Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Balata fren ani kitleme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ekim 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 st
    Cümleten herkeze selam arkadaşlar. 3. motorum olmasına rağmen her motorumda yaşadığım bu sorun artık canıma tak etti.
    Arka fren pedalına basıyorum ilk başta boşluğu alıyorum biraz daha sıkıyorum ve tak diye bir ses gelerek arka freni kitliyor haddinden fazla fren kuvveti uyguluyor diyebilirim yavaşlama hissiyatı yok malum kış aylarına girdik yerler kuru iken o kadar sıkıntı olmuyo en kotu yanlıya yanlıya duruyorum ama şimdi işler değişti büyük risk.
    Yok mu bir çözüm ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    büyük ihtimal lastikleriniz kötü

  3. #3

    Üyelik
    02 Ekim 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 st
    Lastiklerle alakalı bir durum değil.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    fren disklerinde derin çizikler olabilir , aslında oyuk demek lazım , balata hafif frende diske oturmaz , tutmuyor diye biraz daha yüklenirsin bu sefer bir anda fren tutmaya başlar teker kitlenir..

    zincire aşırı şekilde yağ sıkıyorsan ondan da olur zira bütün motorlarımda bu sorunu yaşıyorum yazmışsın..
    umitustnn48 bunu beğendi.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    arka freniniz kampana ise kaliteli bir fren balatası alarak bu sorunu çözebilirsiniz.
    umitustnn48 bunu beğendi.

  6. #6
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Sorun nedir bilmiyorum ama normal değil.
    3 motorda da olması hiç normal değil.
    umitustnn48 bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  7. #7
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Balata fren derken, kampana frenden bahsediyorsun galiba. Balata fren diyince, disk frende de balatalar kullanılıyor ya.
    Biliyorum onu dostum.
    Hafif basarsın frene, sanki balata bir boşluk bulmuşta oraya oturmuş gibi direkt tekeri kilitler.
    Arka tekeri sök bir bak içine. Spreyle bir temizle. Kampana balataları bitmiş olabilir. bir değiştir onları. Genelde bittiğinde karşılaşılıyor.
    http://www.kalyoncumotor.com/BAJAJ-D...I,PR-4854.html

    Benim eski külüstürde yşaıyordum onu, hallettim o şekilde.
    Bu suzuki de de motoru yıkayınca oluyor. Fren daha iyi tutuyor gibi oluyor.
    Diskin gözünü seveyim.
    kdiner bunu beğendi.

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Arkayı kaydıra kaydıra durmak yerine, bir iki vitrs küçültüp, arka fren kullanmadan durmak daha mantıklı değil mi?
    Motosikleti etkili bir şekilde yavaşlatacak olan ön frendir. Arka fren "bence" motoaikleti stabilleştirme aracıdır.
    3 motosiklette de aynı sorunu yaşayınca arka frenden beklentinin yüksek olsuğunu düşündüm
    matrax33 bunu beğendi.

  9. #9
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Ben her frene basmamda oluyor. Ama balata diye birşey kalmadı kampanamın içinde. Ondan yapıyor demişti ustam.

  10. #10
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkayı kaydıra kaydıra durmak yerine, bir iki vitrs küçültüp, arka fren kullanmadan durmak daha mantıklı değil mi?
    Motosikleti etkili bir şekilde yavaşlatacak olan ön frendir. Arka fren "bence" motoaikleti stabilleştirme aracıdır.
    3 motosiklette de aynı sorunu yaşayınca arka frenden beklentinin yüksek olsuğunu düşündüm
    Doğru frenleme ön arka aynı anda olur.

  11. #11

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    öne ağırlık transferine dikkat
    fren anında bacakların ile motosikleti yeteri kadar kavrarsan
    ayak bileğinle de daha iyi dozajlama yapabilirsin

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru frenleme ön arka aynı anda olur.
    Yazımı tekrar okudum fakat söylediğiniz anlama veya tersi anlama gelen bir cümle göremedim.

  13. #13
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazımı tekrar okudum fakat söylediğiniz anlama veya tersi anlama gelen bir cümle göremedim.
    Arka fren kullanmadan durmak demişsin ya hocam onun yüzünden

  14. #14
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka fren kullanmadan durmak demişsin ya hocam onun yüzünden
    Konudaki motosikletin arka fren problemli olduğu için ve direk kilitlediği yazıldığı için öyle yazdım
    Az silindir, çok iş

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Ben çok fazla tecrübem olmamasına rağmen , 4 bin km de edindiğim tecrübe bana arka freni virajlarda motoru stabilleştirmek için , yokuş aşşağı düşük viteste inerken rolantiyi sabit tutmam için , ve ön frenle beraber kombin yaparak sert duruşlar yapmam için kullanmam gerektiğini öğretti. Bi kaç kez bende teker kilitledim , buda bana yüksek hızda ve âni frenlemelerde arka freni olabildiğince yumuşak kullanmayı öğretti aksi halde teker kilitliyor ve dengeniz bozuluyor.

  16. #16
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    bence tüm yavaşlama işini arka frenden beklediğin için kaydırıyosun. Ön frenle kombineli kullanmalısın.

  17. #17
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    arka fren kampanalı ise pedaldan itibaren hareket eden bütün parçaları yağlayın ve rahat hareketini engelleyen kasan bir yer varmı bakın iyice.. tak diye bir ses gelip birden kilitleniyorsa kasan bir yer kurtuluyordur büyük ihtimalle baskıyla kilitleniyodur.. ustalara göstersen daha iyi olur.. bir ustaya göster sor neden olduğunu bakınca nalar zaten.. yok biri anlamıyorsa bir diğerine göster bu iş doktora gitmek gibi tek doktor bulamayınca nasıl ki 2-3 doktora görünüyoruz aynen onun gibi ama 3 motorda da aynı olay nasıl oluyor? bu 3 motorun hepsi aynı markaysa o markayla ilgili sıkıntı olabilir.. yok bu motorların hepsi değişik markaysa o zaman sende sıkıntı olabilir o zaman eğitim almanızı tavsiye ederim.

    yada bunların hiç biriyle uğraşma abs li motor al

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Kampanalı motorlarda o TAK sesi pek ck zamanda duyulabılır,

    En Önemlı Ve En basit yontemı şudur,,,

    Resimde işaretledıgım yerde SOMUN vardır ve arka kampananın MAŞAYA basıtlenmesını saglar,
    Zamanla Veya MOTORCUNUN unutmsı sonucu GEVŞEYEBILIR Veya baglantısı gevser,,,

    O vıdayı SIKIN ve veya kontrol edın maşaya sabıtleyen Demır ıle somun arasındakı LASTIK CONTA erımış olabılır,
    Sabıtlenmelı Ve KONTROL EDILMELIDIR,,,

    Basit İşlemdir,,,

    Geçmiş Olsun.....

    umitustnn48 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    02 Ekim 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 st
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kampanalı motorlarda o TAK sesi pek ck zamanda duyulabılır,

    En Önemlı Ve En basit yontemı şudur,,,

    Resimde işaretledıgım yerde SOMUN vardır ve arka kampananın MAŞAYA basıtlenmesını saglar,
    Zamanla Veya MOTORCUNUN unutmsı sonucu GEVŞEYEBILIR Veya baglantısı gevser,,,

    O vıdayı SIKIN ve veya kontrol edın maşaya sabıtleyen Demır ıle somun arasındakı LASTIK CONTA erımış olabılır,
    Sabıtlenmelı Ve KONTROL EDILMELIDIR,,,

    Basit İşlemdir,,,

    Geçmiş Olsun.....

    https://i.hizliresim.com/o69LXR.jpg
    Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgi için en kısa zamanda deneyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkayı kaydıra kaydıra durmak yerine, bir iki vitrs küçültüp, arka fren kullanmadan durmak daha mantıklı değil mi?
    Motosikleti etkili bir şekilde yavaşlatacak olan ön frendir. Arka fren "bence" motoaikleti stabilleştirme aracıdır.
    3 motosiklette de aynı sorunu yaşayınca arka frenden beklentinin yüksek olsuğunu düşündüm
    Frenleme bilginiz için teşekkür ederim. Fakat sorunum frenleme eksikleri yüzünden oluşan bir sorun değil. Frenlemede arka frenin amacının ne kadar az olursa olsun bu arka frenin sorunlu kalıcağı anlamına da gelmez ben arka frenimde problem olduğunu anlatmak istedim yazımda belki yanlış anlatmıs olabilirim belkide yanlış anlama söz konusu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:35 ----------

    Dalgınlıkla yapılan bir hata diyebilirim :D :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler