Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

virajı alamayan ben ve sonrası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    AEA kontra tekniği ile ilgili videosunu izlemiştim ama anlamakta zorlanıyorum video da da bahsediyor zaten farkında olmadığımızı ama aslında herkesin bunu yaptığıdır diye bahsediyordu rahmetli.

    motoru nasıl kaldırdığımı bilmiyorum herhalde kontrayla kalktım frene gelince kalkar kalkmaz yusuf larla beraber her ikisinede asıldığımı hatırlıyorum çünki çok korktum. virajda bakışımı kaçırmadım viraj bitmek bilmeyince motorun altımdan kayacağını düşünerek panikledim genelde bende oluyor bu viraja girince aklım motorun kaç derece yattığında takılıp kalıyor nasıl ifade ediyorlar KORUNMA REFLEKSİ galiba burada sıkıntı yaşıyorum aklımı özgür bırakamıyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    motosikleti yatıramamışsın
    uygun devirde isen gazı kessen(arka fren) motosiklet yatardı
    sağ elciği iteklemeye kalksan motosiklet yatardı

  3. #23
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Video atilıp yorum istenecek ne var ki burda; Müzik mi uyuttu video mu karar veremedim;

    Başarılar.

  4. #24
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı murat 60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AEA kontra tekniği ile ilgili videosunu izlemiştim ama anlamakta zorlanıyorum video da da bahsediyor zaten farkında olmadığımızı ama aslında herkesin bunu yaptığıdır diye bahsediyordu rahmetli.

    motoru nasıl kaldırdığımı bilmiyorum herhalde kontrayla kalktım frene gelince kalkar kalkmaz yusuf larla beraber her ikisinede asıldığımı hatırlıyorum çünki çok korktum. virajda bakışımı kaçırmadım viraj bitmek bilmeyince motorun altımdan kayacağını düşünerek panikledim genelde bende oluyor bu viraja girince aklım motorun kaç derece yattığında takılıp kalıyor nasıl ifade ediyorlar KORUNMA REFLEKSİ galiba burada sıkıntı yaşıyorum aklımı özgür bırakamıyorum
    Sonunu göremediğimiz virajdan önce gerekli hıza inmek bu sorununuzu çözecektir...

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Bana şu videoyu hatırlattı sizin de korktuğunuz sanırım tam olarak bu idi. Viraja girdikten sonra daha da keskinleştiği noktada daha çok dönebilmek için muhtemelen gidonu ufak bir miktar da olsa sağa çevirdiniz farketmeden ve kontra tekniği devreye girdi ve motoru dikleştirdi virajdan çıktınız. Çok benzer bir durum gibi geldi bana. Çok geçmiş olsun.

    02:40 saniyeye alınız


  6. #26

    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    Levent Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB500F
    Şakası yok. Eğitim şart. Eğitime vereceğiniz paraya acımayın. Ciddi yerler var eğitim veren Art, Omm vs.
    Videodaki yanlış konumlanmalar ve bakış hataları dikkat çekici. Bir an evvel bunları düzeltmekte fayda var.

  7. #27
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Yanlış pozisyon almak, arada biraz sağa sola kaçırmak, panikle bakışı kaçırmak vs bunların hepsi zamanla düzelir, eğitim alırsan daha da hızlı düzelir. Ama bu zamanı kazanabilmen için yola çok konsantre olmalısın dostum. Manzara seyredeceksen durdur makineyi öyle seyret. Pozisyonu yaşadığın viraja gelirken tam karşında ne görüyordun? Km lerce boşluk-uçurum, yani sağa doğru olan viraj bir burun olabilir, hemen akabinde toplamıyor, yol başka bir istikamette devam ediyor demek. Bu da virajın keskin olacağının işaretlerinden biridir. Bu tür arkasını göremediğin yerlere yaklaşırken yavaşlamalısın.

  8. #28
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Video için teşekkürler 2017 crf mi alsam yoksa ikinci el ABS siz mi diye düşünüyordum.
    murat 60 bunu beğendi.

  9. #29
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Merhaba, videoda surekli konumlanma hatasina dusuyorsun, viraja giris ve cikis disiplinin yok, yerdeki seritlere uymuyor sollama yasagi yerde motor geciyor ustelik guvenli mesafe birakmiyorsun.. acil bu konulara egilmen lazim.

  10. #30
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Viraja girdiğin hızın yatışına göre fazla kalmış bence.Bu hızla bu virajı alabilen vardır.Fakat senin lastiğine olan güvensizliğin yatmanı engellemiş.Kendi limiterini ve motorun limitlerini bilmek önemli diye düşünüyorum.

  11. #31
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Üstat öncelikle geçmiş olsun, yol çok hoşuma gitti neresi burası?
    murat 60 bunu beğendi.

  12. #32
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat öncelikle geçmiş olsun, yol çok hoşuma gitti neresi burası?
    tokat pazar ilçesi ballıca magaralarına çıkış yolu aynı kartepe gibi hem yol hem manzara çok hoş

  13. #33

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Yorumları okumadım, videoyu izledim, gördüğüm şey, motorunu viraj içine yatırmaktan korkan bir motor kullanıcısının "hass..... dönemeyecem" düşüncesi ile virajı bırakıp fren yapması. Videoda gördüğüm o viraj, eğer videoda gördüğümden farklılık arzetmiyorsa günün her saati gayet rahat dönülebilecek bir viraj.
    Hiç crf ve türevi motor kullanmadım, mekanik anlamda virajda ne vaat eder bilmiyorum, ancak son motorum olan cbr250 ile benzer virajları 100-120 km hızlarla dönüyordum.
    Bence iki noktada sorun var;
    1- Görüş kaybı. Virajdan az önce geçilen diğer motor, manzara falan derken dikkat dağılıyor, odak değişiyor, bakış kayboluyor.
    2- Korku. Yatır hocam motorunu, ciddiyim, yat virajlara, gerekirse bunun çalışmasını yap. Çünkü virajla karşılaştığında yeterince yatamamak ciddi risk. Frenleme ile karşı şeride geçmişsin. Allah korusun, ya karşıdan araç geliyor olsaydı?
    Motosikletlerin temel tasarımları fiziksel olarak yatmaya müsait oluş sonucunu doğuruyor. Sırf bu yatma korkusunu yenmek için kullanılmayan yolda antrenman yaparken Mondial MR150 ile pegleri, Regal raptor 250 klasik ile egsoz borularını, CBR250 ile pegin üzerindeki ayakkabımı asfalta sürtene kadar yatıyordum viraja. Bilinç altımız viraja yattığımızda bize mesaj veriyor aha düştün diye. Çünkü insan vücudunun tasarımı, hatta denge algısı dik durmak üzerine gelişmiş. Yürürken oluşandan daha fazla eğik bir pozisyonun düşme algısı yaratması gayet doğal. Zamanla beyin buna alışıyor ve "aha düştün" mesajı yerine "çok keyifli bir viraj" mesajı veriyor.
    murat 60 bunu beğendi.

  14. #34
    gadd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Skuter
    Yapılan bakış yorumları dışında eklemek istediğim, virajlarda motoru sağa yatırmak biraz daha zor sanki. Şanslı gününüzdeymişsiniz geçmiş olsun.

  15. #35
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    ben de acemiyken bu tarz bir durum yaşamıştım. yol tek yön olduğundan bu kadar tehlikeli değildi. o olaydan ders çıkardım. motorumun ve kendi kapasitemin dışında hızı virajda yapmıyorum. ancak bu tarz virajlarda yatmaya alışırsanız çok rahat dönersiniz. orada sağ elciği kararlı şekilde itmeniz dönmenize yeterli olacaktı diye düşünüyorum...

  16. #36
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Hocam gerçekten çok acemice sürüyorsunuz.
    Hızınız çok düşük olmasına rağmen o virajı alamamak sadece ve sadece korkunuza yenik düşmeniz ile ilgili.
    Virajlardan çok korkuyorsunuz. Korku virajda hiç iyi değildir.
    Virajda fren yapmak, üstelik sizinki gibi dibine kadar sıkmak sizi dışarıya doğru atar ve kaza yapmanıza sebep olur.
    Tavsiyem trafiğe kapalı bir alanda düşmekten korkmadan dubalar kullanarak viraj çalışın.
    ++ "Lütfen bileği bükmek 2" isimli filmi izleyiniz.
    Aksi takdirde bu gün olmaz ama yarın başınız derde girebilir.
    50km ile giremediğiniz viraja 100 ile çok rahat girilirdi bu arada.


    Tekeriniz düz bassın. Dikkat edin.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Henüz diğer yorumları okumadan kendi gücüm yettiğince bir şeyler paylaşmak isterim. Ayrıca bunu linç etme olarak algılama, sadece kendi düşüncelerimi yazacağım. Videonu izledim.

    ...gezimi tamamladıktan sonra birazda viraj yapayım edasıyla aheste aheste iniyorum yol boş gelen giden fazla yok rahat kendinden emin bir şekilde iniyorum.
    Dikkatimi bu yazdığın cümle çekti. Bencede gereğinden fazla "kendinden emin" bir şekilde çok fazla rahat sürüyorsun. Rahat olmak için kendini zorlama derim bırak zamanla otomatik ncak kontrollü şekilde gelişsin o rahatlık.

    ...honda da 2. seviye eğitime katıldım manevralarda sıkıntılar yaşıyorum.
    2. seviye eğitime rağmen bana virajlarda hatalı konumlanıyorsun gibi geldi. Odak sorunu yaşamış olabilirsin. Hele o sonlara yakın sağa virajda solundan geçen beyaz araca çok yaklaşman bana çok tedirgin edici geldi. Bu kadarda rahat olmak zaten iyi değil.

    Bu türden sürüşlerde (özellike uçurum olması) olası bir hatada ciddi bir tecrübe yoksa bir anda uçurumdan düşme korkusuda kazaya eklenip saliseler içerisinde hata yaptırabilir.

    Bunların tek çözümü bana göre biraz daha ciddi ve yavaş sürerek gelişmeye çalışmak. Aceleye gerek yok.

    Dönüş çizgilerin tutarsız, en azından o hızda stabil yağ gibi dönmen gerekir.
    yürekçe bunu beğendi.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  18. #38

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatımdan 3 buçuk dakika çaldın..
    İzlemez olaydım

  19. #39
    Eski_kasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660 / tvs apache 150
    Dostum ankaradan 1 eğitim al madem tokattasın , crf 250 motorunda dişli ince lastik var öyle çok viraj kastırma yapışırsın yere. Eğitim aldıktan sonrada zaten o motorun şasi performansı doğrultusunda dönebileceğin güvenli hızlarda paşa paşa dönersin viraj. Hadi dikkat et kendine ras gelsin


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)