Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yol eğitimleriyle ilgili yanılgılar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    İleri sürüş yol eğitimleri ile ilgili olarak sağda solda duyduğum, okuduğum yanılgı olduğunu düşündüğüm önermeleri bir arada ele almak istedim. Yazıyı Wordpress blog sayfasından okumak isteyenler şuradan ulaşabilir.

    Kişisel görüştür, yatırım tavsiyesi değildir.

    1. Bu sistem dedikleri şey motosiklet kültürü olan, insan hayatına ve motosiklet sürücüsüne saygı duyulan, Avrupa’nın medeni ülkelerinde işe yarıyor olabilir ama Türkiye şartları başka. Burada bu sistemle sürmek insanı tehlikeye sokar. Hem ben ne kadar iyi sürersem süreyim, arabacının biri gelir beni ezer.

    Değil. Esas, bizimki gibi, sürücülerin bencil olduğu, karşıdakine saygı duymadığı, hem kendilerini diğer yol kullanıcılarını tehlikeye atan hareketler yaptıkları ülkelerde sürerken, sistem daha güvenli ve akıcı olmayı sağlar. Diğer yol kullanıcılarının yapacakları hatalı davranışları öngörme ve bunlardan kaçınma becerilerini geliştirir. İyi sürmek denen şeyin içine diğer yol kullanıcılarının hatalarından uzak kalabilmek de dahildir. Arabacının hatasını öngöremiyorsan iyi sürmüyorsundur.

    2. Bu eğitimler yeni başlayan sürücüler için ideal. Alsınlar tabii gençler öğrensinler.

    Hayır, hem motosiklet sürüşüne yeni başlamış insanlar hem de tecrübeli ve eğitimsiz tipler için gerekli. Başlangıç eğitimleri ayrı. Onlar motosiklete başlarken. Kapalı alan hakimiyet eğitimleri de ayrı. Onlar da birkaç bin km tecrübe sonrası kapalı alanda yapılıyor. Yol eğitimlerine birkaç bin km tecrübesi olan, kapalı hakimiyet eğitimini tamamlamış insanlar katılıyor. Yol eğitimi almakta geç kalmış olmak sıkıntı değil. Çok tecrübesi olup yol eğitimi sonrasında “Vay be ne çok şeyi yanlış yapıyormuşum” diyen insanlardan olmamak lazım.

    3. Bunun adına ileri sürüş eğitimi diyorlar. Oysa ilerilik bir yanı yok bu sadece trafik adabı öğretiyorlar.

    Değil hocam. Sistemli sürüşü öğretiyorlar. Trafik kurallarını veya yazılı olmayan trafik kurallarını öğretmiyorlar. Diğer yol kullanıcılarının hatalarını öngörmek, onların vereceği zarardan uzak kalmak bu işin bir parçası. Nezaket bir başka parçası ama işin içinde bakış, gaz hassasiyeti, virajlarda doğru konumlanma, virajlar arası düzlüklerde ivmelenme, viraj öncesi konum-hız-vites işlerini bitirmiş olma ve bir sürü başka mesele var. Trafik adabının çok çok üzerinde ve ötesinde sürüş becerileri kazandırılıyor. Başlangıç düzeyi eğitimlerden ayırmak için adına ileri (advanced) demişler. Çok da şey yapmamak lazım.

    4. Eğitmenlerin egoları çok yüksek. “Şile’de Rossi’yi geçerim.” diyormuş.

    Ya hocam yetişkin insansın. Artık senin öğretmeninin nasıl bir insan olduğu senin o konuya karşı tutumunu belirlemesin. Fen öğretmenini sevmiyordum o yüzden fen bilimlerine kıl oluyorum çocukluğunu, çocukluğunda bırak gel. Artık daha profesyonel yaklaş şu konuya. Para vermişsin bir eğitim hizmeti satın alıyorun. Ne yapacaksın eğitmenin kibrini? Adamla arkadaş olacak, evlenecek değilsin ya. Adamın anlattığı şeyi öğren, doğru uygula. Ertesi gün zaten hayatından çıkacak adam. Sana ne egosundan şunundan bunundan. Çok dert ediyorsan daha mütevazı olanından, Şile’de Rossi’yi geçemem diyeninden eğitim al.

    5. R1200GS kullanan abiler bu sistemle sürüyor. Benim motorum ona benzemiyor. Bu sistemle sürülemez.

    Yok hocam olayın motosikletin ne olduğuyla alakası yok. Altındaki motosikletin neyi yapıp neyi yapamayacağını bilip planlamayı ona göre yapmayı öğütleyen bir sistem için bu yakıştırmalar ayıp. Hiç yakışık almıyor.

    6. Çok hızlı gitmeyi, virajda daha çok yatmayı, diz koymayı öğretiyorlar. Ben yavaş sürüyorum böylece daha güvenli oluyorum.

    Hocam yol eğitimlerinde daha hızlı gitmeyi öğretmiyorlar. İleri sürüşün 4 özelliği var. Kısaca 4s diyorlar. Güvenli, sistemli olmak, konum ve hız değiştirmelerde pürüzsüz olmak ve hızı doğru kullanmak. Olayın viraja daha hızlı girmeye uğraşmakla ilgisi yok. Zaten sistemli sürüşe başlayınca normalde sürülen hızların altına inmek gerekiyor. Hıza teknik katılamıyor çünkü. Tekniği doğru uygulamak için hızı azaltmak gerekiyor. Tekniğin uygulanışında iyileştikçe, bakış daha iyileştikçe artık hız kendiliğinden, sürücü özellikle çabalamadan gelmeye başlıyor.
    Sadece yavaş sürmek bizi güvenli yapmaz. Yeri gelir 70 çok aşırı bir hız olur, yeri gelir 100 tehlikeli ölçüde yavaştır. Güvenli olabilmek için konum hız ve vites meselesinin üçünün de doğru olması sürücünün etrafında olup bitenin tamamen farkında olması gerekir. Olay yavaş hızlı meselesinden öte yani.

    7. Bunların para karşılığı vereceği bilgiyi eğitim almamış ama çok iyi süren tecrübeli abiler bana anlatabilir. Bunlara para kaptırmaya gerek yok.

    Lakin ki öyle değildir. O paralar kaptırılacak hocam. Tecrübeli eğitimsiz abiyle yürümez o iş. Kendisi zaten sistemli sürmüyor ki zaten, sana ne öğretecek?

    8. Eğitmen seçerken bir arkadaşımın arkadaşı eğitmeni seçersem daha iyi olur. Yeni üye olduğum forumun, grubun azaları bana eğitmen önerdiler, ondan eğitim almalıyım.

    Hocam şimdi insanlar sana tanıdıkları birini öneriyor ya. İşte bu adam iyi eğitmen diye mi öneriyorlar, yoksa bu adamla arkadaş oldukları için mi öneriyorlar onu ayırt etmek gerçekten çok güç. Genellikle birden çok yerden eğitim almış, bu nedenle eğitmenleri kıyaslayabilen, eğitmenlerle kişisel tanışıklığı olmayan, eğitim işini ciddiye alan birilerinin önerisi daha iyi olabilir. Sadece web sayfalarını incelemek, facebook sayfalarını okumak, videolarını izlemek bile objektif karar vermekte daha iyi veri sağlayabilir.

    9. Kendisi sertifikasız, katılımcısına sertifika vermeyen, fatura kesmeyen merdiven altı eğitmen kötüdür. Sertifikalı, katılımcıya sertifika veren eğitmen iyidir.

    Sertifika olayı biraz karışık. Bir, iyi sürücü olduğuna dair sertifika var. Bir de eğitmen olduğuna dair sertifika var. Bir de vaktiyle bu sertifikayı almış ama sonra çalıştığı kurumdan ayrılmış, bireysel olarak çalışan eğitmenler var. Bu eğitmenlerin sertifikalarının yenilenme zamanı geldiğinde yenilenme işlemi belli ki yapılmıyor. Da bu yenilenme işi neden ibaret? Para aktarımı ve bir test gibi görünüyor. Dolayısıyla aslında sertifika vermek veya fatura kesmek eğitmeni daha iyi yapmıyor. Yani eğitmenin daha iyi olup olmaması konusunda belirleyici unsurlar olmayabilir. Ancak kendisinin en azından zamanın birinde almış olduğu eğitmenlik sertifikası olması beklenir. Kendisi dışında bir kaynaktan “Evet, bu adam motosiklet eğitmeni olur.” gibisinden bir değerlendirme almıştır. Bu da olmasını istediğimiz bir şey.

    Esasen fatura kesmek veya sertifika, pin vermekten ziyade şuna bakmak lazım: Bu kişiden aldığın eğitim, senin sürüşünü daha üst bir noktaya taşıyacak mı? Konu bundan ibaret. Yoksa bu adamların, kadınların hepsi çok iyi sürüyor. Hatalarını hepsi çok iyi görüyor. Zaten arka arkaya sürdüğünde kabak gibi senin neyi yanlış yaptığın ortaya çıkıyor. Onun söylemesine bile gerek yok, aşikar oluyor. Olay, sana bunu nasıl düzelteceğini göstermesi ve seni önüne katıp bu konuda iyileşmeni sağlayacak egzersizi yaptırması. Senin sürüşünü alıp bir üst noktaya taşıyan şey bu. Yoksa iyi sürmek, hatayı görmek her eğitmenin veya ileri sürüş testini geçmiş çoğu sürücünün becerebileceği bir olay. Sözün özü: Sertifika, fatura tek belirleyici değil.

    10. Geçinmek için yaptığı iş motosiklet eğitmenliği olan insanlar bu işi ticarete dökmüş oldukları için bizi sömürürler. O yüzden bu işten gelecek paraya ihtiyacı olmayan eğitmenlerden veya OMM’den eğitim almak daha iyidir.

    Bir eğitim hizmeti satın alıyorsun. OMM’den eğitim alsan da özel kuruluşlardan eğitim aldığın kadar para veriyorsun. Bu hizmeti bana sağlayan adamın zaten bana iyilik yaptığını, bir sosyal sorumluluk projesi yürüttüğünü düşünmesini istemem. Böyle düşünen adam, zaten hayrına yapıyoruz bu işi, bu yaptığım kadarıyla idare ediversinler diyebilir. O yüzden ben bu işten ekmeğini kazanan insanlardan eğitim almanın daha verimli olabileceğini düşünüyorum. İşten arta kalan zamanında bu işi yapan adamın yapması ile evine ekmeği bu işten götüren adamın bu işe sarılması aynı olmaz. Bir de genel olarak yüksek ego olayı sana iyilik yaptığını, hayrına eğitim verdiğini düşünen eğitmenlerde daha fazla olabilir. Ancak eğitmenin tek işinin bu olup olmaması da eğitmen seçmek için tek kriter değil.

    11. Birden çok yerden eğitim alıp bildiklerimi sentezlemeli, kendime uygun yanlarını almalıyım.

    İlk başta, sezgisel olarak en doğru gelenin bu olduğunu farkındayım. Ama kazın ayağı öyle değil. Hocam önce yol sanatı ekolü mü değil mi ona karar vermek lazım. Yol sanatı ekolü ise sadece bu adamların kapalı alan eğitimlerine ve yol eğitimlerine katılmaz zaman, emek ve para kullanımı açısından daha avantajlı. Honda’nın eğitimi ile yol eğitimlerinin zaten alakası yok da kapalı alan eğitimlerinde vurgulanan şeyler bile aynı değil. O yüzden önce yol sanatı çerçevesine bir karar vermek lazım. Bunu seçtikten sonra da bu ekol içinden bir yeri seçip buradan yol eğitimlerine devam etmek lazım. Gelişim için harcayacağınız emek, zaman ve para bu şekilde daha verimli harcanmış olacaktır. Her okulun veya her eğitmenin vurguladığı şeyler başka, seni alıp sana kazandırmaya çalıştığı beceri sıralaması aynı değil, sana vereceği ödev çalışmalar aynı değil. Geri bildirimin türü aynı değil. (Veriyorsa) puanları karşılaştırılabilir değil. Dolayısıyla en iyi olacağını düşündüğün yeri seç hocam. Oradan devam et. Sonraki eğitimleri de oradan al ki gelişimin hızlı olsun.
    “Bir eğitmenin göremediği hatanı bir başkası söyleyebilir. Veya bir diğer eğitmen o konuyu daha iyi açıklayabilir.” gibi düşüncelere kapılma. Yok öyle bir şey. Zaten yol eğitimi daha önce almadıysan neyi beceremediğin kabak gibi ortada olacak. Eğitmenini iyi seçtiysen de zaten iyi açıklayamamak gibi bir durum zaten olmaz. Çünkü neredeyse herkesin hataları hep aynı, düzeltme yolları hep aynı. Virajda erken kapatıyor, çıkışta dışarı açılıyorsun. Çözümü hızını viraj öncesi ayarlamak (viraja daha yavaş girmek) ve bakışın esnasında iki referans noktası ile merkezi ve çevresel bakışı doğru kullanmak. Atla deve değil yani. Dr. House’u aramana gerek yok. İyi bir yer bul, oradan ileri düzey yol eğitimleri ile devam et.

    Ha, paran çoktur. Las Vegas’ta kumara harcayacağına Honda’dan al, OMM’den al, ART’tan al, Motto’dan al, harmanla dur. Onda sıkıntı yok.

    12. Zaten tecrübe kazandıkça bu adamların öğrettikleri şeyleri öğrenmiş olacağım. Hem zaten zilyon km’dir araba sürüyorum. Bisiklet tecrübem de var. Hem ben pilot olduğum için reflekslerim çok güçlüdür. Kolayca öğrenirim.

    Hocam, tecrübe çok kötü bir öğretmendir. Önce sınav yapar, sonra öğretir. Hayattaysan tabii. Bir de motosiklet işi sezgisel olarak yaptıklarımızın aslında yanlışa götürdüğü garip bir iş. Beynimiz saatte 70 km hızla viraj dönmekte olan bir nesnenin üzerinde olmak için evrimleşmediği için sezgisel olarak yapmak istediklerimiz hep yanlış. Güvenli olacağını düşündüğümüz hamlelerimiz hep sakat. O yüzden çok şey yapmamak, yol eğitimini almak lazım. Pilot da olsan, bisikletçi de olsan. Çok çok araba sürmüş de olsan. Zaten yol eğitimi sonrası arabayı da bunca yıl mal gibi sürdüğünü anlayacaksın, dert etme.

    13. Motosiklet sürüşü ile ilgili bir sürü video var, kitap var. Bunları okursam öğrenirim. Bu adamlara çuvalla para kaptırmaya gerek yok.

    Evet, yol sanatı ekolünün iki tane temel kitabı var: Motosiklet yol sanatı ve Nasıl daha iyi bir motosiklet sürücüsü olunur? Bunlardan başka bazı videolar da var. Ama bunları okumak veya videoları izlemek yol eğitiminin onda biri kadar bile faydalı olmaz. Hatta diğer ögeleri dahil etmeden, eksik uygulanırsa, yanlış yerde uygulanırsa kişinin başını derde sokma olasılığı yüksek.

    14. Honda’nın eğitimlerinde çok daha fazla kuka var, çok daha fazla motoru yatırıp kaldırma var. Çok daha verimli görünüyor. Yolda ne yapılacağını zaten sonra halledebilirim. Honda’dan eğitim alayım en iyisi.

    Otoparkta gymkhana yarışmasına katılacaksan, Honda güzel. Ama yolda motosiklet sürecekseniz yol eğitimi lazım. Elbette harcanacak para fazlacaysa neden olmasın, gidip orada yatıp kalkmak gayet zevkli. Yol sürüşü öyle bir şey değil, uyandırayım.

    15. Teori sunumlarında “Trafiğin içinde şeridi sahiplen, şeridin ortasından git.” Dediler. Ama şeridi sahiplenirsem arabalar beni dibimden solluyor, sıkıştırıyor. Bu adamların dediği gibi motor sürmeye kalkarsak ölürüz. Medeni ülkelerde işe yarıyordur da burası başka.

    Hocam sadece yazılar okuyarak, videolar izleyerek veya sadece teori sunumlarına katılarak bu işi öğrenmeye çalışmanın sıkıntılarından birisi bu: Eksik öğrenmek, yanlış uygulamak. Eğitmen hep şeridin orasından gidin dememiştir de senin aklında öyle kalmıştır. Sistem esnek bir yapı. Yolun zemininin bozuk olması, kenardaki mıcır, araba sürücüsünün aptallığı hep buna dahil.

    16. Puan veriyorlar, insanları sidik yarışına zorluyorlar.

    Puan da bir ölçme sonucu sonuçta. Mükemmel bir güvenirliği yok. Tıpkı zeka testi sonuçları, YGS puanları, öğretmenlerin verdiği notlar gibi. O yüzden çok kafaya takmamak akıllıca olabilir. Ama sonuçta bir ölçüdür. Sürüşün gelişiminin izlenmesi için, gelişmeye açık noktaları görmek için güzel bir bilgi kaynağıdır. Çok dert ediyorsan puanı göz önüne almayabilirsin veya puan vermeyen bir yerden eğitim alabilirsin. Puan verse bile kurumdan kendine puan verilmemesini isteyebilirsin. Dert edilecek bir nokta değil yani. Bu puan meselesinin kimin daha iyi olduğuna dair bir yarışa yönlendiriyor olması da bir başka mesele. Sen bu yarışa katılmazsan senin için bir önemi olmaz.

    Bunun bir hızlı gitmek yarışı olmadığını göz önünde tutmak lazım. Hızlı giden daha iyi puan almıyor. 4s’i en iyi uygulayandaha iyi puan alıyor sonuçta: Güvenli, sistematik, pürüzsüz ve hızın doğru kullanıldığı bir sürüş için yarışmak çok da kötü bir şey olmasa gerek. İnsan kendisini geliştirmeye odaklanırsa sıkıntı olmaz. Sürüşlerde ve günün sonunda alınan geri bildirimlere odaklanıp yol eğitimi sonrasındaki pratiklerde bunları çalışmak akıllıca olur. Her sürüşü bu pratiklerin yapılması için bir imkan olarak görmek gerek. Yoksa orası puan vermiş burası vermemiş önemli bir mesele değil.

    17. İleri sürüş testi diye bir şey var. İnsanları ona girmeye zorluyorlar. Ne diye teste girip, pin, sticker kazanmaya uğraşayım ki? Ben kendi değerimi bu pinlerle belirlemem.

    Zorlamıyorlardır, cesaretlendiriyorlardır. Zorlasalar duramazsın. Canın çekmiyorsa test mest uğraşma hocam. Teste girsen, geçsen bile pini stickerı takma. Başkalarının neyi kimlik meselesi yaptığı seni ilgilendirmesin, sen kendi sürüşündeki gelişime odaklan. Pini önemseyen önemsesin, sana ne ki…

    18. Bu İngiliz Muhipleri Cemiyeti kılıklı tiplerin gavurdan aldığı sertifikanın Türkiye’de yasal hükmü yok. O yüzden bunların verdiği eğitimin de sertifikanın da bir anlamı yok.

    Sürüşü bir üst noktaya taşımak, sistemli sürüşte ustalaşmak filan gibi konularla yasanın yönetmeliğin ne alakası var hocam? Sertifikayla altın dağıtmadıklarına göre dert değil. Ayrıca devlete göre yasal olan şeyle sürüşün iyileşmesi arasında bir pozitif ilişki olsaydı, ehliyet kurslarından bir şeyler öğrenerek çıkardık. Devlet okullarında analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen öğrenciler yetiştirmeye uğraşıyor olurduk. Devletin konumuzla ilgisi yok. Olmasa daha iyi olur zaten. Devletin elini attığı hangi iş genel vatandaş için iyi olmuştur? Teknoseyir’den Levent Pekcan’ın dediği gibi “Hayatta iyi şeyler olmaz…”

    19. Sistemden haberdarım. Eğitim almış sürücülerle sürüşlere katılıyorum. Bana geri bildirim veriyorlar. Sürüşümü iyi yönde geliştiriyorum. Almasam da olur.

    Abi şimdi senin sürüşünde gelişmesi gereken noktaları diğer eğitimli sürücüler iyi görebilir. Temelde ne yaparsan daha iyi olabileceğini de belki söyleyebilirler. Ama senin sürüşünü alıp bir üst noktaya taşımak sadece iyi eğitmenlerin becerebildiği bir iş. Sadece eğitimli insanlarla sürerek yapacağın gelişim sınırlı ve yavaş olacaktır. Ayrıca kişinin pratik yapması açısından önünde eğitimli bir sürücü olması dezavantaj. Çünkü senin görüş alanına girmeden öndeki sürücü yeni konuma geçiyorsa ileriden, aslında daha erken haberdar olmayacağın bir ek bilgi almış, kopya çekmiş oluyorsun. Bu da kendi gelişimini baltalıyor. O yüzden önünde bir boşlukla sürmek daha verimli. Sistemli sürenlerle sürmek bir zevk ve kendi yanlışlarını görmek için iyi bir imkan. Ama ne eğitim yerine geçer ne de pratik yerine.

    20. “Bitmeyen süreç” deyip duruyorlar. Eğitim alırsam tekrar tekrar yol eğitimine çağırıp beni söğüşleyecekler.

    Ya o kadar da değil aslında. Aralarında 5-10 bin km tecrübe -bilinçli pratik- olmak üzere iyi bir yerden alınacak 3-4- yol eğitimi sonrasında sürüşün baya iyi bir noktaya gelecektir hocam.

    21. Çok pahalı.

    Bu yanılgı değil, çok pahalı. Ya da biz fakiriz bilemiyorum.
    cihan54, tommygun, mombohunter ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Haklısın ama çok uzun yazmışsınız, cepten okunmuyor bir ara baştan sona bakacağım söz.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ellerine sağlık üstad
    zaferce bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Teşekkürler hocam bilgilendirme için keyifle okudum yazınızı. Yol eğitimini mutlaka alacağım.
    zaferce bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Ben de şunu sorayım fayda/fiyat olarak bakarsak grup eğitiminin bire bir eğitimle arasında çok fark var mı?
    zaferce bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de şunu sorayım fayda/fiyat olarak bakarsak grup eğitiminin bire bir eğitimle arasında çok fark var mı?
    Hocam çok güzel soru.

    Özellikle ilk defa alınıyorsa kapalı alan eğitimleri grupla alınabilir. Mesela bir yıl sonra yeniden alacağız. O zamanki tekrarında da grupla alınabilir. Ama tekrar alırken daha önce bu tür bir eğitim almış bir grup içinde olmak atmosferi daha olumlu etkileyebilir. Olay şöyle oluyor: Sen egzersizi yapıyorsun ama elemanlardan bir kaçı bir türlü beceremiyor. Yavaş manevra mesela veya engelden kaçma veya acil durum freni. Grup başlıyor yapmaya tek tek. Sonra hoca diyor ki tamam sen çık. Senin yaptığını görünce sen kenara çekiliyorsun. Sonra biri daha ayrılıyor. Biri daha. Siz egzersizi becermiş olanlar kenarda dikilirken diğer bir kaç kişi denedikçe deniyor, olmuyor olmuyor. Sonunda hoca bunlara baya bir zaman harcamış oluyor. Sen de öylece bekliyorsun. Bu beklemeler çok uzun olursa bazen sona kalan egzersizlerden bazıları o güne yetişmeyebiliyor. Bu beklemeler çok dert değil aslında ama bir kaç tane daha önceden bu işlerin eğitimini almış insanlar yapılsa bu egzersizler belki yarım günde bitecekken tüm güne sığmıyor. Belki daha önce eğitim almış bir grupla eğitim olsa hoca akşama kadar başka daha ileri düzey egzersizler yaptıracak... Sözün özü kapalı alan eğitimi ilk defa alırken grupla alınmalı. Tekrarlarında da grupla olmasında sakınca yok ama beklemek sıkıcı olabilir. Grup savsaklarsa eğitmeni veya seni kötü etkileyebiliyor.

    Yol eğitimlerinde de ilk defa alırken grupla almak lazım. Çünkü her katılımcının soracağı soru zaten senin aklında da olan bir soru. Veya her katılımcıya verilen geri bildirim seni de ilgilendiriyor. Çünkü anlatılan her şey senin için yeni. İlk yol eğitimini grupla almak gayet mantıklı. Ama diyelim ki yol eğitimini aldık. Geri bildirimleri not ettik. Hocanın çalış dediği şeyleri yazdık. Bu ödevleri önümüzde kimse yokken pratik ettik. Arada sırada bizden iyi, eğitimli sürücülerin önünde ve arkasında sürdük. Onlardan geri bildirimler aldık. Böyle böyle 5-10 bin km bilinçli pratik tecrübesi edindik. Ondan sonra alacağımız eğitimin grupla olması hiç iyi değil. Artık sen diğer katılımcıların sordukları soruları zaten halletmiş durumda oluyorsun. Onların sorduğu sorular hocanın dediklerine yaptıkları itirazlar, neden öyle yapmadıklarına dair bahaneleri filan can sıkıcı oluyor. Artık onlara verilen geri bildirimleri dinlemek senin için faydalı olmaktan ziyade, zaman kaybı oluyor. Dolayısıyla ikinci yol eğitimini bire bir almak çok daha mantıklı. İlkini aldığın kurumdan, hatta aynı eğitmenden olursa daha iyi.

    Bazı yerlerde daha önce yol eğitimi almış insanların katıldığı yol eğitimleri master eğitim adıyla düzenleniyor. Bu da düşünülebilir. Mesela ART böyle. Önce grupla paket eğitim alıyorsun. Bir gün kapalı, alan sonraki gün yol eğitimi. BU zaten ilk defa ileri sürüş eğitimi alacaklara öneriliyor. Herkes kabaca aynı durumda oluyor. Sonraki yol eğitimi için 2 günlük master eğitim grubu oluşturuyorlar. Buraya katılanlar iyice ilk defa alıyor gibi olmuyor. Bu da verimli olabilir. Ama yine de bire bir yol eğitiminin yerini tutmaz. Çünkü hocanın sana ayırdığı zaman çok sınırlı kalabiliyor. Ayrıca her katılımcı düzeyde olmayabiliyor. Adam ilk eğitimi almış ama savsaklamış mesela. Veya aradan daha bir iki hafta geçmiş yine gelmiş. Bir gelişim yapmamış. Veya hoca orada bir şey anlatırken adam kenarda motorun egzozunun muhabbetini çevirmeye çalışıyor filan. Yani her katılımcı aynı sürüş becerisi, ilgi, istek düzeyinde olmayınca iş biraz verimsiz olabiliyor. Ben mesela bundan sonra ikiye bir bir eğitim bile alacağımı sanmıyorum. Sadece bire bir yol eğitimi alırım. Kapalı alanlarda az katılımcı olursa grupla alabilirim.

    Ana fikir: Kapalı alan eğitimleri hem ilkinde hem sonrakilerde grupla olabilir. İlk yol eğitimi grupla, sonrakiler bire bir.
    EmirŞengezer bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Cevap için teşekkürler. Aydınlatıcı oldu.

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bizim millet edinile gelmiş tecrübelerden istifade etmek yerine,
    -Ne alak kası var olm bak şimdi izle abini...
    diyerek kendisi tecrübe etmeden öğrenmez.

    Birde şu olay vardır. Siz istediğiniz kadar öğrenin öğretin. Hayat içerisinde UX-Kullanıcı Deneyimi diye bir şey vardır ve her kural her yerde her zaman geçerli değildir.
    Bu resim anlayana çok şeyler anlatır.

    velizrsln bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)