MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Benelli TNT 250
Hudson Deri
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

benzin fiyatları... bir de bu açıdan bakın...

  1. #1

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar
    Benelli TNT 25

    Arkadaşlar diğer benzin fiyatlarının protesto edilmesi ile ilgili forum kapatılmış olduğu için yeni topik açmak zorunda kaldım. Çünkü hiçbir konuda çarpıtma yapılmaması, herzaman doğruların söylenmesi gerektiğini düşünüyorum.

    1. Dünyadaki en pahalı benzini kullanan zavallılardan biriyiz, çok doğrudur.. kabul..

    2. Diğer benzin protestosu ile ilgili topik de
    "Yıl 2002 Seçim zamanı 1 litre benzin = 1$ (dikkatinizi çekerim 2002 kasım 1$=1.62)
    Yıl 2006 1 litre benzin fiyatı = 2$ (2006 temmuz 1$=1.55) "
    verileri yeralmış. Bu da doğru. Özellikle ilk bakışta yuh artık, bu kadar da olmaz dedirten çarpıcı veriler. Ama olayı daha doğru okuyabilmek için ek verilere de ihtiyaç var. Şunları da bilelim lütfen :
    "Yıl 2002 1 galon benzin= 23 $
    Yıl 2006 1 galon benzin = 73 $
    73/23=3.17 kat artmış. Yani 2002 deki aynı oranlarla benzin artışı yapılmış olsa idi 1 dolar olan benzinin litresi 3.17 dolara yani 4,90 YTL ye satılması gerekmekte idi. Ancak litre başına 4,90-3,1=1,80 YTL devlet eskiye oranla sübvanse etmekte yani 2002 ye göre çok daha ucuza satılmaktadır. Bunu da lütfen bir kenara yazalım...

    3. Ülkemiz akaryakıt konusunda malesef dışa bağımlıdır, 2002 den bu 2006 ya kadar olan zamanda birebir olmasa da dış dünyadaki artışlar 2 ye 1oranında yansıtılmak zorunda kalınmıştır. KEndi imkanlarımızla elde edebildiğimiz elektriğe 1 kuruş dahi zam gelmemiş olmasını lütfen düşünelim.

    4. Bu kadar pahalı benzin kullanmamıza rağmen hala koca koca araçlarla tek kişi seyahat etme konusunda gayet bonkör insanlara sahibiz. Hollandadaki bisiklet sayısının nüfusun 3 katı olduğunu duymuş muydunuz? biri evden metro ya kadar, biri metro sonrasında işyerine kadar vs. vs... adamlar takım elbise giyip bisiklete biniyor. ya da kafaya bir kask takıp motora. burda hangi müdür, patron vs. bisikletle işe gidebilir? avrupa ülkeleri ve çinde de aynı durum olduğunu pek çoğumuz bilir.. Ha, olayın bir de yol boyutu var ki o da içler acısıdır. türkiye de benzin fiyatları öyle 2 ytl nin filan altında kalsa tuvalete bile arabayla giderdik eminim. tabi böylece bu halde bile yetersiz olan yollarımız artık kalabalıktan geçilmez hale gelirdi

    5. Herşeye rağmen çok pahalı benzin kullanıyoruz, kendi adıma, adana da bir protesto gezisi düzenlenirse seve seve katılabilirim.


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    dedıklerın dogru ama benzın nın pahalı olması hıc hosuma gıtmıyor
    Yeni yine yeniden

  3. #3
    Ahmet Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125-ZN @ ZeN Scooclub
    Gerçek posta bey çok özür dilerim de, siz hükümet sözcüsümüsünüz, burada resmen benzin zamlarını savunuyorsunuz, en sonuna da ayıp olmasın diye protesto olursa katılırım yazmışsınız.

    ülkemiz akaryakıt konusunda dışa bağımlı da, Burkino Faso, Uganda, Zambiya, vs. vs. vs. tekrar hepsini saymaya gerek yok, bunlar dışa bağımlı değil mi? benzine ödediğimiz paranın %70 küsürü vergi, takrar tekrar aynı geyiklere girmeyelim de, ne güzel bir lkaftır o her millet hak ettiği şekilde yönetilir diye, işte siz bunu hak edenlerdensiniz, ama biz haketmiyoruz, bu ülkede yaşayan hiç kimse haketmiyor.

    Yazıma Sabah gazetesinden Yılmaz Özdil'in bu konudaki bir yazısını alıntı yaparak son veriyorum.

    Hepinize sevgiler saygılar sunarım.

    ****************************************

    "Bhutan" diye bir yer duydunuz mu?
    Hindistan ile Çin arasında Himalaya Dağları'nda dandik bir ülke.
    Para birimi, Ngultrum.
    Dili, Dzongkha.

    Cape Verde?
    Atlas Okyanusu'nda.
    Senegal açıklarında bir takımada.
    En önemli "köle" merkeziydi.
    Zamanında "kunta kinte"leri ilk buraya getirirlerdi.


    Peki Kribati?
    Pasifik Okyanusu'nda.
    En büyük dağı, 81 metre...
    Yani, Sabancı Kuleleri'nin yarısı kadar falan.

    Saint Kitts ve Nevis...
    Ben hiç duymamıştım doğrusu.
    Karayip Denizi'nde bir adaymış.
    Enflasyonu yüzde 2.5.

    Şimdi sıkı durun...


    Afganistan, Almanya, ABD, Andorra, Angola, Antigua ve Barbuda, Arjantin, Arnavutluk, Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, Bahama, Bahreyn, Bangladeş, Barbados, Batı Sahra, Belçika, Belize, Benin, Beyaz Rusya, Bhutan, Birleşik Arap Emirlikleri, Bolivya, Bosna Hersek, Botsvana, Brezilya, Brunei, Bulgaristan, Burkina Faso, Brundi, Cape Verde, Cezayir, Cibuti, Cook Adaları, Çad, Çek Cumhuriyeti, Çin, Danimarka, Doğu Timor, Dominika, Dominik Cumhuriyeti, Ekvador, Ekvador Ginesi, El Salvador, Endonezya, Eritre, Ermenistan, Estonya, Etiyopya, Faroe Adaları, Fas, Fiji, Fildişi Sahilleri, Filipinler, Filistin, Finlandiya, Fransa, Gabon, Gambiya, Gana, Gine, Gine Bissau, Grenada, Guatemala, Guyana, Güney Afrika Cumhuriyeti, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Güney Kore, Gürcistan, Haiti, Hırvatistan, Hindistan, Hollanda, Honduras, Hong Kong, Irak, İngiltere, İran, İrlanda, İspanya, İsrail, İsveç, İsviçre, İtalya, İzlanda, Jamaika, Japonya, Kamboçya, Kamerun, Kanada, Karadağ, Katar, Kazakistan, Kenya, Kırgızistan, Kribati, Kolombiya, Komor, Kongo, Kosta Rika, Kuveyt, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kuzey Kore, Küba, Laos, Letonya, Lesoto, Liberya, Libya, Liechtenstein, Litvanya, Lübnan, Lüksemburg, Macaristan, Makedonya, Madagaskar, Malavi, Maldivler, Malezya, Mali, Malta, Mauritius, Marshall Adaları, Meksika, Mısır, Mikronezya, Moldova, Moğolistan, Monako, Moritanya, Mozambik, Myanmar, Namibya, Nauru, Nepal, Nikaragua, Nijer, Nijerya, Niue, Norveç, Orta Afrika Cumhuriyeti, Özbekistan, Pakistan, Palau, Panama, Papua Yeni Gine, Paraguay, Peru, Polonya, Portekiz, Porto Riko, Romanya, Rusya, Ruanda, Saint Kitts ve Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ve Granada, Samoa, San Marino, Sao Tome ve Principe, Senegal, Sırbistan, Seyşeller, Sierra Leone, Singapur, Slovakya, Slovenya, Solomon Adaları, Somali, Sri Lanka, Sudan, Surinam, Suriye, Suudi Arabistan, Svaziland, Şili, Tacikistan, Tanzanya, Tataristan, Tayland, Tayvan, Togo, Tonga, Trinidad Tobago, Tunus, Tuvalu, Türkmenistan, Uganda, Ukrayna, Umman, Uruguay, Ürdün, Vanuatu, Vatikan, Venezüella, Vietnam, Yemen, Yeni Zelanda, Yunanistan, Zambiya, Zimbabve.


    Liste bitti.
    Çünkü dünya bitti.


    Türkiye'de "benzin" işte bunların hepsinden daha pahalı...
    Hepsinden.
    Hayırlara vesile olan AKP Hükümeti'ni tebrik ediyorum.
    U-F-A 87'ye bakın, görürseniz el sallayın,

    MoMo ZeN

  4. #4
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    bilgiler anlatım ve katılım adına güzeldi teşekkür...o zaman da gelecek...
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  5. #5
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    arkadaş ülkeleri içeren mesajı ile olayı bitirmiş fazla söze ne hacet

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı giallorosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    kozyatağı
    Motosikleti
    hyosung gt250 sarı
    arkadaşın hükümeti falan savunduğu ya da aşırı fiyatlardan memnun olduğu yok bir çok saptamasında haklı
    bende yurtdışında yaşarken sıfır bir audinin orda 16bin euro olup bizde niye 30bin euro olduğunu düşünürdüm vergiler falan filan.biz öyle bir milletizki bu halde bile etraf jeep mercedes kaynıyor bizde bile 3 araba var

    yani tabi ki ucuz olmasını çok isterim ama bizim millete ucuz olsa bakkala ferrariyle gideriz o ayrı keşke ucuzlasa da bakkala gitmemiz şenlense

  7. #7
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    Mondi Cub
    Arkadaşım dikkatini çekerim 2002 deki 1 $ lık benzinde de fahiş vergi var sen devletimizin sözcülüğünü, savunuculuğunu artık ne yapıyorsan bırakta bize şimdiki benzinden ne kadar vergi alınıyor onu söyle olayı başka yerlere çekip hedef saptırmaya hiç gerek yok. Akp hükümeti en kolay vergi alabildiği ve herşeyi etkileyen yakıta sırtını yaslamıştır arkadaşım ve en çok memnun olanlarda bu düzenden ekmek yiyenlerdir. Aç daha çok aç, işsiz yine işsiz, üç kuruşa çalışanın durumu daha beter.
    Türk milletindenim diyen insan, herşeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz. M.K ATATÜRK

  8. #8
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Rglad adlı üyeden alıntı
    Gerçek posta bey çok özür dilerim de, siz hükümet sözcüsümüsünüz, burada resmen benzin zamlarını savunuyorsunuz, en sonuna da ayıp olmasın diye protesto olursa katılırım yazmışsınız.

    ülkemiz akaryakıt konusunda dışa bağımlı da, Burkino Faso, Uganda, Zambiya, vs. vs. vs. tekrar hepsini saymaya gerek yok, bunlar dışa bağımlı değil mi? benzine ödediğimiz paranın %70 küsürü vergi, takrar tekrar aynı geyiklere girmeyelim de, ne güzel bir lkaftır o her millet hak ettiği şekilde yönetilir diye, işte siz bunu hak edenlerdensiniz, ama biz haketmiyoruz, bu ülkede yaşayan hiç kimse haketmiyor.

    Yazıma Sabah gazetesinden Yılmaz Özdil'in bu konudaki bir yazısını alıntı yaparak son veriyorum.

    Hepinize sevgiler saygılar sunarım.

    ****************************************

    "Bhutan" diye bir yer duydunuz mu?
    Hindistan ile Çin arasında Himalaya Dağları'nda dandik bir ülke.
    Para birimi, Ngultrum.
    Dili, Dzongkha.

    Cape Verde?
    Atlas Okyanusu'nda.
    Senegal açıklarında bir takımada.
    En önemli "köle" merkeziydi.
    Zamanında "kunta kinte"leri ilk buraya getirirlerdi.


    Peki Kribati?
    Pasifik Okyanusu'nda.
    En büyük dağı, 81 metre...
    Yani, Sabancı Kuleleri'nin yarısı kadar falan.

    Saint Kitts ve Nevis...
    Ben hiç duymamıştım doğrusu.
    Karayip Denizi'nde bir adaymış.
    Enflasyonu yüzde 2.5.

    Şimdi sıkı durun...


    Afganistan, Almanya, ABD, Andorra, Angola, Antigua ve Barbuda, Arjantin, Arnavutluk, Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, Bahama, Bahreyn, Bangladeş, Barbados, Batı Sahra, Belçika, Belize, Benin, Beyaz Rusya, Bhutan, Birleşik Arap Emirlikleri, Bolivya, Bosna Hersek, Botsvana, Brezilya, Brunei, Bulgaristan, Burkina Faso, Brundi, Cape Verde, Cezayir, Cibuti, Cook Adaları, Çad, Çek Cumhuriyeti, Çin, Danimarka, Doğu Timor, Dominika, Dominik Cumhuriyeti, Ekvador, Ekvador Ginesi, El Salvador, Endonezya, Eritre, Ermenistan, Estonya, Etiyopya, Faroe Adaları, Fas, Fiji, Fildişi Sahilleri, Filipinler, Filistin, Finlandiya, Fransa, Gabon, Gambiya, Gana, Gine, Gine Bissau, Grenada, Guatemala, Guyana, Güney Afrika Cumhuriyeti, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Güney Kore, Gürcistan, Haiti, Hırvatistan, Hindistan, Hollanda, Honduras, Hong Kong, Irak, İngiltere, İran, İrlanda, İspanya, İsrail, İsveç, İsviçre, İtalya, İzlanda, Jamaika, Japonya, Kamboçya, Kamerun, Kanada, Karadağ, Katar, Kazakistan, Kenya, Kırgızistan, Kribati, Kolombiya, Komor, Kongo, Kosta Rika, Kuveyt, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kuzey Kore, Küba, Laos, Letonya, Lesoto, Liberya, Libya, Liechtenstein, Litvanya, Lübnan, Lüksemburg, Macaristan, Makedonya, Madagaskar, Malavi, Maldivler, Malezya, Mali, Malta, Mauritius, Marshall Adaları, Meksika, Mısır, Mikronezya, Moldova, Moğolistan, Monako, Moritanya, Mozambik, Myanmar, Namibya, Nauru, Nepal, Nikaragua, Nijer, Nijerya, Niue, Norveç, Orta Afrika Cumhuriyeti, Özbekistan, Pakistan, Palau, Panama, Papua Yeni Gine, Paraguay, Peru, Polonya, Portekiz, Porto Riko, Romanya, Rusya, Ruanda, Saint Kitts ve Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ve Granada, Samoa, San Marino, Sao Tome ve Principe, Senegal, Sırbistan, Seyşeller, Sierra Leone, Singapur, Slovakya, Slovenya, Solomon Adaları, Somali, Sri Lanka, Sudan, Surinam, Suriye, Suudi Arabistan, Svaziland, Şili, Tacikistan, Tanzanya, Tataristan, Tayland, Tayvan, Togo, Tonga, Trinidad Tobago, Tunus, Tuvalu, Türkmenistan, Uganda, Ukrayna, Umman, Uruguay, Ürdün, Vanuatu, Vatikan, Venezüella, Vietnam, Yemen, Yeni Zelanda, Yunanistan, Zambiya, Zimbabve.


    Liste bitti.
    Çünkü dünya bitti.


    Türkiye'de "benzin" işte bunların hepsinden daha pahalı...
    Hepsinden.
    Hayırlara vesile olan AKP Hükümeti'ni tebrik ediyorum.
    arkadaşım söylenecek herşeyi söylemişte bir ülke atlamış şuan gürcistan bana sadece 120 km uzaklıkta ve orda yine şuan benzin 1 ytl civarında daha başka söyleyecek birşey bulamıyorum.......

  9. #9
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    ya bişey diyecemiyecek kadar sinirleniyorum valla başım zonkluyor sinirimden ama ne yapalım biz de bu akıl oldukça semer vuran çok olur ha bi iki gün herkeeeeessss petrol ürünleri almasında bakın ne oluyor ama nerdeeeeeeeee

  10. #10
    Ahmet Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125-ZN @ ZeN Scooclub
    Niye bakkala ferrariyle gidelim, ne saçma bi saptamadır bu, neye dayanarak söylüyosunuz, anlamak mümkün değil.

    Mercedesler, Jeepler zaten zenginlerde, onlara zaten benzin parası koymuyoki,

    İstanbul'da toplu taşıma mı var sanki de millet keyfinden araba alıyor, burası 7 tepeli şehir burada 9 ay yağış var, burada işe bisikletle motosikletle gitmek kolay iş değil, motosikleti büyük çoğunluk 3 ay, bilemedin 5 ay kullanacak, bisiklet zaten söz konusu değil.

    insanlar otobüslerde helak oluyolar, bi çok yere tek vasıtayla gitmek mümkün değil, aktarma üstüne aktarma.

    Hal böyle olunca, insanlar da madem yollarda sefil oluyorum, hiç değilse kendi arabamda sefil olurum, hem de yatırım olur diyerek 48 ay vadeyle otomobil alıyolar, ondan sonra da birileri çıkıp dalga geçiyo.

    Arkadaş madem bi konuya parmak istiyor, o zaman elektiriğe zam gelmedi, bilmemne olmadı diyeceğine, çıksın desin ki toplu taşımaya yatırım yapılmalı, geliştirilmeli, metro hatları arttırılmalı, trenler modernize edilmeli.

    Ama yok, bakkala bile ferrariyle giderler diyosunuz siz, dışardan bakılınca bi lafmış gibi gözüküyo da, yoğurdun kaymagı gibi, hiç bi anlam ifade etmiyo, ne alaka yani?
    U-F-A 87'ye bakın, görürseniz el sallayın,

    MoMo ZeN

  11. #11
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Peki olaya bir de şu açıdan yaklaşalım. Adam Hollanda'da bisikletle metroya gidiyor di mi? Sende Metro nerde, Ankara'da var, İstanbul'da da tek bir hatta bi kaç yıldır işliyo. Nerde bunca yıldır bu işleri yapacak adamlar, milleti oy uğruna kandırmakla meşguller di mi? Senin hükümetlerin, otoyol yapıp ihaleyi İtalyana, köprü yapıp Japona veriyo di mi? Ve otomobili teşvik ediyor? Doğru mu? Motosiklet satışı artınca ÖTV artışı yapıyor di mi? Bu arada bi tarafımızı yırta yırta "Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan" diye maçlarda marş söylüyoruz fakat o demir ağlara neredeyse Atatürk'ten beri adam gibi yatırım yapmamışız, kaç tane kaza oldu. Ankaraya trenle giderdim, otobüsün yarı fiyatı bile değildi, iki tane treni modernize edip fiyatları otobüs kadar pahalandırdılar. Niye? Acaba büyük otobüs firmaları mı ricada bulundu, yoksa petrolcüler mi? (Halkın yararına idi çünkü demiryolu ulaşımı) İstanbul gibi bir metropolde, Beşiktaştan Kadıköye yıllardır vapura binerim, ama akşam 8.45'ten sonra vapur yok. O niye, motorculara ihale mi veriliyor yoksa rüşvetle? (Vapur da ucuz ve rahat, o da halkın yararına neden gece gece halka faideli iş yapılsın canım ne gereği var.)
    Bütün bu ve benzeri işlere yatırım yapma, çözüm adına hiç bir şey üretme. Ama benzini bu kadar pahalıya sat.
    Ha, halkım ucuz olsa Ferrari ile bakkala gider değil mi? O niye, o da bu maganda kültürünü yerleştirenlere havale, bu memlekette insanını eğitmek adına hiç birşey yapmazsan, ortaçağ kalıntısı eğitim sistemin olursa, halkın da parayı bulunca ya karıya ya arabaya yatırır. Statü sembolü sanıyo çünkü arabayı (Az sayıda bilinçli kullanıcıyı tenzih ederim). Eğitmedin ki insanını, neye daha çok ihtiyacı olduğunu bilsin.
    Hadi boş verin etmeyin protesto hiç birşeyi. Nasılsa gemisini yürüten kaptan olmuş memlekette
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  12. #12
    dou147 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    benzin, araba yada onun gibi zaten vergisini alır almaz ödediğimiz şeylerin malesef vergilerinin düşmesi, bu ülkenin yeterince otoriter olmaması verdiği cezalarında caydırıcılıkdan uzak olması nedeniyle mümkün değil... öyle bir ülkeyiz ki hemen herkes gelir vergisi gibi sonradan ödenen vergileri ödemekden kaçıyor hep işin dalaveresinde özelliklede kalantor amcalar eee hal böyle olunca bu tarz şeylerinde malesef vergisi inmiyor ve fiyatlar giderek artıyor... bu devletin kasasına giden vergilerin 3de 1i akaryakıttan alınan vergilerken malesef bu benzin fiyatları git gide artar

    bu fiyatlara çok çok kızmama rağmen (aylık 700 ytl benzin tüketimim var ) malesef hükümetten çok vergi kaçıran haysiyetsiz insanlara gıcık oluyor kendilerini her benzin alışımda bir güzel kalaylıyorum...

  13. #13

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Peki 3,1YTL yerine benzinin litresi 1 ytl olsaydı sizce nasıl olurdu?
    Bazı arkadaşlar olayı farklı yönlere çekmişler. Ben en pahalı benzini kullandığımızı baştan kabul ediyorum. Hatta sesimizi duyurmak için motorlarla toplu bir protesto olayı düzenlenirse hem wallahi hem billahi seve seve de katılırım. Belki bi duyan olur. Ama sanki 2002 de benzin ucuzdu da 2006da arttı gibi bir iddianın da tutar yanının olmadığını belirtmek istedim.
    Isterseniz 1$=1,55 ytl 2002 ve 2006 da eşit olduğundan hareketle bir hesap daha yapalım : eskiden devlet olarak 1 varil ham petrole (yaklaşık 159litre) 23 $= 35,65YTL öderken şimdi 73$=113,15 YTL ödüyoruz. 3,17 katlık bir fazla ödeme var. şimdi litresi 2 $a aldığımıza göre 2/3,17=0,63$ ===> 0,97 YTL... Yani benzin fiyatları 2002 deki gibi olsa idi, yaklaşık 1 YTL ye litre fiyatından benzin alabilecektik...
    Ha öte taraftan ingilterede, norveçte mesela, 1 litre benzin yaklaşık 1,90$. Yani bizdekine çok yakın. Ama kişi başına gelirleri karşılaştırırsak bizim nerdeyse 10 katı oldukları için dokunmuyor onlara bizdeki kadar, orası ayrı..
    ama ben tekrar aynı şeyi söylüyorum; biz "2002 dekine oranla" çok ucuza benzin kullanıyoruz. Ama halllllaaaaaaaaaaaaaa çççççoooooooook pahalıyız....
    her şey arz-talep meselesine bağlıdır. bir mal 500bin satan bir gazeteyi 10 gün almayın, 100bine düşsün bakalım neler oluyor. e benzinde de durum aynı. adamlar 1 lira da deseler alıyoruz, 10 lira deseler de. sadece son 1 yıldır biraz biraz kullanım azalmaya başladı ki biz normalde 4,90YTL ye satılacak benzini 3,1 liraya alıyoruz. Eh biraz daha azaltırsak 2,5a da düşer.
    var mısınız çok acil-önemli durumlar haricinde 10 gün kontak kapatmaya???

  14. #14
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Zaten benzin protestosu topiğindeki amaç da buydu. İnsanları tepki vermeye teşvik etmek. Arz-Talep olayını anlamak için de bilinç gerekiyor. Maalesef genel, bu bilince sahip değil ve tüketmeyi sürdürüyor ve sürdürecektir. Bu sadece benzin için de değil her ürün için böyle. Bilincin artırılıp, burada olduğu gibi aklı başında insanların toplanıp bişeyler yapması gerekiyor. Bizler tepki vermeye başlarsak ve bu protestolar (T-shirt olsun, piknik olsun, bir yerde bu amaçla toplanmak olsun) basına, tv'ye yansırsa bilinç az da olsa artacaktır. Birileri gazlamadıkça halkım uyuyor çünkü.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  15. #15
    ERYİLMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R1 06
    akaryakıt zamlarını ve akaryakıttan alınan ötv+kdv yi protesto amaçlı hersabah bir protesto yapılmakta saat 08:00 de 1dk korna basma ve araçların dörtlü lambalarını yakarak birçok kişi katılmakta bizlerde o saatlerde trafikte isek lütfen destekleyerek akaryakıtlardan alına ötv+kdv+zaaaamlara tepkimizi verelim.bizler sesimizi çıkarmazsak böylegelmiş böylegider diyerek daha çoook zamlar koyarlar.
    DRİFT RELİGİON

  16. #16
    orveg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Şimdilik Antalya
    Motosikleti
    Zealsun 200GY-A(Destina)
    Alıntı gerçekposta adlı üyeden alıntı
    "Yıl 2002 1 galon benzin= 23 $
    Evet doğrudur ocak ayında 23$ yanlız rica ederim hükümetimizin bşa geçtiği dönem olan kasım ayının varil(galon değil) fiyatlarına bakalım
    istersen ben senin yerine söyleyim 39$
    hemen hesabımızı yapalım istersen(dönemi maliye bakanı söylemişti 1 lt benzin=1$ olacak diye)
    73/39=1.8 yapar
    1.55*1.8=2.79 Ki bu fiyatta bile 1 lt varil fiyatı=0.94 1lt dolaylı vergilifiyatı 2.79 çıkıyor
    2.79-0.94=1.85 yapar
    1.85/0.94=%96 dolaylı vergi demek
    Şimdi dolaylı vergiyi neden kalın yazdığımı soracaksınız beyler bu vergi herkese tabi ve herkesin ödemesi gerekn vergidir
    Vergi gelire göre alınırsa gelir uçurumu sabitlenir ama böyle ne oluyor bir kısım zenginleşirken bir kısım insanımız fakirleşiyor çünkü 1 lt benzine 1.85YTL vergi ödüyor uyanın...
    O yüzden BMWler Mercedesler havada uçuşuyorya hala anlamıyormusunuz???!!!

  17. #17
    ERYİLMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R1 06
    bu protestoyu hafta içi hersabah alem fm de nihat sırdar adında bir programcı gerçekleştiriyor.
    DRİFT RELİGİON

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    gercekposta güzel bir konuya dikkat çekmiş, ilginç olan bu arkadaşın rakamlarda açıkladığı durumu sizin hükümek sözcülüğü boyutuna vardırmanız olmuş.

    İktidara bırakın Akpyi, Mezarından kaldırıp Fatih Sultan Mehmeti getirseniz benzin yine aynı fiyat olacaktı.

    Burada tartışmamız gereken hükümetler değil halktır.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  19. #19
    Moderatör Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı ERYİLMAZ adlı üyeden alıntı
    bu protestoyu hafta içi hersabah alem fm de nihat sırdar adında bir programcı gerçekleştiriyor.
    o programı hersabah takip ederim. ve dogru şeyler söylüyor bu benzin olayında oldu gibi....

  20. #20
    bbaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir - Bodrum
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    gercekposta güzel bir konuya dikkat çekmiş, ilginç olan bu arkadaşın rakamlarda açıkladığı durumu sizin hükümek sözcülüğü boyutuna vardırmanız olmuş.

    İktidara bırakın Akpyi, Mezarından kaldırıp Fatih Sultan Mehmeti getirseniz benzin yine aynı fiyat olacaktı.

    Burada tartışmamız gereken hükümetler değil halktır.


    arkadaşın dediklerine katılmıyorum güneydoğu va doğu anadolu bölgelerinde 1950 lerde açıkaln kuyulardan petrol fışkırdıkdan sonra tıpa vurulduğu ve o bölgelerin kapatıldığı googlede arandığı zaman görülebilir ayrıca batı maymunu olmayan medyalarda flash,kanala,meltem vb. tv kanallarında yurdum insanının bahçesinde petrol çıktığını ve bunu anlatacak yetkili bulamadığını görüceksin

    bize basiretli ve milli politikaları olan bir iktidar gerekiyor ama malesef bu tip bir iktidar yönetime son 50 yıldır gelmedi..

    FATİH SULTAN MEHMET HAN şu anda olsa süper güç olurduk
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler