MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Arkanıza Kesinlikle Artçı Almayın !!!!

    Mondial E-xtreme Max 150
    Kuba Motor RX9
    Motosiklet Online
  1. #21
    artemis99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250ie
    O kadar olay anlatıp mesele artçıya bağlanmış ya, 15 yaşında altına motor almak ve kask kullanmamak normalmiş gibi algılanıyor, acı olan kısmı da bu.


    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Herkes başlıktaki kelimelere takılmış kalmış.
    Önemli olan kelimeler cümleler değil önemli olan gerçek hayatta yaşananlardır.
    Ehliyet almak için değil 18 yaş, 20 yaş bile küçüktür. En az 25 olmalıdır ehliyet alma yaşı.
    Artçı olarak yolculuk yapmak hiç rahat da değildir. Kimse bunu itiraf etmek istemez ama bütün artçılar "motoru kullananın kendisi, diğer kişinin de artçı olmasını isterler"
    Motosiklete tek kişi binecek kardeşim.
    Bakmayın selenin ekli yapıldığına.
    Motosiklet tek kişilik araçtır. Yolculuk iki kişiyle yapılacaksa o zaman zaten otomobile ihtiyaç vardır.
    kurye13 bunu beğendi.

  3. #23
    Sedotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Geçtiğimiz cuma günü her iş çıkışı yaptığım gibi sahilden dönüyorum egzozdan çok boğaz havası almak için.

    Emirgan'da 10 dk mola verdim, ordan devam edeceğim. Tam motora biniyorum pat yanımda gencecik bir arkadaş, 15 yaşında var yok.

    "Abi s.a, yolculuk nereye, beni de götürsene" gibilerinden. Dedim kardeşim yok kasksız almam. Yüzü ekşidi, bozularak bir şey demeden uzaklaştı. Belki küfürler etti içinden ama belki de hayatıydı kurtulan.

    Başınız sağolsun, en büyük sorunumuz cahil cesareti.

  4. #24

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Bence arkaya alınan artçıda sorun yok.Sorun ise tamamen bilinçsiz ve sorumsuzca motosikleti kullanan ve o motosikleti o şeklide kullanmasına izin veren ailede.

    Burada herkes bas bas bağırıyor,motosikleti almadan önce ehliyet,özel bir eğitim,ve ekipmanları tamamladıktan sonra motosiklet alin diye.

    Bende bi kaç gün önce 2. El bir motosiklet aldım. Çinli chopper,ama ehliyet im ve 50.000 km üzeri tecrübenin var olmasına rağmen hala 250 cc üzerine geçmek için korkuyorum.Üzerime giydigim mont ve pantolonun değeri yaklaşık 800 TL kafamdaki kask 350 TL eldivenler 90 TL bir tek ayakkabı eksiğim var ama yinede rahat değilim.

    Sen nasıl kendini emniyete aliyorsan artçını daha da emniyete alman gerekiyor, çünkü boyle kazalarda genelde sürücüden çok artçı zarar görüyor.Gerçekten yazık olmuş. İste bu şekilde oluşan olaylar yüzünden motosiklet camiasına da ön yargı ile bakıyorlar,sevmiyorlar.Haklılık payları da var yani...

  5. #25
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kararsız :/
    Hocam bunun artçıyla falan alakası yok hepsinin sorumsuzluğu. Delikanlıyım diyip biniyolar ekipmansız sonra ölüyorlar.

    Açıkcası istisnalar hariç ekipman olmadan ölen sözde motorculara asla acımam.

  6. #26
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    Ekipman sart, ben ilk motorumu aldigimda (ybr125) 2 ser cift ekipman almistim. Kask, eldiven, mont, dizlik ve pantolon seklinde, devamli tek kisi binmeyecegimi bildigim icin arkama binen arkadasiminda emniyette olmasi gerekli.

  7. #27

    Üyelik
    14 Temmuz 2017
    Öncelikle başınız sağolsun. Gerçekten üzücü bir olay.

    Konuya yorum yapan bazı arkadaşların, "acaba ne yapabilirdim de bu kazaya engel olabilirdim?" diye düşünmekten ziyade meftaları ve mağdurları suçlayıcı tavırları da ayrıca üzücü.

    Bu olay için, üzüntülerimizi belirtmekten başka yapabileceğimiz bir şey olmasa da benzer olayların engellemek elimizde. Öncelikle yakın çevremizden başlayarak, insanları ehliyetsiz ve güvenlik ekipmanları olmadan araç kullanmama konusunda bilinçlendirmemiz gerek.

  8. #28
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Motor araba gibi değil, yolcunun sürüşe etkisi büyük. Aslında bence sele tek kişilik olmalı, ki bazı motorlarda öyle.Motosiklet diş fırçası gibi tek kişiliktir diye bir laf vardı eskiden, nereden duyduğumu yada okuduğumu hatırlamıyorum.

  9. #29
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    YZF R1 2011
    15 yaşında ki veletin eline cbr250 vermek.. acınası bir durum. kaza tamamen tarafların sorumsuzluğundan kaynaklaniyor artçı almayla alakası yok

  10. #30
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Bu kazanın sebebi elbette yolcu yüzünden değil, ilk mesajda yazıyor işte araba ters şeritten gelmiş çarpmış.

  11. #31
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı patpop adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 değil 4kişinin sorumsuzluğu
    4. Ters yönden gelip motora çarpan kişinin sorumsuzluğu.
    Ama hapis cezasini motosiklet surucusu ve annesi almis?

    Tabii ki ikisi de sorumlu.

    Mesele Turk ceza kanunu falan da degil. Amerika'da da oyle.

    Daha ilk motosikleti yeni aldigim zamanlarda bi arkadas "5 dakika uzaga birakabilir misin?" dedi. Ben de nezaketen "Olur" dedim. 3 dakika sonra polis cevirdi, ceza yazdi ona, kaski olmadigi icin. Polis'e "Bana ceza var mi" diye sordum, dedi ki "Yok ama ya basina bi kaza gelse?" diye sordu. Hakliydi adam. Kanunlar bir yana, vicdanen de buyuk sorumluluk. Kaza yapsak, Allah korusun vefat etse veya sakat kalsa gencecik adam, n'olacak? Istedigin kadar "benim degil baskasinin yuzunden oldu" falan de. Surucu sensin, ve tedbirsiz bindirmissin arkana.

  12. #32
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    İzmir-İstanbul-Ankara
    Motosikleti
    Beyaz(DI)
    Artçı almak büyük sorumluluk. Araba gibi de değil. Arkandakinin ufacık bir hareketinde kaza riski de fazla. Ben ne zaman arkama birini alsam istemsizce sağdan emekli amca gibi gidiyorum.

  13. #33
    Ataartuc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2017
    Şehir
    Ankara
    'Kesinlikle artçı almayın' demek doğru değil hocam.

  14. #34
    Moderatör awesomee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    15 yasindaki cocugun motor kullanmasi... ne artcisi ne biseyi? Olay bastan yanlis..

  15. #35
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL - RKS Titanic 150
    İnsan hepsine üzülüyor, ülkenin durumunuza üzülüyor fakat böyle gideceği de aşikar görünüyor.

    Okur okumaz aklıma gelenlerin çoğu yazılmış, hak veriyorum hepsine.

    Başlığın alakasıni kuramadım, artçi almamakla direkt ne ilgisi var bunun..Tanidığiniz varsa da başiniz sağolsun.

    Yaş onbes yahu, onbes yasal olarak çocuk bu, sürücü belgesi alamaz, içki alamaz, imza atamaz anlamak zor gerçekten. Motor başkasınin degil! Bir anne düşünün motosiklet alıyor kendi üzerine, tüm sorumluluğu üzerinde olan çocuğuna veriyor sürücü belgesi yokken, fiziksel ve ruhsal gelişimini tamamlamamişken. Alma motor, ağladı diye alma 160 km hız yapan, yasal olarak belgesiz kullanılmayan makineyi çocuğa vermek nedir! Bu işte birinci sorumlu annedir, vefat eden gencin sorumlusu da büyük ölçüde bu konuda çok şey söylenecek olsa da..Takip edeceksin çocugu sadece motosiklet meselesi de değil.Düşünüyorum da onbes yaşındayken harçliklarimizla bisiklet alınca bizden iyisi yoktu, şimdi çocuklar başlık açıyor ailem motor almıyor diye, evde ağlamış yetmemiş, burdan ikna yolu arıyor.

    Üzülüyoruz ama, bu işlerin bir sebebi de denetimsizlik. Dışarda gördüğüm cub motorların, cglerin kullanıcıları nerdeyse hep çoluk çocuk, Yetişkinlerin bir çoğu kasksiz motosiklet tepesinde , motosiklet vergilerini artirilacağina bunlar için gereken yapılsın once kendi iyilikleri için, cezaysa ceza, hapiste hapis. Gözümun önünde, trafiğin yanında, bıyıkları terlemememis çocuklar motor üstünde ve yolculu vaziyette ,kasksız yetişkinler dolu, bas cezayi al motoru elinden velisine de ayrı ceza, bak gezebiliyorlar mı.Çok mu zor, tek yol değil ama bu da bir yol işte.Bana ne zararı var, bu kişiler için üzülmek istemiyorum çünkü, onların yüzünden günde iki kez üzerime kıran araç görmek istemiyorum, motosiklet önyargısı oluşsun istemiyorum.

    Mesele sadece ceza falan değil ki, sirf şu konuda sürücü kursundan mevzuatına, denetiminden aile eğitimine, medyasından eğlencesine, sosyal hayatindan eğitim sistemine, siyasetinden ekonomisine denilecek çok şey var da hangi biri, neresinden tutulur.

    Konuyu görünce daldım hemen, uzadı, karıştı, dağıldı.

    Doğal seleksiyon deyip geçeceksin , ama olmuyor işte, denmiyor.

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Başlığa eleştiriler haksız değil ama siz yine de artçı almayın.
    Kaza bir aracın ters yöne girmesi nedeniyle olmuş görünüyor.
    Artçı olmasa belki kurtarabilirdi bilemiyoruz.
    Motosikleti bir kişi kullanmalı.
    Arkanıza birini bindirdiğinizde artık iki kişi kullanmaya başlıyorsunuz.
    Denge mekanızması iki kişiyle senkronize oluyor.
    Belki bu kazada sürücü hafif bir kıvırmaca ile kurtaracaktı.
    Fakat artçı panik yapıp motosikletin dengesini bozmuş olabilir.
    Arkada kıpırdayan, sağa sola sarkan biri dengeyi bozar.
    Üstelik yatması gereken yerde dik durur, poposunu yerleştirir falan bunlar faciaya davetiye çıkarır.
    Kısaca, artçı da tecrübeli olmalı.
    Bu nedenle artçı alırken iyi düşünün.

    Ek olarak ben de artçı kelimesini kullandım ama doğrusu yolcudur.
    Burda konu bütünlüğünü bozmamak için kullandım.
    Oysa artçı başka bir şey.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37

    Üyelik
    11 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Mondial Argent 150-Pulsar 200NS-Sym Gts 250
    Abilerim kardeşlerim hala yanlış anlaşılıyorum .Ekipmanlarınız en iyileri olsun ,artçınızdaki 2 kat daha iyi olsun ama bence yinede almayın. Artçı kazaya sebebiyet vs vs hiç bir şey demiyorum benim demek istediğim artçıdan kasıt. Bir başkasının hayatının sorumluluğunu üstünüze almayın... Nerden neler oldu işte gördük birşey olduğu zaman neler olabileceğinede şahit olduk. Ben bu olaydan sonra cafeye çıkarken yanıma aldığım arkadaşıma sadece kask verip çıkmak yerine araçla çıkmayı tercih ediyorum artık yada tek başıma motorla

  18. #38

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Bu konunun üstüne acı bir haber. İki yolcu da kasksız. Allah rahmet eylesin.
    http://www.sozcu.com.tr/2017/gundem/...-oldu-1971931/

  19. #39

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Konu vesilesiyle belirteyim, ben uzun süredir aracıma da aile dışında yolcu almıyorum, meğerse bir kazaya karıştığımızda aldığımız yolcuların da zararını tazmin mecburiyeti varmış, iyilik yapayım derken hayatınız kayabilir yani, kanunlar böyleyse iyilik şöyle bir köşede dursun kardeşim !!

  20. #40
    BerkB. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Thunderace YZF1000R
    Öncelikle Allah rahmet eylesin başınız saolsun, kalanlarada Allahtan sabır dilerim.

    Sonrasında Başlıkla konu bağdaşmamış .


    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)