Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Çıplak motor nasıl kullanıyorsunuz ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı oktay33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
    Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
    Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
    Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
    Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
    Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

    Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?
    Enduro sürmek uzun sürelerde yorucu olmazken, naked sürmek aynı sürelerde çok daha yorucu olabiliyor.

    Bir kaç saniyeliğine yaptığım en yüksek hız 140 km/h ti. Fazlasını kendi adıma gerekli bulmuyorum ki ülkemiz şartlarında 120-140 km/h hızlar çok tehlikeli. Ne yol ne de diğer sürücüler arasında bu hızlarda sürmek akıl karı değil!
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro sürmek uzun sürelerde yorucu olmazken, naked sürmek aynı sürelerde çok daha yorucu olabiliyor.

    Bir kaç saniyeliğine yaptığım en yüksek hız 140 km/h ti. Fazlasını kendi adıma gerekli bulmuyorum ki ülkemiz şartlarında 120-140 km/h hızlar çok tehlikeli. Ne yol ne de diğer sürücüler arasında bu hızlarda sürmek akıl karı değil!
    Haklısınız ama hız konusunda aynı fikirde değiliz.
    120-140 İstanbul gibi bir yerde çok ideal bana kalırsa.
    Neden mi?
    Arabalardan kaçmak için ideal bir hız bu benim düşüncem.
    Yani ben hep kaçıyorum.
    Ne zaman efendi gibi 70 80 90 gitsek biriyle kesin gireriz birbirimize.

    Saygılar.

  3. #23

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız ama hız konusunda aynı fikirde değiliz.
    120-140 İstanbul gibi bir yerde çok ideal bana kalırsa.
    Neden mi?
    Arabalardan kaçmak için ideal bir hız bu benim düşüncem.
    Yani ben hep kaçıyorum.
    Ne zaman efendi gibi 70 80 90 gitsek biriyle kesin gireriz birbirimize.

    Saygılar.
    70-80-90 la zaten gidemeyiz doğru 90-120 aralığı yeterli ancak tabi bu durum yolun akış hızına yoğunluğuna göre değişir. 120-140 km/h hızlar için o hızları sürekli gidebilecek yol yok ki? Yani trafik yoğunluğu buna zaten müsaade etmez.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  4. #24

    Üyelik
    13 Kasım 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    biz dual sport aletlerle uzun yola çıkıyoruz, tüm rüzgarı iliklerimize kadar yiyoruz, yatsan yatılmaz, viraja girsen lastikler dişli, girilmez...
    Ama keyif alıyorum.
    Naked motorları nasıl kullanıyorsunuz demek yerine, racing/ss aletleri nasıl kullanıyoruz demen lazım. Pist motorsikletini şehir içinde kullanmak, "naked" motorsikletleri -yani pist motorsikletlerinin "pist-dışı" kullanımı için tasarlanmış- kullanmaktan daha acayip bu arada.

    "100 ün üstüne çıkınca." sorun burda işte, çıkma kardeşim. Dünyanın medeni ülkelerinin çoğunda 90 üzerine çıkamıyorsun, çıksan da sadece heyecan için yapıyorsun bunu ya da sollamak için vs. Adamlar da ona göre tasarlamışlar. Geçen gün acelem vardı, yol boştu yapıştırdım 130-140'ı, herifler allahın umursamadığı dağ yoluna kamera koymuş nasıl koyduysa, 30dk lık yolda 2 kere ceza yedim ard arda, 600 euro... Bir daha da çıkmam 90 üzerine. Olay bu yani.
    Cloud bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz dual sport aletlerle uzun yola çıkıyoruz, tüm rüzgarı iliklerimize kadar yiyoruz, yatsan yatılmaz, viraja girsen lastikler dişli, girilmez...
    Ama keyif alıyorum.
    Naked motorları nasıl kullanıyorsunuz demek yerine, racing/ss aletleri nasıl kullanıyoruz demen lazım. Pist motorsikletini şehir içinde kullanmak, "naked" motorsikletleri -yani pist motorsikletlerinin "pist-dışı" kullanımı için tasarlanmış- kullanmaktan daha acayip bu arada.

    "100 ün üstüne çıkınca." sorun burda işte, çıkma kardeşim. Dünyanın medeni ülkelerinin çoğunda 90 üzerine çıkamıyorsun, çıksan da sadece heyecan için yapıyorsun bunu ya da sollamak için vs. Adamlar da ona göre tasarlamışlar. Geçen gün acelem vardı, yol boştu yapıştırdım 130-140'ı, herifler allahın umursamadığı dağ yoluna kamera koymuş nasıl koyduysa, 30dk lık yolda 2 kere ceza yedim ard arda, 600 euro... Bir daha da çıkmam 90 üzerine. Olay bu yani.
    Olay budur
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı stupid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "100 ün üstüne çıkınca." sorun burda işte, çıkma kardeşim. Dünyanın medeni ülkelerinin çoğunda 90 üzerine çıkamıyorsun, çıksan da sadece heyecan için yapıyorsun bunu ya da sollamak için vs. Adamlar da ona göre tasarlamışlar. Geçen gün acelem vardı, yol boştu yapıştırdım 130-140'ı, herifler allahın umursamadığı dağ yoluna kamera koymuş nasıl koyduysa, 30dk lık yolda 2 kere ceza yedim ard arda, 600 euro... Bir daha da çıkmam 90 üzerine. Olay bu yani.
    Her yerin adeti değişik demek ki. Amerika'da bazı otoyollarda 100km altı ile gitmek tehlikeli. Evet her yol otoyol değil, ama 15 dakikalık işe bile otoyolla gitmek mümkün. Hele hele ilginç bir yere seyehat edecekseniz, pist veya dağlar gibi, otoyola mahkumsunuz. Bu arada bizim eyalette kamerayla hız cezası kesmek yasak.

  7. #27
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı oktay33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
    Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
    Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
    Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
    Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
    Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

    Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?
    motor yormaz mı? yani bir ss motor ile bir maxi scooter arasında yoruculuk olarak fark yokmu diyorsunuz? ss motorla saat başı mola vermek zorunda kalırken bir scooter ile 4 saat hatta daha fazla gidilebilinir.. demek ki neymiş motor sürücüsünü yoruyormuş.. Ankara da yüksek hızlara çıkmak istesem özellikle seçtiğim yollar var ve rüzgar gerçekten etkiliyor 150 den sonra.. ben şahsen hiç kenara çekip dinlenme gereği duymadım hayatım boyunca.. uzun yol saymasamda 2 saatten fazla yüksek hızlarda gittiğim yollar oldu ama rüzgarın etkisini indikten sonra anlıyosun.. tabiri caizse rüzgar manyağı oluyosun..

  8. #28
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Rüzgar yemek istemiyorsanız çaresi çok basit.
    (Otomobil kullanmak!)
    Ama motosiklet kullanacaksan, o zaman o rüzgarı da yiyeceksin.
    Bence tip çok önem arz etmiyor. Önden yemeyince yandan yiyorsun. Yani her halükarda yiyorsun

  9. #29
    waldorf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Africa Twin
    Geçtiğimiz hafta İstanbul-Burdur git gel yaptım. Kullandığım motor Mt-25'ti. Total yolculuk 1400 km.

    Motorda tur camı yoktu, standart stok cam mevcuttu. Sabahları çok erken yola çıktığım için tam anlamı ile dondum. (yazlık tekstil ceket vardı.) Öğlen 1'e kadar motor üstünde titredim. Giderken 100-110 hızlarda gittim. Rüzgar çok aşırı yormadı, tabiki rahat bir yolculuk değildi ama öldürmedi de. Dönerken biraz kastırdım 140-150 geldim. Motordan indiğimde contalarım tutmuyordu. Açıkçası zatüre falan olacam diye baya bir korktum. 1 gün boyunca hiçbirşey yapmadan dinlenmek zorunda kaldım.

    Sizler ne söylersiniz bilmem ama naked ile uzun yol olmaz, olursa tur camı mecbur. O olduğunda bile ne kadar sağlıklı tartışılır.

    Ek olarak, yine forumda bir başlıkta, Rossmann'da satılan ameliyatlı minderinden bahsediliyordu.
    Tavsiye edenin kurbanı olayım. 20 liraya muhteşem çözüm. 1 saatte taş kesen popoyu, 2,5 saat rahat ettirdi.

  10. #30
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Naked bütün motosikletlerin atasıdır. En temel motosiklettir. Ayrıca bu kadar düşünmeyin. Sonuçta motora biniyorsunuz. Spor, çıplak, klasik, skuter ne fark eder.

    https://www.youtube.com/watch?v=ipOE_RaSdUA

    https://www.youtube.com/watch?v=NA8z7T3JqZk

    Bakın ne diyor dayı


  11. #31
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Evet, naked motosikletin atasıdır. Yatta yanlış bir tabir naked. Amerika'da hâlâ "naked" değil, "standard" olarak geçer.

    Motosiklet artık pratik ulaşım değil de zevk aracı olduğundan sıfırdan standart motosiklet yapmak yerine spor motosikletlerden naked devşirmeye başladı firmalar. KTM, bu noktada sıfırdan standart motosiklet üreten bildiğim tek firma. Muhtemelen de o yüzden çok başarılı.
    oialdemir bunu beğendi.

  12. #32
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, naked motosikletin atasıdır. Yatta yanlış bir tabir naked. Amerika'da hâlâ "naked" değil, "standard" olarak geçer.

    Motosiklet artık pratik ulaşım değil de zevk aracı olduğundan sıfırdan standart motosiklet yapmak yerine spor motosikletlerden naked devşirmeye başladı firmalar. KTM, bu noktada sıfırdan standart motosiklet üreten bildiğim tek firma. Muhtemelen de o yüzden çok başarılı.
    İkinci fotoğrafta bir Hornet var Haşmet Bey siz seversiniz :D

  13. #33
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkinci fotoğrafta bir Hornet var Haşmet Bey siz seversiniz :D
    Hem de nasıl 2002 model mat siyahtı benimki. Hâlâ sağda solda görünce gözüm kalıyor. CB750 Nighthawk bakarken denk geldiği için almıştım. Çok da iyi olmuş. İleride olur da çok yaşayıp elim ayağım hâlâ tutarsa bir CB1100 Deluxe düşünüyorum. Bi alta da onu koymuşsunuz.
    oialdemir bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Şuna Naked deseydiniz de yanlış anlamasaydık. Üstünde giysi yokken şeklinde anlayan bir ben değilim galiba.

  15. #35
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem de nasıl 2002 model mat siyahtı benimki. Hâlâ sağda solda görünce gözüm kalıyor. CB750 Nighthawk bakarken denk geldiği için almıştım. Çok da iyi olmuş. İleride olur da çok yaşayıp elim ayağım hâlâ tutarsa bir CB1100 Deluxe düşünüyorum. Bi alta da onu koymuşsunuz.
    Aslında Japon motorlarını hep daha dayanıklı buluyorum. Ama şu yürür aksamda ucuza kaçmasalar. Düz teleskopik ön amortisör, kutu profilden arka maşa filan ifrit oluyorum o işlere. Yoksa bir hornet bir SV ya da bir fazer dayanıklılığında avrupalı cıbıl yok bence. Ama onlarda acayip şekil oluyor işte

  16. #36

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Geçenlerde KTM Duke 250'yi 1 saat kadar sürdüm, benim Pulsar'a taktığım ön rüzgar camı ve gidon yükseltme aparatın da alışınca iyi ki Duke kullanımıyorum dedim, yalan yok. Çünkü uzun ön camsız hakikaten yüksek hızı geçtim belli bi km hız üstünde kafayı oynatamadım.
    Bu sebeple ben de Pulsara ön cam taktım, hatta gidonu da yükseltince turingimsi bir şeye dönüştü ve keyifle sürülüyor. Derdiniz kaska ve göğse sert vuran rüzgarsa ön camsız sıkıntı yaşanıyor bu doğru, ama ön cam bile olsa her motosiklette rüzgar sorunu olur, önden olmaz yandan olur. Yani bu aletlere nasıl biniyorsunuz sorusu garip açıkçası, bu soru aslında "motosiklete nasıl biniyorsunuz?" gibi bir şey olmuş.
    Kısa mesafe ya da sık sık kullanmayan için cam filan olmasa da sıkıntı yok ama benim gibi işe giderken günlük 65 km civarı yapıyorsanız naked motosiklete ön rüzgar camı gerekli hale geliyor. Yoksa boyun fıtığı ya da hava şartlarına göre ciğerleri üşütme durumu olası.
    Ama nakedların - son dönemde tipleri peyce acaipleşmiş de olsa - en standart tipli aletler olduğuna ben de katılıyorum açıkçası, yalın motosiklet diyebiliriz, zaten çıplak da oradan geliyor sanırım. Esasen son dönem standart tipli motosikletler daha ziyade scrambler tarzı aletler olmaya başladı gibi, daha klasik tipliler ve ben bayılıyorum. Duke'ların ya da bizim Pularların filan çokça standart tipli aletler olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Sport naked tabiri daha gerçekçi gibi bu türlere. Zira gidonları çok aşağıda, ön cam da olmayınca ekstra rüzgar yediğiniz doğrudur, ama bu binilmez demek değil, bunca insan bayıla bayıla bindiğine göre zevk meselsi demek ki biraz da.

  17. #37

    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia Rs 125 Extremea
    bu sorunun cevabı çok ama çok basit aslında. siperlik vesayre felan düşünmenize gerek yok. Kaskın rüzgar geçirmez rüzgar kanallarının üstten çıkışının olduğu sağlam bir kask olsun mesela mt4 gibi
    üzerindede rüzgar geçirmez yine rüzgar kanallı bir sağlam ceket ile sorunu çözersin.

  18. #38
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Haftada 2 gün işe gitmek için gidiş-dönüş 500 km yol yapıyorum.Motorum tur camsız commuter.Erzurum'un rüzgarı Boğaz köprüsünü geçerken yediğiniz rüzgarla aynı.Ben hiç sıkıntı yaşamıyorum.Ortalama 120 en az 100 km/s hızla gidip geliyorum.

  19. #39
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Goldwing de bir motosiklet. Muzik sistemi, 6 CD changer'ı, navigasyonu, havalandırma ızgarası, arka koltuk kolları, hava yastığı, geri vitesi olan bir motosiklet... Eminim uzun yolda da rahattır.
    oialdemir bunu beğendi.

  20. #40
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her yerin adeti değişik demek ki. Amerika'da bazı otoyollarda 100km altı ile gitmek tehlikeli. Evet her yol otoyol değil, ama 15 dakikalık işe bile otoyolla gitmek mümkün. Hele hele ilginç bir yere seyehat edecekseniz, pist veya dağlar gibi, otoyola mahkumsunuz. Bu arada bizim eyalette kamerayla hız cezası kesmek yasak.
    bizim eyalette de otoyolda bir yerden bir yere belli bir sürenin üzerinde gitmek yasak, yani yol boşmuş doluymuş farketmiyor illa istedikleri sürenin altına düşmeyeceksin. 1 saat dedilerse 59 dakikada vardımıydın ceza geliyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)