Kullandığın motorun limitlerini bilirsen ve de periyodik bakımlarına uyarsan Çin malı motorla da büyük sıkıntılar yaşayacağınızı düşünmüyorum. Benim motor da Çin malı ve 2000 km.de bir bakımı var. Servis her ne kadar değişmesi gereken parçalar için "sağlam" dese de ısrarla yağ filtresi, buji, yakıt filtresi, hava filtresi vs değiştirttim. Motorumun bir Bmw, bir Honda olmadığının bilincindeyim ama motoruna bakmazsan en kalitelisini de alsan 1 senede hurdaya çıkartırsın. Ben ilk motor olarak sıfır aldım. Bu motoru alana kadar 2. el 2 senelik Japon almaya niyetlenmiştim ama denk geldiğim ilanlardaki gördüğüm tüm japonlar patatese bağlamıştı. Bütçe darlığından sıfır Çinli aldım, şu an motorla 700 km yol geldiğim Bodrum'dan yazıyorum, iyi ki almışım bu motoru. Bütçesi dar olan ne yapsın? Binmesin mi motora?
bu mantıkla bugun yamaha yeni fiyatları acıkladı yaa 23400 tl r25 hayırlı ugurlu olsun.şimdi birileri %20 vs dıyecek ama orda ithalata geldı o vergı yanı adamlar devletın getırdıgı vergıyı kar paylarından fedakarlık etmeden dırek ekledıler.onlarda kendı paylarından bıraz vazgecıp orantılı yansıtsa idi bu kadar olmazdı tabi alan var adam neden karından vazgeçsin bakın dominar 400 nasıl fıyat indirdi.çünkü o paranın hakkı değil o motor
2 araba 1 motosiklet garaji dolduruyor. Herhangi bir cruiser olsa disari koyardim ama ne Superduke'u, ne de Valkyrie Rune'a kiyabilirim disari koymaya...
Kulaga mantikli geliyor ama yeni alinmis orta ve yuksek hacimli bir Honda motosikletin en az 5 sene boyunca sadece yag ve yag filtresi degistirilerek kullanilabilecegini dusunuyorum. En azindan tecrubemce o sure zarfinda hava filtresi, buji, antifriz degisimi, hidrolik degisimi, subap ayari, debriyaj balatasi isteyecegini dusunmuyorum. Kullanima gore lastik, aku, zincir ve disli isteyebilir, o ayri. Evet manuel'de soyledigim gibi demiyor; ama hava filtresini ve bujileri kontrol ettigimde hep tertemiz cikti. Motorlari resmen "over-engineer" ediyor adamlar. Yani ihmal etseniz bile problem cikarmiyor kolay kolay.
Ustelik motosikleti kolay bakim icin dizayn ediyorlar. Hersey cok kolay ulasilabilir ve degistirilebilir sekilde dizayn ediliyor. Yuksek hacimli Avrupa motosikletlerde depo ve radyator'u cikarmadan ulasilamiyor bazen hava filtresi gibi basit parcalara bile. Bazi VROD'larda subap ayari icin motoru tumden indirmek gerekiyor sase'den. Japon'lar oyle degil.
Çinlier sayesinde bugün bende dahil birsürü insan sıfır motosiklet alıp bu zevki tadabiliyor. Adam gibi eleştir eyvallah deyip okuyalım da parası olmayan toplu taşımaya binsin dersen, bi tarafıyla gülerler adama sen kimsin hayırdır
Üstadım sana katılıyor ve seninle aynı fikirleri paylaşıyorum. Hatta Genel Müdürüm 1200 Gs kullanıyor ki bakım aralıklarının 10.000 km olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım. Senin bahsettiğin Orta segment Honda'nın muadili Çinli pek yok Türkiye'de. Benim demek istediğim bakım aralıklarımız bizim o kadar kısa ki illa ki arıza başlangıcı olsa bile erken farkedebiliyoruz. Bir de bizim makinelerde elektronik az, mekanik fazla. İlkel yani, o nedenle bazı işler daha kolay
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)