Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

hız limitleri ile alakalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    hep derlerya hız limitleri hayatımızı koruma amaçlıdır - doğrudur, kesinlikle katılıyorum bu fikre, fakat aşağıdaki örnek ile uygulamada bir çok şeyde olduğu gibi hata yaptığımızı ve derhal düzeltmemiz gerektiğini göstereyim dedim..

    mantık hatası yaptıysam uyarın lütfen..


    • bölünmüş yollarda 14 metrelik bir tır'in hız limiti 85'dir - cezaya girmeyen son hızı 93'tür.
    • motosikletin limiti 90 km/s, cezasız limit 99'dur..

    her iki aracın cezaya girmeden limiti zorladığını varsayarsak, motosikletin tırın arka hizasından ön hizasına gelmesi 7 saniye kadar bir süre alır! takip mesafesini, sollama sonrası arkadan gelen araca bırakmamız gereken mesafeyi hiç hesaba katmıyorum..

    hepbirlite sayıyoruz: 88 - 89 - 88 - 89 - 88 - 89 - 88 etti 7 saniye..


    Hesaplamak gerekirse:

    - tır 14 metre
    hızı 93 km/s - 26 metre/saniyede

    - motosiklet 2 metre
    hızı 99 km/s - 28 metre/saniyede,

    saniyede iki metre kat edecek hız ile solluyoruz tır'i..


    asil bomba:

    kurallara uygun sollama süresinin tamamı ise 53,5 saniye sürecektir..

    - takip mesafesi
    hızımız 93
    gerekli mesafe: hızımız / 2 = 46,5 metre

    - tır uzunluğu 14 metre

    - sollama sonrası tır'in önüne geçmeden önce bırakmamız gereken mesafe:
    tırın hızı 93 = 46,5 metre

    46,5 + 46,5 +14 metre = 107 metre
    107 metre / 2 metre/saniyede = 53,5 saniye

    şimdi bu durumda biri bana motosiklet hız limitleri hayatımızı koruma amaçlı olduğunu anlatsın.. ))
    abeciMotoru, braveguy ve Ocanner35 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hardy1234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2017
    Aslında Almanya'daki sistem Türkiyedeki bazı otoyollara gelse süper olur düzlük bir yolda örneğin Ankara-Eskişehir herkes sol şeritten bir 30 40 km tapa gaz gidebilsin cezasız böylece hız yapmak isteyen sadece belirli yolda yapar apaçilik yapmazlar

  3. #3
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Hee dedim ve kaldım.

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yaptığın hesap bölünmüş yollarda bir tehlike teşkil etmez.
    Geliş gidiş yollarda ise sollamasa hız sınırı olmaz.
    Bir an önce geçişi tamamlanan gerekir.
    Bu nedenle hızını yükseltip geçişini tamamlar ve sonra sınırlamaya uygun devam edersin.

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Çok kafa yormuşsun ama neyi ispatladın şimdi?

  6. #6
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptığın hesap bölünmüş yollarda bir tehlike teşkil etmez.
    Geliş gidiş yollarda ise sollamasa hız sınırı olmaz.
    Bir an önce geçişi tamamlanan gerekir.
    Bu nedenle hızını yükseltip geçişini tamamlar ve sonra sınırlamaya uygun devam edersin.
    tabi canım hiç tehlike teşkil eder mi hiç, zaten sol her zaman boş olur canın ne zaman isterse sola çıkabilirsin, çıktıktan sonra da rahat rahat, arkanda hiç kimsenin olmayacağını bilmenin rahatlığıyla ister 53 ister 153 snde sollar geçersin hiç sorun yok. şahsen ben ikna oldum.

  7. #7
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Hesaplamayı görünce beynim yandı hocam boşverin 3-5 hesaplamayı vitesi düşürün uzayın, tırların yanından hızlı geçmek lazım rüzgarı terletir adamı
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Hız sınırı varda o hızlarda giden tırda yok otomobilde. Motosiklette !!

    Boşverin açın gazı geçin gidin...
    bursalıali ve ..YaNKee.. bunu beğendiler.

  9. #9
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptığın hesap bölünmüş yollarda bir tehlike teşkil etmez.
    Geliş gidiş yollarda ise sollamasa hız sınırı olmaz.
    Bir an önce geçişi tamamlanan gerekir.
    Bu nedenle hızını yükseltip geçişini tamamlar ve sonra sınırlamaya uygun devam edersin.
    uygulamasi anlattigin sekilde zaten, fakat..

    anlatmaya calistigim, %30 hiz limitini asma durumunda 427 TL kitleniyor ya, hani radar okudu maalesef birsey yapamayiz diyor yasayi uygulayanlar..
    kuralsa kural eyvallah, fakat bu hesaplamaya ne derler acaba? kurallara göre sollama yapmaya kalktigimizda kendiimzi nasil bir tehlikeye attigimizi anca motor üstünde oturmus birileri bilebilir.

    videolar görüyoruz emniyetten, sonunda ne güzel mesaj veriyorlar "hiz limitlerine uysalardi bu kazalar olmazdi" .. maalesef bu kadar kolay degil, kurallar, limitler gercekci olmali, teoride..

    - la motorlara ne limiti yazacaaaz
    + bilmem ki la, gicik oluyom zati onnara
    - he la aynen
    + otomobil kadar yazma, gicik olsunlar -eheheherehehe-
    - -ehehrehehehrehe- he la yazim mi 80?
    + kaymona kac yazdin 85
    - yaz 90 motora, sollarken ter döksünler -ehehereereee-
    + la abi alem adamsin ha -öhehehrehere-

    .. gibi olmamali, uygulamada benim hayatimi koruyacak sekilde olmali.
    bursalıali bunu beğendi.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  10. #10
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Kesinlikle haklısınız, bu yadsınamaz.
    Ama bu ülkede bu kadar detaycı olmak sizi cidden mutsuz eder. Herşeyin altında düşünülmüşlük aranmıyor buralarda.

    Israrcı olursanız; "take it or leave it" durumları çokca yaşar, zamanında buralarda kaçabilirseniz kaçar, kaçamazsanız hayatınız boyunca pişman olursunuz.
    O zaman neymiş? : "Run Forest Run!!!" (eğer hala gençseniz)
    braveguy bunu beğendi.

  11. #11
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    Hiz limitleri; guvenlik, yolculuk suresi, yakit sarfiyati gibi degiskenlerin tümü degerlendirilerek belirleniyor.

    taglis bunu beğendi.

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sollama anında hız limiti uygulanmaz...
    O kadar hesap yapmana gerek yoktu..
    artemis99 ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    Tırı sollarken radara düşme olasıligı nedir. Piyango bileti almak gibi birşeydir.

    Motosikletin geçiş üstünlügü olmasi gerekir. Başka türlü bu ülkede motosiklet kullanmak tehlikelidir.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Otobanda, çevre yolları, ana yollar da hız limitine uymak ölümcül bizim ülkemizde. Laf söylemek isteyen var ise gelsin Ankara'ya benim dediğim saatte çevreyoluna çıkacak sonra kameranın kaydettiği trajedileri hep birlikte izleriz.

  15. #15
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    şehirler arası yola çıkınca bunları düşünüp hesaplayan yoktur açıkcası.. tırla beraber yürümek isteyen motorcununda olacağını sanmıyorum. eğer ceza yazılırsada geçiş esnasında artık onada kısmet diyip devam edeceksin Genelleme yapacak olursak arabada motorda uymuyor zaten o limitlere bende caravella var 140hp her ankara-istanbul gidişimde ceza gelir ama emin olun tek uymayan ben değilim o anda benimle beraber sol şeriti kullanan herkes 180-200km ile yapıştırıp gidiyor yani.. aynı yolda yüksek cc motor kullansam yine son limitlerde giderim sanırım.. ben 200 ile giderken yanımdan geçen 1-2 motorcuda olduğuna göre demekki motorcularda o yola çıkınca hesap kitap yok bam bam bam yapıp gidiyor..

  16. #16

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Hız limitleri onun için değil, kaç metrede fren yapıp durabileceğinle ilgilidir. Aynı hızla giden 2 araçtan frene basınca önce duran motosiklet değil TIR olur, o yüzden hız sınırı da daha düşüktür.

  17. #17

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Şehir
    İzmir
    Zamanında yönetmelik hazırlarken motosiklet deyince kafalarında ne canlandığını merak ediyorum gercekten

  18. #18
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Ocanner35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanında yönetmelik hazırlarken motosiklet deyince kafalarında ne canlandığını merak ediyorum gercekten
    Muhtemelen şeytan işi bu. İki tekerli, durmaz etmez diye düşünmüşlerdir.

  19. #19

    Üyelik
    14 Temmuz 2017
    Saatte 93 km ile giden aracı, sizin de ıspatladığınız gibi 98 ile giderek sollayamazsınız. Kurallara uyma açısından hızınızı yükseltmeniz de söz konusu olmadığına göre hızınızı 93'e düşürüp aracın peşi sıra gitmekten başka çareniz yok. Bir saatlik sürüş başına 2.6 dakikanızı mecburen feda edeceksiniz

    Ayrıca, hız sınırları ve takip mesafeleri rastgele belirlenmez. Büyük oranda araçların frenleme mesafeleri göz önüne alınarak belirlenir. Sürücünün, önündeki engeli gördükten sonra frene basması arasında geçen süre de bu frenleme mesafesine dahil edilir. Yaklaşık 0.7 saniye kabul ediliyordu bu süre yanlış hatırlamıyorsam.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    Alıntı bindiregandi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiz limitleri; guvenlik, yolculuk suresi, yakit sarfiyati gibi degiskenlerin tümü degerlendirilerek belirleniyor.

    http://ars.els-cdn.com/content/image...59-gr1_lrg.jpg
    "Cephesi rüzgara doğru tutulan kontrplak bir levhanın sürüklenme sabiti 1,0 dir. Motosiklet ve üzerindeki sürücüsünün çeşitli kombinasyonlarının sürüklenme sabiti bu kadar kötü değildir, sadece dozer taşıyan 18 tekerlekli bir treylerinki ile eşittir, yani yaklaşık 0,75…"
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3714720


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)