Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hararet sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Merhabalar
    Gsr 750 motosikletimin hızı 150 km/h geçince hararet yükselip motor harareti tavan yapıyor ve motor stop edecek seviyeye geliyor. Gelelim yaptığım işlemlere fan müşürü bozuktu tarafımdan 2 gün önce değiştirildi. Fan açmama gibi sorun mevcut değil kontrol edildi. Yola çıkmadan önce radyatör su seviyesi kontrol edildi. Ancak bahsetmiş olduğum hararet sorunu hala devam etmektedir. Şüphelendiğim arıza durumlar; devirdaim pompası arızası ya da radyatördeki su kaçağı olabilir diye düşünüyorum. Bilgilerinizi aktararak yardımcı olursanız sevinirim.
    Yamaha R6


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Devir daim pompası pervaneleri plastikse erimiş ve fonksiyon görmüyor olabilir..Motor açılıp kapandıysa su kanallarına sıvı conta taşırmış olabilirler.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Hararet yüksek iken radyatörün sıcak olup olmadığına bakın fan sıcak üflüyormu radyatör kanatçıkları yamuk yada tıkanmış olabilir

  4. #4
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir daim pompası pervaneleri plastikse erimiş ve fonksiyon görmüyor olabilir..Motor açılıp kapandıysa su kanallarına sıvı conta taşırmış olabilirler.
    Motor açılması gibi bir durum yok ancak devirdaim sorunu olabilir dediğiniz gibi devirdaim pompasını söküp durumuna baktıktan sonra tekrar montaj aşamasında ne yapmam gerekir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hararet yüksek iken radyatörün sıcak olup olmadığına bakın fan sıcak üflüyormu radyatör kanatçıkları yamuk yada tıkanmış olabilir
    Radyatör sıcak durumda elimle kontrol ettim. Fan sıcak üfleme yapıyor bacağıma vuruyor sıcağı hissediyorum. Radyatör sorunu olma ihtimali de yüksek bi ustaya göstermekte fayda var.

  5. #5
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Devir daim ve termostata baktırmalisiniz.
    hsndmrcn ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Devir daimi sökerken çıkan soğutma sıvısını ölçün. Sökmeden sıvıyı tamamlayın ama. Çıkan sıvı miktarıyla servis manueli karşılaştırın. Az ise radyatörde tıkanıklık olabilir. Yukarda arkadaş yazmış ilk olarak termostata bir baktırın. En basitten başlayın.
    hsndmrcn bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    aksine o hızlarda hararet yapmaması lazım radyatör çalışmasa bile hava geliyor ama emin değilim, sanırım radyatör işi görmüyor
    hsndmrcn bunu beğendi.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    silindir kapak contası kaçırıyor , bu şekilde kullanmaya devam edersen silindir kapağıda eğrilip daha çok masraf çıkaracak.. fan müşürüde o hızlarda devreye girmez.

  9. #9
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Motorda durumu bilemem ama kamyondan konuşayım. Sonuçta oda su soğutmalı.

    Blok çatlaksa hararet yapar. Eksoz çıkışında sorun varsa hararet yapar. Radyatörün şişlenmeside gerekebilir.

    Hiç radyatör şişlettin mi daha önce? Kaç yıldır şişlenmedi ?

  10. #10
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Bu kanıya nereden vardığınız tam olarak anlayamadım. Daha detaylı açıklarsanız bende bilgilenmiş olurum. Silindir kapak contasının çatlaması için hararet ile yaptıktan sonra da motoru kullanmak gerek diye biliyorum. Açıklayabilir misiniz?[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir kapak contası kaçırıyor , bu şekilde kullanmaya devam edersen silindir kapağıda eğrilip daha çok masraf çıkaracak.. fan müşürüde o hızlarda devreye girmez.
    Bu kanıya nereden vardığınız tam olarak anlayamadım. Daha detaylı açıklarsanız bende bilgilenmiş olurum. Silindir kapak contasının çatlaması için hararet ile yaptıktan sonra da motoru kullanmak gerek diye biliyorum. Açıklayabilir misiniz? Fan müşürünün devreye girmesi i.in hararetin 103 derecenin üzerine çıkması gerekli olduğunu biliyorum hızla bir ilgisi olmadığı kanısındayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda durumu bilemem ama kamyondan konuşayım. Sonuçta oda su soğutmalı.

    Blok çatlaksa hararet yapar. Eksoz çıkışında sorun varsa hararet yapar. Radyatörün şişlenmeside gerekebilir.

    Hiç radyatör şişlettin mi daha önce? Kaç yıldır şişlenmedi ?
    Daha önce şişletme yaptırmadım. Bu hafta gidip radyatör, termostat ve devirdaim sistemine baktırmayı düşünüyorum.
    Yamaha R6

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    benim motorda da sensör arızalanmıştı. fan geç açılıyor, göstergede hararet yapmış gibi görünüyordu; ama gel gör ki serviste yapılan ölçümlerde fanın olması gerektiği sıcaklıkta devreye girdiği, soğutma suyunun da sıcaklığının normal aralıklarda gezdiği ölçülmüştü. bi çare bulamadılardı. ben kendim ktm avusturya'ya yazdım, ordan bi kablo gönderdiler. ufacık bi kablo montajı ile halletmiştim.

    yani ummadık bi şeyler de olabilir.

  12. #12

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    yağ ne durumda

  13. #13
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda da sensör arızalanmıştı. fan geç açılıyor, göstergede hararet yapmış gibi görünüyordu; ama gel gör ki serviste yapılan ölçümlerde fanın olması gerektiği sıcaklıkta devreye girdiği, soğutma suyunun da sıcaklığının normal aralıklarda gezdiği ölçülmüştü. bi çare bulamadılardı. ben kendim ktm avusturya'ya yazdım, ordan bi kablo gönderdiler. ufacık bi kablo montajı ile halletmiştim.

    yani ummadık bi şeyler de olabilir.

    Hocam Senegal' de olduğum iöin sorunları genel itibari ile kendim çözmeye çalışıyorum. Burada servis olayı maalesef yok ama bi usta var götürüp baktırmakta fayda var. Dediğiniz gibi bir problemde olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ ne durumda
    Yağı 500 km önce değiştirdim. Seviyesi olması gereken seviyede görünüyor.

  14. #14

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "Yağı 500 km önce değiştirdim. Seviyesi olması gereken seviyede görünüyor"

    sorun ne zaman başladı, yağdan emin misin

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    saatte 150 km ile giderken fan devreye girecek kadar hararet yükselmez , 103 dereceleri şehir içi 1 ve 2 . viteste 15 - 20 dk lık bir sürüşden sonra görebilirsin , yazılanlarda bir sorun olsa şehir içinde düşük hızlarda da sorun yaşardın , silindir kapak contası çatlamaz bir köşesinden kaçak yapmaya başlar , yüksek devirlerde soğutma suyuna kompresyon kaçırır , kaçak çoğaldıkça önce silindir kapağı eğrilir , normalde 120-130 dereceye kadar dayanan kapalı devre dolaşımdaki su 100 derecede kaynamaya başlar , yedek su haznesinin kapağından su buharı çıkmaya başlar..

    motorun stop edecek kadar zorlanıyorsa pistonlar şiştiği içindir , bu şekilde kullanmaya devam etme daha büyük masraflarla karşılaşabilirsin.
    hsndmrcn ve HEROCAN35 bunu beğendiler.

  16. #16
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Dayanamayarak ustaya götürmeden kendim biraz kurcaladım motoru olduğu yerde gaz vererek harareti yükselttim ve radyatörün sol alt köşesinden kaçırdığını fark ettim. Giderken buradan suyu kaçırarak radyatör su seviyesi azalıyor. Dün gece de kontrol etmiştim ancak tek başıma hafif karanlıkta fark edememişim sanırım. En güzeli gidip radyatörü değiştirmek ve tüm sistemi kontrol ettirmek tabi bulunduğumuz ülkede usta ve parça bulabilirsek. Cevaplarınız için teşekkürler.

  17. #17

    Üyelik
    14 Şubat 2017
    Hasret sorunu diye okudum :D
    Kızıl pars bunu beğendi.

  18. #18
    hsndmrcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Şehir
    Senegal
    Motosikleti
    Yamaha R6
    Alıntı TskMuvazzaf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasret sorunu diye okudum :D
    Başlığa bakmaya ittin beni
    Yamaha R6

  19. #19
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı hsndmrcn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dayanamayarak ustaya götürmeden kendim biraz kurcaladım motoru olduğu yerde gaz vererek harareti yükselttim ve radyatörün sol alt köşesinden kaçırdığını fark ettim. Giderken buradan suyu kaçırarak radyatör su seviyesi azalıyor. Dün gece de kontrol etmiştim ancak tek başıma hafif karanlıkta fark edememişim sanırım. En güzeli gidip radyatörü değiştirmek ve tüm sistemi kontrol ettirmek tabi bulunduğumuz ülkede usta ve parça bulabilirsek. Cevaplarınız için teşekkürler.
    Lehim yaptırsan? Ufak tefek şeyleri genelde öyle hallediyoruz. Bi ufak kaçak var diye radyatör mü değiştirilir. Tabi bazısına lehim olmuyor yada plastik kısmı delik oluyor.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  20. #20

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    radyatörde kaçak varsa kaynak yaptırın kazalı motorları öyle yapıyorlar, çok küçük bir kaçak var nerden geldiği bile belli değilse bir yöntem vardı karabiberli suyu radyatöre mi koyuyolarda kaçakları tıkıyordu vs tam bilmiyorum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)