Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Haziran 2017
    Şehir
    Antalya / Konyaalyı
    Motosikleti
    Monster 696 ABS
    Merhaba arkadaşlar. CBF 150 motorsikletimin aralarında 1 hafta süre farkıyla ilk önce akünün yanındaki sigorta attı ve sigortayı değiştirdiğimde motorumu sorunsuz 1 hafta kullandım. Sonrasında 1-2 gün motorum 2 gün yağmur sebebiyle brandasına sarılı şekilde kaldı. 2 gün sonra motoru kullanayım dedim, marş almadı. vurdurark okula gittim sigorta atmıştır, tamir ederim diye. sigortayı değiştirdim, yine marş almadı. tamitci akü bitmiş dedi, dolum yapalım dedim,yeni sipariş gelene kadar idare eder diye. akü hiç elektrik almadı. akünün bitme sebebei normal midir? 1 hafta arayla sigortanın atması ile akünün bitmesi arasında bağlantı olabilir mi? bir de öecerebileceğiniz bir akü var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Konjektor sıgortalar veya bir kaçak bunlara sebep olabılır bır elektırıkcı ıle tesısatı gözden gecırınız bazı test aracları gerekebilir

  3. #3

    Üyelik
    18 Haziran 2017
    Şehir
    Antalya / Konyaalyı
    Motosikleti
    Monster 696 ABS
    peki akü tavsiyesi alabilir miyim? sanırım kısa süre içinde aküye problem oluşturmaz bu durum

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    sorun çözülmeden, aküyü değiştirirsen onuda (lityum değilse) bozar

  5. #5

    Üyelik
    18 Haziran 2017
    Şehir
    Antalya / Konyaalyı
    Motosikleti
    Monster 696 ABS
    teşekkür edderim sorun çözülmüştür. aakü bitikmiş

  6. #6

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "1 hafta süre farkıyla ilk önce akünün yanındaki sigorta attı ve sigortayı değiştirdiğimde motorumu sorunsuz 1 hafta kullandım."
    yine hafta olmasın

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun çözülmeden, aküyü değiştirirsen onuda (lityum değilse) bozar
    Sanırım siz bunu, regülatör bozuk olması ihtimali için yazıyorsunuz.

    Lityum hücrelerde de aşırı şarj tehlikelidir. Hatta ısındığında patlama, tutuşma gibi problemleri bulunmakta.
    --
    Kurşun asitler aküler, aşırı şarjda kaynayarak suyu bitirdiğinde veya azaldığında şarj akımı da düşer.
    Yani su azalması bir nevi sigorta işlevi görür.

  8. #8

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    haklısın
    fakat motosikletlerde(150cc) nerde o kadar şarj

  9. #9
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    bağladığınız ek led,sis farı vs kontak açıkken motor çalışmaz iken bayağı ek taktığınız şeylerde fazladan yer.

    benden tavsiye 10veya 20 tlye kıyın bildiğiniz motosiklet ustası veya bir oto elektirikçi ile gerekli avometre vs ölçüm araçları ile sigortaları kontrol ediniz çünkü anlattığınız sorunlar yeni akünüzüde mahvedebilir. mümkünse jelli yeni tip akü alınız paranız var ise yok ise asitli akü allınız fazla ısınmada plakalar verimliliğini kaybedeceği için akım düşer ve motorunuz yanmaz.
    BayLethe bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    18 Haziran 2017
    Şehir
    Antalya / Konyaalyı
    Motosikleti
    Monster 696 ABS
    ekonomik yönden sorunum yok. aldığım aküyü geçici olarak aldım. ancak sorun çözülmedi. ektradan taktırdığım sis farlarını söktüm yine olmadı. motorsiklet tamircisine bıraktım sorunu anlattım umarım çözer. 20 güne yakındır motora binemiyorum ve üzülüyorum. boş lambası yanmıyor ve gaza yüklendiğimde gösterge ışıklarında oynama oluyor. belliki bir yerde kaçak var. umarım usta yapar. Zonguldak'ta yaşıyorum ve ilk götürdüğüm usta tembellikten uğraşmadı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)