Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cbr250r Statör Test Yardımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Arkadaşlar 25000 km de cbr250 motorumun yolda önce gösterge lambaları söndü sonra stop etti.
    Akü eski olduğu için yeni bir akü ile değiştirdim. Ancak yarım saat sonra sıfır akü de bitti. Bu durumda şarj sorunu olduğunu düşünerek statör ve konjektörü söktüm. konjektör sağlam görünüyor ama statörden emin değilim. statörden çıkan kabloları ölçtüğümde 3lü olarak 5, 6, 7 ohm değer veriyor. Statörde gözle görülen bir arıza yanma da yok. Arızalı olup olmadığını nasıl anlayabilirim. lütfen yardım edin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    avometrenin alternatif akım 200v kısmına getirip statörden gelen 3 sarı kabloyu tek tak ölçmeniz lazım.

    rölantide motordan motora göre değişir ama 20-30 volt, yüksek devirde 50 ve üzeri voltaj ölçmeniz gerekiyor.

  3. #3

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Statör şu an masada
    Bu durumda anlamanın bir yolu yok mu?

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    ohm yani dirençlerini ölçebilirsin, youtubeda yabancı kaynaklar var. ben net olarak nasıl yapılır bilmiyorum.

  5. #5
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    masadaki statorle cok zor dostum. sorsan cevap veremez, soylesen anlamaz. zor yani.

    takip olceceksin. 3 sari kabloyu 2 li set olarak. yanlis hatirlamiyorsam 28 volt olmasi lazim. alternatif akim dikkat oguzcan dostum da soylemis.

    eger 3 sari kabloda ayni sabit voltaji aliyorsan sorun konjektordedir.

    kolay gelsin.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Direnç değerini doğru ölçtüğünden emin misin?

    Servis manual de alternatör bobin direncinin 0.3-0,4 Ohm (Ortam ısısı:20°C'de) olması gerektiğini yazıyor.

    Serv. man. adresi; http://mototh.com/files/honda/CBR250...-Manual-EN.pdf


    Sayfa. 17-1

  7. #7

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Evet multimetre ile ölçtüm 0,5 0,6 0,7 ohm değerlerini aldım.
    aküye ulaşan akım hiç yoktu motor çalışırken.
    hatam şu oldu sanırım.. motora takılı iken acv yerine dcv ölçtüm o da sıfır değer verdi.
    şimdi yeniden takmadan arızayı anlamanın yolu yok mu??

  8. #8
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı zxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet multimetre ile ölçtüm 0,5 0,6 0,7 ohm değerlerini aldım.
    aküye ulaşan akım hiç yoktu motor çalışırken.
    hatam şu oldu sanırım.. motora takılı iken acv yerine dcv ölçtüm o da sıfır değer verdi.
    şimdi yeniden takmadan arızayı anlamanın yolu yok mu??
    Montajı yapmadan AC gerilim ürettiğini anlayamazsın.

    Direnç değerleri niye farklı farklı çıkıyor. Multimetre nasıl bir şey, hassas ölçüm yapabiliyor musun?
    Man. 17-0'dan 17-5'e kadar kadar alternatör, şarj kısmını anlatıyor.

  9. #9

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Montajı yapmadan AC gerilim ürettiğini anlayamazsın.

    Direnç değerleri niye farklı farklı çıkıyor. Multimetre nasıl bir şey, hassas ölçüm yapabiliyor musun?
    Man. 18. sayfaya kadar alternatör, şarj kısmını anlatıyor.
    ewet farklı çıkıyor direnç . multimetre dandik ama sonuçta hep aynı yerlerden aynı sonuçları veriyor. bu sonuçların farklı olması arıza nedeni olabilir mi??
    verdiğin linke bir bakiim. tşkkr

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Multimetre dandik bir şeyse yanlış da okuyor olabilir. Alternatör arızalı olmayabilir.

    Bence şöyle yap. Aküyü sistemden hiç bir zaman ayırma.
    Önce alternatörden çıkan kablolardaki (kablo renkleri sarı.) soketi çıkararak motoru çalıştır. AC gerilimi bu sırada ölçeceksin.
    Üç fazlı alternatör, kitap da şeması var. 17-0 sayfanın altında.

    Kitap, rölantide 1900 dv/dk'da kısa far açık iken şarja başlar diyor.

    Bu AC gerilim atıyorum AC 16-18Volt'dan yüksek olması demek. Bu değerleri ölçebiliyorsan alternator sağlam olması lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

    Aküyü niye ayırma dedim, anlamışındır belki.
    Eğer motoru çalıştırıp regülatörün çıkışındaki DC gerilime bakmak istersen, akü bağlı değilse gerilim yükseleceği için motorun diğer elkt-elektronik aksamlara zarar verebilirsin. Dikkat etmek lazım.

  11. #11

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    https://i.hizliresim.com/V3N5zB.jpg
    kapağın arka kısmında kalan tarafa bakmamıştım. açınca bunu gördüm. sanırım sorun bu. tellerden birinin ucu yanmış.
    bu tamir olmaz sanırım yenisi (orjinal) 400-500 tl .

  12. #12
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Evet, yanmış.
    Tel kalınlığına, spir sayısına dikkat ederek herhangi bir bobinajcı sarabilir. Vernikletmeyi unutmayın.

  13. #13

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Sağolun teşekkürler..

  14. #14
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Starör MASADA veya MOTORDA baglıyken Nasıl Ölçülür,,,

    Ölçü Aşetınız ıle,

    ÖTEN KISIM ayarına getırın,
    UÇLARDAN BİRİNİ sargı üzerındekı METAL kısıma sabıtleyın,

    Dıer UÇ u sarı renklere Teker Teter deydirin,

    ''HİÇ BİRİNDE ÖTME OLMAMALI,''

    Eğer ötüyor ise BAKIR SARGILAR ORTA METALE DEYIYOR buda kısa devre demek oluyor,,,
    ÖTMÜYOR İSE SARGIDA ŞASE YOKTUR,,,

    ÖLÇÜM BİTMEDİ HENÜZ,

    Şimdide UÇLARDAN BIRINI sarının bırıne sabıtleyın,
    Ve dıer ucu ıse dıer sarılara deydırın,

    BU SEFER ÖTMELİDİR,,,

    ÖTMELİ çünki 3 sarı ıcerıden bır bırıne baglıdır,

    eger 1 inde dahi ÖTMUYOR ISE bu seferde içeride kopukluk vardır,,,

    Konjektör Ölçümü Dışarıda Yapılamıyor Diye Biliyrum,,,
    06Serhat ve *Heka bunu beğendiler.

  15. #15
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3
    hocam bi bobinajcıya gidersen sorununu ucuz yollu halledebilirsin. tanıdık varsa oraya git herkes uğraşmaz bu işle. yapanda tanıdık değilse sallamadan yapar paranı alır gönderir.

  16. #16

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    bobinajcıyla konustum. Biz yapmıyoruz dedi ve yenisini almamı tavsiye etti. Sanırım orjinalini alıp takcam. Bozulmasının nedeni de çin malı ucuz aküden kaynaklandı diye düşünüyorum. Başka bir yerden çıkıyor...

  17. #17
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Hangi şehirdesiniz?

  18. #18

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    İzmir. 🌍🚩🚩🚩🚩🚩

  19. #19
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    İstanbul'da olsaydınız, Karaköy civarını dolaşın diyecektim.

  20. #20

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    yan sanayi (180 lira) aldım taktım.
    umarım idare eder. rölantide 13,82 volt ölçtüm aküde. devir yükseltince 14 voltlarda kalıyor.
    aynı sorunu yaşayanlara da bir fikir verir umarım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler