ödün vermiyor ve ilk günki gibi.

    ben son zamanlarda amortisörlerden rahatsız oluyorum. yani seke seke gidiyorum ve yol konforu diye bir şey kalmadı bende.

    .................

    neyse müdür, sende şimdi birisinin motor sürmeyi öğrenmiş olduğu makineyi satın alırsan belki sana masraf çıkartabilir. ama daha önceden motor sürmeyi öğrenen birinden 60 binde bir makine alsan bile tertemizdir inan.

  11. #11

    Üyelik
    16 Nisan 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    pulsar rs 200
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim senin açtığın konu üzerine 8 bin tl ye alınacak temiz bi sürü motor gördüm ben. Senin gönderdiğin motor listeden en alınmayacak motor.

    Sanırım sen aksesuarlara tav olduğun için temiz motorlar senin ilgi alanından dışarı kayıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-arac-takasli-125r-hayat-honda-503943206/detay

    al sana 8000 liraya tertemiz motor. Bunun gibi en az 80 tane motor var listede.

    Sen gidip apaçi motorlarına bakıyosun.
    O motorda 3bin küsür hasar kaydı vardı sanırım :D Almayı düşünüyordum arayıp konuşmuştum kazası varmış.

  12. #12
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Mt-125
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk motorum asya as125t-15 modeliydi ve 500 liraya almıştım. 2014 ağustos ayında aldım ve 11 ay kullandım. motoru aldım ama sadece biniyordum. yani yağ ekleyeyim, hava filtresini değiştireyim falan hiç işim olmuyordu bunlarla.

    motor habire arıza çıkartıyordu, 500 liraya aldım ve 700 lira parada zamanla cepten tamire verdik hep.

    hatta en son motor kitlendi, yani yağsızlıktan motor şişti ve yeni silindir piston taktırdık.

    yani işin özü; ben motor kullanmayı onda öğrendim. şimdi elimde 63 binde tvs apache var ve motorun sık bakım gerektiren parçalarını kendim değiştiriyorum ve banamısın demiyor makine.

    yağını, yağ filtresini, ön-arka dişli, zincir, hava filtresi, kaplin, akü, fren balataları, debriyaj balatası gibi eskiyen ve değişmesi gereken parçaları yeniletince motor performansından ödün vermiyor ve ilk günki gibi.

    ben son zamanlarda amortisörlerden rahatsız oluyorum. yani seke seke gidiyorum ve yol konforu diye bir şey kalmadı bende.

    .................

    neyse müdür, sende şimdi birisinin motor sürmeyi öğrenmiş olduğu makineyi satın alırsan belki sana masraf çıkartabilir. ama daha önceden motor sürmeyi öğrenen birinden 60 binde bir makine alsan bile tertemizdir inan.
    hocam amortisör yağını değiştirin amortisör konusunda rahatlarsınız haklısınız sattığım motorda per perişan halde aldım her tarafı çizilmiş vs ben 4. sahibiydim 8 ay bindim bende 5 kez düştüm gidon ayna vs değiştirdim yamultup ama bakımlarını yapıp öyle sattım hayırlısı hafta içi ilanları aramaya başlayacağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    Alıntı akindir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motorda 3bin küsür hasar kaydı vardı sanırım :D Almayı düşünüyordum arayıp konuşmuştum kazası varmış.
    ankaradaki motormu öyleyse vazgeçmek lazımdır yakın diye ona kerkiniyordum ama öyleyse durum mafiş
    fatih.met bunu beğendi.

  13. #13
    aokuyumcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2017
    Şehir
    Kandilli/İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBF280 mod
    selam
    bende motor ile giderken bakıyorum gidon değişik alışmadığım reaksiyonlar vermeye başladı neden neden derken amörtisörün birinden yağ kaçırdığını farketim.
    mekanik bana zevk veriyor, boğaz kecelerini ve yağını aldım, sitenin garajında söktük. bir baktım milde iç ve dış olarak çalışan 2 adet grafitli burç içi acayip deforme olmuş aradım tr yok wemoto.com dan sipariş verdim getirdim. bu hafta değiştireceğim, belli bir km yapıldı ise sadece yağını keçelerini değiştirmek bile yetmeye biliyor. komple amörtisör sordum servisinden (dışarıda çıkma hariçinde 0 yok.) 1700 tl/ad dediler gözlerim açıldı. wemoto iyiki varsın dedim.
    "2 x Honda CBF 250 (06) Fork Bush Inner / Slide @ $ 8.47 $ 16.94
    2 x Honda CBF 250 (06) Fork Bush Outer / Guide @ $ 7.12 $ 14.24 "
    bana 50 tlde ptt masrafı bindi ama sıfır gibi olacak.


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)