Motor aksamından anlayanlar bi bakabilir mi
-
Aslında hiç kafaya takmıyordum ama bu gün araştırırken ciddi olabileceğini düşünüp size sorayım dedim.
1) Şimdi motor rölantide çalışırken tik tik tik tik diye tempolu bi ses geliyor silindirin ordan bi yerden tam yerini kestiremedim. Sanki çayı karıştırırken kaşığın bardağa değmesiyle beraber gelen ses gibi.
2) Hızlanırken motor kendini geri çekip ileri atıyor 1. ve 2. viteste oluyor bu 3 de hissedilmeyecek kadar az 4 ve 5 te yok gibi bişiy.
3) Örneğin 4 bin devir gidiyorum mesela gazı bırakıyorum 2 bin devire kadar düşüyor sonra tekrar gaza yüklendiğimde önce 1 saniyeden çok daha kısa bi süre sanki boşa çeviriyormuş gibi oluyor sonra birden hızlanmaya başlıyor ve ses geliyor sadece 1 kere yapıyor ses devam etmiyor. ( ses metal sesi dediğim gibi 1 kere geliyor ve devam etmiyor ses hafif de sarsıyor)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Yarın sabah motorun sesini çekip yükleyeceğim ordan da belki anlaşılır, motor henüz 3700 küsür km de.
Bu arada 2. de bahsettiğim durum hilalleri sıyırmış olabilir miyim? Bazen kalkışlarda 2 kişiyken felan debriyajı geç bırakıp tak tak ettiriyordum istemsizce acaba ondan dolayı hasar görmüş olabilir mi?
Reklamlar
-
1) Subap sesidir büyük ihtimalle. 5.000 bakımında ayar yaptırırsın.
2) Eğer devir artıyor ama motosiklet hızlanmıyorsa debriyaj kaçırıyordur. Debriyaj teli ayarına bak. Eğer devir de düşüyorsa sorun başkadır.
3) Bilemedim ne olduğunu. Çok acayip bir durum.
-
2-3 debriyajda sorun var gibi. Geç kavrıyor ve kaçırıyor. Debriyaj telini gevşetip dene bi.
-
Bujiyi kontrol etmelisin ateşleme düzgünmü ve pipoda jasar varmı bakmalisin, daha sonra yukarida yazilanlara bakmalisin.
-
1) subaplardan ses geliyor.
2) karbüratörle alakalı büyük ihtimalle. Bir bakıma subap ayarıda böyle yapabilir. Üst devirlerde de yapabilir 9000-10000
3)Bu sorun debriyajdan kaynaklanıyor.6lı baskı balata ,6 yaylı debriyaj tası takınca. Iyi de debriyaj balatası takarsan 10 numara oluyor. Fakat takacak kişi iyi ayar yapması lazım. Birde yağdan da yapabiliyor eğer yağ çok ısınırsa debriyajı saldığında titreme yapar. Motul 10-40 tavsiyemdir bu arada.
Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi bujiyi kontrol et ucunada bi bakıver eğilme bükülme varmı.
-
1 Rölantide çalışırken gelen ses, 1 sübaplar yapa bilir ayarlanır, piston eteği vurama sonucu ses yapa bilir, krank kolu boşluk yapmıştır ondan yapa bilir.
2 Karbüratörüne pislik gelmiş olabilir, bujin erimiş ya da yanmış olabilir,karbüratör hava ayarı bozulmuş olabilir, buji pipo,kablo ve ya bobin bozulmuş olabilir.
3 Baskı balatası bitmek üzere ve balatanın dışındaki yıldız kanatlar tasa çarpıyor, 1 vites den 2 ye geçerken debriyajı hızlı bırakıp gaza abanınca da aynı ses geliyormu ?.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
-
darkmotor adlı üyeden alıntı
1) subaplardan ses geliyor.
2) karbüratörle alakalı büyük ihtimalle. Bir bakıma subap ayarıda böyle yapabilir. Üst devirlerde de yapabilir 9000-10000
3)Bu sorun debriyajdan kaynaklanıyor.6lı baskı balata ,6 yaylı debriyaj tası takınca. Iyi de debriyaj balatası takarsan 10 numara oluyor. Fakat takacak kişi iyi ayar yapması lazım. Birde yağdan da yapabiliyor eğer yağ çok ısınırsa debriyajı saldığında titreme yapar. Motul 10-40 tavsiyemdir bu arada.
Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi bujiyi kontrol et ucunada bi bakıver eğilme bükülme varmı.
Motorda şu an motül 10 40 var 5100 olanından bu gün bakımı var götüreceğim 7100 koyduracağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------
Erhan Tosun adlı üyeden alıntı
1 Rölantide çalışırken gelen ses, 1 sübaplar yapa bilir ayarlanır, piston eteği vurama sonucu ses yapa bilir, krank kolu boşluk yapmıştır ondan yapa bilir.
2 Karbüratörüne pislik gelmiş olabilir, bujin erimiş ya da yanmış olabilir,karbüratör hava ayarı bozulmuş olabilir, buji pipo,kablo ve ya bobin bozulmuş olabilir.
3 Baskı balatası bitmek üzere ve balatanın dışındaki yıldız kanatlar tasa çarpıyor, 1 vites den 2 ye geçerken debriyajı hızlı bırakıp gaza abanınca da aynı ses geliyormu ?.
3. dediğiniz için vites geçişlerinde bi sıkıntı yok zaten motor 3700 km de debriyajı bu kadar çabuk biter mi?
-
Dostum aynı sorunları yıllar önce yaşadım.
1- Motorla 10 km gez motor ısındıktan sonra durduğun yerde rölanti sesinde hala tıkı tıkı sesi varsa sübap ayarı kaçık, düzelttir.(Genede usta bir motorcuya sesi dinlet piston vs vuruntu seside olabilir.
2- Motordaki saplamaları iyice sıktır ve rölantiyi bir tık yükselt, yığılma ve ani öne atılmaları önler.
3- Gaz yememe sorunu ise düşük devir yüksek viteste ani gaz açıyorsun sanırım, o vites-devir aralığında belirli bir hız gerektiği için karbüratör yeterli beslenemez bu yüzden 1-2 saniye geç gaz yemesi normaldir.
4- Mesaj birleştirilmiş sonradan okuyunca gördüm, 3. sorunun muhtemelen debriyaj sıyırmasından kaynaklanıyor. Artık hangi motor için konuşuyorsun ama debriyaj takımını kontrol ettirmeni öneririm.
Edit: Ekleme
-
Ses yüksek ihtimalle subaplardan geliyor ama subaplarda öyle iki günde bozulacak şeyler değil motor tam olarak kaç binde eğer km olarak düşükse ve bu kadar kısa km'de subap sıkıntısı vars başka bir sorunda olabilir motorunu bire bir görmeden yorum yapmak ancak fikir vermektir seni rahatlatmaz :9
Tek çare servis :D
-
Nacizane tavsiyem, motorunuzun marka, model, yil ve km bilgisini ile surus tarzinizi belirtmenizdir. Bilinen kronik bir sorun olabilir. Belkide cozumu basittir. Diger bir tavsiyem motorunuz ile ilgili bir baslik var ise onun altina da bu sekilde mesaj birakmaniz.
Bu sekilde tabiri caiz ise askerdeki revirde bulunan kisa donem tekniker yada pratisyen hekim tavsiyesi alirsiniz. Size ya uzman hekim lazim yada damdan dusmus biri...
Su ana kadar belirtilen goruslere aynen katiliyor ve eklemek istiyorum. O tek metal sesi icin... Vitesi kaldirim, duba falan biryere carptinizmi, oyle bir durum var ise de o ses gelir ve keceden yag sizintisida olmayabilir. Sorun disliden, krank milinine ordan bilyasina kadar ulasir, ciddi iş çikarabilir. Daha fazlasini soylersem sallamasyon olur, oda bana ters.
Gecmis olsun. Umarim bir an evvel yuzunuz guler.
-
Herkese cevap olarak yazıyorum tek tek alıntı yapmayayım dedim.
mc 125 için diyorum bunu, sesini kaydettim şimdi yükleniyor youtube a link atıcam.
Motor an itibariyle 3724 km de 2015 model az önce genel bi bakım yaptırdım. Ustaya sesini dinlettim usta bu sübap sesi değil bi sıkıntısı yok motorun dedi.
Kullanım olarak %90 sakin kullanırım sabit hız giderken 3 bin devir felan kullanıyorum yerine göre 4-5 binlere çıktığım oluyor.
Çıldırınca 9 bin devire çıkıyorum ama çok nadir.
Özellikle günün ilk çalıştırmasında 5 dakika rölantide hafif hafif gaz vererek çalıştırıyorum. Daha sonraki çalıştırmalarda da motor çok soğumuşsa yine aynı şekilde çalıştırıyorum ama 1 saat felan kullanmadığım zaman 1-2 dakika bekleyip harekete geçiyorum. Motor soğukken yüksek devirlere çıkarmıyorum yeterince ısınana kadar ortalama 1-2 km kadar düşük devirlerde sürüyorum, yeterince ısındığına kanaat getirdiğimde de normal sürmeye devam ediyorum.
Motorumun bakımlarını aksatmıyorum herşeyini eksiksiz yerine getiriyorum.
https://youtu.be/uPSxn6A4Qu8
5-6 saniyelerde hafif bi ses geliyor o ses benden çıktı motordan değil :D
Ses burda arkadaşlar sonuna kadar dinlerseniz sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------
BLUERAY adlı üyeden alıntı
Nacizane tavsiyem, motorunuzun marka, model, yil ve km bilgisini ile surus tarzinizi belirtmenizdir. Bilinen kronik bir sorun olabilir. Belkide cozumu basittir. Diger bir tavsiyem motorunuz ile ilgili bir baslik var ise onun altina da bu sekilde mesaj birakmaniz.
Bu sekilde tabiri caiz ise askerdeki revirde bulunan kisa donem tekniker yada pratisyen hekim tavsiyesi alirsiniz. Size ya uzman hekim lazim yada damdan dusmus biri...
Su ana kadar belirtilen goruslere aynen katiliyor ve eklemek istiyorum. O tek metal sesi icin... Vitesi kaldirim, duba falan biryere carptinizmi, oyle bir durum var ise de o ses gelir ve keceden yag sizintisida olmayabilir. Sorun disliden, krank milinine ordan bilyasina kadar ulasir, ciddi iş çikarabilir. Daha fazlasini soylersem sallamasyon olur, oda bana ters.
Gecmis olsun. Umarim bir an evvel yuzunuz guler.
Motordan düşmüştüm bi 15 gün oluyor düz bi zemine düşmedim motorda koruma demiri var normalde o tutuyor ama zemin çamurluydu ve biraz çukur vardı vites pedalım yamulmuştu ama bu ses ondan öncede vardı yani ondan olduğunu sanmıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)