Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorcu vs Aile

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Arkadaşlar motorculuğa adım atmak istiyorum herşeyi kararlaştırdım alacağım motoru ehliyete bile yazıldım ancak bunları ailemden izinsin yapmıştım çünk biliyorum izin vermeyecekler herneyse sonra ailemle görüştüm ve biraz kavga ettik ben muğladayım üniversite 3.sınıf ailemde istanbulda şimdi onlar bana 2 teker şeytan işi sana birşey olur diye izin vermiyorlar ama benimde çocukluktan beri motorculara ve yarış motorsikletlerine merakim vardı o yüzden izinsin ehliyete yazıldım motoruda alıcam hayatımda hiç motor sürmedim binmedim bile ama bisiklet binmişliğim var ve araba ehliyetimde var kursiyerden aldığım eğitimden sonra motor alıp trafiğe çıkmak mantıklımı kaza yapma ihtimalim çok mu ve ailemi karşıma alarak bu işi yapmam mantıklımı muhterem yorumlarınızı bekliyorum saolun


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    kaza yap(karış)mama ihtimalin sıfır
    motosiklet kullanmamakta kurtaramaz
    hayat
    ne yapsan ki
    bilemedim
    Megamen291 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaza yap(karış)mama ihtimalin sıfır
    motosiklet kullanmamakta kurtaramaz
    hayat
    ne yapsan ki
    bilemedim
    benim gönlümden geçen motosiklet kullanmak profesyonel olmak ama aklımda daha önce hiç binmediğim için korku hormonu salgılıyor kaza yaparsan ne olacak diye kursiyerdeki eğitimle trafiğe çıkmak mantıklı mı sence 12 saat ders vericeklermiş istersem o 12 saat içinde 1 gününü trafiğe izin vericeklermiş bana öyle söylediler?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

    arkadaşlar konu güncel lütfen birşeyler yazarsanız sevinirim tavsiyeye ihtiyacım var

  4. #4

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup

    Ekleme

    Öncelikle eğitim almanı ( istanbulda ailen yaşadığı için ) tavsiye ederim. Eğitimden
    sonrada Trafiğe açık olmayan yerde motora alışıncaya dek antrenman yapman lazım. Ama bunun içinde motor lazım. Alacağın motor en çok 125cc olmalı o bile ilk etapta tehlikeli. Ekipmana önem vermelisiniz. Öncelikle kask takmalısın. Trafiğe çıkmak kolay değil motorda ustada olsan olmadık b..tan bi sebepten kaza yapma ihtimalini gözden çıkarmamalısın. Ayrıca ilk trafiğe çıktığında şehir içi sakin sokaklarda sürmelisin.
    Eğitim derken profesyonel (Yamaha riders academy - honda nında var) eğitim almalısın hem de sırayla en az 2 seviye. 12 saat sürmekle ehliyet sınavını zor geçersin. Ben km lerce motor sürmeme rağmen şimdiki sınavdan korkarım. Zor bi sınav ve de öyle olmalı.

  5. #5

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "profesyonel olmak"
    sevimsiz
    "Gün gelir
    hata yapmayı da özlersin
    Doğrular sarar
    Tatsızca dört yanını "
    relax

  6. #6

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle eğitim almanı ( istanbulda ailen yaşadığı için ) tavsiye ederim. Eğitimden
    sonrada Trafiğe açık olmayan yerde motora alışıncaya dek antrenman yapman lazım. Ama bunun içinde motor lazım. Alacağın motor en çok 125cc olmalı o bile ilk etapta tehlikeli. Ekipmana önem vermelisiniz. Öncelikle kask takmalısın. Trafiğe çıkmak kolay değil motorda ustada olsan olmadık b..tan bi sebepten kaza yapma ihtimalini gözden çıkarmamalısın. Ayrıca ilk trafiğe çıktığında şehir içi sakin sokaklarda sürmelisin.
    peki tahmini ne kadar bir eğitim almam lazım ve bu eğitimi ehliyetle motoru aldıktan sonra mı uygulamam lazım?

  7. #7

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı Megamen291 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki tahmini ne kadar bir eğitim almam lazım ve bu eğitimi ehliyetle motoru aldıktan sonra mı uygulamam lazım?
    Yukarıdaki mesajda düzeltmem de görebilirsiniz eğitim veren kurumları ne şekilde( ehliyet mecburiyeti olup olmadığını) olduğunu bilmiyorum. Sadece ekipman zorunluluğu var ve bide herhangi bir sakatlık durumun da tüm sorumluluğun sende olduğuna dair kağıt imzalatıyorlar diye biliyorum.

  8. #8
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Selamlar,
    Ehliyete yazılmışsin ne güzel, umarım başarılı olursun.
    Eğitim de alırsan çok daha güzel olur elbette ama biraz imkan meselesi derim kendimce,
    Varsa imkan al eğitim.
    Ama ekipman olmadan sakın binme, herkes birşeyler söyler, yok motor küçük yok çok para verdin vs gibi, biraz başımdan geçti,hepsinden uzak durdum ama herşeyi kuralına göre yaptım, imkanım olsa eğitim alırdım ama maalesef neyse uzatmak istemem.
    Hayata insan bir kere geliyor, istediğin neyse onu yaşa tabi usulünce, zamanı gelir ailende destek olur diye düşünüyorum.
    Sevgiler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cok ilginc bir konu... Daha once hic rastlamadim. Genc bir arkadasimiz, ailesinin guvenliginden duydugu endise ile icindeki motosiklet aski arasindaki yasadigi celiskiyi paylasmis bizimle... Forum uyelerinin, bu siradisi ve daramatik hadise hakkindaki yorumlarini cok merak ediyorum. Sahsen cevap vermeden once bi kac gun kendi icimde dusunmem gerekiyor. Acaba forumda daha once boyle bir konunun benzeri acilmis mi diye de baksam mi ki? Belki oradan fikir alabilirim...
    EmirŞengezer ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    uzun uzun yazdim,telefonun azizligine ugradim,tekrar yazmayi gozum yemedi.

  11. #11
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok ilginc bir konu... Daha once hic rastlamadim. Genc bir arkadasimiz, ailesinin guvenliginden duydugu endise ile icindeki motosiklet aski arasindaki yasadigi celiskiyi paylasmis bizimle... Forum uyelerinin, bu siradisi ve daramatik hadise hakkindaki yorumlarini cok merak ediyorum. Sahsen cevap vermeden once bi kac gun kendi icimde dusunmem gerekiyor. Acaba forumda daha once boyle bir konunun benzeri acilmis mi diye de baksam mi ki? Belki oradan fikir alabilirim...
    Ne kadar mantıklı.
    Bodoslama yazdım ve arkadaşın başka konusunu gördüm, üzüldüm.
    Diyecek birşey yok.
    Sevgiler.

  12. #12
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Eğitim önemli bazı riskleri önceden görmeni saglar, teknigini gelistirir v.s.Başlangic için küçük cc daha yeğdir haliyle, kullanacağınız yere göre artıları da olabilir tabi büyüğün. Konuya mesaj yazma sebebimse; kaza yapma riskim var mı ? kısmı.

    Risk var, bazen defansif bazen agresif kullaniyorum.Oyle bir risk var ki, sadece bir ana bakıyor. Belli bir tecrubem var, egitim v.s. aldım,her gün üstüne koymaya çalışırım. .Bugün şehir dışından geliyorum üç saat olmadı eve geleli..karanlık, hızım doksan yüz, hava sıcak diye neopren giydim yazlık mont icine üşümüşum falan biraz da, üç şerit bölünmüş yol, önümde kamyon orta şeritte, sağa geçtim tam o esnada kamyonun altından, üstünden, sağ camından kıvılcımlar patladı! Kaska, monta,fara çarpıyor, ne olduğunu anlamadım, atesbocegimi, kıvılcım mi, sinek mi hala bilmiyorum ne olduğunu tam olarak sırada 4 saniye kadar film gibi seyrettim olanı bunlar ne diye,hayatımda ilk defa.,gece yolculuğum da epey var üstelik, çocukluğumuzda yakıp savunduğumuz bulaşık telleri gibi bi şey her yerde. ..önüme baktım 50 metre onumde doksan derece tır duruyor, bir cep ve tesis...yolda durmus.Motorun fren limitini tam bilmiyorum rodaji yeni bitiyor.

    Bes on metre kala durabildim,paniklemedim ama carptim dedim kesin.....kalbim ağzımdaydi durunca.Bir saniye daha seyretseydim bunları yazamiyordum..Yaptığım tek kaza dahil bundan daha kötü bir an yasamadim motosiklette. Çektim sağa kendimi sorguladım yirmi dakika, risk hep var,sola geçerken korna calan sebebiyle sağ yapsan bir cm gidonu farketmeden, biri alıp götürür belki, belki yasal limitte yeşilden geçerken kırmızı da biri gelip takabilir motosiklete, yaz yaz bitmez..

    Risk var, soru şu..riski neden ve ne kadar alacaksın. Cevap sende..

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pcx
    İstediğin eğitimi al istediğin ekipmanı giy yinede ailenin bilgisi olmadan ne motor al nede bin. İlk önce onları ikna etmeye çabala sonra motor öğren. İleride baba olunca anlarsın çocuğunun sürekli hayatının tehlikede olduğunu bilerek yaşamak ne demek. Ama kararlı olduğunu anladıkları zaman mecbur izin vereceklerdir. Bende 25 yaşında olmama rağmen annemden 1 haftada zor izin aldım. Aklında sürekli ailenin motor kullandığını bilmesi korkusu seni sürekli hataya sürükler lütfen dediklerimi kulak arkası etme ve önce ailenin iznini al.

  14. #14

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Alıntı Megamen291 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki tahmini ne kadar bir eğitim almam lazım ve bu eğitimi ehliyetle motoru aldıktan sonra mı uygulamam lazım?
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok ilginc bir konu... Daha once hic rastlamadim. Genc bir arkadasimiz, ailesinin guvenliginden duydugu endise ile icindeki motosiklet aski arasindaki yasadigi celiskiyi paylasmis bizimle... Forum uyelerinin, bu siradisi ve daramatik hadise hakkindaki yorumlarini cok merak ediyorum. Sahsen cevap vermeden once bi kac gun kendi icimde dusunmem gerekiyor. Acaba forumda daha once boyle bir konunun benzeri acilmis mi diye de baksam mi ki? Belki oradan fikir alabilirim...
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim önemli bazı riskleri önceden görmeni saglar, teknigini gelistirir v.s.Başlangic için küçük cc daha yeğdir haliyle, kullanacağınız yere göre artıları da olabilir tabi büyüğün. Konuya mesaj yazma sebebimse şu, kaza yapma riskim var mı ? kısmı.

    Risk var, bazen defansif bazen agresif kullaniyorum.Oyle bir risk var ki, sadece bir ana bakıyor. Belli bir tecrubem var, egitim v.s. aldım,her gün üstüne koymaya çalışırım. .Bugün şehir dışından geliyorum üç saat olmadı eve geleli..karanlık, hızım doksan yüz, hava sıcak diye neopren giydim yazlık mont icine üşümüşum falan biraz da, üç şerit bölünmüş yol, önümde kamyon orta şeritte, sağa geçtim tam o esnada kamyonun altından, üstünden, sağ camından kıvılcımlar patladı! Kaska, monta,fara çarpıyor, ne olduğunu anlamadım, atesbocegimi, kıvılcım mi, sinek mi hala bilmiyorum ne olduğunu tam olarak sırada 4 saniye kadar film gibi seyrettim olanı bunlar ne diye,hayatımda ilk defa.,gece yolculuğum da epey var üstelik, çocukluğumuzda yakıp savunduğumuz bulaşık telleri gibi bi şey her yerde. ..önüme baktım 50 metre onumde doksan derece tır duruyor, bir cep ve tesis...yolda durmus.Motorun fren limitini tam bilmiyorum rodaji yeni bitiyor.

    Bes on metre kala durabildim,paniklemedim ama carptim dedim kesin.....kalbim ağzımdaydi durunca.Bir saniye daha seyretseydim bunları yazamiyordum..Yaptığım tek kaza dahil bundan daha kötü bir an yasamadim motosiklette. Çektim sağa kendimi sorguladım yirmi dakika, risk hep var,sola geçerken korna calan sebebiyle sağ yapsan bir cm gidonu farketmeden, biri alıp götürür belki, belki yasal limitte yeşilden geçerken kırmızı da biri gelip takabilir motosiklete, yaz yaz bitmez..

    Risk var, soru şu riski neden ve ne kadar alacaksın. Cevap sende..
    Öndeki kamyonun lastiği patlamış. O hızdada duramadığı için o kıvılcımlar çıkmış. Çok çok geçmiş olsun. Yaptığın iyilik sayesinde hayattasın. Bende aynı şekilde gündüz yaşadım aynı olayı büyük bir gürültü ile frenlere dokunmam ve yasal sınır ve takip mesafesinde olmam sayesinde yara almadan kurtuldu. Uzun yolda kamyonlara (tır) çok yaklaşmayın. Mümkün olduğu kadar uzak kalın yan yana gitmeyin. Ne zaman kaplama lastikleri patlar bilinmez. Ayrıca özellikle gece emniyet şeridinde yüksek hızla gitmeyin lastikteki teller o şeritte olabiliyor ve size kaza yaptırabilir.

  15. #15

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    öncelikle motosikletin diger tasıtlara göre tehlikeli bir arac oldugunu bilmekte fayda var öyle anlar oluyorki ne kadar tecruben olursa olsun kaza kacınilmaz oluyor. gecen hafta bir bayanin hatalı u dönüsü ve onu son anda farkeden aracın ani manevrasi sebebiyle kaza yaptim ilk basta aklin almıyor o ambulansa binenin sen oldugunu , hastanede iken birden annen baban geliyor aglıyan 2 yaslı insan iste o zaman kahroluyosun,abin,kardesin ben sana demistim edasiyla bakıyor. İyi düsünmek lazim
    hele hele aileyi hice sayıpta yapılcak is degil motosiklet almak , motosiklet riskli bir tasıt buna hem ailen hemde senin hazır olman lazim.

  16. #16

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Eskiden "abi motosiklet alalım sana yea süper bişi" diye çevremdekilerin başının etini yerken, şu an "motosiklete başlasam mı" diye sorana "boşver çok tehlikeli, yine de sen bilirsin" diyorum.

  17. #17

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    32 yaşındayım aileme söylemedim motor kullandığımı söylemeyi de düşünmüyorum açıkçası çocukluk arkadaşım motosiklet kazasında hayatını kaybetti annemin de çok sevdiği bir arkadaşının oğluydu. Kendi paranı kazanınca al bence hem o zamana kadar kişiliğin oturur böylece gençliğin verdiği enerjiyle motorda saçma sapan hareketler yapmamış olursun. Efendi gibi kullanırsın. Bu iş çok para gerektiriyor. Geçen sene başladım bu işe motor + eğitim + ekipman 19 bin TL ye yakın para harcadım. İlla ben başlicam dersen ve benim yeterince param var dersen önce özel ders almanı öneririm sağlam bi kurs yada hocadan. Daha sonra ekipmanını tamamla hepsini en iyisini almaya çalış sonra da 125 yada 250 cc ile başlayabilirsin tabiki hocanın da tavsiyesi üzerine.

  18. #18
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    1 saat içinde motora hareket vermeyi(kaldırmayı) rahatlıkla ogrenebilirsiniz.önemli olan motoru kullanırken rahat olmanız ve acele etmeden sakin yerlerde kendinizi geliştirmeniz.trafik olmayan alanlar da yeteri kadar tecrübe kazandıktan sonra yavaş yavaş trafiğe çıkarsınız.

  19. #19
    Sedotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Burada daha farklı bir çelişki söz konusu yukarıda 1-2 postta değinilmiş, ben de ne yazsam bilemedim. Belki hepimiz yaşadık, hala yaşıyoruz bu çelişkiyi?

    Benim de her zaman var olan korkum, sevdiklerimi üzmemek. Benim başıma ne gelecekse gelsin, ama kimse üzülmesin isterim. Zor baba bu işler.

    Bu konuyu geçecek olursak, tek diyebileceğim şey sakın ama sakın 12 saatlik o dandik eğitim denen zımbırtıya güvenme. SAKIN! O eğitim değil, mecburi verilen derstir. Muğla'da olduğunu söylemişsin, İstanbul'a göre özellikle bu aylarda çok daha sakin ve boş güvenli yolların olduğu yerdesin. İster kendini geliştir ister gerçek eğitim al ama kurs eğitimlerine bel bağlama.

    Daha önemlisi, motora ne kadar bütçe ayırırsan ayır ama ekipmana fazlasını ayır.

  20. #20
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    başlamak istiyosan ailen dahil kimseyi dinleme hayat senin hayatın. tabi yapabilceğinden eminsen , önce motosikletle ilgili herşeyi öğren, herşeyi araştır sonrasında yaparım diyorsan gir bir işe para biriktir al motorunu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)