53900kmde motorum ninja 300
İlana koyacağım bakalım ne gibi absurtlukler yazacaklar
Bir önceki motorum duke 200du 27500de sattım.
Km düşük isteyenler için beraber sanayiye gidip istediği kmye düşürebiliriz yazacagim. Bir oncekini öyle yazmış da satmıştım.
motoru erken kmde stmak kullanan bir insanın artık sıkılması - paraya ihtiyacı olması - bi farklı model arayısı vs den dolayı oluyor
2 sene önce 3 binde nc700x aldım 6 ayda 17 bin km kullandım ve sattım . paraya ihtiyacım vardıd
takasladık inazuma 250 f ile . 1 ay kulandım sevmedim ,
cbf 600 ile takasladım 3 ay kullandım masrafları yuzunden sym maxi400 ile takasladım
sym yi begendim güzeldi işimi görüyordu fakat arkadasın gaı ile polis cıkması motor aldım . peşinat olarak sym yi verdim - sym yi 3 4 ay kullandım
yani işin aslınagelirsek insanlar paraya ihtiyacı oldugunda veya model değiştirmek icin motorunu satıyor ( BOZUK MOTORDA ERKEN SATILIYOR FAKAT DUSUK İHTİMAL )
bir de masrafı yaklaşan motora bakım, lastik, akü vs. masrafı etmeden bu masrafı fiyattan düşerim erken satarımcılar var. alıcı olarak bakarsanız durum daha fena. benim öğretmen arkadaşım 2013 te aldığı cub tarzı çin malı bir motosikleti 2017 de ilk bakımına soktu sonra da sattı. bunu alırken adam memur adam temiz kullanmıştır diye de almıştır muhtemelen. bizim insanımız malesef küçük hesaplar peşinde ve birbirimizi nasıl daha fazla kazıklarız bunun peşindeyiz. adam ikinci el sitesine ilan veriyor fiyat yok. fiyat neden yazmıyorsunuz diyorum fiyat özelden diyor. ulan motor mu satıyorsun kapalı zarf usulü ihale mi veriyorsun. bir defasında bir motor almak için il dışına çıktım. motoru gördüğümde dedim ki fotoşop mu yaptınız resimlere. bu ilandaki motor değil. çok titizsin bişey olmaz al bin dedi adam. anladım ki ikinci el bir şey alınmaz kardeşim. gider parasını verir içim rahat binerim. bu ülkede adamlar aylarca kilosu on liraya bal sattı da kimse sesini çıkarmadı. ondan sonra ağlamanın alemi yok. satacaksan alma. aldıysan da çöpe gidene kadar bin.
41 bin kilometrede aldım motorumu ve şu anda 62.400 kilometrede. motorumu satmayacağım, daha doğrusu artık benim için manevi değeri var. ne anılarım geçti onunla.
şu anki isteklerimden birisi de bu motor ile 100 bin kilometreyi devirmek, ne kaldı şurada 100 bin kilometreye?
rodaj yapmasını bilmeyen ve kitapçık okumaktan aciz bir milletiz maalesef... Uzun yol zor oluyor diye motor büyütesim var. Kitapçığında 10w-30 yazan motora 20w-50 koyan mı dersin, 10w-60 koyan mı dersin. Allahtan gres yağı koyan yok motora...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
salak kardeşim bizim insanımız.
bende şuan bi yamaha fz6 var. 2006 model. 79 binde.
telefon açıyor herif, "kilometre çok yüksek 30 bindeki motoru bu fiyata koymuşlar" diye.
adama tek cevabım "sevgili kardeşim, 2017deyiz. 2006 model motor yılda 10 bin kilometre yapsa 110 bin kilometre yapar. yılda 5 bin binse, 55 bin yapar, nasıl inanıyorsun da alıyorsun o kilometrede?"
herif ciddi ciddi inanıyor 40-50 bine. ayrıca düzgün kullanıldıktan sonra ne olabilir 80 bindeki 4 silindir makinaya? şaka gibiler. onlarla uğraşmıyorum zaten artık. kilometre yüksek diyene hade işine git diyorum. rahatça gidip 100 bindeki makinaları da alabiliyorum iyi bi ekspertiz ederek.
Sıfır araba almak zor ama sıfır motosiklet almak mümkün o yüzden belli bir km ye gelince kurtlar kaynar motosikleti yenilemek gereği doğar.
Ne alakası var ? Adam sıkılmıştır, satıyordur. Çok kilometreli olanları da almamakta çoğunlukla haklılar. Ben çok kilometreli CBF 150 görünce kurye motorudur deyip geçiyorum. Kurye motoru alınır mı ? Alınmaz. Taksiden çıkma otomobilin alınmayacağı gibi. Böyle yapınca kurunun yanında yaş da yanıyor ama yapacak bir şey yok. Az satılan bir modelse o zaman incelenebilir belki ama çok satılan modelleri ben incelemem. Ne de olsa alternatifi çok.
Ayrıca arkadaşın yukarıda yazdığı gibi, rodaj yapmasını bilmeyen, bilse de yapmayan milletten nasıl güvenip motor alacaksın ? Asıl sorun da bu zaten. Avrupa'da olsam hiç düşünmem bunları. Bizde adam Pulsar alıyor, ki ne kadar katı rodaj isteniyor biliyoruz, ilk mesajı "motoru falanca şehirden aldım geldim, iki kişi bilmem ne kadar yükle yokuşlarda bana mısın demedi". Şimdi bu adamdan gel de motor al.
Cevap oldukça basit aslında. 1.si alım gücü düşük insan profili 2.si motosiklet kullanan kesmin %70 i bence olaya keyfi değil ticari olarak bakmasından kaynaklanıyor. Şahsen ben motosikletim km si yükseldikçe seviniyorum. Hem paramın karşılığını aldığımı hem de her geçen her km de aldığım keyif aklıma geliyor o yüzden olsa gerek 2. elden uzak duruyorum. 11 motosiklet değiştirdim burgman 12. motosikletim. Bu zamana kadar hep sıfır aldım. Zira insanımız maalesef ticaret konusunda dürüst değil. Ha bu arada mutlaka eee hocam neden o kadar motosiklet değiştirdin o zaman diyenler çıkacaktır. Çinli modellerle başladım maalesef aradığımı bulamadım. Bir de bir dönem yaşadığım ekonomik durumdan dolayı satmak zorunda kaldığım motosikletler oldu misal msx imi sattığıma çok üzülmüştüm.
ne kelepir makinalar eski transalp xt660 gibi bedava ya satıyor millet düşünsene crf olmuş kaç para 650 cc makina 100000 km de olsa 15 e 13 e alırım en azından yola çıkınca deh derim gider çüşşş derim durur km takıntısı aslında işi bilen için süper bi olay
7 sene önce biri bana hasarlı motor getirse almazdım ama bu gün alırım km bakmam hasar kaydına bakmam sorunsuz çalışsın yeter
çok enteresan şeyler ve yaklaşımlarda bulunulmuş.
Senede 2.000 km'yi geçmediğim için 2014 Triumph'la 4 yaz geçirdiğim halde, daha geçen hafta 10 bin km oldu
Bugüne kadar bütün motorlarımı benzer düşük kilometrelerde sattım, kaldı ki tek servis kayıtları yoktur. Türkiye'de hiç bir ustaya güvenmediğim için tüm bakımlarımı kendim yaparım.
Alıcılar da genelde makul ve mantıklı insanlar olmuş demek satarken sorunla karşılaşmadım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)