Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

lastiğe sıcakken hava basmak zorundayken?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    şuan en yakın petrol istasyonu 3 km uzakta, genelde motoru 2 saat dinlendirip soğukken basıyorum. bazen vaktim olmadığı için sıkıntısından için 60-70 le gidip hava basıyorum. ardından uzun yola çıkıyorum.

    doğrudur veya yanlıştır; şuan önce siboba basıp havanın çoğunu boşaltıp sonra normalde bastığım basıncın 1 psi fazlasını basmaktayım,

    lastıik sıcakken ve hemen yola koyulmak gerektiğinde nasıl hava basılmalıdır?
    mesmeyut bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Sürekli lastik basıncı ile oynanır mı, ilginç yani. Bas bir kere yeter, şehir içi dışı ne fark eder.
    MotoRR bunu beğendi.

  3. #3
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Bravo baya ayrıntılı ve önemli bir soru sormuşsun bence.
    Bende zaman zaman lastikler sıcakken hava basmak zorunda kalıyorum. Dolayısıyla doğru bi basınç olmuyo lastikte. Sanırım bi basınç ölçer taşımak lazım yanımızda.
    Bilgi sahibi arkadaşların cevaplarını merakla bekliyorum...

  4. #4
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Soyle anlatayim. Gecen sene mt-09umda lastik basinc olcer vardi. Arka lastigimin normalde basinci 42 olmasi gerek. Ucmakdereye girmeden once 35e indiririm. Parkurun ortasina geldigimde lastik basinci 48leri gorur. Tekrar indirir devam ederim. Ucmakdere virajlarini bitirip tekirdaga geldigimde lastik artik 32ye inmistir benzinlige gider 42ye tamamlarim.

    Velhasilkelam ozellikle sicak havalarda sicak lastige hava basilmaz, asfalt iyiyse indirilir. Asfalt kotuyse cok bisey yapmaniza gerek yok sogukken ne bastiysaniz aynen devam.

  5. #5
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Mesela soğuk lastiğe 25 psi bastığımızda lastik ısındığı zaman o basınç 30'a çıkıyorsa demek ki sıcak lastiğe basmak zorunda kaldığımızda 30 psi basmalıyız. Böylece lastik soğuduğu zaman basınç 25'e düşer. Bu söylediğim basınç değerleri her motosiklette farklılık gösterir. Sizinkini test ederek öğrenebilirsiniz.

  6. #6
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Lastik basınç ölçme cihazı al, evden çıkmadan önce lastik soğukken basıncı ölç, ideal basınçla farkı not et ve ona göre bas dostum.

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soyle anlatayim. Gecen sene mt-09umda lastik basinc olcer vardi. Arka lastigimin normalde basinci 42 olmasi gerek. Ucmakdereye girmeden once 35e indiririm. Parkurun ortasina geldigimde lastik basinci 48leri gorur. Tekrar indirir devam ederim. Ucmakdere virajlarini bitirip tekirdaga geldigimde lastik artik 32ye inmistir benzinlige gider 42ye tamamlarim.

    Velhasilkelam ozellikle sicak havalarda sicak lastige hava basilmaz, asfalt iyiyse indirilir. Asfalt kotuyse cok bisey yapmaniza gerek yok sogukken ne bastiysaniz aynen devam.
    Soğuk lastikte 42 psi basınç olması gerekiyorsa o işte bi hata var. Ki muhtemelen kitapçıkta soğuk basınç verilmiştir.
    Soğuk 42 psi, lastik ideal sıcaklıkta kaç psi a yükseliyorsa basıncı o değere yakın tutmak daha mantıklı. Fakat lastiğin ideal sıcaklıkta olduğunu nasıl anlarsınız pek bir fikrim yok

    Konu hakkında yazmam gerekirse, lastiği ani gaz-fren-sert manevralarla zorlamadıysanız ve elinize sıcak geliyorsa fazladan bi kaç psi ın zararı olmaz.
    Havayı komple tahliye edip yeniden basmaksa orijinal fikirmiş

  8. #8
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Uzun zamandır bu kadar yararlı soru bu platformda sorulmadı ...TEBRİKLER ve kendi adıma teşekkürler

  9. #9
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soyle anlatayim. Gecen sene mt-09umda lastik basinc olcer vardi. Arka lastigimin normalde basinci 42 olmasi gerek. Ucmakdereye girmeden once 35e indiririm. Parkurun ortasina geldigimde lastik basinci 48leri gorur. Tekrar indirir devam ederim. Ucmakdere virajlarini bitirip tekirdaga geldigimde lastik artik 32ye inmistir benzinlige gider 42ye tamamlarim.

    Velhasilkelam ozellikle sicak havalarda sicak lastige hava basilmaz, asfalt iyiyse indirilir. Asfalt kotuyse cok bisey yapmaniza gerek yok sogukken ne bastiysaniz aynen devam.
    Dostum bu bence yanlis bir yontem.
    Motosikleti ve lastikleri uretenler dusunemedi mi bu motorun asfaltta suruldukce viraja girdikce isinacagini?
    Ilk defa duyuyorum lastik isininca havasini indirmek gibi bir sey..

  10. #10

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    Yeni ogrendim boyle bir seyi ilginç


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)