Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Gidonum dans ediyor çözümü var mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Arkadaşlar 100 ü geçince böyle gidon sağ sol sağ sol ama nası sallanıyo, sıkılabilecek her yerini sıktım onunla alakası yok gidon bildiğin dans ediyor bunu nasıl çözerim. Sanırım ön hafif kaldığı için yapıyor bu janta takılan minik ağırlıklar varmış iş görür mü? ismi nedir onların nerden alabilirim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Motorunuz ne ?

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz ne ?
    Mondial mc roadcer 125
    Ama motorun önü cidden çok hafif bana mı öyle geliyor yoksa bilmiyorumda önde bi hafiflik var zaten motor diğer modellere göre daha kolay tekere geliyor muhtemelen ön hafif tam bilmiyorum tabi ustası değilimde :D
    Önü ağırlaştırmanın hatta direksiyonu ağırlaştırmanın bi yöntemi var mıdır.

  4. #4
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial mc roadcer 125
    Ama motorun önü cidden çok hafif bana mı öyle geliyor yoksa bilmiyorumda önde bi hafiflik var zaten motor diğer modellere göre daha kolay tekere geliyor muhtemelen ön hafif tam bilmiyorum tabi ustası değilimde :D
    Önü ağırlaştırmanın hatta direksiyonu ağırlaştırmanın bi yöntemi var mıdır.
    hocam topcase varmı motorda ondan yapıyor bazen bşrde gidon bilyesi teker bilyesi yada tekerdeki balans bunlar hep etkili

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    BKZ: MOTOSİKLETİ BASMAK
    Evet o motorun ön tekeri boşta gibidir Motosikletin önünü 2-3 cm indirip tekrar denenebilir. Tutmazsa sırasıyla jant, rulmanlar ve şase kontrol edilmeli.
    Gidona yük vermeden, hafifçe tuttuğunuzu varsayıyorum.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    xsr 900
    oncelikle on lastikte jant (lastik) de balans var mi ona bakmak lazim, arkadasin dedigi gibi rulmanlari vb kontrol etmek lazim eger sorunlu bir parca yoksa arka amortisorlerin preload larini arttirmak lazim , mesele one agirlik eklemek degil onden arkaya agirlik transferini azaltmak. sadece preload lar yeterli olmazsa arka amortisor yagini sertlestirmek ise yarar. (on ve arka amortisorlerinizin saglam oldugunu varsayiyorum)
    fazil bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı khaledome adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oncelikle on lastikte jant (lastik) de balans var mi ona bakmak lazim, arkadasin dedigi gibi rulmanlari vb kontrol etmek lazim eger sorunlu bir parca yoksa arka amortisorlerin preload larini arttirmak lazim , mesele one agirlik eklemek degil onden arkaya agirlik transferini azaltmak. sadece preload lar yeterli olmazsa arka amortisor yagini sertlestirmek ise yarar. (on ve arka amortisorlerinizin saglam oldugunu varsayiyorum)
    Amortisörde sıkıntı yok saat gibi çalışıyor.
    Ama ön tekerde sıkıntı olabilir cik cik ediyor. Ama km sayacının o telinden mi geliyor yoksa jant göbeğinden mi geliyor bilmiyorum. Genelde km telinin o bağlı olduğu yerden geliyor diyorlar ama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BKZ: MOTOSİKLETİ BASMAK
    Evet o motorun ön tekeri boşta gibidir Motosikletin önünü 2-3 cm indirip tekrar denenebilir. Tutmazsa sırasıyla jant, rulmanlar ve şase kontrol edilmeli.
    Gidona yük vermeden, hafifçe tuttuğunuzu varsayıyorum.
    Ya bastırmaktansa böyle sürerim daha iyi ben sevmem öyle şeyi. Şasede ve jantta sıkıntı yok ama jantın göbeğinde sıkıntı olabilir bu bilylar v.s çünkü cik cik ediyor. Ama diğer arkadaşa da dediğim gibi km telinden de geliyor olabilir o cik cik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

    Alıntı yulis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam topcase varmı motorda ondan yapıyor bazen bşrde gidon bilyesi teker bilyesi yada tekerdeki balans bunlar hep etkili
    yok hocam topcase

  8. #8
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    roadcer mondialin bir tasarim harikasidir. Bu kadar uzun amontisor gidon araligi, teker gobegi motor blok hizasi, tum bunlara ragmen arka amontisor kapanma mesafesi sacma sapan ve bilinen tum iradelere meydan okuyan denge limitleri ile tam bir efsanedir. Siz bu alet ile 100 km/s ustune cikabiliyorsaniz gidonun sallantisini bosveriniz. Motorun yere tutynduguna sukrediniz.

    Agirlik bu dizaynda ve duzende tamamen arkaya dayaniyor, on tekere tutunamiyor. Yapacak birsey yok. Ya o amontisorler degisecek, kisa tip takilacak ya da o motor ile 60 km/s ustune cikilmiycak. Gobege agirlik koymakla falan o is olmaz dostum. Makinanin tabiati ortada. Yavas git, bakimini eksik etme, elin surekli ustunde olsun, limitlerini zorlamak bir yana o limitlere yaklasma yeter... gerisi kara duzendir...vur kamciyi gider o hayvan.....

  9. #9
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    lastik balans ayarına baktırın %90 oradan yapar

  10. #10
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    ahme bey, bu denli bir salinim balans bozuklugundan olmaz. 100 km/s ciddi bir hizdir. Bu hizda titresim ve dogrusal cizgide sapma olur ama oyle salincak gibi kayma olmaz. Jant yamuk olsa bile olmaz. Şu olur, denge agirligi arkaya kayar, ön tekerin yere tutunmasi azalir, ruzgar bu durumu surucuye olan direnci ile daha vahim hale getirir, on teker tutunmasi iyice azalir. Ani ivme dususu olmadikca denge problemi ve manevra zaafiyeti olusur. Bahsedilen motorun bu karakteristik bir durumudur. Amintisor degismeden cozumu imkansiz diyebilim

  11. #11

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    o motorla 100ü geçme tehlikeli.

  12. #12

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motorla 100ü geçme tehlikeli.
    Bilmeden yorum yapmayalım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahme bey, bu denli bir salinim balans bozuklugundan olmaz. 100 km/s ciddi bir hizdir. Bu hizda titresim ve dogrusal cizgide sapma olur ama oyle salincak gibi kayma olmaz. Jant yamuk olsa bile olmaz. Şu olur, denge agirligi arkaya kayar, ön tekerin yere tutunmasi azalir, ruzgar bu durumu surucuye olan direnci ile daha vahim hale getirir, on teker tutunmasi iyice azalir. Ani ivme dususu olmadikca denge problemi ve manevra zaafiyeti olusur. Bahsedilen motorun bu karakteristik bir durumudur. Amintisor degismeden cozumu imkansiz diyebilim
    Zaten benim bahsettiğim nokta o, motorun önü hafif baya. Ağırlık arkada. Zaten ön baya kalkık bu yüzdenmidir bilmiyorum aşırı hafif geliyor ön.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

    Alıntı BLUERAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    roadcer mondialin bir tasarim harikasidir. Bu kadar uzun amontisor gidon araligi, teker gobegi motor blok hizasi, tum bunlara ragmen arka amontisor kapanma mesafesi sacma sapan ve bilinen tum iradelere meydan okuyan denge limitleri ile tam bir efsanedir. Siz bu alet ile 100 km/s ustune cikabiliyorsaniz gidonun sallantisini bosveriniz. Motorun yere tutynduguna sukrediniz.

    Agirlik bu dizaynda ve duzende tamamen arkaya dayaniyor, on tekere tutunamiyor. Yapacak birsey yok. Ya o amontisorler degisecek, kisa tip takilacak ya da o motor ile 60 km/s ustune cikilmiycak. Gobege agirlik koymakla falan o is olmaz dostum. Makinanin tabiati ortada. Yavas git, bakimini eksik etme, elin surekli ustunde olsun, limitlerini zorlamak bir yana o limitlere yaklasma yeter... gerisi kara duzendir...vur kamciyi gider o hayvan.....
    oo sen ne diyon genel olarak 120-130 aralığında 300 km yol yaptım bununla.

  13. #13
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bas hocam bas yere sıfır yapmayacaksın zaten. 2 cm falan yap, bi dene. Ben inanıyorum ki büyük ölçüde azalacak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------

    Ön biraz aşağıya inince, ön tekerdeki yük artacak.

  14. #14

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bas hocam bas yere sıfır yapmayacaksın zaten. 2 cm falan yap, bi dene. Ben inanıyorum ki büyük ölçüde azalacak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------

    Ön biraz aşağıya inince, ön tekerdeki yük artacak.
    Basınca geri düzeltebiliyoruz demi sonra öyle kalmasın.

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yuksek hizda müziği kapat

    Şaka bir yana,arka salincak zincir hatve ayari eşit olmasi lazim,diger durumlar;

    -Gidon rulmani
    -Debriyaj teli,fren rekor hortumlari vs.kasinti yapiyor olabilir ihtimaldir.

  16. #16

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuksek hizda müziği kapat

    Şaka bir yana,arka salincak zincir hatve ayari eşit olmasi lazim,diger durumlar;

    -Gidon rulmani
    -Debriyaj teli,fren rekor hortumlari vs.kasinti yapiyor olabilir ihtimaldir.
    Debriyaj telim biraz sıkıntılı baktırıcaktım baktıramadım acaba ondan mı? Ben alaka kuramadım o yüzden yazmadım onu.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj telim biraz sıkıntılı baktırıcaktım baktıramadım acaba ondan mı? Ben alaka kuramadım o yüzden yazmadım onu.
    Kasinti,gerginlik yapabilir,gidon,gergin oldugu yone çekme yapar,hiz arttikca yol kuvveti zit yonde gidona etki uygulayabilir,dedigim gibi ihtimaldir.

    Orta sehpada arkaya baski uygula ve gidonu,saga sola hareket ettir rahat donmesi lazim.

  18. #18
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basınca geri düzeltebiliyoruz demi sonra öyle kalmasın.
    elbette, hiç bir problem olmaz
    Az silindir, çok iş

  19. #19
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    "100 ü geçince "

    motor Mondial mc roadcer 125, bence 100ü geçme zaten o motorla. Yeter o süratler ona. Ayrodinamik bir sorun olabilir.

    Benim motorda 130 dan sonra kafa sallamaya başlıyor. Ben basmıyorum. Bassam gidecek kerata. Ama o amaçla çıkarmamışlar makinayı o yüzden kafa sallıyor.

    Senin ki de ondandır.

  20. #20

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "100 ü geçince "

    motor Mondial mc roadcer 125, bence 100ü geçme zaten o motorla. Yeter o süratler ona. Ayrodinamik bir sorun olabilir.

    Benim motorda 130 dan sonra kafa sallamaya başlıyor. Ben basmıyorum. Bassam gidecek kerata. Ama o amaçla çıkarmamışlar makinayı o yüzden kafa sallıyor.

    Senin ki de ondandır.
    Sallaması öyle kaza yaptıracak denge bozacak kadar çok aşırı değil, aslında önceden de varmış ben dikkat etmemişim cbr 500 r da hiç böyle yapmadı geri buna binince farkettim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)