Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Psikolojik sınır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    M.M - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2016
    Kaç bin km'ye kadar 600 CC ve üzeri motor alırsınız. Sizin için sınır nedir? Çoğunuz haklı olarak iyi bakıldığında çok yüksek km'lerdeki motorları alacağınızı söyleyebilirsiniz. Ama piyasada dolaşırken kendinize üst sınır olarak kaç km belirliyorsunuz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Satma planım yoksa 54 bin km.

  3. #3
    uur52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i ABS
    600 cc ve üzerine hiç yeltenmedim ama sıfırcı bir yapıya sahibim. Bütçemi ayarlayıp çoğunlukla sıfır motor aldım. Ama ikinci el aldığım zamanlarda da 10 bin km'yi hiç bi zaman geçmedim. Çünkü motosiklet kullanıcılarında anlayamadığım bir ticari yapı var. Örneğin adam sıfırı 15 bin olan motoru alıp plakasına ruhsatına masraf yapıp 3-4 bin km kullanıp 11 civarına satıyor. Haliyle alabiliyorum ama neden piyasayı düşürdüklerini (acil durumlar hariç) hiç bi zaman anlamadım. Ben satacağım zamanı kararlaştırıp 1-2 ay öncesinden ederi neyse o fiyata satılığa çıkarıyorum. Kafamda bundan aşağı vermem diye bir rakam oluşturup biraz üzerini yazıp pazarlık yok diyorum. Satmadan önce de 3-5 düşüp veriyorum. 1-2 defa kar ettiğim bile oldu 2. el motorlarımda.

    Konuyu biraz saptırdım ama yeri gelmişken yazayım dedim

  4. #4
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Bence motosiklet de önemli. Yüksek devir çeviren makinelerde bu sınır düşer ve düşük devir çeviren makinelerde yükselir.

    600cc bir racing motoru şahsen 10000 km de bile olsa almaktan çekinebilirim. Ama aynı cc bir cruiser motorda 30-40 bin km ler normal gelir.

    Tabi bu sınırlar kişiden kişiye değişeceği gibi satıcı profiline göre de değişiyor. Siz de yazmışsınız zaten de buradaki sıkıntı bu değişimin de çok fazla etkiliyor olması. Az çok belli ediyor çünkü sürücü profili durumu.

  5. #5

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    marka modele göre degisiklik gösterebilir.. suan kullandıgım 1200 gs imi 60bin km de iken aldım.. 15bin km dir de ben kullanıyorum... bu tarz motosikletlerde km den cok nasıl bakıldıgı önemlidir kanımca..

  6. #6
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Benim için geçmişi önemli. Km. yüksek bile olsa makinesi bakımlı olup, bilinçli sürücüler tarafından kullanılmışsa alırım.

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Motor cinsi ve markasına göre değişir.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    motor tipine göre ve sürücüsüne göre değişir.16 bin çeviriyor diye cihazı her ışıklarda 16k yaparsan sonuç belli zaten.r25 sürüyorum 14 çeviriyor ok çok zevkli ama her seferindede 14k de vites atmıyorum o kadar motoru zorlicak kadar zengin değilim.keşke 8 9 bin tl olsaydıda r25 mt25 sonuna kadar zevkini alsaydık her ışıklarda.zaman eldekini koruma devri malesef

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Genellikle bizde parçalar vaktinde değiştirilmez. O nedenle 60-70 bin km civarları motosikletin bakıma ihtiyacı oalbilir

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Orta ve yuksek hacimli Japon icin 50bin km alti OK. Avrupa ikinci el almazdim.

  11. #11
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    henüz öyle bir makine almaya gücüm yok ama alacak olsam kilometresine bakmam. masraflı ise motorun fiyatı da ona göre çekilir ve alınır.

  12. #12

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    Ne yazık ki ikinci el araç bakılırken ilk bakılan km oluyor. 50 bindeki otomobil düsük kmli oluyor ama 50 bindeki motosiklet bitmiş gözüyle bakıyor. Iki sene önce 2014 model xmax 250 vardı bende. Satışa çıkardım. Bir miktar nakit lazım oldu.neyse bir ybr gördüm ilanda.açıklama kısmına xmax 250 takası yazmıs. takas teklif ettim ve henüz 14 bin kmde ve çiziksiz xmax e km yüksek o kmler benim satacagım kmler dedi. Dedim yolun açık olsun.

    Birde millet 50-60 bindeki motosiklet alırken kendisininde binecegini ve km nin dahada yukselecegini hesaplayıp satarken sorun olur diye pek yanaşmıyor. Hal böyle olunca ikinci el piyasası resmen ilk kriter km oluyor. Yani adam daha satın almadan satmanın hesabını yapıyor. 20 yasındaki motosiklette adam bakimlılık ve masrafsızlik yerine düsük km arıyor. Bu nedenle bircok bakımlıve masrafsız motosikletler ilanlarda aylarca bekliyor. Turkiyede motosiklet işi gercekten zor iş. Anormal vergilerle fiyatlar tavan yaptı ciddi derecede motosiklete düsman bir kitle var. Trafikte coddi tehlikeler atlatılıyor. Yollar yapılırke motosikletler hiç hesaba katılmıyor. Birde ikinci el durumu böyle olunca motosiklet kültürü ne yazikki gelişmek yerine iyice bitiyor.

  13. #13
    M.M - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2016
    Olurmu hocam yanlışınız var. Kültür sadece bu yüzden bitmiyor. Her yıl kaç r25 satılıyor hemde bu fiyatlara rağmen. Kültürü bitiren etkenlerin en önemlisi insan faktörü. Adam kız tavlamaya motor alıyor,hava atmaya motor alıyor şimdi bu kafadaki adam ekipmanıda gösteriş için alır giyer motorlda trafikte tehlikeli işler yapar. Düşünün şimdi millet motoru hakikaten sevdiği için alsa herkes düzgünce kullansa bu ülkede km takıntısı diye birşey kalır mı? Adamın ilk kriteri km olur mu? Adam kaç km yapmış diye değil nasıl bakılmış motora ona bakar.
    mombohunter bunu beğendi.

  14. #14
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    benim için üst sınır 4-5 bin civarıdır ikinci el yüksek cc için.. ne zaman alıcı olsam 5000 diye limit koyarım sahibinden filtresine

  15. #15
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Benim için 50.000 km

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Benim için sınır yoktur geçen sene 94 binde vstrom almışlığım var ama tabi motor gerçekten çok temizdi, güzel kullanılmıştı. Görünümü 30 binlerde gibiydi

  17. #17
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yazık ki ikinci el araç bakılırken ilk bakılan km oluyor. 50 bindeki otomobil düsük kmli oluyor ama 50 bindeki motosiklet bitmiş gözüyle bakıyor. Iki sene önce 2014 model xmax 250 vardı bende. Satışa çıkardım. Bir miktar nakit lazım oldu.neyse bir ybr gördüm ilanda.açıklama kısmına xmax 250 takası yazmıs. takas teklif ettim ve henüz 14 bin kmde ve çiziksiz xmax e km yüksek o kmler benim satacagım kmler dedi. Dedim yolun açık olsun.

    Birde millet 50-60 bindeki motosiklet alırken kendisininde binecegini ve km nin dahada yukselecegini hesaplayıp satarken sorun olur diye pek yanaşmıyor. Hal böyle olunca ikinci el piyasası resmen ilk kriter km oluyor. Yani adam daha satın almadan satmanın hesabını yapıyor. 20 yasındaki motosiklette adam bakimlılık ve masrafsızlik yerine düsük km arıyor. Bu nedenle bircok bakımlıve masrafsız motosikletler ilanlarda aylarca bekliyor. Turkiyede motosiklet işi gercekten zor iş. Anormal vergilerle fiyatlar tavan yaptı ciddi derecede motosiklete düsman bir kitle var. Trafikte coddi tehlikeler atlatılıyor. Yollar yapılırke motosikletler hiç hesaba katılmıyor. Birde ikinci el durumu böyle olunca motosiklet kültürü ne yazikki gelişmek yerine iyice bitiyor.
    evet haklısınız, halkın mallığından aşırı bezdim. edilen sohbetler bile ne kadar kıt zekalı olduklarını belli ediyor insanların.

    km konusunda evet sınır tanımam tabi almadan önce motora iyice bakmak yada baktırmak lazım. mesela cbr 900rr alacak arkadaş kilometresine mi bakacak yoksa şanzımana falan mı bakacak?

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    SS motoru hiçbir kilometrede ikinci el almam. Cruiser motorlar ise 50 bin km'de bile alınabilir ama ben yine de almam. Benim sınırım en fazla 5000 km olabilir o da kullanıcısı titizse. Aslında önemli olan motorun kilometresi değil, kimden alındığıdır.

  19. #19
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    20bin km psiko sinir

  20. #20
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Benim için ideal,max.sinir;

    Tek silindir,150cc´ye kadar.50-60bin km.
    Tek silindir,250cc´ye kadar.70-100bin km.
    Tek silindir,650cc(Seyahat,Endurosu)130-160bin km.
    Çift silindir 250-500cc arasi.90-120bin km.
    Dört silindir 600cc ve uzeri.120-150bin km.
    Scooter,cc ayirmadan bakimli max.60-80bin km

    Min.sınır ise,verilen km degerlerinin yarisidir.

    *Japon grubu
    **Bakimlari duzenli yapilmiş.
    ***Fiyati şişirilmemiş.
    ****Scooter,japon,taiwan,italyan grubu

    Not;Scooter´ler vitesli modeller gibi,yapisi geregi,devirli ve aşiri sıkıştırılmaya musait olmadigi için,km siniri,düşuk hacim ve yuksek hacim olarak ayrilmamiştir.
    pea bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)