Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor aksamından anlayanlar bi bakabilir mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Aslında hiç kafaya takmıyordum ama bu gün araştırırken ciddi olabileceğini düşünüp size sorayım dedim.

    1) Şimdi motor rölantide çalışırken tik tik tik tik diye tempolu bi ses geliyor silindirin ordan bi yerden tam yerini kestiremedim. Sanki çayı karıştırırken kaşığın bardağa değmesiyle beraber gelen ses gibi.

    2) Hızlanırken motor kendini geri çekip ileri atıyor 1. ve 2. viteste oluyor bu 3 de hissedilmeyecek kadar az 4 ve 5 te yok gibi bişiy.

    3) Örneğin 4 bin devir gidiyorum mesela gazı bırakıyorum 2 bin devire kadar düşüyor sonra tekrar gaza yüklendiğimde önce 1 saniyeden çok daha kısa bi süre sanki boşa çeviriyormuş gibi oluyor sonra birden hızlanmaya başlıyor ve ses geliyor sadece 1 kere yapıyor ses devam etmiyor. ( ses metal sesi dediğim gibi 1 kere geliyor ve devam etmiyor ses hafif de sarsıyor)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

    Yarın sabah motorun sesini çekip yükleyeceğim ordan da belki anlaşılır, motor henüz 3700 küsür km de.
    Bu arada 2. de bahsettiğim durum hilalleri sıyırmış olabilir miyim? Bazen kalkışlarda 2 kişiyken felan debriyajı geç bırakıp tak tak ettiriyordum istemsizce acaba ondan dolayı hasar görmüş olabilir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    1) Subap sesidir büyük ihtimalle. 5.000 bakımında ayar yaptırırsın.

    2) Eğer devir artıyor ama motosiklet hızlanmıyorsa debriyaj kaçırıyordur. Debriyaj teli ayarına bak. Eğer devir de düşüyorsa sorun başkadır.

    3) Bilemedim ne olduğunu. Çok acayip bir durum.
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    2-3 debriyajda sorun var gibi. Geç kavrıyor ve kaçırıyor. Debriyaj telini gevşetip dene bi.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Bujiyi kontrol etmelisin ateşleme düzgünmü ve pipoda jasar varmı bakmalisin, daha sonra yukarida yazilanlara bakmalisin.
    darkmotor bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    1) subaplardan ses geliyor.
    2) karbüratörle alakalı büyük ihtimalle. Bir bakıma subap ayarıda böyle yapabilir. Üst devirlerde de yapabilir 9000-10000
    3)Bu sorun debriyajdan kaynaklanıyor.6lı baskı balata ,6 yaylı debriyaj tası takınca. Iyi de debriyaj balatası takarsan 10 numara oluyor. Fakat takacak kişi iyi ayar yapması lazım. Birde yağdan da yapabiliyor eğer yağ çok ısınırsa debriyajı saldığında titreme yapar. Motul 10-40 tavsiyemdir bu arada.
    Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi bujiyi kontrol et ucunada bi bakıver eğilme bükülme varmı.

  6. #6

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    1 Rölantide çalışırken gelen ses, 1 sübaplar yapa bilir ayarlanır, piston eteği vurama sonucu ses yapa bilir, krank kolu boşluk yapmıştır ondan yapa bilir.

    2 Karbüratörüne pislik gelmiş olabilir, bujin erimiş ya da yanmış olabilir,karbüratör hava ayarı bozulmuş olabilir, buji pipo,kablo ve ya bobin bozulmuş olabilir.

    3 Baskı balatası bitmek üzere ve balatanın dışındaki yıldız kanatlar tasa çarpıyor, 1 vites den 2 ye geçerken debriyajı hızlı bırakıp gaza abanınca da aynı ses geliyormu ?.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) subaplardan ses geliyor.
    2) karbüratörle alakalı büyük ihtimalle. Bir bakıma subap ayarıda böyle yapabilir. Üst devirlerde de yapabilir 9000-10000
    3)Bu sorun debriyajdan kaynaklanıyor.6lı baskı balata ,6 yaylı debriyaj tası takınca. Iyi de debriyaj balatası takarsan 10 numara oluyor. Fakat takacak kişi iyi ayar yapması lazım. Birde yağdan da yapabiliyor eğer yağ çok ısınırsa debriyajı saldığında titreme yapar. Motul 10-40 tavsiyemdir bu arada.
    Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi bujiyi kontrol et ucunada bi bakıver eğilme bükülme varmı.
    Motorda şu an motül 10 40 var 5100 olanından bu gün bakımı var götüreceğim 7100 koyduracağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------

    Alıntı Erhan Tosun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 Rölantide çalışırken gelen ses, 1 sübaplar yapa bilir ayarlanır, piston eteği vurama sonucu ses yapa bilir, krank kolu boşluk yapmıştır ondan yapa bilir.

    2 Karbüratörüne pislik gelmiş olabilir, bujin erimiş ya da yanmış olabilir,karbüratör hava ayarı bozulmuş olabilir, buji pipo,kablo ve ya bobin bozulmuş olabilir.

    3 Baskı balatası bitmek üzere ve balatanın dışındaki yıldız kanatlar tasa çarpıyor, 1 vites den 2 ye geçerken debriyajı hızlı bırakıp gaza abanınca da aynı ses geliyormu ?.
    3. dediğiniz için vites geçişlerinde bi sıkıntı yok zaten motor 3700 km de debriyajı bu kadar çabuk biter mi?

  8. #8
    35Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F650 Gs Dakar & Mr Vulture 150
    Dostum aynı sorunları yıllar önce yaşadım.

    1- Motorla 10 km gez motor ısındıktan sonra durduğun yerde rölanti sesinde hala tıkı tıkı sesi varsa sübap ayarı kaçık, düzelttir.(Genede usta bir motorcuya sesi dinlet piston vs vuruntu seside olabilir.
    2- Motordaki saplamaları iyice sıktır ve rölantiyi bir tık yükselt, yığılma ve ani öne atılmaları önler.
    3- Gaz yememe sorunu ise düşük devir yüksek viteste ani gaz açıyorsun sanırım, o vites-devir aralığında belirli bir hız gerektiği için karbüratör yeterli beslenemez bu yüzden 1-2 saniye geç gaz yemesi normaldir.

    4- Mesaj birleştirilmiş sonradan okuyunca gördüm, 3. sorunun muhtemelen debriyaj sıyırmasından kaynaklanıyor. Artık hangi motor için konuşuyorsun ama debriyaj takımını kontrol ettirmeni öneririm.

    Edit: Ekleme

  9. #9
    serconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt25 ABS
    Ses yüksek ihtimalle subaplardan geliyor ama subaplarda öyle iki günde bozulacak şeyler değil motor tam olarak kaç binde eğer km olarak düşükse ve bu kadar kısa km'de subap sıkıntısı vars başka bir sorunda olabilir motorunu bire bir görmeden yorum yapmak ancak fikir vermektir seni rahatlatmaz :9

    Tek çare servis :D

  10. #10
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Nacizane tavsiyem, motorunuzun marka, model, yil ve km bilgisini ile surus tarzinizi belirtmenizdir. Bilinen kronik bir sorun olabilir. Belkide cozumu basittir. Diger bir tavsiyem motorunuz ile ilgili bir baslik var ise onun altina da bu sekilde mesaj birakmaniz.

    Bu sekilde tabiri caiz ise askerdeki revirde bulunan kisa donem tekniker yada pratisyen hekim tavsiyesi alirsiniz. Size ya uzman hekim lazim yada damdan dusmus biri...

    Su ana kadar belirtilen goruslere aynen katiliyor ve eklemek istiyorum. O tek metal sesi icin... Vitesi kaldirim, duba falan biryere carptinizmi, oyle bir durum var ise de o ses gelir ve keceden yag sizintisida olmayabilir. Sorun disliden, krank milinine ordan bilyasina kadar ulasir, ciddi iş çikarabilir. Daha fazlasini soylersem sallamasyon olur, oda bana ters.

    Gecmis olsun. Umarim bir an evvel yuzunuz guler.

  11. #11

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Herkese cevap olarak yazıyorum tek tek alıntı yapmayayım dedim.
    mc 125 için diyorum bunu, sesini kaydettim şimdi yükleniyor youtube a link atıcam.

    Motor an itibariyle 3724 km de 2015 model az önce genel bi bakım yaptırdım. Ustaya sesini dinlettim usta bu sübap sesi değil bi sıkıntısı yok motorun dedi.
    Kullanım olarak %90 sakin kullanırım sabit hız giderken 3 bin devir felan kullanıyorum yerine göre 4-5 binlere çıktığım oluyor.

    Çıldırınca 9 bin devire çıkıyorum ama çok nadir.

    Özellikle günün ilk çalıştırmasında 5 dakika rölantide hafif hafif gaz vererek çalıştırıyorum. Daha sonraki çalıştırmalarda da motor çok soğumuşsa yine aynı şekilde çalıştırıyorum ama 1 saat felan kullanmadığım zaman 1-2 dakika bekleyip harekete geçiyorum. Motor soğukken yüksek devirlere çıkarmıyorum yeterince ısınana kadar ortalama 1-2 km kadar düşük devirlerde sürüyorum, yeterince ısındığına kanaat getirdiğimde de normal sürmeye devam ediyorum.

    Motorumun bakımlarını aksatmıyorum herşeyini eksiksiz yerine getiriyorum.

    https://youtu.be/uPSxn6A4Qu8
    5-6 saniyelerde hafif bi ses geliyor o ses benden çıktı motordan değil :D
    Ses burda arkadaşlar sonuna kadar dinlerseniz sevinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nacizane tavsiyem, motorunuzun marka, model, yil ve km bilgisini ile surus tarzinizi belirtmenizdir. Bilinen kronik bir sorun olabilir. Belkide cozumu basittir. Diger bir tavsiyem motorunuz ile ilgili bir baslik var ise onun altina da bu sekilde mesaj birakmaniz.

    Bu sekilde tabiri caiz ise askerdeki revirde bulunan kisa donem tekniker yada pratisyen hekim tavsiyesi alirsiniz. Size ya uzman hekim lazim yada damdan dusmus biri...

    Su ana kadar belirtilen goruslere aynen katiliyor ve eklemek istiyorum. O tek metal sesi icin... Vitesi kaldirim, duba falan biryere carptinizmi, oyle bir durum var ise de o ses gelir ve keceden yag sizintisida olmayabilir. Sorun disliden, krank milinine ordan bilyasina kadar ulasir, ciddi iş çikarabilir. Daha fazlasini soylersem sallamasyon olur, oda bana ters.

    Gecmis olsun. Umarim bir an evvel yuzunuz guler.
    Motordan düşmüştüm bi 15 gün oluyor düz bi zemine düşmedim motorda koruma demiri var normalde o tutuyor ama zemin çamurluydu ve biraz çukur vardı vites pedalım yamulmuştu ama bu ses ondan öncede vardı yani ondan olduğunu sanmıyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)