Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

çıkışa bakmak mı, önüne bakmam mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Viraja girerken virajın içine, virajdan çıkarken de virajın çıkışa bakmalıyız. Yani hep 2 saniye sonra olacağımız bölgeye bakmalıyız. Böylece bir çukur gördüğümüzde tepki vermek için yeterli süremiz olur. Eğer ileriye değil de hemen önümüze bakarsak zaten gördüğümüz çukurdan kaçacak fırsatımız olmaz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vatandaşın biri 2010 senesinde şunu paylaşmış.ne kadar doğru üstadlar yazar birazdan. Viraja güzel giriyorumda kendimi ifade edemiyorum.

    Arkadaşlar, bir ayrıntıyı düzeltmek gerek. Viraj dönerken virajın çıkışına bakmamalıyız. Kafamızı virajın çıkışına doğru çevirmeliyiz. Yani, gözümüz, her zamanki gibi önümüze bakar olmalı. Bu otomatik hareketi yaratan, kafanın hareketi, gözlerin değil.

    Gözlerin viraj çıkışına bakması neredeyse imkansız ve çok tehlikeli. Uzunca bir dağ yolu virajını dönerken, birden asfaltta bir delik olabilir. Kenarda arıza yapıp kalmış bir araba olabilir. Karşıdan hatalı sollayıp gelen bir araç olabilir. Her şey olabilir. Bu gibi durumlarda, zamanında refleks gösterebilmek için, tehlikeyi önceden görmek gerekiyor.

    Doğru olan sıralama şu olmalı: Yavaşlanır, gerekirse vites düşürülür. Viraj taranır. Bir tehlike olup olmadığına bakılır. Kafa, virajın çıkışına doğru çevrilir. Motor yatırılır. Göz motorun önüne bakar. Sabit bir gazla viraj geçilir. Çıkışa doğru motor doğrultulur ve gaz açılır.

    Bu sıralamayı katıldığım Vespa Academy ve Rahmi Barutçu eğitimlerinde öğrendim. Kendi pratiklerimle de, en güvenli yolun bu yol olduğunu gördüm.
    ben de size katılıyorum. uzun soluklu virajlarda çıkışa bakmak hele tr de büyük risk! ne önümüzdeki hendeği ne kuralsız sürücüleri göremiyoruz. doğrumu bilmem ama ben böyle yapıyorum.
    overrider bunu beğendi.

  3. #23
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vatandaşın biri 2010 senesinde şunu paylaşmış.ne kadar doğru üstadlar yazar birazdan. Viraja güzel giriyorumda kendimi ifade edemiyorum.

    Arkadaşlar, bir ayrıntıyı düzeltmek gerek. Viraj dönerken virajın çıkışına bakmamalıyız. Kafamızı virajın çıkışına doğru çevirmeliyiz. Yani, gözümüz, her zamanki gibi önümüze bakar olmalı. Bu otomatik hareketi yaratan, kafanın hareketi, gözlerin değil.

    Gözlerin viraj çıkışına bakması neredeyse imkansız ve çok tehlikeli. Uzunca bir dağ yolu virajını dönerken, birden asfaltta bir delik olabilir. Kenarda arıza yapıp kalmış bir araba olabilir. Karşıdan hatalı sollayıp gelen bir araç olabilir. Her şey olabilir. Bu gibi durumlarda, zamanında refleks gösterebilmek için, tehlikeyi önceden görmek gerekiyor.

    Doğru olan sıralama şu olmalı: Yavaşlanır, gerekirse vites düşürülür. Viraj taranır. Bir tehlike olup olmadığına bakılır. Kafa, virajın çıkışına doğru çevrilir. Motor yatırılır. Göz motorun önüne bakar. Sabit bir gazla viraj geçilir. Çıkışa doğru motor doğrultulur ve gaz açılır.

    Bu sıralamayı katıldığım Vespa Academy ve Rahmi Barutçu eğitimlerinde öğrendim. Kendi pratiklerimle de, en güvenli yolun bu yol olduğunu gördüm.
    sen tekerde dönmüyomuydun olm virajları, ne çıkışa bakması

  4. #24
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girerken virajın içine, virajdan çıkarken de virajın çıkışa bakmalıyız. Yani hep 2 saniye sonra olacağımız bölgeye bakmalıyız. Böylece bir çukur gördüğümüzde tepki vermek için yeterli süremiz olur. Eğer ileriye değil de hemen önümüze bakarsak zaten gördüğümüz çukurdan kaçacak fırsatımız olmaz.
    bana en mantıklı bu geldi.

  5. #25

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girerken virajın içine, virajdan çıkarken de virajın çıkışa bakmalıyız. Yani hep 2 saniye sonra olacağımız bölgeye bakmalıyız. Böylece bir çukur gördüğümüzde tepki vermek için yeterli süremiz olur. Eğer ileriye değil de hemen önümüze bakarsak zaten gördüğümüz çukurdan kaçacak fırsatımız olmaz.
    Barkın abi de buna benzer birşey söylemişti viraj videosunda bu iyi bir taktik bence de

  6. #26

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen tekerde dönmüyomuydun olm virajları, ne çıkışa bakması
    Yok beee sm olsa denerdim de cb mt crf ile o performansı yakalayamıyorum.
    Bırak virajı da sen sisli havada teker yapsana bi. Efsane oluyor.

  7. #27

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Viraja girerken yavaşlarsak, motordan alınan zevk sıfırlanır mı, ben de bu noktaya takıldım. Sen güvenli bir şekilde virajı almaya bak, adrenalin çok iyi bir şey değil.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  8. #28
    owlam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara-Elazığ
    Motosikleti
    Virago 535
    YouTube da dönüşlerin kutsal kitabı diye aratırsanız 1 buçuk saatlik sadece virajlar için hazırlanmış video yu izleyebilirsiniz. Aklınızda ki tüm soruların cevabını da alırsınız. Bakış açısı, viraja girme açısı,gaz nasıl verilir vs vs hepsini detaylı ve bilimsel olarak açıklıyor.

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sorunun 2 cevabı var...

    Viraja yavaş giriyorsanız ister önünüze bakın, ister çıkışa, ister saate, ister yolun kenarından geçenlere... Sonuçta ciddi sorun olma ihtimali düşük.

    Ama viraja hızlı giriyorsanız, yola güvenip önünüze değil yolun çıkışına bakmak durumundasınız. Eğer yol sorunlu veya şüpheliyse orada viraja hızlı girmeyeceksiniz.

    Zaten yüksek hızda viraj alırken birden yolda bir problem olduğunu farketseniz n'apacaksınız ki? Ortalama insan tepkisi çeyrek saniye. Yani 100km hızla viraj alırken sorunu farkedip fren sıkmaya başlamadan 7 metre gitmiş olacaksınız.

    Sonuç belli. Hızınız yüksekse gözünüz de kafanız da virajın çıkışında olmalı.

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja girerken yavaşlarsak, motordan alınan zevk sıfırlanır mı, ben de bu noktaya takıldım. Sen güvenli bir şekilde virajı almaya bak, adrenalin çok iyi bir şey değil.
    Viraja girerken yavaşlanır zaten. Hatta gidonu tam kırmadan önce yavaşlamanın bitmiş olması lazım. Yattıktan sonrası gaz kontrolü, belki stabilite için hafif arka fren.
    overrider bunu beğendi.

  10. #30
    owlam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara-Elazığ
    Motosikleti
    Virago 535
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun 2 cevabı var...
    Viraja yavaş giriyorsanız ister önünüze bakın, ister çıkışa, ister saate, ister yolun kenarından geçenlere... Sonuçta ciddi sorun olma ihtimali düşük.

    Ama viraja hızlı giriyorsanız, yola güvenip önünüze değil yolun çıkışına bakmak durumundasınız. Eğer yol sorunlu veya şüpheliyse orada viraja hızlı girmeyeceksiniz.


    Viraja girerken yavaşlanır zaten. Hatta gidonu tam kırmadan önce yavaşlamanın bitmiş olması lazım. Yattıktan sonrası gaz kontrolü, belki stabilite için hafif arka fren.
    Hocam viraj içerisinde kesinlikle fren yapılmaz fren yaptığın anda motorun denge noktası değişir ve motor dikleşir. Aynı şekilde gaz da kesilmez ya sabit tutacaksın yada düzgün bir şekilde açacaksın.

  11. #31
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Gözünü açık tut her yere bak.

  12. #32
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı owlam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam viraj içerisinde kesinlikle fren yapılmaz fren yaptığın anda motorun denge noktası değişir ve motor dikleşir. Aynı şekilde gaz da kesilmez ya sabit tutacaksın yada düzgün bir şekilde açacaksın.
    Virajda kesinlikle fren yapılmaz diye bir şey yok, gerektiğinde abartmamak şartıyla fren yapılır. Fakat kesinlikle durmak için değil.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #33

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    Adana
    Alıntı owlam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam viraj içerisinde kesinlikle fren yapılmaz fren yaptığın anda motorun denge noktası değişir ve motor dikleşir. Aynı şekilde gaz da kesilmez ya sabit tutacaksın yada düzgün bir şekilde açacaksın.
    Gazi kesmeniz gerektigini soylememis zaten. Stabilite icin gaz kontrolunden bahsetmis.
    Ayrica arka fren degil, on fren motoru diklestirir. Bu nedenle virajlarda arka fren kontrollu bir sekilde kullanilir.

  14. #34
    owlam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara-Elazığ
    Motosikleti
    Virago 535
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajda kesinlikle fren yapılmaz diye bir şey yok, gerektiğinde abartmamak şartıyla fren yapılır. Fakat kesinlikle durmak için değil.
    Eğitim iniz nerde aldığınızı çok merek ettim doğrusu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    Alıntı PiedPiper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazi kesmeniz gerektigini soylememis zaten. Stabilite icin gaz kontrolunden bahsetmis.
    Ayrica arka fren degil, on fren motoru diklestirir. Bu nedenle virajlarda arka fren kontrollu bir sekilde kullanilir.
    Gaz kesmeyi ek bilgi olarak ben söyledim. Ön frene gidon düz konumda değilse zaten basmamak lazım hele virajda. Size arka frene basıla bilir diyen eğitimciyi çok merak ediyorum. Burda mesele şehir içinde 20-30 la giderken yaptığın yok öne bak yok fren yap meselesi değil o hızda zaten istediğini yap bişey olmaz. 80-90 la keskin viraja girdiğin de arka frene dokununca ne oluyor onun cevabını da siz verin lütfen.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı owlam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam viraj içerisinde kesinlikle fren yapılmaz fren yaptığın anda motorun denge noktası değişir ve motor dikleşir. Aynı şekilde gaz da kesilmez ya sabit tutacaksın yada düzgün bir şekilde açacaksın.
    Temel eğitimde bazen öyle söylüyorlar ama tam doğru değil aslında. Evet, viraj ortasında zart diye frene asılınmaz, ama freni yatış sonrasına esnetmenin bazı avantajları mevcut.

    Bahsettiğim fren tekniği "trail braking" diye geçiyor, eğer araştırmak isterseniz. Rastgele bilinçsizce uygulanabilecek bir teknik de değil zaten. Belki de o yüzden temel eğitimde bahsetmiyorlar.

  16. #36
    owlam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara-Elazığ
    Motosikleti
    Virago 535
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temel eğitimde bazen öyle söylüyorlar ama tam doğru değil aslında. Evet, viraj ortasında zart diye frene asılınmaz, ama freni yatış sonrasına esnetmenin bazı avantajları mevcut.

    Bahsettiğim fren tekniği "trail braking" diye geçiyor, eğer araştırmak isterseniz. Rastgele bilinçsizce uygulanabilecek bir teknik de değil zaten. Belki de o yüzden temel eğitimde bahsetmiyorlar.
    Bahsettiğiniz durum viraj için de fren yapmak değil zaten. Viraj öncesi yapılan freni viraja taşımak ve frenş viraja girdikten sonra bırakmak. Dediğiniz gibi temel rastgele kullanmayı bırakın normal kullanıcıların yapmasına gerek olmayan çünkü kötü sonuçlar doğura bilecek bi sistem. Pist yarışların da freni daha geç yapıp viraj içine taşıyarak rakipleri geçme mantığı daha çok.
    Ama kesinlikle viraja girdikten sonra tek hakimiyet unsuru gazdır. Ön fren arka fren yapılmaz. Bunlar temel eğitim konusu değil zaten ileri sürüş konusu.
    Altın elbiseli adam mın da video su var bu dokuna da ama çok daha detaylı viraj da fren yapınca lastiklerin girdiği şekilde amortisör lerin konumuna kadar video lu incelemesi dönüşlerin kutsal kitabı videosun da var.kesinlikle izleyin

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı owlam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz durum viraj için de fren yapmak değil zaten. Viraj öncesi yapılan freni viraja taşımak ve frenş viraja girdikten sonra bırakmak. Dediğiniz gibi temel rastgele kullanmayı bırakın normal kullanıcıların yapmasına gerek olmayan çünkü kötü sonuçlar doğura bilecek bi sistem. Pist yarışların da freni daha geç yapıp viraj içine taşıyarak rakipleri geçme mantığı daha çok.
    Ama kesinlikle viraja girdikten sonra tek hakimiyet unsuru gazdır. Ön fren arka fren yapılmaz. Bunlar temel eğitim konusu değil zaten ileri sürüş konusu.
    Altın elbiseli adam mın da video su var bu dokuna da ama çok daha detaylı viraj da fren yapınca lastiklerin girdiği şekilde amortisör lerin konumuna kadar video lu incelemesi dönüşlerin kutsal kitabı videosun da var.kesinlikle izleyin
    Hayır, sadece trail braking değil. Bunun dışında:

    1. Eğer virajda çok hız taşıyorsanız süspansiyonu çok rahatsız etmeden arka frenle hız kesebilirsiniz.

    2. Yarışlarda yüksek hacimli motosikletler viraj çıkışına doğru gazla birlikte arka freni de kullanıyorlar, önü boşaltmamak için. Bu durumda arka fren yavaşlama için değil, dönüş ve ivmelenme esnasında ön tekerin çekişini korumak için süspansiyona yardımcı olarak kullanılıyormuş. İlk başta bahsettiğim "stabilite için fren" buydu.

    Video tavsiyesi için teşekkürler. Eminim faydalıdır

  18. #38
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    @hasmet;

    "gazla birlikte arka freni de kullanıyorlar,"
    "ön tekerin çekişini korumak için"

    Hocam bu yarışan motorlar 2x2 mi? Önde çekiyor mu?
    Benim kafa almadı bu işi.
    Nasıl oluyor da oluyor?
    Açıklaması belki çok uzundur, yapmayabilirsiniz.

  19. #39
    owlam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara-Elazığ
    Motosikleti
    Virago 535
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, sadece trail braking değil. Bunun dışında:

    1. Eğer virajda çok hız taşıyorsanız süspansiyonu çok rahatsız etmeden arka frenle hız kesebilirsiniz.

    2. Yarışlarda yüksek hacimli motosikletler viraj çıkışına doğru gazla birlikte arka freni de kullanıyorlar, önü boşaltmamak için. Bu durumda arka fren yavaşlama için değil, dönüş ve ivmelenme esnasında ön tekerin çekişini korumak için süspansiyona yardımcı olarak kullanılıyormuş. İlk başta bahsettiğim "stabilite için fren" buydu.

    Video tavsiyesi için teşekkürler. Eminim faydalıdır
    Dediğiniz gibi birisi viraja frenle girmek diğeri de viraj çıkışı milisaniyelik frene dokunma virajın orta yerinde fren yapma değil 👍

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hasmet;

    "gazla birlikte arka freni de kullanıyorlar,"
    "ön tekerin çekişini korumak için"

    Hocam bu yarışan motorlar 2x2 mi? Önde çekiyor mu?
    Benim kafa almadı bu işi.
    Nasıl oluyor da oluyor?
    Açıklaması belki çok uzundur, yapmayabilirsiniz.
    Arka frenle birlikte ağırlık merkezini önden arkaya alıyorsun hocam ama bu viraj çıkışı için ve arkadaşın bahsettiği şeyler pistte yarışırken yapılan şeyler. Şahsen ben denemem sana tavsiyem sen de deneme

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hasmet;

    "gazla birlikte arka freni de kullanıyorlar,"
    "ön tekerin çekişini korumak için"

    Hocam bu yarışan motorlar 2x2 mi? Önde çekiyor mu?
    Benim kafa almadı bu işi.
    Nasıl oluyor da oluyor?
    Açıklaması belki çok uzundur, yapmayabilirsiniz.
    İngilizce bayağı kaynak var. Google da "rear brake cornering" yazarsanız çıkar.

    Alıntı owlam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frenle birlikte ağırlık merkezini önden arkaya alıyorsun hocam ama bu viraj çıkışı için ve arkadaşın bahsettiği şeyler pistte yarışırken yapılan şeyler.
    Tam tersi, ağırlığı öne kaydırmak için.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler