Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Silindirden gelen duman!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Merhaba arkadaşlar, hepinize hayırlı sabahlar....

    Dün aksam is yerinden çıkıp eve giderken ışıklarda beklediğimiz bir sıra, nedenini bilmediğim bir şekilde genzim yanmaya,bir yerden duman kokusu almaya başladım. Hava yavaş yavaş kararmaya başladığı için pek bi anlayamadım ne kadar baksamda.

    Az önce iş yerine geldiğimde baktım ve silindir kapağının egzoz çıkışının olduğu yerden ve iki silindir kapağının birleştiği yere yakın bi yerlerden ara gaz verdikçe çıkan bir duman var.Motoru aldığım kişi silindiri vs daha yeni değiştirdiğini söylemişti.Garip bir şekilde çıkan ses yok motorda.Yanı yatak sandığını açıkçası düşünmüyorum.

    Dumanın rengi beyaz aynı duman egzozdan da çıkıyormuş(yanımdaki arkadaş gördü).Acaba contalarda mı sorun var yoksa başka bir şey mi var.Birde bunun yanında motosiklet sıcakken 10-15 damla kadar bi yağ akıyor blok kısmından. Motosiklet mct250...

    Şimdiden hepinize teşekkür ederim.Kazasız sürüşler arkadaşlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sdt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    En yakın servis önermekle birlikte. Muhtemelen manifold bağlantıları gevşek olduğu için duman egzoz ile birlikte bir miktarda manifold bağlantı noktasından çıkıyordur.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Duman konusunda endişelenmene hiç gerek yok. Cıvatalarin biri gevşemiş veya düşmüş olabilir ama yağ konusu sıkıntılı biryere baktırsan iyi olur

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum silindir üst kapak contası yağ kaçırıyor, bu yağ manifold bağlantı boşluğuna akıyor, buradan da egzoz ile buluşup sıcak olduğu için yanıyor ve duman çıkarıyor olabilir mi?

    yağı nerden kaçırdığının fotoğrafını gönderebilir misin?

    kolay gelsin.

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum silindir üst kapak contası yağ kaçırıyor, bu yağ manifold bağlantı boşluğuna akıyor, buradan da egzoz ile buluşup sıcak olduğu için yanıyor ve duman çıkarıyor olabilir mi?

    yağı nerden kaçırdığının fotoğrafını gönderebilir misin?

    kolay gelsin.
    Silindir üst kapak contasindan bende şüphe ettim.Hatta kulak temizleme çubuğu ile kontrol ettim ama o civarda hic yağ yok.Yani en azından dış kısma akan bir yağ yok o bölümde, iç kısmı bilmiyorum. Yağ motora yağ konulan yerin tam ters kısmının altından damlıyor. Resmi birazdan koyarım daha detaylı görmüş olursunuz.Ama genelde motor sıcak olduğu zaman akıyor...[IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------

    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    Çekebildiğim en iyi resim açısı bu,sanki en son resimde o iki parça arasından sızıyor.Bu yüzden aklıma direk contalar geldi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    Karbüratörde de resimde görüldüğü gibi bir sarartı var,elimle temizlemeye çalıştım ama benzin değil. Benzin alt kısımdan tahliyeden akıyor zaten.Yağ gibi geldi bana buraya yağın ulaşma imkânı nedir,olabilir mi?

    Yani bloktaki yağ karbüratöre kadar çıkabilir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Yeniden yatak sarma gibi bir problem olamaz sanırım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------

    Arkadaşlar dünden beri bu duman olayına kafa yoruyorum.Forumlarda epey araştırdım, herkes farklı bir şey söylemiş.En son az önce bi konuda okurken,çiğ benzinin egzozdan beyaz duman çıkmasına neden olduğunu gördüm doğru mu bu olay?Benim motosikletin egzoz ve silindirden de beyaz duman çıkıyor,ve sanırım karbüratör fazla benzin çekiyor...

  6. #6

    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Spada Anton 150
    Bu motorlar aslında dertsiz fakat kurcalayan ustalar tabiri caizse anasını ağlatıyor. Fotoğrafa göre keçeden kaçırıyor gibi duruyor. Karbürator ayarıyla oynadıysa motor beyaz duman atabilir egzozlardan. Ben kendi arazi aracıma bu motordan takmıştım açık gri bir duman sorunu oldu. Tek boğaz manifold alıp tek karbüratör taktırırsanız başınız ağrımaz. Ama siz yinede bir motorcuya gidin.

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı berksengun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorlar aslında dertsiz fakat kurcalayan ustalar tabiri caizse anasını ağlatıyor. Fotoğrafa göre keçeden kaçırıyor gibi duruyor. Karbürator ayarıyla oynadıysa motor beyaz duman atabilir egzozlardan. Ben kendi arazi aracıma bu motordan takmıştım açık gri bir duman sorunu oldu. Tek boğaz manifold alıp tek karbüratör taktırırsanız başınız ağrımaz. Ama siz yinede bir motorcuya gidin.
    Tek boğaz için egzozunda tek girişi olması gerekli.Ayrıca sizin bu dediginiz de motoru yormaz mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

    Karbüratör ayar vidalarina baktım onlarda birbirinden değişik.Ayar yapmak istedim ama olmadı vidalar dönmüyor.Karbüratörün biri sürekli benzin akitiyor diğerinde bir şey yok...

  8. #8
    uçanmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2014
    Motosikleti
    aynı anda iki motor kullanıyorum
    motor kaç yasında km si falan çok eskimiş çin malları cabuk eskiyo heral

  9. #9
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum öncelikle yağ işine gelelim,

    o fotoğrafta gördüğüm kadarıyla dişlinin olduğu kapak altından geliyor yağ. orada da yağı kaçıracak 2 şey var. 1. si ön dişlinin takılı olduğu milin contası, 2. si vites değiştirme milinin keçesi. sanırım bu iki keçeden birinden kaçırıyor. dikkatli ol yağsız kalır ve bu şekilde kullanmaya devam edersen tekrar sarar o yatak yeni motor yaptırmak zorunda kalırsın.

    2. konu olan karbüratöre gelelim. karbüratörbenzin kaçağı fotoğraftan anladığım kadarıyla oringden. yani karbüratörün ordasındaki bölmede alttaki haznedeki benzinin dökülmemesi için bir conta olur. sanırım eskidiğinden dolayı özelliğini yitirmiş. o değiştirince sanırım o lekeler de olmayacaktır.

    bu arada orada yağ olmaz. imkansız dostum. benzin kalıntısı o.

    belki aklıma geldi başıma da gelmişti, benzin kaçağı çok iyi sıkılmamış karbüratör benzin tahliye musluğu vidasından da yapabilir. karbüratörün altındaki benzin tahliye vidasını çok iyi sıkmak gerekiyor. benzin kaçırabiliyor.

    nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama bir ustaya göstermekte fayda var. yan kapağı bir açsın baksın yağ nereden kaçırıyor. çünkü yağ kaçağı çok sıkıntılı iş motorda.

    kolay gelsin.

  10. #10

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı uçanmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor kaç yasında km si falan çok eskimiş çin malları cabuk eskiyo heral
    Aldığım kişi çocukluk arkadaşım evini buradan taşıdı motorda o yüzden sattı.Epey uzun bir sure kullanmamıştı,yağsız kalmis fark edememiş yatak sardırmış.Yeni motor yaptı, yavaş yavaş toparim dedi ama evi tasiyinca da bana sattı.

    İlk elden beri onda motor,neredeyse 30 000 km üzerinde yeni saat takti onda da 2000 civarinda tel arizalanmis bıraktı,yani kafadar bi 35-37 bin km arası bir şey.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum öncelikle yağ işine gelelim,

    o fotoğrafta gördüğüm kadarıyla dişlinin olduğu kapak altından geliyor yağ. orada da yağı kaçıracak 2 şey var. 1. si ön dişlinin takılı olduğu milin contası, 2. si vites değiştirme milinin keçesi. sanırım bu iki keçeden birinden kaçırıyor. dikkatli ol yağsız kalır ve bu şekilde kullanmaya devam edersen tekrar sarar o yatak yeni motor yaptırmak zorunda kalırsın.

    2. konu olan karbüratöre gelelim. karbüratörbenzin kaçağı fotoğraftan anladığım kadarıyla oringden. yani karbüratörün ordasındaki bölmede alttaki haznedeki benzinin dökülmemesi için bir conta olur. sanırım eskidiğinden dolayı özelliğini yitirmiş. o değiştirince sanırım o lekeler de olmayacaktır.

    bu arada orada yağ olmaz. imkansız dostum. benzin kalıntısı o.

    belki aklıma geldi başıma da gelmişti, benzin kaçağı çok iyi sıkılmamış karbüratör benzin tahliye musluğu vidasından da yapabilir. karbüratörün altındaki benzin tahliye vidasını çok iyi sıkmak gerekiyor. benzin kaçırabiliyor.

    nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama bir ustaya göstermekte fayda var. yan kapağı bir açsın baksın yağ nereden kaçırıyor. çünkü yağ kaçağı çok sıkıntılı iş motorda.

    kolay gelsin.
    Diablof verdiğin bilgiler için tesekkur ederim.Sabah geldim hic yağ alması su ana kadar,ama dün neredeyse 100gr dan fazla yağ akıttığı için tekrar yağ takviyesi yaptım.

    Şu anda kullanmayı bıraktım.Daha önce zealsun marka cruisser de yağsız kamış komple motir blogunda ki hasarı bire bir görmüştüm.

    Karbüratör konusunda haklisin sanırım.Bunlarda ikili karbüratör var,birinden damlayan benzin var diğeri kup kuru.Ben önce hava ayar vidası sandım ama sonradan senin dediğini okuyunca tekrar baktım, sıktım su anda damlama kesildi gibi.

    Duman konusunda da bu forumda bu gün okudum,ne kadar doğru ne kadar mantıklı bilmiyorum ama,anlatan kişi belki ki epey tecrübeli. Çoğunu anlamadığım terimler kullanmış olayı anlatırken. Onun anlattığına göre çok zorlanan motosiklet karbüratörü bfazla çeker ve benzinin yanmadan egzozdan çıkmasına sebep olur demiş.

    Bu olayda sanırım öyle ama neden içim hic rahat değil, yani yoksa giderken bir şey olacak,kendimi geçtim bir başkasının canını yaparım diye korkuyorum bu şekilde kullanırken.O yüzden yaptirana kadar kullanmama kararı aldım.

    Verdiğin bilgiler için gerçekten çok tesekkur ederim,içim baya rahatladı...

  11. #11

    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Spada Anton 150
    Egzoza birşey yapmanıza gerek yok;

    http://denizmotortr.com/karburator-f...manifold-6360/

    Bundan bahsediyordum.

  12. #12

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı berksengun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoza birşey yapmanıza gerek yok;

    http://denizmotortr.com/karburator-f...manifold-6360/

    Bundan bahsediyordudum.
    Teşekkürler bilgi için. Peki bu parça herhangi bir performans düşüklüğüne vs neden oldu mu yada olur mu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

    Karbüratör tahliye borusundan akan benzin sorununu dün aksam çözdüm.Karbüratörü söktüm,şamandıra sanırım kapanmıyordu.Biraz uğraşınca düzeldi su anda hiç damlama kalmadı. Tek sorunum motor bir ve ikinci viteste tam gaz vermedikçe yığılma yapıyor, boğuluyor. Gazı biraz açınca sorun kalmıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------

    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler bilgi için. Peki bu parça herhangi bir performans düşüklüğüne vs neden oldu mu yada olur mu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------

    Karbüratör tahliye borusundan akan benzin sorununu dün aksam çözdüm.Karbüratörü söktüm,şamandıra sanırım kapanmıyordu.Biraz uğraşınca düzeldi su anda hiç damlama kalmadı. Tek sorunum motor bir ve ikinci viteste tam gaz vermedikçe yığılma yapıyor, boğuluyor. Gazı biraz açınca sorun kalmıyor...
    Nedenini bilmediğim bir şekilde bu sorun düzelince,duman atma konusuda kendiliginden geçti. Bi yazıda denk gelmiştim yine bu forumda.Benzin çiğ olarak egzozdan çıkarsa o zaman da duman beyaz olabilir demişti birisi.Belki de bu yüzdendir...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)