Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektrik sorunu...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Arkadaşlar her yeri alt üst ettim fakat,benim gibi sorun yasayan yada buna yakin bir şey yasayan kimseye denk gelmedim.
    Bu neden ile konu açtım.Durumu şu şekilde özetleyeyim.

    Motosikletimin hic bir yerinde elektrik yok.Muhtemelen akü bitmiş durumda.Ayak marşı da olmadığı için maalesef mecburi olarak vurdurma yöntemi ile çalıştırıyorum.Pek tercih etmiyorum aslında ama şu an için mecburiyet diyelim.

    Fakat bildiğim kadarı ile motosikletin aküsü bitmiş bile olsa,çalıştığı zaman farların,sinyallerin,kornanin çalışması gerekli.Fakat yinede çalışmıyor bu durumda sorun nerede olabilir.Sigorta sağlam duruyor.

    Motosiklet Mct250


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum motorunda motoru vurdurarak ta olsa çalıştırdığında bir şekilde elektrik olması ve farları sinyalleri çalıştırması gerek. zaten motorunda elektrik hiç olmazsa (yani motor statörden elektrik üretmezse) o zaman buji de ateşleme yapmaz ve motor çalışmaz.

    motorun çalıştığına ve farların sinyallerin çalışmadığına göre büyük ihtimalle bir yerden ya ana elektrik kablosunda bir sorun var ya da bir yerden şasi alıyor.

    motorun aküsünden çıkan kabloları bir takip et bakalım. bir yerlerde bir kopma, ya da bazı fişlerde yerinden çıkma, far tası içinde olur genelde far ve sinyal bağlantıları bir kontrol et bakalım.

    bunları kontrol ettikten sonra avometren var ise kendin, yoksa bir elektrikçiye gidip motor rölantide çalışırken ölçtür akü başlarından voltajı. rölantide 12,8 olması lazım. devir yükselt, yükseldikçe de 14,5 gibi rakamlara ulaşması lazım.

    motorunun aküsü artık hiç şarj olmayacak derecede bitmiş yada bozulmuşsa yapabiliyorsan başka bir akü ile, yapamıyorsan yeni bir akü taktır. sorun devam ederse o zaman konjektöründe arıza olabilir.

    kolay gelsin.

  3. #3

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    konjektör yada statör bozulmuş olabilir belkide ana sigortan atmıştır

  4. #4

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum motorunda motoru vurdurarak ta olsa çalıştırdığında bir şekilde elektrik olması ve farları sinyalleri çalıştırması gerek. zaten motorunda elektrik hiç olmazsa (yani motor statörden elektrik üretmezse) o zaman buji de ateşleme yapmaz ve motor çalışmaz.

    motorun çalıştığına ve farların sinyallerin çalışmadığına göre büyük ihtimalle bir yerden ya ana elektrik kablosunda bir sorun var ya da bir yerden şasi alıyor.

    motorun aküsünden çıkan kabloları bir takip et bakalım. bir yerlerde bir kopma, ya da bazı fişlerde yerinden çıkma, far tası içinde olur genelde far ve sinyal bağlantıları bir kontrol et bakalım.

    bunları kontrol ettikten sonra avometren var ise kendin, yoksa bir elektrikçiye gidip motor rölantide çalışırken ölçtür akü başlarından voltajı. rölantide 12,8 olması lazım. devir yükselt, yükseldikçe de 14,5 gibi rakamlara ulaşması lazım.

    motorunun aküsü artık hiç şarj olmayacak derecede bitmiş yada bozulmuşsa yapabiliyorsan başka bir akü ile, yapamıyorsan yeni bir akü taktır. sorun devam ederse o zaman konjektöründe arıza olabilir.

    kolay gelsin.
    Cevap için tesekkur ederim.Daha önce basıma başka bir motosiklette boyle bir şey geldi ama dediğiniz gibi onda ayak marşı ile çalışınca herşey normal çalışıyordu sadece akim düzensiz olduğu için değişiklik vardı. Fakat bunda tık yok.Tavsiyelerinizi dikkate alcam.

  5. #5
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı Dark-ghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap için tesekkur ederim.Daha önce basıma başka bir motosiklette boyle bir şey geldi ama dediğiniz gibi onda ayak marşı ile çalışınca herşey normal çalışıyordu sadece akim düzensiz olduğu için değişiklik vardı. Fakat bunda tık yok.Tavsiyelerinizi dikkate alcam.
    rica ederim. umarım halledebilirsin.

    sorunun ne olduğunu ve çözümü bulunca burayı güncelle ki başkasının başına gelirse bakacak kaynağı olsun dostum.

    kolay gelsin.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Birincl sorunun akü. Önce aküyü değiştir. Motor marşla çalışır hale gelsin. Sorunun devam ederse diğer noktalara bakarsın.

  7. #7
    BestMachine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul/Küçükçekmece
    Motosikleti
    Honda Cb125e
    Geçmiş olsun konjektor ve statörden çıkan kabloları kontrol et bence
    Ve sigortaya akünün yanındaki sigortanın sağlam olduğuna iyice emin ol inşallah sorunun çözülür...

  8. #8

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı BestMachine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun konjektor ve statörden çıkan kabloları kontrol et bence
    Ve sigortaya akünün yanındaki sigortanın sağlam olduğuna iyice emin ol inşallah sorunun çözülür...
    Öncelikler cevap veren vermeyen herkese tesekkur ederim...Bu gün bi akü denedim ve motosikletin elektrik aksamında sorun yok gibi. Farlar,sinyaller vs hepsi çalıştı. Yarin bi ölçüm yaptırıcam yinede bakalım herşey olması gerektiği gibi mi çalışıyor..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)