Silindirden gelen duman!!!!
-
18 Ağustos 2017, 09:37
#1
Merhaba arkadaşlar, hepinize hayırlı sabahlar....
Dün aksam is yerinden çıkıp eve giderken ışıklarda beklediğimiz bir sıra, nedenini bilmediğim bir şekilde genzim yanmaya,bir yerden duman kokusu almaya başladım. Hava yavaş yavaş kararmaya başladığı için pek bi anlayamadım ne kadar baksamda.
Az önce iş yerine geldiğimde baktım ve silindir kapağının egzoz çıkışının olduğu yerden ve iki silindir kapağının birleştiği yere yakın bi yerlerden ara gaz verdikçe çıkan bir duman var.Motoru aldığım kişi silindiri vs daha yeni değiştirdiğini söylemişti.Garip bir şekilde çıkan ses yok motorda.Yanı yatak sandığını açıkçası düşünmüyorum.
Dumanın rengi beyaz aynı duman egzozdan da çıkıyormuş(yanımdaki arkadaş gördü).Acaba contalarda mı sorun var yoksa başka bir şey mi var.Birde bunun yanında motosiklet sıcakken 10-15 damla kadar bi yağ akıyor blok kısmından. Motosiklet mct250...
Şimdiden hepinize teşekkür ederim.Kazasız sürüşler arkadaşlar...
Reklamlar
-
18 Ağustos 2017, 10:50
#2
En yakın servis önermekle birlikte. Muhtemelen manifold bağlantıları gevşek olduğu için duman egzoz ile birlikte bir miktarda manifold bağlantı noktasından çıkıyordur.
-
18 Ağustos 2017, 11:24
#3
Duman konusunda endişelenmene hiç gerek yok. Cıvatalarin biri gevşemiş veya düşmüş olabilir ama yağ konusu sıkıntılı biryere baktırsan iyi olur
-
18 Ağustos 2017, 11:26
#4
dostum silindir üst kapak contası yağ kaçırıyor, bu yağ manifold bağlantı boşluğuna akıyor, buradan da egzoz ile buluşup sıcak olduğu için yanıyor ve duman çıkarıyor olabilir mi?
yağı nerden kaçırdığının fotoğrafını gönderebilir misin?
kolay gelsin.
-
19 Ağustos 2017, 10:07
#5
-
19 Ağustos 2017, 10:17
#6
Bu motorlar aslında dertsiz fakat kurcalayan ustalar tabiri caizse anasını ağlatıyor. Fotoğrafa göre keçeden kaçırıyor gibi duruyor. Karbürator ayarıyla oynadıysa motor beyaz duman atabilir egzozlardan. Ben kendi arazi aracıma bu motordan takmıştım açık gri bir duman sorunu oldu. Tek boğaz manifold alıp tek karbüratör taktırırsanız başınız ağrımaz. Ama siz yinede bir motorcuya gidin.
-
19 Ağustos 2017, 10:28
#7
berksengun adlı üyeden alıntı
Bu motorlar aslında dertsiz fakat kurcalayan ustalar tabiri caizse anasını ağlatıyor. Fotoğrafa göre keçeden kaçırıyor gibi duruyor. Karbürator ayarıyla oynadıysa motor beyaz duman atabilir egzozlardan. Ben kendi arazi aracıma bu motordan takmıştım açık gri bir duman sorunu oldu. Tek boğaz manifold alıp tek karbüratör taktırırsanız başınız ağrımaz. Ama siz yinede bir motorcuya gidin.
Tek boğaz için egzozunda tek girişi olması gerekli.Ayrıca sizin bu dediginiz de motoru yormaz mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------
Karbüratör ayar vidalarina baktım onlarda birbirinden değişik.Ayar yapmak istedim ama olmadı vidalar dönmüyor.Karbüratörün biri sürekli benzin akitiyor diğerinde bir şey yok...
-
19 Ağustos 2017, 11:05
#8
motor kaç yasında km si falan çok eskimiş çin malları cabuk eskiyo heral
-
19 Ağustos 2017, 11:19
#9
dostum öncelikle yağ işine gelelim,
o fotoğrafta gördüğüm kadarıyla dişlinin olduğu kapak altından geliyor yağ. orada da yağı kaçıracak 2 şey var. 1. si ön dişlinin takılı olduğu milin contası, 2. si vites değiştirme milinin keçesi. sanırım bu iki keçeden birinden kaçırıyor. dikkatli ol yağsız kalır ve bu şekilde kullanmaya devam edersen tekrar sarar o yatak yeni motor yaptırmak zorunda kalırsın.
2. konu olan karbüratöre gelelim. karbüratörbenzin kaçağı fotoğraftan anladığım kadarıyla oringden. yani karbüratörün ordasındaki bölmede alttaki haznedeki benzinin dökülmemesi için bir conta olur. sanırım eskidiğinden dolayı özelliğini yitirmiş. o değiştirince sanırım o lekeler de olmayacaktır.
bu arada orada yağ olmaz. imkansız dostum. benzin kalıntısı o.
belki aklıma geldi başıma da gelmişti, benzin kaçağı çok iyi sıkılmamış karbüratör benzin tahliye musluğu vidasından da yapabilir. karbüratörün altındaki benzin tahliye vidasını çok iyi sıkmak gerekiyor. benzin kaçırabiliyor.
nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama bir ustaya göstermekte fayda var. yan kapağı bir açsın baksın yağ nereden kaçırıyor. çünkü yağ kaçağı çok sıkıntılı iş motorda.
kolay gelsin.
-
19 Ağustos 2017, 13:22
#10
uçanmotor adlı üyeden alıntı
motor kaç yasında km si falan çok eskimiş çin malları cabuk eskiyo heral
Aldığım kişi çocukluk arkadaşım evini buradan taşıdı motorda o yüzden sattı.Epey uzun bir sure kullanmamıştı,yağsız kalmis fark edememiş yatak sardırmış.Yeni motor yaptı, yavaş yavaş toparim dedi ama evi tasiyinca da bana sattı.
İlk elden beri onda motor,neredeyse 30 000 km üzerinde yeni saat takti onda da 2000 civarinda tel arizalanmis bıraktı,yani kafadar bi 35-37 bin km arası bir şey.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
diablof adlı üyeden alıntı
dostum öncelikle yağ işine gelelim,
o fotoğrafta gördüğüm kadarıyla dişlinin olduğu kapak altından geliyor yağ. orada da yağı kaçıracak 2 şey var. 1. si ön dişlinin takılı olduğu milin contası, 2. si vites değiştirme milinin keçesi. sanırım bu iki keçeden birinden kaçırıyor. dikkatli ol yağsız kalır ve bu şekilde kullanmaya devam edersen tekrar sarar o yatak yeni motor yaptırmak zorunda kalırsın.
2. konu olan karbüratöre gelelim. karbüratörbenzin kaçağı fotoğraftan anladığım kadarıyla oringden. yani karbüratörün ordasındaki bölmede alttaki haznedeki benzinin dökülmemesi için bir conta olur. sanırım eskidiğinden dolayı özelliğini yitirmiş. o değiştirince sanırım o lekeler de olmayacaktır.
bu arada orada yağ olmaz. imkansız dostum. benzin kalıntısı o.
belki aklıma geldi başıma da gelmişti, benzin kaçağı çok iyi sıkılmamış karbüratör benzin tahliye musluğu vidasından da yapabilir. karbüratörün altındaki benzin tahliye vidasını çok iyi sıkmak gerekiyor. benzin kaçırabiliyor.
nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama bir ustaya göstermekte fayda var. yan kapağı bir açsın baksın yağ nereden kaçırıyor. çünkü yağ kaçağı çok sıkıntılı iş motorda.
kolay gelsin.
Diablof verdiğin bilgiler için tesekkur ederim.Sabah geldim hic yağ alması su ana kadar,ama dün neredeyse 100gr dan fazla yağ akıttığı için tekrar yağ takviyesi yaptım.
Şu anda kullanmayı bıraktım.Daha önce zealsun marka cruisser de yağsız kamış komple motir blogunda ki hasarı bire bir görmüştüm.
Karbüratör konusunda haklisin sanırım.Bunlarda ikili karbüratör var,birinden damlayan benzin var diğeri kup kuru.Ben önce hava ayar vidası sandım ama sonradan senin dediğini okuyunca tekrar baktım, sıktım su anda damlama kesildi gibi.
Duman konusunda da bu forumda bu gün okudum,ne kadar doğru ne kadar mantıklı bilmiyorum ama,anlatan kişi belki ki epey tecrübeli. Çoğunu anlamadığım terimler kullanmış olayı anlatırken. Onun anlattığına göre çok zorlanan motosiklet karbüratörü bfazla çeker ve benzinin yanmadan egzozdan çıkmasına sebep olur demiş.
Bu olayda sanırım öyle ama neden içim hic rahat değil, yani yoksa giderken bir şey olacak,kendimi geçtim bir başkasının canını yaparım diye korkuyorum bu şekilde kullanırken.O yüzden yaptirana kadar kullanmama kararı aldım.
Verdiğin bilgiler için gerçekten çok tesekkur ederim,içim baya rahatladı...
-
19 Ağustos 2017, 17:33
#11
Egzoza birşey yapmanıza gerek yok;
http://denizmotortr.com/karburator-f...manifold-6360/
Bundan bahsediyordum.
-
20 Ağustos 2017, 08:40
#12
berksengun adlı üyeden alıntı
Teşekkürler bilgi için. Peki bu parça herhangi bir performans düşüklüğüne vs neden oldu mu yada olur mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
Karbüratör tahliye borusundan akan benzin sorununu dün aksam çözdüm.Karbüratörü söktüm,şamandıra sanırım kapanmıyordu.Biraz uğraşınca düzeldi su anda hiç damlama kalmadı. Tek sorunum motor bir ve ikinci viteste tam gaz vermedikçe yığılma yapıyor, boğuluyor. Gazı biraz açınca sorun kalmıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------
Dark-ghost adlı üyeden alıntı
Teşekkürler bilgi için. Peki bu parça herhangi bir performans düşüklüğüne vs neden oldu mu yada olur mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
Karbüratör tahliye borusundan akan benzin sorununu dün aksam çözdüm.Karbüratörü söktüm,şamandıra sanırım kapanmıyordu.Biraz uğraşınca düzeldi su anda hiç damlama kalmadı. Tek sorunum motor bir ve ikinci viteste tam gaz vermedikçe yığılma yapıyor, boğuluyor. Gazı biraz açınca sorun kalmıyor...
Nedenini bilmediğim bir şekilde bu sorun düzelince,duman atma konusuda kendiliginden geçti. Bi yazıda denk gelmiştim yine bu forumda.Benzin çiğ olarak egzozdan çıkarsa o zaman da duman beyaz olabilir demişti birisi.Belki de bu yüzdendir...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)