Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Neden yüksek cc alınır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Arkadaşlar 150cc bir motorsiklet ile bile yasal sınırları aşacak hızlara ulaşıyoruz. Peki yüksek cc alan örneğin 600 rr alan kişi 90 km hızı geçmeden kullanabilen varmı?!! Yani ben genelde 90 ve 100 km arası gidiyorum hiç benim ile birlikte gidebilen yüksek cc motorsiklet görmedim yanımdan geçerken görüyorum bidahada görmüyorum.
    Ekipman tartışması yapıyoruz ama bir türlü güvenli sürüş yapmıyoruz.
    Soru: Yüksek cc motorsikletler ne kadar günlük yaşamımızda gerekli?. Yasalar mı yoksa ney?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotoRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    -YOK-
    Yasalara uyulacak olsa emin olun arabalar en fazla tofaş motorlar ise cg olurdu.

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Dostum neden alınır sana taze bir örnek ile söyleyeyim.

    Dün İzmir'den Aydın'a geliyorum. Orta şeritte 90-100-110 sabit seyir ediyorum.
    Lavuğun biri geldi kıçıma kadar girdi, bi baktım sol boşken sağdan sollamaya kalkıyor. Salak salak hareketler arkamda.
    Gazı açtığım gibi uzadım, sonra sağ şeride geçtim epey sonra, bu lavuk geçip gidince ortaya geçip yine sakin sakin sürüşümü yaptım.

    Ufak cc ile kaçmak zor oluyor. Yüksek CC kullanmak yüksek hız yapmak değil yani.
    Haa 600rr, 1000rr gibi makinaları alıp 90'la geziyorum diyen arkadaş varsa bi tuhaf bulurum. 90-100'le gitmez onlar genelde.
    espresso ve eru_can bunu beğendiler.

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..
    Gazı açtığım gibi uzadım, sonra sağ şeride geçtim epey sonra, bu lavuk geçip gidince ortaya geçip yine sakin sakin sürüşümü yaptım.
    Ben de emniyet şeridine girip, fren yapıyorum. Lavuk geçiyor.
    YBR ile bu kadar oluyor.
    tommygun, yürekçe, fatih.met ve 9 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    Ozellikle sehirlerarasi yolculuklarda yuksek cc farkini gosterir misal 800km yolculugun var surekli 90 100le gidersen sıkılırsın yol bitmez sahsen ben boyle dusunuyorum sıkıcı geliyor o yuzden motorun biraz guclu olmasini tercih ederim
    eru_can bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Otoyollarda güvenlik, hız sınırları dahilinde giderken elin ayağın uyuşmaması, kolay hızlanma, daha geniş bakım aralıkları, yüksek denge.
    frankestayn1, oxus, eru_can ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Şehirler arası min. 300cc şart. 250cc bile yoruyor.
    frankestayn1 ve oxus bunu beğendiler.

  8. #8
    oxus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    BMW F 650 - Yuki Scrambler - Kymco Downtown
    güvende hissetmek çok önemli değil mi? etrafımı trafik çomarları sarınca bir an önce kurtulmak istiyorum sonra normal hıza geri dönüyorum, ayrıca hedeflediğim lokasyona daha çabuk ulaşıyorum.yüksek cc nin pek işe yaramadığı şehir içinde de 125 cc olan diğer motorumu kullanıyorum.
    ayrıca düşük cc ile yasal hız sınırlarına ulaşmak ve bu hızları sabit tutabilmek yüksek cc lerde olduğu kadar olası değil. örneğin 250 cc ile istanbul - Antalya arası gittim, aynı yolu 650 cc ile de yaptım. her ikisinde de 100-110 km ile yol aldım. mola sürelerim de aynıydı, buna rağmen 1 saat civarında daha erken ulaştım.
    espresso ve eru_can bunu beğendiler.

  9. #9
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Ben 250cc ile 120 ile stabil gidebiliyorum uzun yolda.Tabi gazı açınca vuuvv diye uçmuyorum ama 90'la da yol bitirmiyorum.Zaten her yer artık kamera dolu hız limitini anca paran varsa aşıyorsun.Tabi bunu araba olayı gibi düşünmek lazım.Broadwayde 120 ile gidiyor Passat'da ama kimse Broadway'i tercih etmez.

    Alıntı oxus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güvende hissetmek çok önemli değil mi? etrafımı trafik çomarları sarınca bir an önce kurtulmak istiyorum sonra normal hıza geri dönüyorum, ayrıca hedeflediğim lokasyona daha çabuk ulaşıyorum.yüksek cc nin pek işe yaramadığı şehir içinde de 125 cc olan diğer motorumu kullanıyorum.
    ayrıca düşük cc ile yasal hız sınırlarına ulaşmak ve bu hızları sabit tutabilmek yüksek cc lerde olduğu kadar olası değil. örneğin 250 cc ile istanbul - Antalya arası gittim, aynı yolu 650 cc ile de yaptım. her ikisinde de 100-110 km ile yol aldım. mola sürelerim de aynıydı, buna rağmen 1 saat civarında daha erken ulaştım.
    Abi her şeyin aynıysa nasıl 1 saat erken ulaştın?Demek ki aynı değilmiş her şey.
    frankestayn1 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Sesi gidişi çok güzel zevkli alet

  11. #11
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Benimde geçen haftaya kadar bir inazuma bir daystar ve bir crypton vardı ama bu 250 işi beni çok yordu, uzun yolda kamyon otobüsler bile 120 yapmaya başladı, trafik kuralı falan hikaye, bırakın arabacıları yüksek CC li şerefsizler bile küçük görüp tehlike yaratıyorlar, o yüzden 250 li leri sattım bir günde ikisini birden şimdi 600 CC suzuki aldım dünya varmış, şehir içindede crypton devam.
    motörcü bunu beğendi.

  12. #12
    Grumpy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Bır tek ben mı boyle dusunuyorum bılmıyorum ama elınızdekı neyınıze yetmıyorda fazlasını ıstıyorsunuz, elınızdekı ıhtıyaclarınıza yetıyor ıste fazlasını napacaksınız seklınde konusan ya da dusunen ınsanların akıl saglıgından suphe edıyorum. Neden? Cunku bu kelımeyı kullanan adam 3310 dıye bır telefon varken ıphone 5/6/7 ve muadılı telefon kullanıyor. Şahinde arabayken passata bınıyor, yetmez gıbı yenı kasasını, dolusunu almaya calısıyor. Ornekler uzar gıder, hatta aynı kategorıde 125cc çinli de var, japonda. Ikısıde 125cc ıkısıde motosıklet neden japon alıyoz kı?

    Ozet: Elınızdekı yetıyorken neden daha guclusu/ıyısı/yenısı dıye soranların akıl saglıgından suphelenıyorum.

  13. #13
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Yanılmıyorsam rahmetli Barkın abi bir yerde söylemişti:
    "Markalar düşük cc ye iyi lastik bile takmıyor. Her türlü masraftan kısıyorlar. Daha iyi viraj yapabilmek için daha iyi süspansiyonlar da, risk anında daha iyi frenler de yüksek cc motorlarda var" diye.
    oxus bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Burada bizim iki yüzlülüğümüz söz konusu.
    Hız bir tutkudur, tamam. Tutku olmasa dağcılık, paraşütle atlama vb risk içeren hiç bir spor var olmazdı.
    Ama bizim konuya yaklaşımımız kendiyle çelişiyor.
    Misal biri konu açsa "Ben kask takmıyorum yea, bence gereksiz." dese o adamı imece usulü döveriz. Her gelen bir laf sokmadan bırakmaz.
    Ona karşın trafikte 140 basan adama o kadar sert yaklaşmıyoruz. Ki 10 motorcudan 9 tanesinin boşluk bulduğunda hız sınırlamalarını es geçtiğini biliyoruz.
    Erhan Tosun ve motörcü bunu beğendiler.

  15. #15
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    İster 100 cc ye bin ister 1000 cc ye herşey bilekte bitiyor. Yolun tadını çıkarmak isteyen 90-100 km hızlarda gidiyor. Ama özellikle uzun yola çıkan biri devamlı bu süratlarda gidemez. Yol artık bitsin diye basar.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Anlayamazsınız...

  17. #17
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İster 100 cc ye bin ister 1000 cc ye herşey bilekte bitiyor. Yolun tadını çıkarmak isteyen 90-100 km hızlarda gidiyor. Ama özellikle uzun yola çıkan biri devamlı bu süratlarda gidemez. Yol artık bitsin diye basar.
    O adam uzun yola yanlış çıkıyodur.Yoksa uçakla gidip gelsin aynı şey.

    It's all about the journey,not the destination.

  18. #18
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O adam uzun yola yanlış çıkıyodur.Yoksa uçakla gidip gelsin aynı şey.

    It's all about the journey,not the destination.
    300 km hız ile gidenler için söylemiyorum. Zaten bu hızlara ulaşacak yol gemlik altınova arası ücretli otobanda var. Adam uzun yola çıkıp 90-100 arası nereye kadar gidecek. 130-140 km hızlarda yollarda gitmesi gerekli. Normal şehirler arası yollarda bile binek araçlar 110-120 km hızın altına düşmüyor
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  19. #19
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Hem düşük hem yüksek cc kullanan biri olarak, yuksek cc nin verdiği denge,güç,hızlanma,güven hissi düşük cc ile kiyaslanamaz benim için. R25 den sonra st675 geçtiğimde hissettiğim şeyler bunlardı. Eğer hayat beni mecbur etmezse bir daha küçük cc ye gecmek istemem. Aksine simdi speed triple yani 1050cc olan versiyonu düşünüyorum. İlk fırsatta 1050cc ye geçmek için bekliyorum.

    Kendi tecrübelerime dayanarak soyliyim,kucuk cc ve buyuk cc arasında dağlar kadar fark var. Binerek,yaşayarak yazıyorum.

  20. #20
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Büyük motor sahibi olmak şartlarınız elveriyorsa tabii ki iyidir.Türkiye'nin ekonomik şartlarında en iyi seçenek 250cc.dir. Vergisi, işletme masrafları yolda güvenli bir şekilde sürüş yapmaya uygunluğu tamamen yeterlidir. "Büyük motor sayesinde uzar kurtulurum" mantığı ise geçerli değil. Öyle manyaklar çıkıyor ki 600 lük motorla kaçamazsınız. Böyle bir olaya tanık oldum. Sanıyorum CBF600'dü; taciz etmek için sıfır tampon gelen otomobilden kaçamıyordu. İkisi tam gaz uzayıp gitmişti. Bayramda İzmir'den Edremit üzerinden İstanbula geldim. 250cc motorla bile hız sınırlamalarından gına geldi. Hız sınırı ise 50 km/h. Radar uyarıları ve sık sık hız sınırlamaları nedeniyle güzel asfaltına rağmen yol çekilmez oluyor. Hız sınırlaması tanımam diyenlere sözüm yok. Fakat mevcut şartlarda 250cc iyidir. 250cc ile 6. seneye girdim. Tabii ki büyük motor kullanmak isterim. Fakat 250cc. motorların bile fiyatı 20 bin TL yi geçmişken aklını başına devşirmek en iyisi.
    emremm bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)