Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

CG Silindir uzunluğu Krank uzunluğu 80 mm boy 79.40 mm boy vs. ne ifade ediyor ?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    Bu işlere meraklıyım şunun mantığınıda öğrenmek istiyorum.Mondial 100 UAG motorum var silindir piston ve karbüratör değiştirerek 150 cc yaptırmıştım.Elimde anahtar tutar ama sadece şimdi anlatıcağım kısımdan anlamadığım için bulaşmadım.Mesela benim motorda 49.5 strok var yanlış anlamamış isem piston 4.95 cm aşağı yukarı gidiyor.Motosikletim 100 cc iken 50 mm çaplı piston vardı hesaplarıma göre 97 cc yapıyordu şimdide 62 mm silindir piston takılı 149 cc yapıyor.Herşey tamam internetten benimde araştırdıklarımda 50 mm piston ve 62 mm pistonlarda herhangi bir silindir uzunluğundan bahsedilmemiş.

    1 - CG parçalarının satıldığı mağazada 65.5 mm piston gördüm benim hesaplarıma göre 49.5 strok ile 166 cc oluyor fakat uyumlu oluyor mu olmuyor mu orjinal krankla anlamıyorum.İnternette cg 225 adıyla 65.5 mm pistonu aynı site 3 farklı şekilde satıyor 81 mm , 82 mm , ve 83 mm bunlar ne ifade ediyor ? Benim orjinal krankımla takılabiliyor mu ?

    2 - Stronglu krank +4.5 mm demiş.Buda ne ifade ediyor ? neyin 4.5 mm fazlası ? Ben bu krankla motorumu toplamak için örneğin kaç mm uzunlukta silindir piston almalıyım 81 mi 82 mi 83 mm mi ? Bunun mantığı ne ?

    3 - Kısa motor , uzun motor vs.Geniş çaplı piston kısa motor ile Dar çaplı piston uzun motor ile aynı cc elde edilebiliyor.Hangi pistonun aşağı yukarı kaç mm gideceğini bunun hangi boylu silindirle hangi boylu krankla halledebileceğimi bilmiyorum anlamıyorum.

    Bunların hesabını nerden yapabilirim ? hangi krankla hangi silindir pistonu uydurabileceğimi piston ile üst kapak arasında kalan boşluğu vs . bu verilen 81 mm +4.5 mm strong gibi verilen bilgilerle nasıl hesaplayabiliceğimi merak ediyorum.

    Her ne kadar motordan anladığımı düşünsemde bunlardan anlamıyorum.Yardım edebilicek varsa yorumlarını bekliyorum şimdiden teşekkürler.Gerçekten şu işin mantığını çözmek istiyorum artık...
    RoofRoof, yulis, oxus ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Ne güzel bilinçli bir CG'ci arkadaş

    Biraz sabredersen bu işlerin adamları forumda mevcut. Görünce cevap verirler.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  3. #3

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    Bende öyle düşünüyordum ama pek gören yada takan yok sanırım.Özellikle Mengu16 dan yorum beklerdim ama sanırım oda foruma pek girmiyor.Sanırım cevapsız kalıcak :D

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Çok güzel bir konu o yüzden fazla yazan olmaz.
    yulis bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    Anladım.Pek uğraşan yok sanırım :D

  6. #6
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    polis çevirmesinde bi sıkıntı oldu mu ya da muayene de

  7. #7
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Takipteyim bende

  8. #8

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    uçanmotor hiç çevirmeye denk gelmedim ama denk gelsem bile dikkat edeceklerini sanmıyorum.Vizede ise bakmıyorlar diye biliyorum en kötü 149 cc yazisini kazırım.Adamın silindiri açıp piston kaç mm diye bakacak değil

  9. #9
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    81mm 82mm 83mm dediği pistonun muhtemel dış çapı. 3 ü de aynı tip piston olmasının yanı sıra 3 farklı ölçüyle verilmesinin sebebi 1. si orjinal silindire göre 2. ve 3. ölçü rektefiye edilmiş silindire göre pistonlar.

    abiyane tabirle motor cc'leri 100 lük 110 luk 125 lik 150 lik şeklinde gider.

    Senin dikkat etmen gereken kısım krank kolunun üst noktada kaç cm olacağı.


    silindirinin pistonunu ona göre belirlemelisin.

    Çinliler birbirine yakın ama bi kaç milim farklarla silindir-piston üretiyolar.

    1 mm uzun gelen silindir piston kullanırsan siboplar vurmaya başlar.

    Kısa kullanırsanda sıkıştırma yapmaz çekiş olmaz.

    silindir-piston da dış çapta hatalı malzeme kullanma şansın yok. piston ya küçük gelir ya büyük gelir. zaten satılan malzemelerde takım satılır.

    veyahut rektefe yaptırmışsan silindirine, tornacının yaptığı işleme göre orjinalinden 1-2 mm geniş piston kullanırsın.

    Silindir üreticileri 3 kereye ( yanılmıyorsam 2 de olabilir ) kadar rekrefe yapmaya uygun et kalınlığında gömlek yapıyorlar.

    stronglu krank sorunuzu tam bilmiyorum muhtemelen çelik yapısı daha güçlü olan kollar için kullanılan terim.

    yani elindeki krankın üst uzunluğuna göre silindir-piston bakacaksın.

    veya hacmi yükseltmeye çalıştığın silindir-piston'a göre aynı zamanda komple krank alıcaksın.

    dış çapı unut üst uzunluğa yoğunlaş. Çok da kafa karıştıracak bi durum yok aslında ortada.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler