Arkadaşlar katalizörün tam olarak tekniğe girmeden görevi nedir?
İptal edildiğinde motora ne fayda veya zarar sağlar?
Arkadaşlar katalizörün tam olarak tekniğe girmeden görevi nedir?
İptal edildiğinde motora ne fayda veya zarar sağlar?
Motorda yanma çok hızlı oldugu için ortaya tam yanmamış zararlı gazlar çıkıyor. Katalitik konventor bu gazları yavaşça yakarak zararsız gazlara dönüştürüyor.
motordan ziyade, soluduğumuz havanın anasını bellemesin diye zararlı gazları bi şekilde bertaraf ediyor
ha bir de kulak tecavüzüne karşı en etkin çözüm
Motora bi zararı yok yani iptalinin?
Tam olarak degil. Gucu azalabilir, ve/veya harareti artabilir, ve/veya yakit sarfiyati artabilir.
Katalizor'un calismasi icin eksoz gazinda yeterince oksijen olmasi lazim. Onun icin motorun ECU'su (beyni) eksoz borusundaki oksijen sensorunden aldigi bilgiye gore benzin-hava karisimini surekli ayarlar. Siz bunu iptal ettiginizde motorun kafasi karisir ve nasil programladilarsa ona gore belli bir varsayima gore ayarlar benzin hava karisimini; ama optimum olmaz. Mesela sensor bozuk oldugunu varsayarak programladilarsa "aman ne olur n'olmaz bol bol oksijen birakayim" diye dusunebilir ve yukarida yazdiklarimdan biri veya hepsi gerceklesebilir.
Katalizör , monifolddan çıkan gazları daha egzosttan atılmadan üzerinde bulunan oksijen (lambda) sensörü ile ölçüm yapar,yanmamış gazlar tekrar yakılarak dışarı atılır.
Sökülürse ne olur ? Benim motorda yoktu aldım yarın taktırıcam dezavantajlarından bahsedeyim.
Egzost çıkışı rahat olduğundan yanmamış gazlar , gazı kapadığında çatır çutur patlama yapıyor tam apaçi modu bu bana uygun birşey değil ve rahatsız edici resmen silah patlıyor tak diye..
Alt devirlerde basınç oluşturamadığından tork düşüyor performans kaybı oluyor.
Çiğ benzin kokusu alıyorsunuz ki zaten yakıt tüketimide artıyor.
100 tl benzin koydum 220 km yol yaptım yapamadım ışık yanmaya başlayacaktı yani.. Yarın inşallah orjinale dönücez r25'i fıtı fıtı kullanmaya başlıycam.
Artı olarak iptal edildiğinde muayeneden geçmez bilginize..
katalizör derken silindir kafasını ya da manifoldun oraları kastetmiş olmasın. oralar dururken katalizör, ucunu tıkamadıkça patlamaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------
motosiklette emisyon ölçümü yok ki, egsoz fazla bağırmasın yeter.
motorun marka, model ve yılı ne krdşm
bendeki cbf250 de de aynı sıkıntı oluyordu karbüratore takılı 11 nolu parça (HEATER )e takılı 12 nolu fişi cıkarınca olay çözüldü
https://www.motorcyclespareparts.eu/...or-550630.aspx
egzoz konusunda yakıt arttıran motor tipleri hangileri? çünkü ben hiç böyle bir artış görmedim aksine sesi açtıkca yakıt azalıyor çünkü daha sessiz sürmeye gidiyor elim yani daha düşük devir
Katalizor catalyst kelimesinden gelir: Kelime anlami dengelemek, uygun hale getirmektir.
Motosiklet egzozlarindaki katalizorler ki egzoz gazi da exhaust kelimesinden gelir, disari atilan gaz anlamindadir. Bu atilan gazin icerigindeki zararli partikullerin havaya karisirken dogaya zarar vermemesi icin doga sartlarina uygun sekilde dengelenerek atilmasini saglayan bir filtredir.
Islevi budur pasam.
Avrupada(Turkiye'nin de kurallarina dahil oldugu) tum yakitla calisan araclar EURO normlarinin gerektirdigi spesifikasyonlara sahip olmak zorundadir. Bunun gunumuzdeki son normu 4 olarak siniflandirilir. Firmalar egzoz gazini euro4 emisyon degerlerine ulastirabilmek icin turlu islemlere tabi tutarlar ve bunun cogunu bu katalizorde uygularlar. Bu yuzden son 10 senedir bir cok motorda egzoz borusu dumduz gelmez essek gibi bir kazanla gelir. Bu kazandaki katalizor bir cok motorun gercek sunabilecegi performansta kisitlamaya neden olur cogunlukla.
Cunku katalizorler sikisan egzoz gaziyla olusabilecek performansi yumusatarak dogaya uygun hale getirirken o performanstan da biraz alirlar. Iste katalizor iptali yuksek devirlerde bu yuzden size ek bir performans verirken alt devirlerde minik bir gucsuzlesmeye neden olur cunku egzoz gazi ust devirlerde daha cok sikisarak patlar ve daha iyi performans verir, alt devirlerdeyse katalizor olmadan bogulur.
Katalizor ne iyi ne kotu bir seydir, iptal ettirmek pistteysen fayda saglar, sehir icindeysen bir manasi yoktur.
çinlilerde katalizör egsoz subabının oralardan bir çıkışı vardır hava filtresine ve emme manifolduna bağlanır onun hortumu patlarsa genelde motor rolantide durmaz birde egsozda katalitik konventör vardır siz hangisinden bahsediyorsunuz anlamadım çinliler ise tıkasanız da pek bir şey olmuyor çünkü yaptığı doğru dürüst bir iş yok
Kısacası şöyle özetleyelim konu çok dağılmadan.Fabrikasyon takılı herşey kat. yerinde. Motorun alt devirler canlı olur daha torklu , üst devirler biraz daha keskin değilde devir bandında yayılıyor diyelim beygir gücü. Kat. iptali yapılmadan egzoztun değişmei ile ses değişimi çok mümkün değil.
Orjinal egzostu söktük , katalizörüde söktük düz boru koyduk , istediğimiz egzozu da koyduk herşey tamam. Şimdi ne olacak ?
Manifolddan çıkan egzost gazı sıkışmayacak 1'e 1.5 oranda egzost çıkışı rahatlamış olucak ve motor kompresyon yapmayacak , yanan yanmayan gaz egzostan atılıp gidecek.Buda motorun alt devirlerini öldürücek cansız olucak , devirli kullanmak gerekicek tabi yanı sıra üst devirlerde bir nebze daha belirgin ivme olucak. Manifolddan atılan yanmamış benzin hava karışımı kat.de sıkışıp tekrar geri yanması için gelmeyecek direk dışarı atılıcak ve yüksek devirde gazı kapadığınızda içerideki benzin hava karışımı ateşlenerek büyük bir paat sesiyle patlayıp çevreden bolca küfür yiyeceksiniz.
Ben r25i alalı 15 gün olmadı daha. tiger egzost takılmıştı motora , gaz verip çekiyosun pat ediyor , gazı yavaş kapatıyosun çatır çutur patlamalar. 100 lira benzin koydum 200km yol yaptım 1 çizgi benzin kaldı şaşırdım yol bilgisayarı devamlı 8 9 litre tüketim gösteriyor. Orjinal kat. ve egzost buldum topladım orjinal haline motorun gidişi bir rahatladı anlatamam.1 çizgi benzin kalmıştı denemek için 20 lira koydum baya yol yaptım hala ışık yanmadı yol bilgisayarı 5 litrelere düştü
Pulsar200Ns için söylemem gerekirse katalizörlü hali ve katalizörün çıkartılmış egzoz takılmış haliyle test ettim katalizor varken motor kendinden daha emin gidiyor ve daha iyi gidiyor egzozu taktığımız vakitte ise artık neden oluyor bilmiyorum ama RPM çok hızlı yükseliyor fakat motorun seriliğinde pek bi artış değil hiç artış olmuyor aksine katalizör varken daha serii...
Velhasılkelam işin özü adamlar okumuş etmiş mühendis olmuş fabrikalar bu adamlara güvenmiş insanlara bu hizmeti sunabilmek için bu motorları tasarlatmış ve katalizörüde koydurmuşlar
Emin olun katalizör çıktığı zaman motorada çok zararı var en basiti subapları çok çabuk yiyor benzini çok daha fazla yakıyor ee çevreden Alınan bedduanında hadde hesabı yok polis amcalar yakaladımmıda ceza yazıyorlar cebe zarar yani her türlü zarar :d yeterince açık bence
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)