Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Neden yüksek cc alınır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Size daha dün yaşadığım olayı anlatayım.
    Ağrı'nın Tutak ve Hamur ilçeleri arası 30-35 kmlik bol virajlı bir yolu var
    Tendürek kapalı olduğundan mecburen oradan gidiyorum.
    Hamur'dan çıktım hızım yaklaşık 100 km/h civarı
    Altında renault fluence olan damla gözlük takmış 20 li yaşlarda soytarının biri kıçımın dibine kadar girdi.
    yol o kadar virajlı ki arka tekeriniz virajdan çıkmadan ön tekeriniz diğer viraja giriyor.
    üçüncü virajı döndümdüzlükte beni geçsin diye 50 km/h a kadar düşürdüm hızımı
    Lavuk beni geçti geçmesine de ilk düzlükte bi uzadı gitti.
    bir sonraki viraja yattım tam dönüyorum virajı virajın ortasında 40 km/h la gidiyor
    fren tutsam uçurumdan uçacam biliyorsunuz sürmeyi bilmediklerinden dönerken karşı şeride kadar dalıyorlar
    şanslıydım karşıdan araç gelmiyordu gazı açıp solundan sıyırıp geçtim.
    bi sonraki virajda yine kıçıma girdi aynadan salağı kontrol etmekten motoru güvenli süremiyorum
    virajdan çıkar çıkmaz açtım gazı uzadım. en az 500 metre farkı attım ondan sonra tekrar hızımı 90 km/h a sabitledim
    virajlı yolu geçtikten sonra tekrar düz yolda asılıp kıçımın dibine girdi.
    basıp gitsin diye tekrar DUBLE yolda 50 km/h a kadar düşürdüm hızımı bu sefer geçip gitmedi.
    bende asıldın bastım gittim şehir içine girince ışıklarda durup yanıma geldi el kol hareketi yaptı yeşil yanınca motor stop etmiş gibi yapıp gitmesini bekledim.
    biraz ileri gidip durdu bende baktım kurtuluş yok aradım 155 i patnos çıkışında yakalattım soytarıyı yanından geçip gittim
    oxus ve mombohunter bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motosikleti ulaşım değil, zevk aracı olarak kullananlar için düşük hacim çok saçma. 250cc motosikleti sadece yeni öğrenenler kullanıyor Amerika'da. Hatta gördüğüm çoğu insan 500cc ve yukarısı ile başlıyor. Ben 600cc cruiser ile başlamıştım, 1-2 sene sonra da yükselttim, çünkü otoyolda yavaş kalıyor, titriyor vs. Geçen grup sürüşüne biri KTM 390RC ile gelmiş, grup lideri "Napcaz ya" falan diyordu. Virajlarda hızlıydı ama düzlerde yetişemiyordu haliyle. Düşük hacimli motosiklet herhalde anca arazide zevkli olur. Ama hesaplı ulaşım için tercih ediliyorsa o başka tabi.

  3. #43
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti ulaşım değil, zevk aracı olarak kullananlar için düşük hacim çok saçma. 250cc motosikleti sadece yeni öğrenenler kullanıyor Amerika'da. Hatta gördüğüm çoğu insan 500cc ve yukarısı ile başlıyor. Ben 600cc cruiser ile başlamıştım, 1-2 sene sonra da yükselttim, çünkü otoyolda yavaş kalıyor, titriyor vs. Geçen grup sürüşüne biri KTM 390RC ile gelmiş, grup lideri "Napcaz ya" falan diyordu. Virajlarda hızlıydı ama düzlerde yetişemiyordu haliyle. Düşük hacimli motosiklet herhalde anca arazide zevkli olur. Ama hesaplı ulaşım için tercih ediliyorsa o başka tabi.

    Amerika, Hindistan veya Çin'de farklı olabilir ama Türkiye'de 2016 yılında satılan motosikletlerin %90'inin 250cc ve altı, %7 250-600cc ve %3 600cc ve üstü olduğuna dair bir video vardı. Rakamlarda hatam varsa lütfen düzeltin.
    Aç tokun halinden anlarmı hiç? [ironi]
    %3 hakli olarak keyfine hızlı gitmek istiyor, %90 zaten zar zor almış g*t kadar motoru, nasıl anlasin?
    emremm bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    Alıntı TUTITO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aç tokun halinden anlarmı hiç? [ironi]
    %3 hakli olarak keyfine hızlı gitmek istiyor, %90 zaten zar zor almış g*t kadar motoru, nasıl anlasin?
    duygularıma tercüman olan yorum iste bu

  5. #45
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 250cc ile 120 ile stabil gidebiliyorum uzun yolda.Tabi gazı açınca vuuvv diye uçmuyorum ama 90'la da yol bitirmiyorum.Zaten her yer artık kamera dolu hız limitini anca paran varsa aşıyorsun.Tabi bunu araba olayı gibi düşünmek lazım.Broadwayde 120 ile gidiyor Passat'da ama kimse Broadway'i tercih etmez.



    Abi her şeyin aynıysa nasıl 1 saat erken ulaştın?Demek ki aynı değilmiş her şey.
    her şeyi aynı değil aslında, şöyle düşünelim; herhangi bir sebep yüzünden yavaşladın, örneğin kırmızı ışık, belki kamyon yüzünden sollayamadın veya yol çalışması var ve yavaşladın; bir kaç saniye önce bulunduğun 100 - 120 km hıza ulaşman yine bir kaç saniye sürüyor. yüksek cc de bu tür kayıpları bertaraf etmek düşük cc lere göre çok daha çabuk oluyor. toplam 7-8 saatlik bir yolda, kayıpları daha çabuk telafi ettiğin saniyelrerin toplamı sana yaklaşık bir saat avantaj sağlaması çok mümkün. ayrıca virajları daha yüksek süratle alabiiyor ve yokuşlarda yaklaşık 2 katı tork sayesinde stabil hızında devam edebiliyorsun
    motörcü bunu beğendi.

  6. #46
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Zorla 4 silindire geçirtceksiniz beni.



    Ben hergün keyfi veya işim olması nedeniyle 50 km yol yapıyorum. Büyük cc olsa yakıt olarak bütçemi biraz yorar. Makineyi almak sorun değil bir şekilde alınır ama yakıtıydı işletme maliyetiydi derken fiyat/performans oranı çok düşüyor. Kendimi biraz enayi gibi hissediyorum. ��

    Küçük cc makineler de otobanda veya şehir içindeki ara hızlanmalarda yetersiz kalıyor. Şimdilik r25 yetiyor ama bi ninja300 falan olsa tam tadında olurdu ne öldürür ne güldürür tarzda.

    Genel olarak "Tamamen bütçe meselesi ve keyif" ile ilgili bir konu diyebilirim.

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı TUTITO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amerika, Hindistan veya Çin'de farklı olabilir ama Türkiye'de 2016 yılında satılan motosikletlerin %90'inin 250cc ve altı, %7 250-600cc ve %3 600cc ve üstü olduğuna dair bir video vardı. Rakamlarda hatam varsa lütfen düzeltin.
    Aç tokun halinden anlarmı hiç? [ironi]
    %3 hakli olarak keyfine hızlı gitmek istiyor, %90 zaten zar zor almış g*t kadar motoru, nasıl anlasin?
    Anlıyorum. Ben de netleştirmek için yazmıştım.

    Aslında motosiklet ucuz bir hobi ama ülkemiz malesef hiç iyi bir yöne gitmiyor. TL değersizleşiyor, vergiler artıyor, alım gücü azalıyor, satışlar düşüyor, kar edemeyen distribütörler birim motosikletten elde ettikleri kârı arttırma yoluna gitmek zorunda kalıyorlar, ve bunların tümü ikinci ele yansıyor.

    Amerika'daki alım gücü bir yana ikinci el motosiklet piyasası cok ucuz. Yüksek hacimli bir cruiser bakıyorum ve 1800cc Honda Vtx'ler $3500-$4500 arasi geziyor. Bazı eyaletlerde ikinci elde alım satım vergisi yok, olanlarda da yüzde 7 var.

    Malesef iyi olunca tümden iyi, kötü olunca da tümden kötü oluyor.

  8. #48

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Sorunun cevabı sanki şeyy.
    İktisatta değer teorisi gibi birşey herhalde..

  9. #49
    Zato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    xvs 650 dragstar
    Altındaki aletin senin isteklerine yanıt verme süresini mumkun oldugunca kısaltmak, yokuşlarda bunalmamak, dusuk devir yuksek vites salınabilmak icin.

  10. #50
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlıyorum. Ben de netleştirmek için yazmıştım.

    Aslında motosiklet ucuz bir hobi ama ülkemiz malesef hiç iyi bir yöne gitmiyor. TL değersizleşiyor, vergiler artıyor, alım gücü azalıyor, satışlar düşüyor, kar edemeyen distribütörler birim motosikletten elde ettikleri kârı arttırma yoluna gitmek zorunda kalıyorlar, ve bunların tümü ikinci ele yansıyor.

    Amerika'daki alım gücü bir yana ikinci el motosiklet piyasası cok ucuz. Yüksek hacimli bir cruiser bakıyorum ve 1800cc Honda Vtx'ler $3500-$4500 arasi geziyor. Bazı eyaletlerde ikinci elde alım satım vergisi yok, olanlarda da yüzde 7 var.

    Malesef iyi olunca tümden iyi, kötü olunca da tümden kötü oluyor.
    Geçenlerde bi forumda Amerika'dan bi adamın 500 dolara kız gibi Indian aldığını görünce 1 saat gözlerim dolu gezdim.Türkiye'de 5-6 tane var minimum 50.000 TL.

  11. #51

    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul güngören
    Motosikleti
    honda cb650f
    Geçen sene inazuma ile Antalya'ya gidip geldim dinlenmem bir gün sürdü busene nc 750x ile Kahramanmaraş'a gittim daha uzun yol olmasına rağmen hiç yorulmadım

  12. #52
    Erky Perky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Şehir
    Orgrimmar
    Motosikleti
    Mekgineer's Chopper
    Yüksek cc gereksiz değildir. Enduro, chopper vs. tarz motorları için gerekli olan bir şey bile olabilir hatta. Fakat şehir içinde R1, 1000rr falan kullanmak gereksizdir. Tipi güzel, sesi güzel vs. diye gereksiz şeylere para baymayalım, zenginlikten ölen bir ülke değiliz bildiğim kadarıyla. Herkes ihtiyacı olan motoru, ihtiyaç süresi boyunca düzgün bir şekilde kullanırsa daha iyi olur kanaatindeyim. Maalesef motosiklet lüks bir hobi ülkemizde..

  13. #53
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Babamla bursa yaptık döndük günübirlik.Rüzgar rahatsız etmiş goldwing bakalım diyo :D
    Genel olarak konfor bence sebep

  14. #54
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Bursa-İzmir yolunu her hafta kullanıyorum. Bu yolda CBF150 ile de gittim. NC750s ile de.

    CBF en fazla 100-110 bandında gidebiliyor.
    Ama bu yolda bu hız bandında gidilemiyor.
    Çünkü sağ şerit ağır vasıta ağırlıklı ve onların ortalaması 80-90.
    Bu sefer sürekli sağ-sol-sağ gir çık yapmaya başlıyorsun. Gerekli yerde ağır vasıta dan çabuk kaçamıyorsun.
    Bu sefer işin tadı kaçmaya başlıyor.

    Ama NC ile 130-140 bandında sürekli sol şeritten güvenli bir şekilde gidebiliyorsum.
    SS makine olmadığı için hiçbir zibidi beni sıkıştırmıyor.

    Bu yolda yan rüzgar da çok oluyor.
    NC cüsseli olduğu için CBF rüzgardan da etkilenmiyor.

    Yani duble yollarda yüksek CC naked veya touring ve hatta cruiser candır.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #55
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Sanıyorum 50 yıl sonra aynı başlıklar açılacak bu konu tartışmaya açık bile değil bence ozaman büyük illerde herkes bisiklete binsin araç yoğunluğu yok çarşı pazar yakın hem daha çevreci ozaman bu daha mantıklı. Bunuda geçtim 100cc bile yeterli vergi yok, yasal limitleri geçemiyor, uzun yola gidiyor yani 150 bile çok bence.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  16. #56
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Herkesin kendi zevkine veya bütçesine göre seçim yapması normal bir durum.. yani bana niye gelipte ybr yi neden aldın diye soran olmadı yıllarca.. şimdide 650F neden aldın ki diyende olmamalı.. şuan hız yapmak istiyorum ondan aldım.. eskiden kuryelik yapıyordum ybr ye biniyorudum.. herkesin bir açıklaması vardır.. ben 4 silindir aldım sesi hoşuma gidiyor diye.. açıklama çok yani bu zevk meselesi..

    hız yapacak yermi var diyenler oluyo bazen düşük cc kullananlardan onlarada şunu söyleyim, altında makina olanlar 1 lambadan diğer lambaya kadar zaten düşük cc nin son hızını yine yapıyor merak etmeyin onuda yani yapmak istersen 0-100 zaten 4 sn daha ne olsun lambadan lambaya zaten 200-300 metre genelde..

    birde bende makina var ama en fazla 90 yaparım muhabbetini yapanlara gülüyorum ss motoru kullananları görüyorum birçok kişi kask bile takmıyor suratını gösterecek diye.. bazen kendimi kasklıyım diye uzaylı gibi hissediyorum.. yani bırakın bu forumda kurallara uyma hikayesini.. 400cc üstü herkes makinasını hızlı kullanmak için alır.. parçası daha kaliteli diye yüksek cc motor alanı hayatımda ne gördüm ne duydum..

    yazılanlara bakınca herkes trafik polisi gibi kuralcı ama yollara çıkınca kurallara uyanı göremiyoruz nedense
    Kızıl pars bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600
    100 120 arasında otobanda kulagımda kulaklık cok guzel uzun yol yapıyorum otobanda ama tabı canım ıstedıgı zamanda gazı verınce gıdıyorum 120 gecmeyınce 1 depola 300 km gordum ben bıle sasırdım =)

  18. #58
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozellikle sehirlerarasi yolculuklarda yuksek cc farkini gosterir misal 800km yolculugun var surekli 90 100le gidersen sıkılırsın yol bitmez sahsen ben boyle dusunuyorum sıkıcı geliyor o yuzden motorun biraz guclu olmasini tercih ederim
    800 km mi
    Hocam ben 100 KM gidemiyorum YBR 125 ESD olsun CBF 150 olsun hemen bunalıyorum

  19. #59
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    2 tip motorcu vardır.
    Motora iş için binen.
    Motora Keyif için binen.
    İş için binenler ile keyif için binenleri karıştırmayalım.

    Adamın biri ekonomik olsun, ayağımı yoldan kessin, dolmuş-otobüse para vermeyeyim, işe gidip geleyim ,trafiğe takılmıyayım derse, azamı 250cc yeter ve artar bile.

    Adamın biri keyif için binecek ise, istediğini alır. keyif onun değil mi?
    zevkler ve renkler tartışılmaz.

  20. #60
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Pek çok sebebi olabilir ama ben kendi sebeplerimi yazayım;

    1. Pek çok güvenlik donanımı küçük cc'lerde opsiyonel olarak bile yok. (Örnek ABS)

    2. İstanbul'da şehir içi kavramı 100 km kadar uzayabilir ve bu durumda bakım aralıkları önem arzeder.
    Hergün motor kullandığımdan haftada ortalama 750, ayda 3000 km yapıyorum.

    3. İstanbul'da yaşayan ve TEM'i, bağlantı yollarını, 2. köprüyü vs kullanan bir insan,
    trafik olmayan bir saate denk gelirse ortalama 120 ile gidebilmelidir, yoksa hem kendisine hem de çevresine tehlike oluşturur.
    İster araba olsun, ister motor, isterse minibüs farketmez.
    Bu hıza 250 cc de çıkabilir ama sınırlarını zorlayarak çıkar ve güvensiz hissettirir, titrer, 250 cc'den beklenen yakıt ekonomisi kaybolur vs.


    Özetle Yüksek CC almak için herkesin sebepleri vardır ama herkesin sebebi hız değil.
    Hamdım, piştim, hala hamım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)