Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

çıkışa bakmak mı, önüne bakmam mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Arkadaşlar viraja girerken önümüze bakmak yerine çıkışa kitlenmek, viraj içindeki çukur vs. gibi çeşitli tehlikeleri gözden kaçırma riskini artırmıyor mu?

    Bu problemi viraja yavaş girip motora binmekten alınan zevki sıfırlamadan çözebilir miyiz yoksa motor, yolda zevk alınarak binilmek istenildiğinde, virajda çıkışa kitkenme zorunluluğundan dolayı tehlikeli bir alete dönüşmek zorunda mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Vatandaşın biri 2010 senesinde şunu paylaşmış.ne kadar doğru üstadlar yazar birazdan. Viraja güzel giriyorumda kendimi ifade edemiyorum.

    Arkadaşlar, bir ayrıntıyı düzeltmek gerek. Viraj dönerken virajın çıkışına bakmamalıyız. Kafamızı virajın çıkışına doğru çevirmeliyiz. Yani, gözümüz, her zamanki gibi önümüze bakar olmalı. Bu otomatik hareketi yaratan, kafanın hareketi, gözlerin değil.

    Gözlerin viraj çıkışına bakması neredeyse imkansız ve çok tehlikeli. Uzunca bir dağ yolu virajını dönerken, birden asfaltta bir delik olabilir. Kenarda arıza yapıp kalmış bir araba olabilir. Karşıdan hatalı sollayıp gelen bir araç olabilir. Her şey olabilir. Bu gibi durumlarda, zamanında refleks gösterebilmek için, tehlikeyi önceden görmek gerekiyor.

    Doğru olan sıralama şu olmalı: Yavaşlanır, gerekirse vites düşürülür. Viraj taranır. Bir tehlike olup olmadığına bakılır. Kafa, virajın çıkışına doğru çevrilir. Motor yatırılır. Göz motorun önüne bakar. Sabit bir gazla viraj geçilir. Çıkışa doğru motor doğrultulur ve gaz açılır.

    Bu sıralamayı katıldığım Vespa Academy ve Rahmi Barutçu eğitimlerinde öğrendim. Kendi pratiklerimle de, en güvenli yolun bu yol olduğunu gördüm.

  3. #3

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vatandaşın biri 2010 senesinde şunu paylaşmış.ne kadar doğru üstadlar yazar birazdan. Viraja güzel giriyorumda kendimi ifade edemiyorum.

    Arkadaşlar, bir ayrıntıyı düzeltmek gerek. Viraj dönerken virajın çıkışına bakmamalıyız. Kafamızı virajın çıkışına doğru çevirmeliyiz. Yani, gözümüz, her zamanki gibi önümüze bakar olmalı. Bu otomatik hareketi yaratan, kafanın hareketi, gözlerin değil.

    Gözlerin viraj çıkışına bakması neredeyse imkansız ve çok tehlikeli. Uzunca bir dağ yolu virajını dönerken, birden asfaltta bir delik olabilir. Kenarda arıza yapıp kalmış bir araba olabilir. Karşıdan hatalı sollayıp gelen bir araç olabilir. Her şey olabilir. Bu gibi durumlarda, zamanında refleks gösterebilmek için, tehlikeyi önceden görmek gerekiyor.

    Doğru olan sıralama şu olmalı: Yavaşlanır, gerekirse vites düşürülür. Viraj taranır. Bir tehlike olup olmadığına bakılır. Kafa, virajın çıkışına doğru çevrilir. Motor yatırılır. Göz motorun önüne bakar. Sabit bir gazla viraj geçilir. Çıkışa doğru motor doğrultulur ve gaz açılır.

    Bu sıralamayı katıldığım Vespa Academy ve Rahmi Barutçu eğitimlerinde öğrendim. Kendi pratiklerimle de, en güvenli yolun bu yol olduğunu gördüm.
    Gözler motorun önüne bakar. Yani diyorsunuz ki "motosiklet baktığınız değil kafanızı çevirdiğiniz yöne gider"...

    Gerçekten bana ilginç geldi. Elbette yolu taramak ara ara önüne bakmak gerekiyor ki bir zaman sonra zaten bu otomatikleşiyor ancak benim bildiğim "baktığın yere gidersin" idi. Tabiki başımızıda çevirebildiğimiz kadar çeviriyoruz gideceğimiz yöne.

    Ama bunu bir deneyeceğim.

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gözler motorun önüne bakar. Yani diyorsunuz ki "motosiklet baktığınız değil kafanızı çevirdiğiniz yöne gider"...

    Gerçekten bana ilginç geldi. Elbette yolu taramak ara ara önüne bakmak gerekiyor ki bir zaman sonra zaten bu otomatikleşiyor ancak benim bildiğim "baktığın yere gidersin" idi. Tabiki başımızıda çevirebildiğimiz kadar çeviriyoruz gideceğimiz yöne.

    Ama bunu bir deneyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------



    Gözler motorun önüne bakar. Yani diyorsunuz ki "motosiklet baktığınız değil kafanızı çevirdiğiniz yöne gider"...

    Gerçekten bana ilginç geldi. Elbette yolu taramak ara ara önüne bakmak gerekiyor ki bir zaman sonra zaten bu otomatikleşiyor ancak benim bildiğim "baktığın yere gidersin" idi. Tabiki başımızıda çevirebildiğimiz kadar çeviriyoruz gideceğimiz yöne.

    Ama bunu bir deneyeceğim.
    Hatta bilimsel olarak da şöyle anlatılmış buyrun bakınız.
    http://www.motosiklet.net/forum/suru...ciklamasi.html

  5. #5
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Çıkışa bakmak en doğrusu, ne demişler nereye bakarsan motor oraya gider. Viraj çıkışı yerine başka yerlere gitmek var Allah korusun

  6. #6

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta bilimsel olarak da şöyle anlatılmış buyrun bakınız.
    http://www.motosiklet.net/forum/suru...ciklamasi.html
    Yanlış anlamayın cevabınız doğru veya yanlış demiyorum. Verdiğiniz linkteki konuyu biliyorum. Yalnız başımızı motor yatıkken düzleştirmek yani daha dik konuma getirmek "dengenin sağlanması" için geçerli. Yani düşüyoruz algısı ve bağlı düşme algılamasını engellemek için. Yoksa başımızı dikleştirmek gittiğimiz yöne doğrultu vermek için değil.

    Başımızın konumu dengeyle ilgili ancak gideceğimiz yön bakışımızla ilgili diye biliyorum. Ama elbette bu fikrinizi denemeden hatalı diyemiyorum belkide dediğiniz gibi bir etkide olabilir.

    Ben ne yapıyorum; linkteki konumu aldıktan sonra kısa kısa önüme bakıyor olsamda ana bakışım virajın giderek açılan içi ve çıkışı arasında giderek hat izliyor şekilde.

    Bakınız aten verdiğiniz linkin ilk cümlesinde de;

    "Hepimizin otomatik olarak bu soruya vereceği cevap “Nereye bakarsan oraya gidersin” olacaktır. Tamam cevap budur da, bu iş nasıl oluyorda oluyordur şimdi size bunu anlatmaya çalışayım."

    ...diyor. Yani baktığın yere gidersini kabul ediyor ama bilimsel açıklamasını yapıyor.

    Yani "nereye bakarsan oraya gidersin" doğru. Başımızıda gideceğimiz yöne çevireceğiz buda doğru. Ama gözler motorun önüne yere bakarsak baş virajın çıkışını gösterir konumda doğru mu? bundan emin değilim.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  7. #7

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamayın cevabınız doğru veya yanlış demiyorum. Verdiğiniz linkteki konuyu biliyorum. Yalnız başımızı motor yatıkken düzleştirmek yani daha dik konuma getirmek "dengenin sağlanması" için geçerli. Yani düşüyoruz algısı ve bağlı düşme algılamasını engellemek için. Yoksa başımızı dikleştirmek gittiğimiz yöne doğrultu vermek için değil.

    Başımızın konumu dengeyle ilgili ancak gideceğimiz yön bakışımızla ilgili diye biliyorum. Ama elbette bu fikrinizi denemeden hatalı diyemiyorum belkide dediğiniz gibi bir etkide olabilir.

    Ben ne yapıyorum; linkteki konumu aldıktan sonra kısa kısa önüme bakıyor olsamda ana bakışım virajın giderek açılan içi ve çıkışı arasında giderek hat izliyor şekilde.

    Bakınız aten verdiğiniz linkin ilk cümlesinde de;

    "Hepimizin otomatik olarak bu soruya vereceği cevap “Nereye bakarsan oraya gidersin” olacaktır. Tamam cevap budur da, bu iş nasıl oluyorda oluyordur şimdi size bunu anlatmaya çalışayım."

    ...diyor. Yani baktığın yere gidersini kabul ediyor ama bilimsel açıklamasını yapıyor.

    Yani "nereye bakarsan oraya gidersin" doğru. Başımızıda gideceğimiz yöne çevireceğiz buda doğru. Ama gözler motorun önüne yere bakarsak baş virajın çıkışını gösterir konumda doğru mu? bundan emin değilim.
    Aslında basit bir kural ama ecnebilerin dediği şu locked in syndrome olayı devreye giriyor sanırım.

  8. #8

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Ben bir ayda kendi çapımda bir sistem buldum, benim motor zaten yatmıyor ama alabildiğim kadarıyla dikkatli alıyorum virajı. Arazide sürüş yaparken sürekli motorun önüne bakardım, böyle de keyif alamamaya başladım. Sonra videolardan vs, önüme değilde, önemli noktalara bakıp(mesela büyük bir taş ya da çukur) etrafı taramam gerektiğini taa ki başka bir önemli nokta bulduktan sonra eskisini hafızaya atmam gerektiğini öğrendim. Kademe kademe yani. Son iki haftadır bu tekniği deniyordum, yavaştan oturmaya başladı.(2haftada da olsa). Yani gözlerim 50 metre ilerisine bakıyor fakat bu sırada 15 metre ileride büyük bir taş olduğunu, 35.metrede de çukur olduğunu biliyorum, yola hiç bakmadan 15metre civarında taşı solluyorum, 35.metrede de çukurun varlığını bildiğimden vites düşürüp torku arttırıyorum.

    Aynı taktiği virajlarda da denedim, oluyor. Şöyle bir bakıyorum, hafızaya atıyorum ve gördüklerime göre giriş/kesme/çıkış noktası belirliyorum, çukurlara vs takılmıyorum bu sayede. Fakat çok yoruluyor hem gözler hem beyin.

  9. #9

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Ama soruyu soran arkadaş için atlamadan yazayım;

    Güvenle durabileceğin mesafe kadar önüne bak ama bu bilgiyi her an güncelle. Yolu ve yol yüzeyini sürekli tara. Gözler virajın çıkında sabit olmasın. Örneğin %60 virajın içine çıkışına bakıyorsan (bakış yüksek olacak) kalan %40 la sürekli gözler tarama yaparak bilgi toplayacak.

    Yani sabit bakış yok, sürekli değişen bakış var. Yol kenarlarına sadece kedi köpek yaya vb görmek için "periferik bakışla" bak.

    Ancak ne yaparsan yap başın dik olsun. (Çenende veya burnunda 3. bir göz varmış gibi gideceğin yöne çevrili olsun). Yere paralel veya alçak bakış yapma.

    Ama gözler hep hareketli fıldır fıldır olacak
    Graywolf bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    15 Mart 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CG 125, Honda NT 700
    Viraja yaklaşırken arkanızda size yakın bir araç yoksa çene viraj çıkışını gösterirken göz viraj çıkışı ve motosikletin önü arasında sürekli tarama yapar. Göz hiç bir zaman 2 saniyeden fazla herhangi bir yere sabitlenmemelidir.
    Motosikletle her durumda 360 derece çevre taraması yapılmalıdır. Tarama 4 saniyeyi aşmayacak şekilde sürekli devam etmelidir. Bunu başlangıçta bilinçli olarak yapmak bir hayli zordur. Bunu otomatik hale getirdikten sonra motosikletten daha çok zevk alacaksınız. Dolayısıyla viraj çıkışına dahil gözlerimizi iki saniyeden fazla biryerlere kilitlersek 360 derece bilgi alma işini başaramayız. Şayet viraja girmeden önce arkanızda size yakın herhangi bir araç olmadığından eminseniz 360 derece tarama işini motosikletin önü ile viraj çıkışı arasına indirgeyebilirsiniz. Virajda çenenizi çıkışa çevirmeden gözlerinizle gideceğiniz yere bakmanız durumunda bu taramayı yapamayacağınız aşikardır.

  11. #11
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bakışı düşürmek diye bir kavram var.
    Başınızın belasıdır.
    Sanırım Zaferce'nin konularında vardır bir okuyun.
    Bazı şeyler kafanızda netleşecektir.
    Bulamazsanız sonra anlatmaya çalışırım.
    Şu an vakit sorunum var.

  12. #12
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Virajın çıkışına bak ama oraya tüm dikkatini verme.Bir çukuru yada taşı görmek için illa gözlerinle tam üstüne bakman gerekmiyor.Motosikletin tam önüne bakmak virajın çıkışına bakmaktan daha tehlikeli bence.COQ hocamın dediği gibi bakış düşünce kaza nerdeyse kaçınılmaz oluyor.

  13. #13
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Arkadaşlar, bir ayrıntıyı düzeltmek gerek. Viraj dönerken virajın çıkışına bakmamalıyız. Kafamızı virajın çıkışına doğru çevirmeliyiz. Yani, gözümüz, her zamanki gibi önümüze bakar olmalı. Bu otomatik hareketi yaratan, kafanın hareketi, gözlerin değil.

    Kafayı çevirelim de gözler kapalı olsa da döneriz bi şekilde ;)
    zekeriyaimam ve otopsici bunu beğendiler.

  14. #14
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    çıkışa kafayı çevir , önünü tara .
    -Black- bunu beğendi.

  15. #15
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Gideceğin yere bakmak, sadece viraj da değil, öncesinde de gerekli olduğundan, zaten yaklaşırken virajıda taramış olursun.

  16. #16
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar viraja girerken önümüze bakmak yerine çıkışa kitlenmek, viraj içindeki çukur vs. gibi çeşitli tehlikeleri gözden kaçırma riskini artırmıyor mu?

    Bu problemi viraja yavaş girip motora binmekten alınan zevki sıfırlamadan çözebilir miyiz yoksa motor, yolda zevk alınarak binilmek istenildiğinde, virajda çıkışa kitkenme zorunluluğundan dolayı tehlikeli bir alete dönüşmek zorunda mı?
    insan gözü saniyede kaç kare görüyordu hatırlamıyorum ama diyebileceğim şey şu; emin ol her yere bakmak için zamanın fazlasıyla var zaten. hız sınırına yakın süratlerde boşuna endişe etme derim çünkü zaten her yere bakman gerek.

    bilemiyorum bazıları yarış pistindeymiş gibi virajı sınır hızlarda dönmeye çalışıyor eğer sende öyle yapacaksan o zaman sıkıntı büyük. bilmediğin yollarda yavaş gidip 2 çıkışa 1 önüne bakmak suretiyle devam et ki önünde taş maş varsa göresin ve çıkışıda görki viraj yumuşuyormu keskinleşiyormu anla.

    ama dediğim gibi zaten sınır hızda viraj dönüyor isen ileride viraj keskinleştiğinde düşeceksin çünkü sınır hızda maximum yatırmış olacaksın ve o pozisyonda frene basamazsın ve hız kesemezsin.

    bildiğin yollarda da yeni sürprizler çıkabilir dikkat et.
    overrider bunu beğendi.

  17. #17
    yasoyaso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2015
    Motosikleti
    Crf250L
    Ben kafayı viraj çıkışına çevirip göz ucumlada yolda cukur vs denk gelmiyim diye bakıyorum sonuçta yarış pistinde sürmüyoruz neyin denk geliceği belli değil
    -Black- bunu beğendi.

  18. #18
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı overrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar viraja girerken önümüze bakmak yerine çıkışa kitlenmek, viraj içindeki çukur vs. gibi çeşitli tehlikeleri gözden kaçırma riskini artırmıyor mu?

    Bu problemi viraja yavaş girip motora binmekten alınan zevki sıfırlamadan çözebilir miyiz yoksa motor, yolda zevk alınarak binilmek istenildiğinde, virajda çıkışa kitkenme zorunluluğundan dolayı tehlikeli bir alete dönüşmek zorunda mı?
    "Hocam bakış deyip geçiyoruz ama Yol eğitimlerinde bakış iki çeşittir. Bir çenemizin gösterdiği nokta. Buna merkezi bakış deniyor. Merkezi bakış, genelde gözlerimizin de baktığı yer olur. Ama bir de çevresel bakış vardır. Çenemizin gösterdiği yerden farklı olarak yan taraflardaki görüşümüz. Bazen çene limit noktasına bakarken göz ucunu yarım saniye indirip yolun neresinde olduğumuzu kontrol ederiz buna da çevresel bakış diyorlar. Sol virajda çenemiz limit noktasını gösterirken gözlerimiz de genellikle oraya doğru yönlenmiş oluyor. Ama motorun şeritteki konumunu ayarlamak için çevresel bakışı kullanıyoruz ve kenar şerit çizgisine veya mıcırın başladığı noktaya göre motorun bastığı yeri kontrol ediyoruz. Çevresel bakışla motorun konumunu kontrol ederken asla çenemizi limit noktasından ayırmıyoruz ve kontrollerimizi anlık olarak yapıp gözlerimizi tekrar limit noktasına geri taşıyoruz."

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...sorunlari.html
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  19. #19
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Her ikisine de bakmak lazım

  20. #20
    hardy1234 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2017
    Aslında teknik bilgi verilebilir ancak asıl cevabın içinizde saklı olduğunu düşünüyorum doğru bildiğiniz ve doğruluğunu teyit ettiğiniz şeyi yapın benim tavsiyem budur.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler